❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Yuna jee! Kyllä ne hiukan juopuneet/darraiset siittiötkin varmasti perille löytää. ;) Ihan niinku dino sanoi, niin eiköhän noita perinteisten juhlapyhien tuotoksia tuolla kävele jokunen kipale.

@Lumi87 Eikäää, paha mieli sinun puolesta :(

@-dino- Tuttu tunne, kun tekis mieli ostaa jotain kivaa vauvanvaatetta. Itse kyyläilen lähinnä siskon yhdistelmävaunuja. Jos vaikka sais uudehkot Emmaljungat sisarusalella. :LOL: Mutta sitä varten ehkä pitäs olla maha-asukki, en tiedä haluuko tuo mies vaunuja hengaileen meidän muutenkin täyteen häkkivarastoon.. Ja vanhemmilla on ollut siskon muksuille käytössä pinnasänky ja autoistuimet vauvasta asti, niin tekis mieli sanoa että älkää myykö pois kun pienempi alkaa olla siirtymässä kaukalosta pois...

• Tykkää
Reactions: Jennipä
Ihan oikeesti miten voi olla näin oksettava olo:sick:...aamulla oli kauhee hedari ja piti kiireellä siivota kun veljeni ja hänen parivuotias poikansa tuli meille yökylään..olen myös pojan kummi <3 en ehtinyt syömään kun oli kiire siivoilla :D niin siis niin hirvee ällötys..varsinkin kun mies paistoi kananmunia :D ja nyt illalla kanssa siis ihan järkkyä pahoinvointi kohtaus hyvä ettei pönttöä tarvinnut mennä kaulaileen.. mää putoon ens viikolla korkeelta ja kovaa jos tää ei merkkaa mitään.. ei mulla viimekierrossakaan ollut näin pahaa kuvotusta.. eikä missään niissä kierroissa missä on ollut pregnyl käytössä :eek: ja joo mää testasin eilen aamupissasta one stepin 25 herkyyden liuska r-testillä ja siihen tuli viivanpaikka... tänään oli pakko uittaa samanmoinen testi n.3tunnin lirusta ja se viivanpaikka oli selkeempi mieskin jopa näki sen :D kun mun mies ei yleensä nää mitään.. en voi olla ajattelematta semmosta et mitä jos onkin nyt tosi kyseessä ja testit rupee vahvistumaan.. kun pregnylistä on jo 8päivää niin ei testien nyt enää pitäis ruveta vahvistumaan vaan haalistumaan kun pregnyl katoaa elimistöstä 10pvän kuluttua.. mun on pakko testata maanantaina aamusta uudestaan tuolla one stepillä ja jos on tosi kyseessä niin luulis et viiva vahvistuu...

Nyt pitäs vaan laittaa jäitä hattuun mut ei vaan pysty :LOL::giggle: sitten pudotaan korkeelta ja kovaa.. mää haluan intoilla ja toivoa et jospa tää oireilu on hyvä merkki.. joo ei tosiaan turhaan näitä päiviä sanota piinailu päiviksi tai viikoiksi :D joo tiedän et on tyhmää testailla jo testeillä varsinkin kun mulla on sitä pregnyliä vielä kehossa.. mut minkäs sitä itelleen mahtaa :D iteppä kaivan itelleni kuoppaa..

Kiitos kaikille vastauksista! :)

En kyllä taida jäädä taustalle enää, jos vaan teille sopii. Tarviin vähän vertaistukea ja höpöttelyseuraa tän asian tiimoilta. Kavereista pari tietää ja ei tunnu ymmärtävän miltä se pettymys toisensa jälkeen tuntuu, vertaa johonkin hylättyihin tentteihin tai siihen ettei päässyt yliopistoon....noita molempia on kyllä itelläkin ollut ja tää kuukausittainen pettymys on ihan omaa tasoaan.

