Mitä karppaajalle voi tarjota kahvin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No esim. mutakakku (eli suklaakakku ilman jauhoja) käy mainiosti kun korvaa sokerin makeutusaineella. Ja maistuu muillekin kun karppaajalle. Kaveriksi vaikka kermavaahtoa ja vadelmia, koristeeksi sitruunamelissan lehtiä.

Valitettavasti karppaajille ei välttämättä jää kun muut syövät makeanhimoihinsa ;)

Meillä kävi karppaaja enkä tarjonnut mitään kun en viitsi mitään pahoja kermarahkoja tehdä turhaan, hukkaan jäis se iso loppuosa koska meillä ei moista kammotusta syödä. Myöskään mitään prinssinakkeja en todellakaan olisi älynnyt ostaa. Kahvin kanssa.
Onneks hällä oli omat eväät ja tällähyvä. Itse söin leipomiani korvapuusteja.

Mitähän se meidän 70v äitikin tuumais kun sanoisin että ostappa sille Liisalle nakkeja ja graavilohta kun tulee kahville. Tai tee sille rahkakermaseos, älä laita sokeria sinne. Varmaan tekis lohileipiä ja mansikkarahkaa kun ei ihan ehkä kuitenkaan ymmärtäis...

Nää karppaajat touhutkoon mitä huvittaa, mutta vieraanvaraisuuskin on siinävaiheessa rajallista kun vapaasta tahdosta tuollasen ruokavalion omistava könyää kahville. Ymmärrän vielä jopa vegaanit ja allergikot nyt on täysin asia erikseen...

[QUOTE="...";24286592]Meillä kävi karppaaja enkä tarjonnut mitään kun en viitsi mitään pahoja kermarahkoja tehdä turhaan, hukkaan jäis se iso loppuosa koska meillä ei moista kammotusta syödä. Myöskään mitään prinssinakkeja en todellakaan olisi älynnyt ostaa. Kahvin kanssa.

Mitähän se meidän 70v äitikin tuumais kun sanoisin että ostappa sille Liisalle nakkeja ja graavilohta kun tulee kahville. Tai tee sille rahkakermaseos, älä laita sokeria sinne. Varmaan tekis lohileipiä ja mansikkarahkaa kun ei ihan ehkä kuitenkaan ymmärtäis...

Nää karppaajat touhutkoon mitä huvittaa, mutta vieraanvaraisuuskin on siinävaiheessa rajallista kun vapaasta tahdosta tuollasen ruokavalion omistava könyää kahville. Ymmärrän vielä jopa vegaanit ja allergikot nyt on täysin asia erikseen...[/QUOTE]

Mä luulen että se sun 70-v. mummos ois siinä määrin sua älykkäämpi, että se ymmärtäis tehdä sen mansikkarahkan ja erottaa sieltä karpille kipollisen ENNEN kun lisää loppuosaan sokerin.

Mut onhan se joo todella haastavaa ja vaikeeta, on niinku kaks erillistä kippoa sitten ja kaikkea....

Leipäjuustoa :laugh:

Täytyy olla hemmetin tylsää tuo karppaaminen, jos ja kun jatkuvasti joutuu syömään leipäjuustoa. (Sitä tarjotaan joka ketjussa monta kertaa.) Eikö oikeasti olemassa muita karppiherkkuja? Entäs laktoosivammaiset?

On heillekin sopivaa leipäjuustoa olemassa, herranen aika! :D

Mutta ihanaa kun heti ketjun alussa pari karppaajaa vastasi että voivat kuin voivatkin syödä mukisematta jotain eikä suureen ääneen totaalikieltäytyä kaikesta, tai tehdä muuten suurta numeroa.

Jos mä tiedän vieraani noudattavan jotain valiota niin aivan varmasti hän löytää tarjottavista jotain itselleen soveltuvaa. Ellen tiedä niin sitten en tiedä enkä osaa varautua.

