Katselin eilen leipäjonoa

Mä luulen et osalla siinä jonossa olevista ihmisistä on elämä luisunut sellaiseen pisteeseen ettei sitä jaksa päällimmäisenä ajatella lopettaa sitä tupakointia, eikä siihen löydy ylimääräistä voimaa.
Mut kyl nää on aina ihania avauksia miten muut kyllä täällä pystyy ihan mihin vaan, pitäs kaikki alkkiksetkin saada tänne kirjoittelemaan ni pääsisivät siitäkin eroon, kuten täällä asia ilmaistaan et kuinka helppoa se on.
Mä kyllä toivon et meistä jokainen joutuu joskus tilanteeseen missä on ollut vahvat mielipiteet miten se pitäisi hoitaa, ja huomaisi ettei se olekkaan niin helppoa.
Helppoa on onneksi tuomita ja moralisoida muita, siinä on kyllä jotkut kirkkaasti mitallisijoilla täällä :flower:

nooh..sen verran kommentoin että MULLA menee tupakkaan se 3e viikko.. sätkätoppa 2,5e ja filtterit 60senttiä,sätkäpaperi saatu lahjana.eli ei tuo nyt niin hirveää lommoa tee kuukaudessa..joo ja on lapsilla ruokaaa!!!!AURINKOKUNTA: olet ihana:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
On se. Mä itse lopetin aikoinaan, ekaa jahkailin, ja jahkailin. Sitten otin niskasta kiinni, ja oli kyllä erittäin helppoa:)

Mun on vaikeaa kuvitella, et joku 40-50-vuotias mies tai nainen joka on polttanut teini-iästä lähtien päivittäin tupakkaa, vois tuosta vain lopettaa sen.

Pakko liittyä seuraan ja sanoa, että kyllä se melko helppoa taitaa olla, jos itsekuria löytyy ja todellakin haluaa lopettaa. Molemmat isoisäni lopettivat tupakoinnin siinä 55-60v ikäisinä kertalaakista. Molemmat olivat polttaneet ihan teini-iästä lähtien ja varsinkin mun vaarini poltteli järkyttävät määrät sikareita ja piippua. Ja keuhoahtauman siitä sai :/
Mun isäni lopetti myös n.20 vuotta sitten. Tosin ei tuprutellut joka päivä (tai ainakaan paljon päivässä ) ja ihan kertalaakista loppui sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja wiiru:
niin no onhan se silloin helppoa jos sairastuu tai sitten ei polta joka päivä..

Mun vaarilla todettiin keuhoahtauma vasta vuosia lopettamisen jälkeen. Isälläni lopetus oli helpompaa, kun ei ollut mikään ketjupolttaja. Pappani lopetti muuten vaan,kun isäni ja vaarinkin lopettivat.

Jos siis tuohon minun viestiini viittasit =)

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
On se. Mä itse lopetin aikoinaan, ekaa jahkailin, ja jahkailin. Sitten otin niskasta kiinni, ja oli kyllä erittäin helppoa:)

Mun on vaikeaa kuvitella, et joku 40-50-vuotias mies tai nainen joka on polttanut teini-iästä lähtien päivittäin tupakkaa, vois tuosta vain lopettaa sen.

Pakko liittyä seuraan ja sanoa, että kyllä se melko helppoa taitaa olla, jos itsekuria löytyy ja todellakin haluaa lopettaa. Molemmat isoisäni lopettivat tupakoinnin siinä 55-60v ikäisinä kertalaakista. Molemmat olivat polttaneet ihan teini-iästä lähtien ja varsinkin mun vaarini poltteli järkyttävät määrät sikareita ja piippua. Ja keuhoahtauman siitä sai :/
Mun isäni lopetti myös n.20 vuotta sitten. Tosin ei tuprutellut joka päivä (tai ainakaan paljon päivässä) ja ihan kertalaakista loppui sekin.

:laugh: Loistavaa,
Niin lopetti munkin isä, noin vaan kertalaakista ja tiedän muitakin ketkä on lopettaneet noin vaan mutta mä tiedän myös ihmisiä jotka ei kertakaikkiaan kykene lopettamaan.
Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset on erillaisia?
EI kaikilla ole samaa itsekuria, ei kaikilla ole samaa elämäntilannetta.
Jos sun elämä on siinä pisteessä että kaikki menee alamäkeä ni aika vaikee siinä on kerätä mitään itsekuria tehdä yhtään mitään, varsinkaan alkaa sinnittelemään tupakasta eroon, alkoholista taikka huumeista.

Alkuperäinen kirjoittaja wiiru:
nooh..sen verran kommentoin että MULLA menee tupakkaan se 3e viikko.. sätkätoppa 2,5e ja filtterit 60senttiä,sätkäpaperi saatu lahjana.eli ei tuo nyt niin hirveää lommoa tee kuukaudessa..joo ja on lapsilla ruokaaa!!!!AURINKOKUNTA: olet ihana:)

:) Niinpä. Ai että köyhille ei edes sitä iloa sallittaisi. Rikkaat voi löyhytellä kuubalaisia sikareita konjakkikahvien lomassa ihan vapaasti ja kenenkään paheksumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Mun isäni lopetti myös n.20 vuotta sitten. Tosin ei tuprutellut joka päivä (tai ainakaan paljon päivässä) ja ihan kertalaakista loppui sekin.

