@Edvina yhden kerran olen vaan joutunut syömään primoja kystien takia ja sekin vaan sen takia et saatiin vuoto aikaseks eli ei ole yleensä määrätty keltarauhashormonia jos vaan on ollut toisessa munasarjassa kysta... mulla siis kystat lähteny pienentymään n. vajaassa kuukaudessa siitä kun on huomattu kysta.. mää ite varmaan sun tilanteessa alottaisin terolutit. Mulla kystat ovat aiheuttaneet kiristyksen tunnetta, paineen tunnetta ja alavatsa tuntuu tosi raskaalta hengittäessä varsinkin makuulla.. onneks ei jatkuvasti . mut ei mitään mukavaa kuitenkaan.. ja mulla kystat on ollut kooltaan aina sen 5cm-6cm halkasijaltaan eli aikamoisia molluskoita.. kystat siis lähtevät kutistumaan kun uusi kierto alkaa.. tässä on yks esimerkki mun yhdestä kierrosta.. 17.2.2017 alkaa uusikierto ja 2.3 on ensikäynti julkiselle ja ultrassa nähdään 18mm folli..saan pregnylin ja pistän sen 3.3.. kävin verikokeessa kattomassa loppukierron progesteroni arvon ja se oli vaan 5.7 eli ovista ei tapahtunut.. 19.3 alkaa uus kierto.. kp11 29.3 käyn ultrassa ja siellä vasemmalla puolella iso kysta joka siis on se puhkeamatta jäänyt folli viimekierrosta..ja kokoa sen 5cm.. nyt kun alkaa menkat niin mun täytyy soitella ultraan aikaa ennen kp5.. katotaan sen kystan tilanne..
Viimeksi muokattu: