Kasvot menosuuntaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 06:16 Tiku04 kirjoitti:
Meillä tyttö vaihdettiin toisessa autossa reilu vuoden ikäisenä kasvot menosuuntaan.JA roisessa autossa istuu vieläkin selkämeno suuntaan etupenkillä.Toisessa asutossa oli pakko vaihtaa istuinta,kun ei tytsy viihtynyt yksin takapenkillä selkä menosuuntaan!
ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ! Kumpi se tärkeempi asia on- turvallisuus vai se ettei lapsi viihdy.
Nykyaikana mietitään liikaa mitä LAPSI ON MIELTÄ.
 
vihastuttaa
Kyllä se että "lapsi ei viihdy" selkä menosuuntaan on oikeasti maailman huonoin syy. Siis nythän on kysymys lapsen hengestä!!!!! Kyllä lapsi oppii viihtymään kun ei anneta muuta mahdollisuutta. Vähän aikaa saattaa kiukutella mutta antaa kyllä periksi. Eikö se ole vanhempien tehtävä asettaa rajat ja huolehtia lapsen turvallisuudesta eikä aina mennä lapsen mielihalujen mukaan?!
 
Pakon sanelema juttu, kun pohjoismaitten ulkopuolelta ei saa turvaistuimia selkämeno suuntaan jotan turvakaukalosta suoraan naamamenosuuntaan ei ollut vaihto ehtoja Tais ois ollut jos oisin tullut suomesta ostaa, mutta sitten sille ois tullut turhan kallis hinta, vaikka noin turvallisuutta ajatellen olisitko mennyt maksamaan yli 1000 euroo turvaistuimesta
 
vihastuttaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 12:52 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Pakon sanelema juttu, kun pohjoismaitten ulkopuolelta ei saa turvaistuimia selkämeno suuntaan jotan turvakaukalosta suoraan naamamenosuuntaan ei ollut vaihto ehtoja Tais ois ollut jos oisin tullut suomesta ostaa, mutta sitten sille ois tullut turhan kallis hinta, vaikka noin turvallisuutta ajatellen olisitko mennyt maksamaan yli 1000 euroo turvaistuimesta
Mun lapsen henkeä ei voi rahassa mitata.. niin arvokas se minulle on. Ajellaan paljon kaupungissa joten en missään nimessä laittaisi lastani kasvot menosuuntaan vielä tässä vaiheessa, maksoi mitä maksoi. Jos en istuinta saisi liikuttais yleisillä sitten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 13:00 vihastuttaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 12:52 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Pakon sanelema juttu, kun pohjoismaitten ulkopuolelta ei saa turvaistuimia selkämeno suuntaan jotan turvakaukalosta suoraan naamamenosuuntaan ei ollut vaihto ehtoja Tais ois ollut jos oisin tullut suomesta ostaa, mutta sitten sille ois tullut turhan kallis hinta, vaikka noin turvallisuutta ajatellen olisitko mennyt maksamaan yli 1000 euroo turvaistuimesta
Mun lapsen henkeä ei voi rahassa mitata.. niin arvokas se minulle on. Ajellaan paljon kaupungissa joten en missään nimessä laittaisi lastani kasvot menosuuntaan vielä tässä vaiheessa, maksoi mitä maksoi. Jos en istuinta saisi liikuttais yleisillä sitten.
Helppohan se on sanoo, kun on kaupat heti vieressä mistä voi istuimen käydä ostamassa.
eli siitä vaan lentämäán puolipäiväá ja muutama tunti kentällä ollessa ja vain yhteen suuntaan ja toinen mokoma siihen lisäá että pääsee takaisin eikä se suomessa oleilukaan ilmaista olis , niin täytyy sanoo ettei mun budjettini riittäis siihen että tulisin sieltá istuimen ostamaan
.Joten olkaa onnellisia ,että teillä on vaihtoehtoja miten päin lapsenne sinne autoon asetatte.
Itehän olen asuinpaikkani valinnut, enkä sitä muuksi muuttais. Pidetään turvaväliä ja ajetaan rauhallisesti.Tähän päivään mennessä en oo ollu kolarissa ja kortti on ollu taskuss jo 17v. Joten malttia liikenteessä
 
vihastuttaa
no joo.. eniten kai ihmetyttää ihmiset jotka vain mukavuussyistä vaarantavat lapsensa hengen. Sinä varmaan kuitenkin ostaisit kunnollisin istuimen jos siihen olisi mahdollisuus.
 
Kyllä siiná olet aivan oikeassa.yritin netin kautta etsiä ja ostinkin britaxin istuimen autoliiton (racc)kautta kun tyhmänä luulin että on sama mitá suomessa myydään ,mutta tuote tuli kotiin eikä ollut sama ja soitinkin britaxille mutta vain pohjoismaissa voi ostaa kyseistä mallia. nimi on sama ja kankaat ja siihen se sitten loppuukin
 


ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ! Kumpi se tärkeempi asia on- turvallisuus vai se ettei lapsi viihdy.
Nykyaikana mietitään liikaa mitä LAPSI ON MIELTÄ.
[/quote]

ISTUIN MIKÄ MEILLÄ ON KASVOT MENO SUUNTAAN.ON TESTIVOITTAJA!!!EI PIDÄ SANOO MITÄÄ KUN EI ASIOISTA TIEDÄKKÄÄN MITÄÄN!!ONHAN SE SITTEN KIVAA JOS LAPSI HUUTAA 200KM IHAN KOKO MATKAN.EI SAA HENKEÄ...NIIN EIKÖ SE OLE LAPSESTA HUOLEHTIMISTA!!!PRK :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 14:13 vihastuttaa kirjoitti:
no joo.. eniten kai ihmetyttää ihmiset jotka vain mukavuussyistä vaarantavat lapsensa hengen. Sinä varmaan kuitenkin ostaisit kunnollisin istuimen jos siihen olisi mahdollisuus.
MUA ÄRSYTTÄÄ TOLLASET IHMISET JOTKA TÄÄLLÄ HAUKKUU MEITÄ VANHEMPIA HUONOIKSI...MÄ TASAN TARKKAA RAKASTAN TOTA LASTA IHAN YHTÄ PALJON KUN SINÄKIN OMAASI.JOKA VUOSI TURVAISTUINTEN LAATU VAAN PARANEE MÄ EN LASTA MIHIN TAHANSA ISTUIMEEN LAITTAIS.SITÄ MÄ EN YMMÄRRÄ ETTÄ OSTETTAAN JOKU 5-10V. VANHA ISTUIN LAPSELLE...KUN LÖYTYY PALJON TURVALLISEMPIAKIN.MIETTIKÄÄ ENSIN KUN RUPEETTE AUKOMAAN PÄÄTÄNNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
tiku04:lle: Vaikka istuin olisi kuinka testivoittaja, pääasia ei miksikään muutu. Onko siinä sun testivoittajassasi hihna joka pitää päätä kiinni istuimen selkänojassa? jos ei oo, niin sillä ei oo mitään väliä vaikka olis kuinka monen testin voittaja. Nokkakolari-tilanteessa lapsen pää auttamattomasti retkahtaa ja pahimmassa tapauksessa niskat on poikki.
 
vihastuttaa
Tikulle: Mä en kans ymmärrä tuollaisia vanhempia jotka vaarantavat oman lapsensa hengen vaikkei mikään pakko olis.. Jos lapsesi huutaa 200 km koko matkan(mitä epäilen kyllä) mikset liiku vaikka junalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 13:09 vihastuttaa kirjoitti:
Tikulle: Mä en kans ymmärrä tuollaisia vanhempia jotka vaarantavat oman lapsensa hengen vaikkei mikään pakko olis.. Jos lapsesi huutaa 200 km koko matkan(mitä epäilen kyllä) mikset liiku vaikka junalla.
niinpä. enkä usko että lapsi huutaa 200 km putkeen. Ja vaikka huutaisikin, ei se siihen kuole.
 
LenniLokinpoikanen
Tiku: Jos rakastat lastasi, miksi vaarannat hänen turvallisuutensa näin typerässä asiassa ja vielä kun voi valita istuimen joka myös on turvallinen! Miksi hankit istuimen joka on kasvot menosuuntaan päin?!!!!
Vaikka ajo tyyli olisi minkälainen, ei se välttämättä lasta pelasta. Muut ajacvat miten sattuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 13:35 äippänä minäki kirjoitti:
Joo älä Tiku keuhkoa tyhjästä. ;)
Te mulle täällä keuhkootte...ja miks just mulle häh?????Täällä moni muu vaihtanut muksunsa paljon aikaisemmin,kun minä kasvot menosuuntaan.Mä en vaaranna lapseni henkeä millään tavalla!!!!Ja se että mulla on nyt kasvot menosuuntaan istuin,ei tarkota sitä että ajetaan nyt sit kolari!!!Ja se että jos rekka ajaa teiän TÄYDELLISTEN YLI JOLLA MUSKU SELKÄ MENOSUUNTAAN,NIIN SIINÄ ON IHAN SAMA SILLO ONKO NAAMA MENOSUUNTAAN VAIKO KASVOT!!!!Mä en todellakaan oo ainoo,joka on ostanut tuolin kasvot menosuuntaan.VAikka taas vähän siltä tuntuu.Teillä on sitten rahaa ostaa sellanen auto jossa ipanat voi istuu selkä menosuuntaan niin pitkään kun haluaa.Toisin kun meillä.ja vähän vaikee on liikkua jossain junalla kun ei liiku sellassia.JA ette usko että muksu huutaa autossa jos istuu yksin selkä menosuuntaan!!!!!!!????????????nii joo eihän siihen kuole jos laspi huutaa koko matkan suoraa huutoa???eikä saa hnekä...nii joo.ihminenhän voi olla hengittämättä vaik kuin kauan!!!VIT...IHAN SAMA!!!!!!!!!!Te nyt mua haukutte kun mä satuin sanomaan vastaa!!!!!
 
höpö höpö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 15:21 Tiku04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 13:35 äippänä minäki kirjoitti:
Joo älä Tiku keuhkoa tyhjästä. ;)
Te mulle täällä keuhkootte...ja miks just mulle häh?????Täällä moni muu vaihtanut muksunsa paljon aikaisemmin,kun minä kasvot menosuuntaan.Mä en vaaranna lapseni henkeä millään tavalla!!!!Ja se että mulla on nyt kasvot menosuuntaan istuin,ei tarkota sitä että ajetaan nyt sit kolari!!!Ja se että jos rekka ajaa teiän TÄYDELLISTEN YLI JOLLA MUSKU SELKÄ MENOSUUNTAAN,NIIN SIINÄ ON IHAN SAMA SILLO ONKO NAAMA MENOSUUNTAAN VAIKO KASVOT!!!!Mä en todellakaan oo ainoo,joka on ostanut tuolin kasvot menosuuntaan.VAikka taas vähän siltä tuntuu.Teillä on sitten rahaa ostaa sellanen auto jossa ipanat voi istuu selkä menosuuntaan niin pitkään kun haluaa.Toisin kun meillä.ja vähän vaikee on liikkua jossain junalla kun ei liiku sellassia.JA ette usko että muksu huutaa autossa jos istuu yksin selkä menosuuntaan!!!!!!!????????????nii joo eihän siihen kuole jos laspi huutaa koko matkan suoraa huutoa???eikä saa hnekä...nii joo.ihminenhän voi olla hengittämättä vaik kuin kauan!!!VIT...IHAN SAMA!!!!!!!!!!Te nyt mua haukutte kun mä satuin sanomaan vastaa!!!!!
se koira älähtää johon kalikka kolahtaa..!! Tiedät varmaan tehneesi väärin kun noin hermostuit.
 


se koira älähtää johon kalikka kolahtaa..!! Tiedät varmaan tehneesi väärin kun noin hermostuit.
[/quote] En todellakaan.Mua vaan suututtaa se että täällä haukutaan huonoiksi vanemmiksi jos tekee toisen lailla kun toiset täydelliset!!Mä teen niin kun teen,ja tehkää te muut niin kun teette!! Ja muka ettei muka rakastaisi omaa lastaan...kyllähän niitäkin on...Mutta minä en ainakan lasta tekis jos en todella välittäis!!Pitäkää huoli omista asioistanne!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 15:21 Tiku04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 13:35 äippänä minäki kirjoitti:
Joo älä Tiku keuhkoa tyhjästä. ;)
Te mulle täällä keuhkootte...ja miks just mulle häh?????Täällä moni muu vaihtanut muksunsa paljon aikaisemmin,kun minä kasvot menosuuntaan.Mä en vaaranna lapseni henkeä millään tavalla!!!!Ja se että mulla on nyt kasvot menosuuntaan istuin,ei tarkota sitä että ajetaan nyt sit kolari!!!Ja se että jos rekka ajaa teiän TÄYDELLISTEN YLI JOLLA MUSKU SELKÄ MENOSUUNTAAN,NIIN SIINÄ ON IHAN SAMA SILLO ONKO NAAMA MENOSUUNTAAN VAIKO KASVOT!!!!Mä en todellakaan oo ainoo,joka on ostanut tuolin kasvot menosuuntaan.VAikka taas vähän siltä tuntuu.Teillä on sitten rahaa ostaa sellanen auto jossa ipanat voi istuu selkä menosuuntaan niin pitkään kun haluaa.Toisin kun meillä.ja vähän vaikee on liikkua jossain junalla kun ei liiku sellassia.JA ette usko että muksu huutaa autossa jos istuu yksin selkä menosuuntaan!!!!!!!????????????nii joo eihän siihen kuole jos laspi huutaa koko matkan suoraa huutoa???eikä saa hnekä...nii joo.ihminenhän voi olla hengittämättä vaik kuin kauan!!!VIT...IHAN SAMA!!!!!!!!!!Te nyt mua haukutte kun mä satuin sanomaan vastaa!!!!!
pikkasen meni yli hilseen toi raivokohtaus... Totta, jos rekan alle sattuu jäämään, niin siinä ei oikein mikään pelasta, mutta yleisempiä on perus peltikolarit joissa istuimella on todellakin väliä. Anteeks jos susta tuntuu siltä, että pelkästään sulle paasaan. En ymmärrä ketään kuka omien korviensa takia laittaa lapsen vaaraan. Ja miksi sen lapsen pitää yksin istua takana? onko teillä edessä turvatyyny? jos on niin eikö sitä saisi mitenkään pois?
Ja en oo mikään tietämätön mitä tulee lapsen pitkäaikaiseen huutoon.. Oon kuunnellut parhaimmillaan 1,5h lapsen taukoamatonta raivoamista, eikä se tenava siihen kuollut.. oli vain hieman väsy.
 


