Katja87, kysymys sinulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minea:
googlatkaapa guarana+raskaus

Tein työtä käskettyä, enkä löytänyt mitään raskauttavaa.
Energiajuomien "käyttökielto" raskauden aikana perustuu kuulemma siihen, että odottava äiti voi saada sydämentykytystä tai vapinaa niistä, jos on kovin herkkä kofeiinille. Jos ei ole, nou hätä, kunhan ei kisko juomaa monta tölkkiä viikossa.

Mä en ainaskaan uskaltais käyttää mitään sellasta tuotetta JOSSA VAROITETAAN käyttöä raskausaikana.En oo kyllä sellaseen shampoo/naamarasva puteliin törmännyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Kyl kait nyt jokainen tervejärkinen pystyy olemaan erossa energia juomista,alkoholista,hiusväreistä yms. sen 9kk:n ajan.Meillä pojalla imetysaikana oli maitoallergia ja jouduin siis itse olemaan maidottomalla ruualla vuoden,jottei maitoproteiinia erittyisi rintamaitoon...maitoa on nykyään noin puolessa kaupan tuotteissa...

Joo, ja shampoolla ei tietenkään pestä hiuksia, saati naamarasvaa käytetä. Eikä syödäkään mitään, koska melkein kaikkihan on kiellettyä. :xmas: [/quote]

Minä kamala ihminen söin raskausaikana lontoonrakeita ja niissä on LAKUA! :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Energiajuomien "käyttökielto" raskauden aikana perustuu kuulemma siihen, että odottava äiti voi saada sydämentykytystä tai vapinaa niistä, jos on kovin herkkä kofeiinille. Jos ei ole, nou hätä, kunhan ei kisko juomaa monta tölkkiä viikossa.
guuglasitkohan nyt gurana+raskaus vai kofeiini+raskaus

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Kyl kait nyt jokainen tervejärkinen pystyy olemaan erossa energia juomista,alkoholista,hiusväreistä yms. sen 9kk:n ajan.Meillä pojalla imetysaikana oli maitoallergia ja jouduin siis itse olemaan maidottomalla ruualla vuoden,jottei maitoproteiinia erittyisi rintamaitoon...maitoa on nykyään noin puolessa kaupan tuotteissa...

Joo, ja shampoolla ei tietenkään pestä hiuksia, saati naamarasvaa käytetä. Eikä syödäkään mitään, koska melkein kaikkihan on kiellettyä. :xmas:

Minä kamala ihminen söin raskausaikana lontoonrakeita ja niissä on LAKUA! :whistle: :xmas: [/quote]

Ai kamala.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi jestas sentään!:
Mä en ainaskaan uskaltais käyttää mitään sellasta tuotetta JOSSA VAROITETAAN käyttöä raskausaikana.En oo kyllä sellaseen shampoo/naamarasva puteliin törmännyt..

Ja minä uskallan. Minusta tulee varmaankin huono äiti :'(

Alkuperäinen kirjoittaja nea:

guuglasitkohan nyt gurana+raskaus vai kofeiini+raskaus

En minäkään löytänyt mitään raskauttavaa. Laita suora linkki tai lainaus, jos kerta jotain tähdellistä löysit.

"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus

Syystä että sisältää kofeiinia kuten kahvikin.Ja koska kahvia saa juoda 3kpp päivässa, saa vastaavan määrän juoda energiajuomaa. Terveydenhoitajalta kysyin.

Juu, ja syy niinkin tähdellinen kuin se, että joku odottaja ehkä saattaa saada siitä sydämentykytystä :) ja imetettävä vauva voi saada masuvaivoja (kuten voi saada mistä tahansa hiilihappoisesta juomasta, kahvista, tai vaikkapa ruisleivästä tai juustosta). Eli ei ihan ole elämän ja kuoleman kysymys...

Juu, ja syy niinkin tähdellinen kuin se, että joku odottaja ehkä saattaa saada siitä sydämentykytystä :) ja imetettävä vauva voi saada masuvaivoja (kuten voi saada mistä tahansa hiilihappoisesta juomasta, kahvista, tai vaikkapa ruisleivästä tai juustosta). Eli ei ihan ole elämän ja kuoleman kysymys...

Näyttää joillekin olevan. Sama kuin se, että käyn raskaanaollessa baarissa.

Syystä että sisältää kofeiinia kuten kahvikin.Ja koska kahvia saa juoda 3kpp päivässa, saa vastaavan määrän juoda energiajuomaa. Terveydenhoitajalta kysyin.

