❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




25.8.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 179/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 31/33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 1.ivf 11/17 | selittämätön

✪ kiuski | kp /29 | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

✪ Karkki95 (21) | kp 39/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ aavalvar | kp 47/ei tietoa | yk 17, ya 1/-16

✪ Aulimari | kp 91/28-31 | 1. lapsi | ya -12

✪ Juliet86 (31) | kp 120/? | ya 11/-15

✪ Edvina | kp 116/? | 1. lapsi | ya 4/-16

✪ Jennipä (24) | 1. lapsi | yk 11, ya 5/-16 | clomit 8/17 | ovulaatiohäiriö

✪ nyyti. (28) | kp 118/28 | 1. lapsi | ya -09

✪ Shakalaka (31)| kp 112/27 |ya syksy 2015

✪ Alinah92 (24) | kp 87/? | 2.lapsi | ya 2016


✪ haaveistatotta | kp 27/28-35 | 2.lapsi | yk 12 | ya 7/16

✪ Josia (28) | kp 19/? | 1.lapsi | ya 1/16


✪ Kristali (31) | 2.lapsi | ya 2/15

Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot 6/17

tänttähäärää (35) | kp 41/24-26 | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | kp 62/30 | yk 17 | ya 2/16

Inka' | 14/29 | 1.lapsi | ya 6/14

Paips (30) | kp 2/? | 2.lapsi | yk 12 | 10/16



✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13


✪ Yuna (25) | 1. lapsi | ya 9/-15
 
Viimeksi muokattu:


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)
 
@kiuski pahoittelut vielä. Onko nyt välikierto enne PASsia? vai pääsittekö suoraa?

@kunnon kinttaat kiva kuulla susta, aina välilla aatellukki miten teillä menee :) mahtava juttu että lähette kuitenki hoitoihin (y) jaksamista koulutielle :ROFLMAO: meillä kans mies lähti nyt kouluun 10v työuran jälkeen :)

@ToukkaHaave87 tsemppiä piinailuun :rolleyes:

@Jennipä ultrakuulumisia odotellessa :giggle:

Oon ollu niin ahistunut tän reilun viikon siitä asti ku ivf:n aikataulu tuli. Oviski myöhästy parilla päivällä ja vasta eilen kp 14 tuli +. Pitäs olla ilonen mutta mua niin pelottaa se miten monta munista tulee ja miten hedelmöityy yms. Nyt alkaa vähän helpottaa, otetaan vastaan mitä tulee. :) Jättäis keskustelupalstojen lukemisen vähemmälle :ROFLMAO::ROFLMAO: Luotan siihen että aika on meidän puolella<3

HUOM! HUOM! HUOM!
Mitä mieltä ootte listasta? Onko nuo kp seurannat tarpeellisia? Vai pitäskö olla vaikka clomit 3/17, letrot 5/17, inssit, ivf alkaa 11/17, 2.ivf? lapsettomuuden syyt? vai pidetäänkö ennallaan.

Mites sitte ku nyt on monta jotka ei oo käyny päivittämässä kiertopäiviä, poistetaanko vai otetaanko vaan kp:t pois.

Kertokaa mielipiteitä, kiitos!
 
@-dino- kerron ultrakuulumiset kunhan ehdin käymään siel :ROFLMAO:

Mulla ainakin kierrot on nii epäsäännöllisiä että turha seurata kiertopäiviä. Noi hoidot olis kyllä kivemmat tuol perässä nii pysyis paremmin kärryillä keillä on mikäkin tilanne, kun täällä kuitenkin moni hoidoissa käy. Mulle voi laittaa clomit 8/17, ovulaatiohäiriö (tai mikälie, en oo itekkään ihan perillä mikä mun diagnoosi on)
 
Ultrassa käyty ja eipä tarvi haaveilla toukovauvasta. Oli siellä jotain yritystä ollut, isoin rakkula 11mm, mutta ei riitä alkuunkaan ja kuitenkin jo kp 14. Ohjeeksi seuraavaan kiertoon 2tbl päivässä. Limakalvon paksuutta en tajunnut kysyä, mutta sen näkee varmaan omakannasta kun sinne tulee tiedot. Nyt tikuttelen vielä ovista, kunnes viivat alkaa haalistua tai tulee plussa. Lääkäri kyllä sano et jos tästä ovulaatio vielä tulee niin siihen menee vielä varmaan viikko. Jos ei näytä ovulaatio tapahtuvan niin aloitan terolutit niin pääsis uuteen kiertoon.
 
@Jennipä no voi paska :poop: ens kierrossa sit. :whistle:

Päivittelin tuohon listaan noita hoitotietoja :) Laittakaahan muutkin niitä tulemaan!

Muoks. Ai nii määhän sanoin että en roposiani tuhlaa mihinkään luontaishömppään mutta mites siinä kävi.. Kokeillaa se macaki nyt sitte. :D
 
Viimeksi muokattu:
@ToukkaHaave87 tsemppiiiiäää!! (y)

@-dino- Joo täällä on ainakin aina että pitää pitää välikierto ennen passia. Kuukaus olis vielä odoteltavaa :( Yritähän pitää nyt mieli korkealla! Kyllä ne munat siellä kasvaa ja kehittyy. Jos ei ekalla kerralla tule tulosta niin ainakin toisella. (y)

@Jennipä Voi kuinka tyhmää :poop:

Kannatan myös listan päivitystä :) Helpompi pysyä kärryillä kun voi luntata että mikä oli meininki. Voishan tuohon samaan vielä lisätä piinailijat ja testipäivät jos haluaa?

