Mitä karppaajalle voi tarjota kahvin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Karppaaja, jos menet kyläilemään johonkin ja siellä tarjotaan kahvia ja pullaa, niin mitä sinulle voi tarjota? Juotko pelkkää kahvia vai minkälaista tarjoilua odotat? Oletetaan vaikka niin, että kahvilla on viisi ihmistä, joista neljä voi syödä sitä pullaa, mutta yksi on karppaaja. Mitä siis tilalle?

Minä syön mukisematta yhden pullan tai pelkän kahvin (onhan kermaa? ;-)
Jos haluat hemmotella sitä karppia, osta leipäjuustoa ja prinssinakkeja tai vatkaa kermarahka (marjoja sekaan, ei sokeria).

Jos oon ystävälle kahville menossa, niin kyllä itsekkin sitten joko syön sitä mitä tarjolla on tai sitten olen syömättä. Karppaus on kuitenkin oma valintainen juttu.

Tietty jos emäntä itse kysyy, mitä karppaaja voi syödä kahvin kanssa, ja hänellä on aikomus nähdä pientä vaivaa sen eteen, niin silloin on kohteliasta kertoa ja syödä sit se mitä hän valmistaa :D

Periaate on että jos ei kelpaa niin sitten saa olla ilman. Jonkun saatanan karppaajan takia ei aleta erikoisjärjestelyjä tekemään. Karpatkoon kotonaan jos ei miellytä.

Hedelmäsalaatti, tai marjoja ja kermavaahtoa, tai tummaa suklaata, tai kasviksia ja dippiä, tai graavilohta, tai savulohta, tai juustoja mitä nyt löytyykin, tai kermarahkaa ilman sokeria, tai mansikoita ja mascarponea, tai cocktailtikkuja, tai leikkelelautanen, tai uunipäärynöitä joiden päälle on sulatettu tummaa suklaata....

Siinä nyt äkkiseltään mieleen tulevia.

Mä olen tarjonnut mm. hedelmiä. Maistuvat muillekin ja sopivat nakkeja paremmin kahvipöytään :D Joskus olen tehnyt munakkaantapaisen rullan. Taikinaan kananmunaa ja kermaa (suolaa, mausteita esim. yrtit näyttää hyvältä) ja sisälle kinkkua+paprikaa+kermaa+juustoa ja rullaksi kuten kääretorttu. Tai sieniä, sipulia, juustoa ja kermaa. Taisin tehdä pienellä uunipellillä. Oli muuten hyvää.

[QUOTE="vieras";24286327]Mulla on ollut se käsitys, ettei pullaa voi syödä, eikä karppaajat yleensä suostu syömään mitään mikä ei kuulu heidän ruokavalioonsa.[/QUOTE]

Noo...on monista syistä karppaavia ja tiukkoja sellaisia. Minä saan kyläherkkuja niin harvoin, etten mukise siellä mitään. Kotona olen tiukkana.
Yksi pulla ei kenenkään dieettiä kaada jollei sitä syö joka päivä.

[QUOTE="vieras";24286327]Mulla on ollut se käsitys, ettei pullaa voi syödä, eikä karppaajat yleensä suostu syömään mitään mikä ei kuulu heidän ruokavalioonsa.[/QUOTE]

Voihan sen pipon kiristää kunka tiukalle tahansa.

Periaate on että jos ei kelpaa niin sitten saa olla ilman. Jonkun saatanan karppaajan takia ei aleta erikoisjärjestelyjä tekemään. Karpatkoon kotonaan jos ei miellytä.

Mä en yleensä kutsu kotiini ihmisiä joita kutsuisin "saatanan diettaajiksi, vitun diabeetikoiksi" tai muuksi vastaaviksi. Yleensäkään en kutsu kotiini ihmisiä joita kohtaan en ole kiinnostunut olemaan vieraanvarainen.

Leipäjuustoa :laugh:

Täytyy olla hemmetin tylsää tuo karppaaminen, jos ja kun jatkuvasti joutuu syömään leipäjuustoa. (Sitä tarjotaan joka ketjussa monta kertaa.) Eikö oikeasti olemassa muita karppiherkkuja? Entäs laktoosivammaiset?

Yhteistyössä