Mun taustoja - Olen 28v ja pk-seudulta. Viimeset melkein pari vuotta on mennyt stressissä ja surussa, joten saattaa olla että kroppa on vähän niidenkin jälkeen sekasin. Menetin perheenjäsenen noin 1,5 vuotta sitten. Vuosi meni vähän sumussa ja nyt kun vihdoin aloin päästä siitä yli, alkoi gradun vääntäminen viime syksynä, miehen mukaan olin aika lähellä burn outia. Tää kuu oli eka kokonainen ilman stressiä ja tietysti toiveet oli ihan katossa - oon lukenut niin monta tarinaa jossa on pamahdettu paksuksi heti kun stressi loppuu. Kierrot ollut tasan 27 päivää siitä asti kun kierukka poistettiin, paitsi nyt kun stressi loppu - edellinen oli 25 ja nyt 29 päivää ja menkat ihan olemattoman pienet, ehkä mun hormoonitoiminta on vihdoin palaamassa?

Nyt mennään ehkä kp2 ja tässä kierrossa on taas kovat odotukset kun on se tutkimus ja sain keltarauhaslisän, jospa me nyt onnistuttais tässä piakoin! Helpottaa kyllä hirveästi että ollaan saatu apua ja tutkimukset on käynnistyny.

• Tykkää
Reactions: Yuna
@Wolt jaksamista sinulle. <3

@Yuna kyllä ne simpat pienet ja vähä isommatki huurut kestää, usko pois. :D Välillä tekee kyllä hyvää nollata...

@Kinder_Kitty voi vitsi kuin jännää!! En jaksa oottaa miten sun homma päättyy. :love: Meil mennään vissiin ihan samalla kaavalla, meillä viimeks seksiä ke, eilen otin klo 20 pregnylin ja äsken päästiin vällyjen väliin. Luottavaisin mielin. :love:

@rosmarin tervetuloa! Se on kyllä osaltaan helpottava tunne kun on päässyt mahdollisen avun piiriin.

@-dino- toiveikkuudesta ihan samat fiilikset. Pitkällä tähtäimellä luotan asioiden ratkeavan. <3 hankintoja en kyl uskalla edes miettiä ja esikoisen kaikki vauvakamat on myyty...

Ai että ehti vituttaa eilen ja tänään, mutta pregnyl pistetty eilen klo 20 ja äsken 21h myöhemmin heilutettu peittoa. Kaiken järjen mukaan munasolu ei oo vielä irronnu ja simpat pääsee oottelee... Eilen tuntui kovia kipuja aamulla sillä puolella missä johtofolli, toiv ei itekseen irronnut? En kyl usko kun pe folli oli16mm ja eilen ovistesti nega. Nyt peukut pystyyn ja jännäämään. (y) Luin et inssikin tehdään usein tyyliin 1vrk pregnylin jälkeen niin kai tässä on mahiksia.

Viimeksi muokattu:
@Lumi87 en usko tosiaan et folli ois itekseen irronnut varsinkaan jos ovistestikään ei ollut plussa.. mullahan ehti ovistesti tulla plussaks ennen piikkiä ja irtosi varmaan jo senkin takia lauantaina.. ekassa letrokierrossa jossa oli pregnyl mukana niin sillon munarakkula puhkes vasta n.2-3vrk kuluttua piikistä. eli toivo ei ole todellakaan menetty! (y) mää pidän kovasti teille peukkuja! (y)

omaanapaa: pelkään pettyväni niin pahoin..miehellekkin sanoin et *ituttaa kärsiä tämmösistä pahoinvoinneista jos ne ei merkkaa mitään :cry: ja varsinkin jos joka kuukausi aina loppukierrosta.. viimekierrossa se pahoinvointi ei ollu ees jokapäiväistä mutta nyt se on jo ollu 3pvää putkeen.. se ihmetyttää just et jos nää oireet johtuis pregnylistä niin eikö ne ois jo alkanut pian pistoksen jälkeen, mutta alkoi vasta kun pistoksesta oli 7päivää jo... kun mitä enemmän päiviä kuluu siitä pistoksesta niin sitä vähempi sitä pregnyliä on enää kehossa.. voi kunpa tämä olis sitä itseään:love: marraskuun vauva olisi niin tervetullut!

