katkeaako liikennevakuutukseni automaattisesti siinä vaiheessa kun omistaja vaihtuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta autoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tee ainakin luovari, jotta voit todistaa myyneesi auton ellei uusi omistaja rekisteröikään sitä nimilleen. Kun uusi omistaja rekisteröi auton nimilleen, niin vakuutusyhtiö saa kyllä auton muuttuneet rekisteritiedot Trafista ja katkaisee vakuutuksen.

No olepa varovainen. Itse sain Pohjolasta kasko-laskun vielä monta kuukautta sen jälkeen, kun olin vaihtanut autoni. Ilmoittivat sieltä, että heille tulee tieto omistajanvaihdoksista ajoneuvorekisterikeskuksesta. Sitten etsinnän jälkeen heiltä tosiaan löytyikin tieto, että auto ei ole enää minun, mutta päivämäärä omistajanvaihdokseen ei ollut oikea. Sen korjaaminen oli kovan tappelun takana, mutta onnistui lopulta. Ja puolen vuoden kuluttua tuli lasku seuraavasta vakuutuserästä.

Ilmoitin silloin, että otan seuraavan vakuutuksen Pohjolasta sitten kun se on maailman ainoa vakuutusyhtiö.

Eli siis Pohjolan tietojen mukaan heille tulee tieto. : /

mikä vakuutus autossa on, jos huomisesta katkaisen omani ja ostaja laittaakin sen nimiinsä esin 5pvän päästä? Tutulle myyn joten siksi kysyn. Voinko vain katkaista vakuutuksen ja ilmoittaa että auto on myyty, luovariin tulee huominen päivä

Alkuperäinen kirjoittaja tyhymäap;22361877:
mikä vakuutus autossa on, jos huomisesta katkaisen omani ja ostaja laittaakin sen nimiinsä esin 5pvän päästä? Tutulle myyn joten siksi kysyn. Voinko vain katkaista vakuutuksen ja ilmoittaa että auto on myyty, luovariin tulee huominen päivä

No siis vakuutusyhtiö voi kyllä katkaista vakuutusmaksusi huomisesta lähtien jos vilautat heille luovaria, kauppakirjaa tms. Uudella omistajalla on ostohetkestä seitsemän vuorokautta aikaa rekisteröidä ajoneuvo. Ajoneuvoa ei voi rekisteröidä ilman liikennevakuutusta. Jos onnettomuus sattuu tuon seitsemän päivän aikana kun uusi omistaja ei ole vielä vakuuttanut ajoneuvoa, korvaukset maksetaan sinun vakuutuksestasi.

Yhteistyössä