Kasvissyöjä- ja lihansyöjäperheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vege
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vege

Vieras
Meillä siis mies on vannoutunut lihansyöjä ja minä olen vege. Miten olette järjestäneet päivittäiset ruokailut? Aikaisemmin olemme syöneet molemmat työpaikoilla päivisin, ja illalla emme ole enää tehneet ruokaa. Mutta nyt pienen vauvan myötä tilanne muuttuu, kun minä olen kotona sitä ruokaa laittamassa. Oletteko opettaneet lapsen syömään lihaa, vai onko hänestä tullut kasvissyöjä?

No mä olen kasvissyöjä ja mies syö lihaa. Tulevasta lapsesta tulee kyllä kasvissyöjä tai no sallin mä kalan jota mies tulee lapselle antamaan, mutta ei muuta lihaa. Ja totuin jo lapsuudenperheessä siihen että valmistetaan aina 2 eri ruokaa, kasvis ja liha, joten en koe sitä ongelmaksi.

No mä olen kasvissyöjä ja mies syö lihaa. Tulevasta lapsesta tulee kyllä kasvissyöjä tai no sallin mä kalan jota mies tulee lapselle antamaan, mutta ei muuta lihaa. Ja totuin jo lapsuudenperheessä siihen että valmistetaan aina 2 eri ruokaa, kasvis ja liha, joten en koe sitä ongelmaksi.

Oliko miehellesi helposti ok, että lapsesta tulee kasvissyöjä? Meillä kun on hieman tästä aiheesta keskustelua... Valmistatko sä myös liha-ateriat? Mun täytyy ilmeisesti tässä kohtaa kasvaa henkisesti, jotta pystyn siihen... :D

Minä kasvissyöjä, lapset syövät lihaa. Tämä lähinnä johtuu laiskuudesta ja jaksamattomuudestani; en tykkää tehdä ruokaa, enkä usko, että osaisin tehdä niin terveellistä ja kattavaa kasvisruokaa joka päivä, että lapset saisivat kaiken tarvitsemansa kasvisruoasta. :ashamed: Ja moni asia helpompaa muutenkin, kun syövät lihaa.

Mies ja lapset syövät lihaa, minä en. Ei siinä mitään ongelmaa ole, aina olen tehnyt kahdet sapuskat.
Nuorempi (9kk) ei oikein pidä lihasoseista. Kasviksia vain söisi. Äitiinsä varmaan tullut ;)

Oliko miehellesi helposti ok, että lapsesta tulee kasvissyöjä? Meillä kun on hieman tästä aiheesta keskustelua... Valmistatko sä myös liha-ateriat? Mun täytyy ilmeisesti tässä kohtaa kasvaa henkisesti, jotta pystyn siihen... :D

No en mä viitsinyt ihan jyrkkä olla kannassani, onhan lapsi myös miehen jolla oikeus päättää lapsen asioista. Joten toi kala oli kai ihan kompromissi jonka mies hyväksyi. En tee liharuokia enkä tule itse lapselle niitä kalaruokia antamaan, se on miehen tehtävä, sen verran ällöttää liharuoat.

Minä kasvissyöjä, lapset syövät lihaa. Tämä lähinnä johtuu laiskuudesta ja jaksamattomuudestani; en tykkää tehdä ruokaa, enkä usko, että osaisin tehdä niin terveellistä ja kattavaa kasvisruokaa joka päivä, että lapset saisivat kaiken tarvitsemansa kasvisruoasta. :ashamed: Ja moni asia helpompaa muutenkin, kun syövät lihaa.

Ovatko lapset ihmetelleet, miksi sinä syöt eri ruokaa kuin muut? Vai kiinnittävätkö he edes huomiota moiseen?

Ovatko lapset ihmetelleet, miksi sinä syöt eri ruokaa kuin muut? Vai kiinnittävätkö he edes huomiota moiseen?

Ovat kysyneet ja olen todennut vain, että aloin kasvissyöjäksi jo monta vuotta sitten, koska en vain halunnut enää syödä lihaa. En ole sen kummemmin selitellyt, ei noin pienten ole tarve kuulla eettisistä arvoistani tässä asiassa...

Laitan kahta ruokaa ja suosin ruokia, joita voi tehdä samaan aikaan kahta erilaista, tyyliin minulle kasviskeitto ja perheelle nakkikeitto, minulle kasvissosekeitto ja siemeniä, perheelle broilerisuikuja siihen päälle lisättäväksi.

Näin meillä on menty 17 vuotta. Kun ei tee asiasta ongelmaa, niin ei siitä tule sellaista.

Ja minä olen kyllä kertonut jo hyvin pienille, että sillä viljamäärällä, jolla possuista kasvaa sikoja saisi ruokaa monelle ihmiselle. Ja paatuneita possunsyöjiä noista on tullut. Miniäntekele on vege, vielä tiukempi kuin minä.

Yhteistyössä