Kätkytkuolemat selitettävissä äidin raskauden aikaisella tupakoinnilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RISKI siis merkittävästi suurempi:

Tämä voi hänen mukaansa selittää sen, miksi raskausaikana tupakoivien äitien vauvat ovat suuremmassa riskissä kätkytkuolemiin.

Asiantuntijoiden mukaan jopa kolmannes kätkytkuolemista voitaisiin estää jos naiset eivät tupakoisi raskausaikanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja l:
RISKI siis merkittävästi suurempi:

Tämä voi hänen mukaansa selittää sen, miksi raskausaikana tupakoivien äitien vauvat ovat suuremmassa riskissä kätkytkuolemiin.

Asiantuntijoiden mukaan jopa kolmannes kätkytkuolemista voitaisiin estää jos naiset eivät tupakoisi raskausaikanaan.

Ja monet muut ongelmat myös! Ei ymmärrä että oman himon takia altistaa oman lapsensa kaikelle syöville yms.!!!!

Mä en oikeasti pysty käsittämään kuinka joku voi tuottaa pienelle vauvalleen niin suurta tuskaa, minkä tupakointi raskauden aikana aiheuttaa. Aikuinen ihminen ei itse "pysty" kestämään niitä vierotusoireita, joten sälytetään ne pienen pienelle ihmisalulle, joka ei voi käyttää edes mitään korvaushoitoa. Todella julmaa.

Puolustelematta ollenkaan raskauden aikaista tupakointia. Se varmasti lisää riskiä, kuten usea muukin asia tutkimusten mukaan. Kaiketi vielä ei ole pystytty osoittamaan sitä ratkaisevaa riskitekijää, vaan kätkytkuolema on useamman riskitekijän summa? Näin minä olen antanut itseni ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä en oikeasti pysty käsittämään kuinka joku voi tuottaa pienelle vauvalleen niin suurta tuskaa, minkä tupakointi raskauden aikana aiheuttaa. Aikuinen ihminen ei itse "pysty" kestämään niitä vierotusoireita, joten sälytetään ne pienen pienelle ihmisalulle, joka ei voi käyttää edes mitään korvaushoitoa. Todella julmaa.

samaa mieltä!!!!!!

Asiaa muttei uutta. Nyt vaan osataan selittää selkeämmin. Surullista ja niin väärin! :( ja sitten täällä porukka mouhoaa "kukin elää tavallaan" jne. Voisin sanoa jotakin mutta en taida, tulis liian karua tekstiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Timpalla meni puurot ja vellit sekaisin.

Ja milläkähän perusteella?

Siksi että se on a) serotiinivajaus.
Toiseksi, myös B) isän tupakointi vaikuttaa jos vauva nukutetaan perhepedissä.
Typerää äitien yksin syyllistämistä Timpalta, varsinkin kun saa kuvan että se on ainoastaan ja vain yksin syyllinen. Näin kun ei kuitenkaan ole.

Timpalla meni puurot ja vellit sekaisin.

Ja milläkähän perusteella?

Siksi että se on a) serotiinivajaus.
Toiseksi, myös B) isän tupakointi vaikuttaa jos vauva nukutetaan perhepedissä.
Typerää äitien yksin syyllistämistä Timpalta, varsinkin kun saa kuvan että se on ainoastaan ja vain yksin syyllinen. Näin kun ei kuitenkaan ole.

Ei tässä mitään ole mennyt sekaisin! Tupakka on yksi SUURI syy kuolemiin. On MYÖS muita syitä juu, mutta ap toi nyt esiin juuri tämän kyseisen syyn ja sitä syytä ja syyllistä on turha vähätellä!

Ps. nusnus se on serotoniini eikä serotiini :whistle:

samaa mieltä!!!!!!

Aivan. Myöskään imetyksen aikana äidit ei tunnu ymmärtävän miten paljon niitä myrkkyjä vauvaan menee!
Jos vauvani kuolisi tai sairastuisi, en tajua miten jatkaisin elämääni, jos joutuisin miettimään kävikö niin siksi, että "oli pakko polttaa". Kallis hinta siitä, ja vieläpä menee oman lapsen maksettavaksi.
Ja kyllä, olen polttanut kauan aikaisemmin ja lopettanut esikoisen odotusta ennen. Tiedän, että SE ON VAIKEAA ja edelleen joskus tekee mieli. Mutta haluan yrittää olla terve lasten ja tulevaisuudessa lastenlasten vuoksi ja hyvänä esimerkkinä heille, vaikka en odota enkä imetä enää.

