Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:Minen taas ymmärrä tätä.
Kun siis mikäänhän ei ole kiellettyä raskaana ollessa, on vain suosituksia että kaikkea kohtuudella.
No sanos muuta..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:Minen taas ymmärrä tätä.
Kun siis mikäänhän ei ole kiellettyä raskaana ollessa, on vain suosituksia että kaikkea kohtuudella.
Alkuperäinen kirjoittaja minea:googlatkaapa guarana+raskaus
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Kyl kait nyt jokainen tervejärkinen pystyy olemaan erossa energia juomista,alkoholista,hiusväreistä yms. sen 9kk:n ajan.Meillä pojalla imetysaikana oli maitoallergia ja jouduin siis itse olemaan maidottomalla ruualla vuoden,jottei maitoproteiinia erittyisi rintamaitoon...maitoa on nykyään noin puolessa kaupan tuotteissa...
Äläpä muuta viserrä.Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:Voi elämä mikä keskustelu :xmas:![]()
guuglasitkohan nyt gurana+raskaus vai kofeiini+raskausAlkuperäinen kirjoittaja Neslihan:Alkuperäinen kirjoittaja minea:googlatkaapa guarana+raskaus
Tein työtä käskettyä, enkä löytänyt mitään raskauttavaa.
Energiajuomien "käyttökielto" raskauden aikana perustuu kuulemma siihen, että odottava äiti voi saada sydämentykytystä tai vapinaa niistä, jos on kovin herkkä kofeiinille. Jos ei ole, nou hätä, kunhan ei kisko juomaa monta tölkkiä viikossa.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Kyl kait nyt jokainen tervejärkinen pystyy olemaan erossa energia juomista,alkoholista,hiusväreistä yms. sen 9kk:n ajan.Meillä pojalla imetysaikana oli maitoallergia ja jouduin siis itse olemaan maidottomalla ruualla vuoden,jottei maitoproteiinia erittyisi rintamaitoon...maitoa on nykyään noin puolessa kaupan tuotteissa...
Joo, ja shampoolla ei tietenkään pestä hiuksia, saati naamarasvaa käytetä. Eikä syödäkään mitään, koska melkein kaikkihan on kiellettyä. :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jestas sentään!:Mä en ainaskaan uskaltais käyttää mitään sellasta tuotetta JOSSA VAROITETAAN käyttöä raskausaikana.En oo kyllä sellaseen shampoo/naamarasva puteliin törmännyt..
Alkuperäinen kirjoittaja nea:guuglasitkohan nyt gurana+raskaus vai kofeiini+raskausAlkuperäinen kirjoittaja Neslihan:Alkuperäinen kirjoittaja minea:googlatkaapa guarana+raskaus
Tein työtä käskettyä, enkä löytänyt mitään raskauttavaa.
Energiajuomien "käyttökielto" raskauden aikana perustuu kuulemma siihen, että odottava äiti voi saada sydämentykytystä tai vapinaa niistä, jos on kovin herkkä kofeiinille. Jos ei ole, nou hätä, kunhan ei kisko juomaa monta tölkkiä viikossa.
Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Juu, ja syy niinkin tähdellinen kuin se, että joku odottaja ehkä saattaa saada siitä sydämentykytystäja imetettävä vauva voi saada masuvaivoja (kuten voi saada mistä tahansa hiilihappoisesta juomasta, kahvista, tai vaikkapa ruisleivästä tai juustosta). Eli ei ihan ole elämän ja kuoleman kysymys...
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Syystä että sisältää kofeiinia kuten kahvikin.Ja koska kahvia saa juoda 3kpp päivässa, saa vastaavan määrän juoda energiajuomaa. Terveydenhoitajalta kysyin.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Juu, ja syy niinkin tähdellinen kuin se, että joku odottaja ehkä saattaa saada siitä sydämentykytystäja imetettävä vauva voi saada masuvaivoja (kuten voi saada mistä tahansa hiilihappoisesta juomasta, kahvista, tai vaikkapa ruisleivästä tai juustosta). Eli ei ihan ole elämän ja kuoleman kysymys...
Näyttää joillekin olevan. Sama kuin se, että käyn raskaanaollessa baarissa.
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Syystä että sisältää kofeiinia kuten kahvikin.Ja koska kahvia saa juoda 3kpp päivässa, saa vastaavan määrän juoda energiajuomaa. Terveydenhoitajalta kysyin.
Mulle on terkkari taas sanonut et energiajuomia ei pitäis juoda niiden sisältämän guaranan takia. Ei sillä kofeiinillä oo mitään väliä, kunhan ei ala kannukaupalla kahvia juomaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:Alkuperäinen kirjoittaja minea:"ei suositella raskaus ja imetysaikana"siinä suora lainaus
Näyttää joillekin olevan. Sama kuin se, että käyn raskaanaollessa baarissa.
Varo vaan jos vielä tunnustat värjänneesi hiuksiasi tai käyttäneesi korkokenkiä raskaana ollessasi :kieh:. Ja jos syöt imetysaikana sipulia, juustoa tai maustettuja ruokia, niin muistathan olla siitä hissukseen ettei tule virtuaalisesti turpaan tällä aikuisten hiekkalaatikolla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja auts:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:En kyllä joisi raskausaikana batterya. Jos juon kolme sellaista päivässä (sen verran saa korkeintaan juoda ) niin mulle tulee rytmihäiriöitä. Kahdestakin tulee joskus.
Sen jälkeen, kun sain plussan raskaustestissä niin en juonut pisaraakaan alkoholia.
enmäkä.. mun mielestä yksi olutkin liikaa kun vauva masussa
Alkuperäinen kirjoittaja minea:niin...jokainenhan vastaa itse omista teoistaan.....kenenkään ei käy kyllä varmaan kieltäminen että tupakka ja alkoholi/huumeet ei kuulu raskausajan ruokavalioon...vai onko nekin ihan okei?
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:Eipä tehnyt raskaus- tai imetysaikana mieli alkoholia sen enempää kuin muulloinkaan, joten sitä ilman oli helppo olla. Helppoa oli olla myös ilman hunajaa, pähkinöitä, herneitä, manteleita, katkarapuja ja sitruunoita; appelsiineja ja klementiinejä teki joskus mieli, samoin mansikoita, mutta ilmankin pärjäsin. Kaikkein eniten kaipasin kalaa: puolitoista vuottakin ilman kalaa on minulle aika paljon!
Alkuperäinen kirjoittaja minea:niin...jokainenhan vastaa itse omista teoistaan.....kenenkään ei käy kyllä varmaan kieltäminen että tupakka ja alkoholi/huumeet ei kuulu raskausajan ruokavalioon...vai onko nekin ihan okei?