@Kinder_Kitty kai nyt täytyykin höyrytä kun tollasia oireita puskee päälle. Tosi ärsyttävää kun elimistöön työnnetty ties mitä hormoneita ulkoa käsin niin mä en usko oikein mitään tuntemuksia kun ei yhtään tiedä miten keho reagoi. Mutta kuulostais kyllä järkevältä, että pregnyl-oireet tulis ennemmin melko pian pistoksen jälkeen kuin just ennen aineen poistumista kehosta.

Mutta kyllähän sitä kuulostelee... just nyt oon varma että pistin pregnylin väärin kun ei tunnu missään. :ROFLMAO: Huvittava ajatus kun oon hoitotyöntekijä ja varmasti osaan pistää. Yritin miehen lähettää ostaa ovistestejä (vaikka ne kai ton piikin jälkeen näyttää mitä vaan) mutta se kauppa jo kiinni, josta testejä saa. Ehkä parempi näin niin ei spekuloi mitään epämääräistä. Nyt vois koittaa pari viikkoa vaikka relata ja elää muuta elämää.

@Lumi87 sanoppa muuta :D on tää naisen elämä yhtä hormonimyrskyjä ja hormonien uhrina olemista :D sanoin miehellekkin et no ainakin mun kehossa on jotain hormonitoimintaa :ROFLMAO: kun sepä se kun ei voi tietää johtuuko nää oireet vaan keltarauhashormonista.. ja jos johtuu niin keltarauhashormoni voi haistaa kyllä :poop:.. kun oireet on hyvinkin samoja kuin raskaudessa..mut en kyl yhtään kaipais tämmösiä oireita ilman syytä.. ja joo kyllä se pregnyl näkyy ovis ja r-testeissä tosiaan sen 10pvän ajan.. no huomenna katotaan mitä one step näyttää et onko kenties vahvistunut..jos on niin se on ehkäpä hyvä merkki..

nyt naiset iiik!! mää en haluis innostua mut nyt ei voi muuta kun innostua...mut siis mulla ekassa raskaudessa oli ilmestynyt alavatsaan pigmenttiviiva eli linea negra.. ja kävin äskön suihkussa ja huomasin navan alapuolella selkeen pystyviivan..pyysin miestä tulemaan kylppärin ovelle ja kysyin et näätkö mun alavatsassa mitään..ja mies sanoi et joo tumma viiva näkyy ovelle asti :love: voiko nyt oikeesti olla niin et joku tekee kotia mun masussa... eilen kävin suihkussa enkä kyllä huomannut viivaa.. tai no voihan tuokin tietty selittyä pregnylillä..ääh tuntuu niin tyhmältä olla näin innostunut.. no eiköhän tilanne selviä viimeistään ens viikolla miten asiat on..

Viimeksi muokattu:
Nyt tulen ihan törkeästi omat asiat edellä tänne. Viikonloppu meni aika myrskyssä :( Mies on töistä niin stressissä, että ei halua tutkimusrumbasta enempää paineita. Hän siis on useamman viikon vaan kierrellyt ja kieltäytynyt puhumasta asiasta. On yrittänyt tsempata itseään, mutta ei vaan pysty jatkamaan tutkimuksiin, haluaa edetä luomusti. Jouduin puristamaan tiedon hänestä ulos. Tuli osittain aika ruma keskustelu, vaikka hyvä että asiaa nyt puitiinkin. :( Hälle ilmaisin aika painokkaasti sen miten epäreilulta koen tilanteen, kun olen itse jo oman osuuteni tutkimuksiin pääsystä hoitanut, alkutekstit tehty ja sen että minä olen nyt se joka kaiken jälkeen joutuu perumaan loppukuun lääkärin :cry: Ja loputtomiinhan minä en odota, sen tein selväksi,oli mikä vaan syy. Tuntuu, että ois maailma romahtanut, nyt on aika katkera olo. Vaikka kyllä mä sen työasiat ja ne paineet ymmärrän (en jaksa niitä eritellä). Jatketaan kuulema kuten ennen, voin tikuttaa jne.
En vaan nyt jaksa :cry:

