Autovakuutus ja bonukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lolo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lolo"

Vieras
Miten se menee kun vaihtaa auton autoliikkeessä ja tietenkin vakuutus vaihtuu uuteen autoon, niin pitääkö asiakkaan erikseen siinä jossain terottaa, että haluaa vanhat bonukset myös uuteen autoon?

Meillä kävi niin, että bonukset ei tulleet ja vakuutusyhtiö ei ota mitään vastuuta. Niitä ei voi jäkikäteen muutella.

Miksi EN HALUAISI niitä kertyneitä bonuksia käyttää?

Tappelenko enää vai annanko olla, kyse on kyllä minulle isoista rahoista minimissään noin 1000 e.

Liikennevakuutksen bonukset siirrät itse rekisteröinnin yhteydessä. Rekisteröinnin teet katsastuskonttorilla.

Autovakuutuksen (kaskovakuutuksen) bonukset ovat automaasttisesti vähintään 70%.

[QUOTE="vieras.";29682840]Liikennevakuutksen bonukset siirrät itse rekisteröinnin yhteydessä. Rekisteröinnin teet katsastuskonttorilla.

Autovakuutuksen (kaskovakuutuksen) bonukset ovat automaasttisesti vähintään 70%.[/QUOTE]

:D mitä muuta "tiedät"?

Vaihdoin autoni vajaa kuukausi sitten autoliikkeessä(niin olen tehnyt ennenkin) ja vakuutusmuutos ko. autoa koskevaksi tehtiin siellä, ei mitään ongelmia. Liikennevakuutuksen bonukset samat kuin ennenkin.
Herää kysymys, että missä "autoliikkeessä" asioit? Jos todella asioit liikkeessä, niin vastuu voi olla heidän. Ostamasi auton oli oltava liikennekelpoinen luovutushetkellä ja siinä piti olla voimassa oleva liikennevakuutus. Ja tuon liikennevakuutuksen tietojen paikkansa pitävyyden olit tarkastanut ja allekirjoittanut.

Minäkin vaihdoin autoa noin kk sitten autoliikkeessä. Vakuutus tehtiin liikkeessä autosihteerin toimesta, hän kysyi paljonko minulla on bonuksia ja ilmoitti arvion vakuutusyhtiölle kun en ollut itse varma, vakuutusyhtiö oli sitten korjannut bonukset oikealle mallille tarkastettuaan todellisen määrän. Asiakkaalle, eli minulle toimitettiin vakuutuskirja, josta selviää kaikki vakuutukseen liittyvä, myös ne bonukset. Tämä siis liikennevakuutuksen osalta. Pääsääntöisesti sitten esim. Kaskot saa suoraan tyyliin -70% vaikka autoa vaihtaisikin ja tehdään uusi vakuutussopimus.

Jos itse taas olet vakuutukset hoitanut, ota yhteys vakuutusyhtiöön ja pyydä tarkastamaan todellinen bonuskertymäsi. Voivat tarkistaa vaikka olisit yhtiötäkin vaihtanut. Jos eivät suostu, pyydä toimittamaan kirjallinen irtisanomisilmoitus vakuutuksestasi ja ota muualta uusi. Jos taas entinen vakuutus on tehty vain ilman bonuksia, voihan senkin irtisanoa ja teetättää uuden vakuutuksen johon bonukset laitettu, jos kerran ei pysty korjaamaan jo tehtyä vakuutussopimusta ja yhä haluat kys. yhtiössä asioida.

Eli älä luovuta, vaan vaadi sopimukset oikeilla tiedoilla ajan tasalle. :)

Siis bonusasia on nyt kunnossa, mutta ihmetyttää tuo, että bonukset ei siirtyneet. 4 vuotta maksettu väärillä bonuksilla. Ehkä kyse on jostain 2000 eurosta. Kyllä harmittaa!!!

Ja autoliike oli iso liike Vantaalla, en nyt muista nimeä. Olisko Rinta-jouppi?

Ajattelin nyt kuitenkin tapella hieman vielä vastaan, koska mielestäni virhe on vakuutusyhtiön.

No miten nyt vasta huomasit että on väärät bonukset? Onko vakuutukset kuitenkin olleet samassa yhtiössä? Kyllä ne pitäisi sieltä löytyä. Asiaa voi hankaloittaa että tässä välissä on tainnut bonusjärjestelmäkin jo muuttua. Mutta voi olla että asia ei korjaannu, Sinulla on velvollisuus tarkistaa että vakuutus on oikein, siis vakuutuskirjasta.