pikkasen meni yli hilseen toi raivokohtaus... Totta, jos rekan alle sattuu jäämään, niin siinä ei oikein mikään pelasta, mutta yleisempiä on perus peltikolarit joissa istuimella on todellakin väliä. Anteeks jos susta tuntuu siltä, että pelkästään sulle paasaan. En ymmärrä ketään kuka omien korviensa takia laittaa lapsen vaaraan. Ja miksi sen lapsen pitää yksin istua takana? onko teillä edessä turvatyyny? jos on niin eikö sitä saisi mitenkään pois?
Ja en oo mikään tietämätön mitä tulee lapsen pitkäaikaiseen huutoon.. Oon kuunnellut parhaimmillaan 1,5h lapsen taukoamatonta raivoamista, eikä se tenava siihen kuollut.. oli vain hieman väsy.
[/quote]

Joo niin mullakin meni hilseen!!!Kuten huomasitte.joo saa turvatyynyn pois päältä,mutta oli jokunen aika sitten turvaistuinten testiä telkussa.JA äijä ano siihen että vaikka ne saa pois päältä,mutta kaikki auton valmistajat pesee kätensä siitä että jos lapsi on etupenkillä ollut ja turvatyyny räjähtänyt...Mä en luota siihen että se tosiaan on sitten pois päältä.Toisessa autossa ei ole turvatyynyjä,niin siinä tyttö etupenkillä selkä menosuuntaan! JA tyttö sillo yksikseen takapenkillä jos ei olla koko pesueena liikenteessä.Joo ei varmaan huutamiseen kuole,mutta kun ei muista hengittää!! :(
 
No meillä pika on 1v 5kk ja matkustaa selkämenosuuntaan takapenkillä. Kaverina hänellä on siellä pikkusisko kaukalossa. Mitään huutoaj ei oo ollu. No tietysti semmoista normaalia, mut ei muuta. Hyvin mahtuukin istumaan, vaikk apenkki onkin viel kallellaan. Tarvittaessa saa pystympään, jolloin tulee lisää jalkatilaa pojalle. Tuota meidän istuinta ei saa edes käänettyä kasvot menosuuntaan. Meillä isäntä on semmoinen kaks metrinen ja silti istuin on hänen takanaan.

Kehenkään mitenkään kohdistamatta, niin mä en ymmärrä, miks pitää kääntää aikaisemmin ku 3v. Jos ja kun lapsi on tottunut, että autossa istutaan selkämnosuuntaan niin eihän hän tajua muusta. Voi se olla tylsää jos ei mitään näe ulos, mutta meilläkin on lapsilla pehmo kirjat tai joku muu kiva lelu siinä käsien ulottuvissa.
 
No oho, jopas on menny lapselliseksi tää keskustelu :eek: \|O Istuu meilläki 1v.8kuinen naama menosuuntaan, pakon edestä. Koollisesti mahtuu kyllä istumaan selkä menosuuntaankin, mutta kun takapenkille pitää mahtua isoveikka 3v3kk ja pikkusisko 2vkoa istuimineen, niin pakon sanelemana naama menosuuntaan istuu. Mun mielestä tässä kohdin on huomattavasti tärkeämpää että mä saan lapset mahtumaan omissa istuimissaan takapenkille, etten laita esim. tuota 3veetä istumaan vaan auton penkille, koska joka tapauksessa turvallisempaahan se on istua istuimissa joko selkä tai naama menosuuntaan kuin lyödä lapsi tavalliselle auton penkille. Eikös?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 12:52 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Pakon sanelema juttu, kun pohjoismaitten ulkopuolelta ei saa turvaistuimia selkämeno suuntaan jotan turvakaukalosta suoraan naamamenosuuntaan ei ollut vaihto ehtoja Tais ois ollut jos oisin tullut suomesta ostaa, mutta sitten sille ois tullut turhan kallis hinta, vaikka noin turvallisuutta ajatellen olisitko mennyt maksamaan yli 1000 euroo turvaistuimesta
Euroopassa asuvana tiedàn ettà tààltà ainakin ranskasta sekà slovakiasta saa istuimia jotka ovat selkà menosuuntaan.
 

Yhteistyössä