Voi @Josia <3 Jokainen tässä keskustelussa varmasti ymmärtää, miten rankalta tuon täytyy tuntua. Paljon voimia pettymyksen läpikäymiseen. Anteeksi kun en ulkoa muista mutta olitko jo saanut omat labravastaukset ja oliko ne kunnossa? Harmi ettei miehesi sitä omaa näytettään suostu antamaan, jos teistä ei kummastakaan löytyisi mitään vikaa niin luomuraskaus olisi kuitenkin ihan mahdollinen. Oliko niin että sulla on ainakin säännöllinen kierto ja ovuloit, että sillä saralla ei ole ongelmaa?

Toivottavasti jossain ajassa pääsette sellaiseen yhteisymmärrykseen, ettei kummallekaan jää hampaankoloon. Me oltiin miehen kanssa syksyllä ihan eri mieltä mahdollisesta tutkimusrumbasta, mutta kuukausien kuluessa tultiin kuitenkin samoihin ajatuksiin, kun mies sai asiaa ajateltua. Nää ei varmasti ole miehille helppoja juttuja, naiset ehkä ajattelee näitä asioita luontaisesti enemmän ja miehelle kaikki tulee eteen kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Kiitos @Lumi87 <3
Tulokset menee suoraan perheneuvolan lääkärille, ei tuu kotiin ollenkaan. Kaikki tulokset oli tarkoitus käydä läpi sit lääkärillä. Tällä hetkellä oon niin katkera, että sanoin jo etten edes aio kysyä tuloksia itsekään, kun kerta toinenkaan ei anna itseään tutkia. :cautious: Tunnekuohussa tämä olo, katsotaan kun rauhoitun.
Kierto on suht ok. Mutta harmillisen usein venyy, ja se olikin se mun huoli. Vuosia sitten myös muissa asioissa ultrattu, arveltu pco tyyppiseksi.

Voi hitsi. Mullahan myös pco todettiin. Kurja ongelma mutta toisaalta yksi helpoiten hoidettavista. Voi että kun sun mies nyt kääntäis pään ja kävisitte yhdessä siellä lääkärissä, jos se ajattelee että heti mennään johonkin rankkaan hoitoon? Nimittäin jos ovulointiongelmia löytyy tai pco:hon viittavaa niin niitä asioita saa kuitenkin aika helposti hoidettua lääkkeillä. Eikä ne vaatisi sun mieheltä mitään... Mutta ei ketään voi mihinkään pakottaa, ehkä täytyy antaa ajan kulua jos mieli vaikka muuttuisi kun asiaa sulattelee? Voimia, en osaa nyt muuta sanoa @Josia <3

Voi ei @Josia :( Toisaalta ymmärrän miestäsi, meillä mä oon se kovempi stressaaja ja oon oikeastaan ihan helpottunutkin että meidät passitettiin hoidoista takas kotiin jatkamaan yrittämistä. Voi olla että hoidot ois just tähän elämäntilanteeseen vähän liian raskaita. Mutta ymmärrän että susta tuntuu paskalta, ei oo kiva että ite tekee kaikkensa ja sitten toinen sanookin että ei, varsinkin noin että ei edes tutkittavaks suostu ensin. Voimia, toivotaan että sun mies saa pian asiat sulateltua ja haluaa sun kanssa vielä hoitoihin jatkaa! <3

Meillä mies sai paniikkikohtauksen ennen ensikäyntiä ja toisellakin käynnillä oli niin kauhuissaan että vaan tärisi ja molemmilla kerroilla tuli itku (molemmilla) ennen ja jälkeen käynnin. Olin siitä jopa vähän yllättynyt koska musta on koko ajan tuntunut, että hän ottaa tän lapsettomuuden tosi kevyesti. Varmaan se oli vaan niinku @Lumi87 sanoi, että mä naisena olin käsitellyt jo kauan sitten asian että hoitoihin tässä joudutaan, ja hänelle se tuli jotenkin tosi raskaana yllätyksenä.