Muistuu mieleen mun pappani, joka suureen ääneen julisti aina sokerivaivoistaan (ei todellakaan ollut diabetesta) ja aina piti olla jotain hänelle erikseen tehtyä ja soveltuvaa.....
No, pappa pisteli poskeensa diabeetikkoleivoksensa JA sen perään kyllä jokaista muutakin sorttia jota pöydässä oli :whistle:

Mä ennen kaikkea kylässä toivon saavani rauhassa juoda vaan sen kahvin ilman mitään hössötystä ja ihmettelyä siitä miksi en syö pullaa. Ei mua varten tarvi erikseen hommata mitään ihmeellistä. En pidä omasta ruokailustani mitään numeroa. Jos tekee mieli syön sen mitä muutkin tai olen syömättä. Mutta kylässä kaikkein ärsyttävintä on kun syö erikoisruokavaliota on emännät jotka loukkaantuu kun en syö heidän pulliaan. Ja sit alkaa kaamee tyrkyttäminen. "Ota nyt edes yks. Et sä siitä lihoo. Ei yks haittaa"

peesi tähän, kuin omasta suusta. Jokainen syököön tai olkoon syömättä.

[QUOTE="...";24286592]Meillä kävi karppaaja enkä tarjonnut mitään kun en viitsi mitään pahoja kermarahkoja tehdä turhaan, hukkaan jäis se iso loppuosa koska meillä ei moista kammotusta syödä. Myöskään mitään prinssinakkeja en todellakaan olisi älynnyt ostaa. Kahvin kanssa.

Nää karppaajat touhutkoon mitä huvittaa, mutta vieraanvaraisuuskin on siinävaiheessa rajallista kun vapaasta tahdosta tuollasen ruokavalion omistava könyää kahville. Ymmärrän vielä jopa vegaanit ja allergikot nyt on täysin asia erikseen...[/QUOTE]

No mä tykkäsin jo ennen varsinaisia karppi-aikoja syödä kahvin/teen kera jotain muuta kun makeaa mieluummin...silloin voileipää, nyt vaikka nakki juustolla ;-)
Jotkut meistä karppaa ihan siksi, ettei vatsa olis kuralla ja suoli veressä....onhan se nyt vähäpätöisempää kuin vegaani. Tietysti. Nyt kun voin, syön kylässä mitä sattuu olemaan.

Miksi karppaaminen on teille monelle punainen vaate? Onhan ihmiset ennekin dietanneet. Kaiken maailman laihiksilla sitä on ihmiset olleet ja ei ne silloinkaan oo koskaan kahvipöydässä pullaa syöneet? Mitä te silloin ootte tarjonneet ystävillenne kahvin kanssa jos ne on ollu jollain muulla laihiskuurilla???????? :confused:

Miksi karppaaminen on teille monelle punainen vaate? Onhan ihmiset ennekin dietanneet. Kaiken maailman laihiksilla sitä on ihmiset olleet ja ei ne silloinkaan oo koskaan kahvipöydässä pullaa syöneet? Mitä te silloin ootte tarjonneet ystävillenne kahvin kanssa jos ne on ollu jollain muulla laihiskuurilla???????? :confused:

No vaikka ruisleipää, jossa on päällä salaattia ja muita kasviksia ja mahdollisesti joku ohuen ohut leikkele. Nyt kun itse yritän saada painoa vähän pois, niin voin syödä makean sijaan vaikka sen ruisleivän terveellisillä päälisillä. Se on parempi vaihtoehto kuin vaikka se pulla ja sitä kehtaa pyytää, jos kysytään mitä haluaa makean ja rasvaisen tilalle. Sen sijaan en kehtaisia alkaa luetella mitää leipäjuustoja tms, mitä isäntäperhe ei ehkä itse käytä ollenkaan. Mä olen saanut painoa pois ilman karpppaamistakin ihan syömällä normaalia ja terveellistä kotiruokaa herkkujen sijaan ja sen lisäksi olen alkanut harrastaa enemmän liikuntaa. En mitenkään vastausta karppaamista, jokainen tehköön kuten haluaa. Tämän aloituksen tein lähinnä siksi, että ihan mielenkiinnsota halusin tietää mitä vaihtoehtoja voisi olla, jos karppaaja tulee kylään. Kivampa täällä nimettmänä paljastaa tyhmyytensä kuin kysellä vieraalta löytyykö meiltä mitään hänelle sopivaa. ;)

Yhteistyössä