:laugh: Loistavaa,
Niin lopetti munkin isä, noin vaan kertalaakista ja tiedän muitakin ketkä on lopettaneet noin vaan mutta mä tiedän myös ihmisiä jotka ei kertakaikkiaan kykene lopettamaan.
Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset on erillaisia?
EI kaikilla ole samaa itsekuria, ei kaikilla ole samaa elämäntilannetta.
Jos sun elämä on siinä pisteessä että kaikki menee alamäkeä ni aika vaikee siinä on kerätä mitään itsekuria tehdä yhtään mitään, varsinkaan alkaa sinnittelemään tupakasta eroon, alkoholista taikka huumeista.

Kirjoitinkin, että jos on itsekuria ja halua lopettaa. Toki ymmärrän, että joillekin se on vaikeaa ja varmaankin melkeinpä mahdotonta, jos elämä on siinä pisteessä, että mikään ei tunnu miltään.

Kirjoituksellani tarkoitin näitä ihmisiä, jotka elävät normaalia elämää (asiat hyvin, käyvät töissä, on rahaa ostaa ruokaa ym), haluavat lopettaa, mutta eivät saa sitä aikaiseksi. Kirjoituksellani en mitenkään halunnut viitata leipäjonossa seisoviin ihmisiin tai heihin, joilla menee muuten erittäin huonosti. Pahoittelen, jos näin kuitenkin kävi.

Mun yks 59 veen ikäinen tuttu lopetti polttamisen kaksi vuotta sitten. Hän aloitti tupakoimisen 14 vanhana ja tuo lopettamispäätös on pitänyt ilman ainuttakaan retkahdusta. Toisilla on tahtoa enemmän kuin toisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Jos haluaa lopettaa, siihen löytyy monta keinoa. Purkat, laastarit jne..

meillä ainkin ne laastarit ei miehelle sopineet ja purjkat tulee kalliimmiski kuin miehen tupakointi,mutta tervellisepää ne purkat on.olishan sehyvä kun se pääsis niistäki eroon o jo yli vuoden niitäki syönyt.

Mun mies poltti sätkiä ja todella vähän, koko toppa saattoi kestää reilusti yli viikonkin.

Purkkaa emnee paljon enemmän ja on kalliimpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Jos haluaa lopettaa, siihen löytyy monta keinoa. Purkat, laastarit jne..

meillä ainkin ne laastarit ei miehelle sopineet ja purjkat tulee kalliimmiski kuin miehen tupakointi,mutta tervellisepää ne purkat on.olishan sehyvä kun se pääsis niistäki eroon o jo yli vuoden niitäki syönyt.

Mun mies poltti sätkiä ja todella vähän, koko toppa saattoi kestää reilusti yli viikonkin.

Purkkaa emnee paljon enemmän ja on kalliimpaa.

Mulle aikanaan tupakanpoltto oli helppoa, mutta ei kaikki siihen todelalkaan pysty. mnunkimies oli jo yli 20v polttanut niinei se enää helppoa ollut

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kyllähän tuo ruoka-apu varmasti tärkeää on. Mutta tosi asia on että niin kauan kuin jotain ilmaiseksi jaetaan niin jonoa kertyy.

no tuo on kyllä totta..oleteko seuranneet esim. markettien kakkukahvi tarjoiluja..on jonoa oli sitten rahaa kakkuun itsellä tai ei...

No ihan kokemuksesta voi sanoo et kun on pa niin on pa. Sillon ku rahaa ei ihan oikeesti ollu ruokaan niin se tupakka oli ihan hyvä vaihtoehto -> yks tupakka vei nälän tunteen pois suht helposti ja jos ei paljoo polttanu niin askilla korvas aika monta ateriaa.

Erittäin helppoa.

Jaa, mä en kyl osais sanoa kun en oo ollut koskaan nikotiiniaddikti. Polttaako ne sitten maasta löytyneitä jämiä?[/QUOTE]
Niin kun sitä ei huomioida että moni kadun köyhä ihminen ottaa niitä tumppei karistaa tuhkat pois ja sen röökin varistaa toppaansa ja näin kerää topan täyteen tupakkaa mitä maasta saa joten en nyt heti lähtiisi ihmettelemään että jollain ruoka jonossa on kessua se on ihan yleistä esim kodittomien ja muitten siellä olevien keskuudessa.

onneksi täällä ei ole jaossa jonoja.
Kaikki pääsevät sisätiloihin.
Kukaan ei kyttää ketään.

Mutta ne tavarat mitä sieltä saadaan ei niin hääppösiä ole.
Kuivaa leipää ja paljon yli päiväyksen menneitä tuotteita.
Ne pitää käyttää kotona HETI.
Ei voi aatella et näillä pärjätään viikko.

Joten poltti tai ei niin tuo apu minimaalinen.

Leipäjonot siirtyvät kohta vokkien edustalle, kun siellä irakin ihmeet paistaa suomipojille vähän falafelia. Toki siitä pitää maksaa, mutta valtio varmaan tukee siinä. Suomi nousuun!

Yhteistyössä