Mulle on terkkari taas sanonut et energiajuomia ei pitäis juoda niiden sisältämän guaranan takia. Ei sillä kofeiinillä oo mitään väliä, kunhan ei ala kannukaupalla kahvia juomaan. Mut itseasiassahan se on aikalailla sama asia...

Varo vaan jos vielä tunnustat värjänneesi hiuksiasi tai käyttäneesi korkokenkiä raskaana ollessasi :kieh:. Ja jos syöt imetysaikana sipulia, juustoa tai maustettuja ruokia, niin muistathan olla siitä hissukseen ettei tule virtuaalisesti turpaan tällä aikuisten hiekkalaatikolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

Mulle on terkkari taas sanonut et energiajuomia ei pitäis juoda niiden sisältämän guaranan takia. Ei sillä kofeiinillä oo mitään väliä, kunhan ei ala kannukaupalla kahvia juomaan.

Ja edelleenkään kaikissa energiajuomissa ei edes ole sitä guaranaa.

Varo vaan jos vielä tunnustat värjänneesi hiuksiasi tai käyttäneesi korkokenkiä raskaana ollessasi :kieh:. Ja jos syöt imetysaikana sipulia, juustoa tai maustettuja ruokia, niin muistathan olla siitä hissukseen ettei tule virtuaalisesti turpaan tällä aikuisten hiekkalaatikolla :D

Ja äsken söin jopa maksamakkaravoileivän. :kieh:

niin...jokainenhan vastaa itse omista teoistaan.....kenenkään ei käy kyllä varmaan kieltäminen että tupakka ja alkoholi/huumeet ei kuulu raskausajan ruokavalioon...vai onko nekin ihan okei?

niin...jokainenhan vastaa itse omista teoistaan.....kenenkään ei käy kyllä varmaan kieltäminen että tupakka ja alkoholi/huumeet ei kuulu raskausajan ruokavalioon...vai onko nekin ihan okei?

Eipä tehnyt raskaus- tai imetysaikana mieli alkoholia sen enempää kuin muulloinkaan, joten sitä ilman oli helppo olla. Helppoa oli olla myös ilman hunajaa, pähkinöitä, herneitä, manteleita, katkarapuja ja sitruunoita; appelsiineja ja klementiinejä teki joskus mieli, samoin mansikoita, mutta ilmankin pärjäsin. Kaikkein eniten kaipasin kalaa: puolitoista vuottakin ilman kalaa on minulle aika paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En kyllä joisi raskausaikana batterya. Jos juon kolme sellaista päivässä (sen verran saa korkeintaan juoda ) niin mulle tulee rytmihäiriöitä. Kahdestakin tulee joskus.

Sen jälkeen, kun sain plussan raskaustestissä niin en juonut pisaraakaan alkoholia.

enmäkä.. mun mielestä yksi olutkin liikaa kun vauva masussa

Ekan kerran, kun raskaana olin, niin en värjännyt hiuksia (kuin ihan lopussa kerran), enkä lakannut kynsiä, enkä juonut YHTÄÄN alkoholia jne... Olin ihan tarkkana, että mitä voin tehdä... En ollut hysteerinen ja peloissani, vaan halusin vauvan parasta. :heart:

Lapsia meillä on nyt kolme ja olen jokaisen raskaus aikana ollut juomatta alkoholia (ja energiajuomia, kun niitä en juo milloinkaan jostain syystä ). Hiuksia olen värjäillyt ja varpaan kynsiä lakannut... ;)

Jokainen tekee miten itse parhaaksi näkee ja olkoon ONNELLINEN tulevasta vauvelista!

:o Kuuluuko jonkun ruokavalioon tupakka? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Eipä tehnyt raskaus- tai imetysaikana mieli alkoholia sen enempää kuin muulloinkaan, joten sitä ilman oli helppo olla. Helppoa oli olla myös ilman hunajaa, pähkinöitä, herneitä, manteleita, katkarapuja ja sitruunoita; appelsiineja ja klementiinejä teki joskus mieli, samoin mansikoita, mutta ilmankin pärjäsin. Kaikkein eniten kaipasin kalaa: puolitoista vuottakin ilman kalaa on minulle aika paljon!

Oliko sulla allerginen vauva? Ei kai noita kaikkia raskausaikana ainakaan pitäisi välttää? :o

Ai tupakka, viina ja huumeet on ruokaa? Ok....
:headwall:

Uusimmat

Yhteistyössä