Kiuski 1.lapsi | ya 5/16 | 2.ICSI | 1.PAS 9/17 | siittiöt
 
N93
Saako liittyä tänne? Oon tätä ketjua lukenu jo pitkään, nyt tuntuu että ois itelläki aika siirtyä tänne. Meillä siis yritys alkanu 3/2016 jonka jälkeen plussa 1/2017 joka päätty kaavintaan 3/2017. Mies tutkittu jo viime syksynä, siellä ei ainakaan ongelmaa. Jonossa ollaan ekalle lääkärikäynnille terveyskeskukseen.
 
@N93 Tervetuloa! Onhan noi raskausuutiset aina yhtä masentavia. Tuntuu että toisilla käy tärppi heti ja itse ei saa sitten millään sitä plussaa aikaiseksi vaikka mitä yrittää. Anna itkun tulla! Se helpottaa. Vaikka sitä haluaisi olla iloinen ystävän puolesta niin se on välillä todella vaikeaa :(
 
Tänne vaan @N93 :) Pitää hyväksyä sekin, että paha mieli saa tulla, ei siitä kannata huonoa omaa tuntoa kantaa. Varsinkin, kun kukaan ei oikeasti ns. mitään pahaa toivo toiselle vaan olo heijastelee ennemminkin sitä omaa pettymystä. Saanko uudella, että millaisesta kierrosta tuo plussa tuli 1/17? Oliko siinä kierrossa mitään erityistä?
 
N93
Nyt ihmetyttää tämä, että menkkojen jälkeen tulee ruskeaa vuotoa vielä kp9. Rehellistä verta viimeksi kp5. Mitähän tämä nyt sitte meinaa? Tuntuu, että kierto kierrolta kroppa alkaa käyttäytyä omituisemmin ja usko sen toimivuuteen alkaa olla loppu.
 
Mulla ollut vähän hiljaiseloa. Tänään alkoi tiputella tai vaihtoehtoisesti menkat, en oikein vielä osaa sanoa.

Lääkäri oli tänään, olin jo varautunut kaikenmaailman gynekologisiin tutkimuksiin, mutta se olikin vaan keskustelua. Sain lähetteen sisätauti -ja hormonipoliklinikalle, eli naistenklinikalle vissiin kun googlasin. Siellä sit uusia labroja ja jos kokevat tarpeelliseksi niin kuvaavat pään. Lääkäri oli kovasti sitä mieltä että ei vaikuta mun ovulaatioon, kun testien mukaan tulee ja ei oo maidoneritystä. Ja että ei ole syytä huoleen kun oon hyvävointinen. Että uutta aikaa odotellessa. Mies pohdiskeli meniskö vakuutuksen kautta yksityisellä nopeammin noi tutkimukset. Mutta vähän epäilen että ei?

Mä toistaiseksi jätän mun tiedot tuollaiseksi kun ovat, kun en tiedä että mitä sinne laittaisi (n) ehkä sieltä voi kiertopäivät poistaa kun se toisinaan vaihtelee
 
Moi typyt! Täällä kans sama juttu kun @Nonsk illa. Olen seuraillut foorumia kyllä, mutta kirjoittaminen on jäänyt esiasteen esiasteelle. Viime inssi kierron jälkeisen aikaisen keskenmenon jälkeen päätettiin, että pidetään tämä elokuu lomaa hoidosta. Ollaankin nyt rentouduttu ihan täysillä, eikä olla mietitty mitään raskauteen liittyvää. Luojan kiitos pääsen aloittamaan työt loppuviikosta ja pääsen ns normaaliin arkeen. Sairaslomalla 5kk ei tehnyt aivoille kovin hyvää :D + raskauspaine päälle :D

Nyt siis menossa kp 25/ ? dpo 11. Ei ole juuri minkäänlaisia tuntemuksia mistään. Olo on hyvä ja reipas. Ehkä hieman rintapoltteluita tullut ajoittain, mutta nekin kai ihan normaalia kierron pistelyä :)
 
N93
Varasin ajan yksityiselle gynelle, oli pakko saaha näihin asioihin vauhtia.Ultra ok, limakalvon paksuus meni multa ohi, nyt kp11 ja oli joko n. 5mm tai 6mm .Ei sanonu et ois ollu liian ohut. Johtofolli näky toisella puolella, ovulaatio mahdollisesti tuloillaan kuulemma. Lähete verikokeisiin, TSH ja prolaktiini. Ne sit seuraavaan kiertoon!
 
Dpo 7, päätä särkenyt koko viikon :mad:Jotakin ällötyksiä ollu, kun varmaan vähän sairastelu yrittää yllättää ja menkkajomoa kanssa eilen ja tänään. Stressitön kierto, pliis tee tehtäväsi :p
Meillä kun luomuna mennään, niin kai mun juttu listalle vaan:
Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

@Herukkka lomailu kaikesta tästä kuulostaa ihanalta! :love: Sinulla pitkä sairauslomalle taustalla, saako kysyä syytä? Olenpa utelias taas.... :whistle:
 
@Nonsk kiva että teilläki asiat edistyy :)

@Herukkka kuulostaapa ikäviltä nuo selkäjutut :( muaki pelottaa ku nyt on yli kuukauden ollu alaselkä enemmän tai vähemmän kipee.. Pitäs varmaa käyä jo näyttää jossaki. :(

Täällä meni päivä pilalle ku yks kiva täti-ihminen alko utelee vauvakuumeesta. Miks sitä ei saa sanottua vaikka vaan että haista paska. Ja kärsimyksen kruunaa että työpari raskaana. Oispa jo marraskuu.
 

Yhteistyössä