Kastelahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kummi"

Vieras
Mietin kastelahjaa. Mikähän olisi kiva viedä lahjaksi? Olen yksi kummeista. Muita kummeja on neljä ja minä olen viides kummi lapselle.
Pitääkö se paikkansa, että aina sylikummi on läheisin kummi ja hän ostaa arvokkaimman lahjan jne.?

[QUOTE="Vieras";28359933]Kummeja voi olla neljä vai muistanko väärin?[/QUOTE]

En osaa sanoa.

Sitten varmaan sen näkee kastetilaisuudessa mahdunko minä enää "mukaan" joukkoon.
Ainakin minua on pyydetty kummiksi ja että olen 5. kummi.

[QUOTE="satu";28359980]Nykyään voi olla enemmänkin kummeja. Itse ostin hopeisen lasten lusikan, maksoi 115e :)[/QUOTE]

Onko tässä mitään "sääntöä", että sylikummi ostaa lusikan tai sen kalleimman lahjan?

kiitos vastauksesta

Meillä molempien ainoat kummit ovat antaneet kummilusikat. Ne ovat kyllä aika arvokkaita, ja näkisin sellaisen ehkä lähinnä sen sylikummin lahjana (enkä kyllä häneltäkään sellaista mitenkään ehdottomasti odota). Joku pieni, mutta kuitenkin "arvokas" koriste-esine, josta lapselle voisi olla iloa sitten paljon myöhemmin, olisi minusta kiva. Iittalalla on hyviä "ehdotuksia" sivuillaan.

http://store.iittala.com/epages/iittala.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/iittala/Categories/Lahjaksi/Kummilapselle

Kummeja voi olla vaikka kymmenen, ei niissä ole mitään ylärajaa. Mä kysyisin suoraan lapsen vanhemmilta, että mitä toivoisivat lahjaksi. Jos heillä on entuudestaan lapsia, he saattavat toivoa samanlaisia kuin edellisilläkin on. Esim. jos muilla on lusikka, olisi kiva että tälläkin olisi. Kummilusikka on varmasti yksi kalleimmista kastelahjoista, mä olen sellaisen yhdelle kummilapselleni ostanut. Tälle toiselle en ostanut lusikkaa, vaikka olen hänenkin sylikumminsa. Musta sylikummi ei ole sen parempi tai tärkeämpi kummi kuin kukaan muukaan, jonkun nyt vaan on pidettävä sitä päivänsankaria sylissä.

[QUOTE="vieras";28360068]Meillä molempien ainoat kummit ovat antaneet kummilusikat. Ne ovat kyllä aika arvokkaita, ja näkisin sellaisen ehkä lähinnä sen sylikummin lahjana (enkä kyllä häneltäkään sellaista mitenkään ehdottomasti odota). Joku pieni, mutta kuitenkin "arvokas" koriste-esine, josta lapselle voisi olla iloa sitten paljon myöhemmin, olisi minusta kiva. Iittalalla on hyviä "ehdotuksia" sivuillaan.

Kummilapselle - Iittala-verkkokauppa[/QUOTE]

Kiitos ehdotuksista.
Katselin kaupassa ja näin yli 100 euron hopeisia kummilusikoita. Ne tuntuvat tosi arvokkailta opiskelijabudjetilla.
Hyvä, että löytyy muitakin vaihtoehtoja eli hieman halvempia.

[QUOTE="kummi";28359962]
Ainakin minua on pyydetty kummiksi ja että olen 5. kummi.[/QUOTE]

Mä en oo ikinä ymmärtänyt tuommoista kummien "arvojärjestystä". Minusta kaikki kummit ovat samanarvoisia.

Yhteistyössä