Jäykkäkouristus

Jäykkäkouristus on infektiotauti, mutta se ei tartu ihmisestä toiseen. Jos ihminen sairastaa jäykkäkouristuksen, hänelle ei kehity vastustuskykyä taudille eli hän voi sairastua siihen uudelleen. Tämän tiedon johdosta on vaikea ymmärtää miten jäykkäkouristusrokotus voisi antaa suojan tautia vastaan, kun itse tautikaan ei siihen pysty. Päinvastoin, rokote pistetään syvälle lihakseen ja taudinaiheuttaja pääsee suoraan verenkiertoon. Tässä Viera Scheibnerin näkemys asiasta: "Oman laajan tutkimusaineistoni perusteella on henkilökohtainen ja tarkkaan harkittu näkemykseni, että monille kätkytkuolemavauvoille oli kehittynyt jäykkäkouristus heille annetuista PDT- tai DT-rokotteista. Tämä näkemys perustuu niihin oireisiin, jotka ovat näille vauvoille niin luonteenomaisia PDT- ja DT- rokotusten jälkeen: ärtyneisyys, kouristukset (jotka mitä vähäisin liike tai ääni usein laukaisee), unihäiriöt, nielemiskyvyttömyys, mahan sisällön takaisinvirtaus, tukehtuminen, ja jopa luiden murtuminen johtuen kouristusten voimakkuudesta."

Linkki tässä: http://www.luontaisnetti.fi/artikkelit_rokotteetjaniidenvaarat_07.htm

Mä en oikeasti pysty käsittämään kuinka joku voi tuottaa pienelle vauvalleen niin suurta tuskaa, minkä tupakointi raskauden aikana aiheuttaa.
Todella julmaa kasvattaa lasta kaupungissa. Pienhiukkasia niin paljon ja uuden moottoritekniikan vuoksi ne hiukkaset on niin pieniä että menee suoraan ihmisen puolustusjärjestelmän läpi ja kertyy ympäri kehoa.

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tutkimus+Dieselien+pienhiukkaset+tunkeutuvat+aivoihin/1135235123055

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
Jäykkäkouristus

Jäykkäkouristus on infektiotauti, mutta se ei tartu ihmisestä toiseen. Jos ihminen sairastaa jäykkäkouristuksen, hänelle ei kehity vastustuskykyä taudille eli hän voi sairastua siihen uudelleen. Tämän tiedon johdosta on vaikea ymmärtää miten jäykkäkouristusrokotus voisi antaa suojan tautia vastaan, kun itse tautikaan ei siihen pysty. Päinvastoin, rokote pistetään syvälle lihakseen ja taudinaiheuttaja pääsee suoraan verenkiertoon. Tässä Viera Scheibnerin näkemys asiasta: "Oman laajan tutkimusaineistoni perusteella on henkilökohtainen ja tarkkaan harkittu näkemykseni, että monille kätkytkuolemavauvoille oli kehittynyt jäykkäkouristus heille annetuista PDT- tai DT-rokotteista. Tämä näkemys perustuu niihin oireisiin, jotka ovat näille vauvoille niin luonteenomaisia PDT- ja DT- rokotusten jälkeen: ärtyneisyys, kouristukset (jotka mitä vähäisin liike tai ääni usein laukaisee), unihäiriöt, nielemiskyvyttömyys, mahan sisällön takaisinvirtaus, tukehtuminen, ja jopa luiden murtuminen johtuen kouristusten voimakkuudesta."

Linkki tässä: http://www.luontaisnetti.fi/artikkelit_rokotteetjaniidenvaarat_07.htm

Annetaanko Jenkkilässä myös tämä rokote? Siellähän kätkyt on vielä yleisempää kuin täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
Jäykkäkouristus

Annetaanko Jenkkilässä myös tämä rokote? Siellähän kätkyt on vielä yleisempää kuin täällä.

en ole varma onko just sama rokote!

Yhteistyössä