Ja @Kinder_Kitty täällä odotellaan jo ihan malttamattomana että testaat :love: Niin lupaavan kuulosta oiretta että alkaa ihan itteäkin jännittää! Ja Lumi87:n puolesta jännään kanssa, oispa sielläkin nyt planeetat kohdillaan ja ihme tapahtuisi <3

@Josia voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu :( toivottavasti mies vielä muuttaa mielensä.. onhan tuo nyt aika sanonko mistä et oot jo käynyt labroissa sun muissa..ja sitten toinen vasta saa sanottua kun asiaa joutuu oikeen tivaamaan.. mää oisin ainaki omalle miehelle ollut todella vihainen ja pettynyt varsinkin jos olisin ehtinyt kaikenmaailman kokeissa juosta.. tsemppiä!

omaanapaa: no eipä se aamun one step tehny musta sen viisaampaa no nythän on vasta dpo9 siinä oli siis taas viivanpaikka jota saa kyllä tihrustaa... ja joo onhan noita parjattu niitä one stepin testejä et toiset näyttää herkemmin plussaa kun one step näyttää vasta viivanpaikkaa ja jotenki musta tuntuukin et tuo ei ole niin herkkä mitä on ne mamin puikot ja sama herkkyys kuitenkin..ja joo vannoin joskus etten osta enää pregchekejä niin mitä tarttu mukaan kaupasta :LOL: niitä tietysti yks paketti, ihan senkin takia et pregchek on aika herkkä mut tunnettu kans aika törkeistä viivanpaikoista nykyään.. ehkää mää vaan kuvittelen et se linea negra on tummentunu..ei se nyt mikään tumma ruskea ole mut jos mun mieskin sen näkee niin sillon se ei oo kuvitelmaa :LOL: meinaa mun mies ei yleensä nää mitään mun testeissä yms..:ROFLMAO: vaikka ite nään viivanpaikkoja. ny pitäis viä jaksaa pari tuntia pantata pissaa et vis uittaa sen pc:n :D joo miten niin himotestaaja! ja niin se proge tulos tulee vasta n.1vkon päästä :D

@Yuna munkin mies tuntuu ottavan tän lapsettomuuden mua kevyemmin, mutta sitä omaa näytettä miettiessä sanoi ekan kerran, että tää on henkisesti tosi raskasta. Olin tosi tyytyväinen että mies sai tuon sanottua, sanoin että kyllähän tää on, mutta kyllä me yhdessä selvitään. Mun mies on paljon rennompi kaikkien asioiden suhteen kuin minä, mä yleensä stressaan kaikenlaista. Oon kyllä tän matkan varrella oppinut aikalailla rennompaa suhtautumista elämään.

pregcheckissä haamu/viivanpaikka joka muodostui jo testiajalla.. kuvassa ei kyl näy kun on haalee mut ite nään sen selkeesti.. nyt vaan se et onko vielä pregnyliä vai ei.. jos nyt malttais oottaa keskiviikkoon niin silloin ois jo dpo11.. oksettava olo vaan jatkuu edelleen..

naiset!! nyt on sydän kurkussa..katoin sitä testiviivaa niin siinä on nyt väriä!! voiko tää olla totta tai oikee viiva eikä vaan vale!? nyt tulee itku! :love::love::cry: koitan ottaa kuvaa mun tärisevillä käsillä :ROFLMAO: mitä jos tuo viiva onkin vielä pregnyliä... toivottavasti ei olis..

Viimeksi muokattu:
ja tuli tosiaan todistettua se kuinka susia ovat one stepin testit..tämän päivän aamusessa testissä vaan viivanpaikka ei väriä edes ja tihrustaa sai ja sama herkkyys vielä tuon pc:n kanssa eli 25! :mad: eli en suosittele one steppejä ollenkaan..on kyllä niin epäherkkiä..

Yhteistyössä