Katetri sektiossa

Olen menossa sektioo parin viikon päästä,ja aloin miettiin että missä vaiheessa se oksettva katetri laitetaan?
Ennen leikikausta vai jälkeen?

Mulle kun on yksi sektio tehty,ja jos oikein muistan katetri laitettiin hetkeksi sen jälkeen kun oli kiinni ommeltu.

Siksi kysyn kun voi vaihdella paikkakunnittain.
Miten muilla?

juupelias
Itsekkin olen menossa sektioon mutta tammikuun lopulla! katetri laitetaan ennen leikkausta puudutuksessa tai sen jälkeen, mutta ENNEN leikkausta! otetaan pois ensimmäisellä "kävelyreissulla"

Mulle ei kyllä laitettu koko katetria, tai ainakaan kukaan ei minua asiasta informoinut... :D Leikkauksen jälkeen kyllä katetroitiin pari kertaa ilman mitään puudutuksia, mutta ei se kyllä yhtään sattunut.

Äiti 316 harmaana
Älkää miettikö tuota Katetria liikaa.

Se laitetaan hyvin huomaamatta puudutuksen jälkeen ja sen olemassaoloa tuskin edes muistat.

Ja todellakin olet kahdessa letkussa: tippa kädessä ja kadetri leikkauksen jälkeen joitakin tunteja. Jos ole hyvässä kunnossa ja pystyt nousemaan ja lähtemään kävelemään nin silloin ne otetaan pois.

Katedri on niin pieni asia että ei sitä kannata murehtia.

Jepu
Mulla ei laitettu katetria laisinkaan. Leikkauksen jälkeen, kun pääsin heräämöstä osastolle, pissasin sellaiseen vatiin ja siitä 2-4 tunnin päästä kävelin vessaan. Kävely tuntui tosi omituiselle, mutta ei sattunut mihinkään. Pöntölle istuminen oli taasen aika kankeaa :)

No, minulle laitettiin puolta vuorokautta ennen leikkausta. Pikku juttu. En edes huomannut sen laittoa, muuten kuin että sanottiin, että sellainen nyt laitetaan.

Jos jokin asia vaivaa, kannattaa ajatella jotain muuta, esim. sitä, miten vauvan kanssa sitten katselee yöllä ikkunasta ulos, tai että miten mukavaa on kastajaisissa tai jotain muuta mieltä piristävää. Hoitajilta saa ja pitää kysyä, ja jos kohdalle sattuu hankala hoitaja, kysyy joltain toistelta samaa asiaa. Minua esmes askarrutti pissaaminen katetrin kanssa. Kysyin ja minua neuvottiin hyvin (että pissa kerääntyy automaattisesti, että pidätellä ja pissata ei tarvi mitenkään erikseen).

Yhteistyössä