Kastelahja-apuja, taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gab
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gab

Vieras
Ristiäiset tulossa, eikä mitään ideaa vauvalle lahjaksi. Auttakaa! Paljon joudutaan rajaamaan pois, sillä tällä perheellä on tavaraa talon täydeltä jo ennestään. Kyseeseen eivät tule:

* lasten astiat ja aterimet, sillä niitä perheellä jo on paljon
* lampaantalja löytyy
* valokuvakehyksiä tai -kansioita ei tarvita
* hopeisia lusikoita, kynttilänjalkoja jne. eivät halua
* vauvakorut ovat omasta mielestäni typeriä, joten ne ovat siksi poissa laskuista
* vaatetta heillä on vauvalle jo nyt ihan liikaa

Mutta mitä sitten? Mun pää on ihan tyhjä.

Laadukas ja klassinen satukirja. Ei siis mitään pahvista vaan oikea satuaarre tulevia vuosia varten. Kirjoja varmasti heillä jo on, mutta kirja voi olla lapselle henkilökohtainen ja tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Laadukas ja klassinen satukirja. Ei siis mitään pahvista vaan oikea satuaarre tulevia vuosia varten. Kirjoja varmasti heillä jo on, mutta kirja voi olla lapselle henkilökohtainen ja tärkeä.

Tää voisikin olla hyvä! Kirjoja perheellä on parikin isoa hyllyllistä, mutta ehkä ei niinkään noita satukirjoja. Lisääkin ideoita saa toki edelleen laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja miisa:
talleta lapsen nimellä rahaa, jota voit täydentää sitten vuosittain niin paljon kun haluat

Muuten hyvä, mutta mun rahankäyttötapani eroavat niin paljon tämän perheen rahankäyttötottumuksista, joten on parempi etten sekaannu noihin asioihin ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Isomalle lapselle tarkoitettu peitto+tyynysetti.

Tulee toki tarpeelliseksi jossain vaiheessa, kyllä. Mutta että vauvalle? Sit sitä pitäisi hillota kaapissa alkuun pari vuotta. En taida tähän lähteä.

Tuo särähti silmään; eivät halua. Toki ymmärrän, että kaikki eivät tykkää siitä, mistä toinen tykkää, mutta siltin. En ainakaan ite kehtais sanoa, etten halua. Meillä lapsi saanut kummatkin ennen 4 v. synntäreitään ja mä olen niistä tosi iloinen. Mä voin ite ostaa vaatteet lapselle ja leluja ei tarvita pilvin pimein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:lle ei tunnu kelpaavan mikään.

Kyllä mulle kelpaa kaikki muu paitsi noi vauvakorut. Ongelma on siinä, että tän vauvan vanhemmat on varsinaisia hamstereita ja heillä on tavaraa jo nyt ihan riesaksi asti. Pitäis löytää vauvalle jotain sellaista jota sieltä tavaramerestä vielä puuttuu.

Mä ymmärrän ap:tä varsin hyvin sillä hän oli luetellut alkuun mitä ei halua ostaa ja mun täytyy myöntää et mun oli jo vaikea esittää toiveita ristiäislahjasta jo toisen kohdalla kun haluis et se lahja ois sellanen minkä muistaa vuosien päästäkin.
Sanoit ettei mitään vauvakorua mut mites esim sellanen nomination-koru tai jos tiedät mikä nimi lapselle tulee niin nimikirjainriipus. Sitähän pystyy käyttämään läpi vuosien. Meillä tyttö sai kummeiltaan lahjaksi kultaisen suojelusenkeliriipuksen ja uskon että tulee olemaan käytössä vielä pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miisa:
talleta lapsen nimellä rahaa, jota voit täydentää sitten vuosittain niin paljon kun haluat

Muuten hyvä, mutta mun rahankäyttötapani eroavat niin paljon tämän perheen rahankäyttötottumuksista, joten on parempi etten sekaannu noihin asioihin ollenkaan.

ei kai tähän tarvitse rahankäyttötavat mitenkään liittyä, sinähän talletat lapselle omaa rahaa jota hän voi käyttääkui haluaa. ilmeisesti kuitenkin mikään tavara ei tule kysymykseen niin näin voisivat käyttää itse mikä on heidän mieleen

Mä ymmärrän ap:tä varsin hyvin sillä hän oli luetellut alkuun mitä ei halua ostaa ja mun täytyy myöntää et mun oli jo vaikea esittää toiveita ristiäislahjasta jo toisen kohdalla kun haluis et se lahja ois sellanen minkä muistaa vuosien päästäkin.
Sanoit ettei mitään vauvakorua mut mites esim sellanen nomination-koru tai jos tiedät mikä nimi lapselle tulee niin nimikirjainriipus. Sitähän pystyy käyttämään läpi vuosien. Meillä tyttö sai kummeiltaan lahjaksi kultaisen suojelusenkeliriipuksen ja uskon että tulee olemaan käytössä vielä pitkään.

Tää vauva on poika, enkä tiedä mikä nimeksi tulee. Tytölle vielä kävisikin noi korujutut paremmin.

Reinot? Nokian kumpparit? (niitakin voi kylla loytya jos ennestaan lapsia), puukko, kuksa?
Satukirja olisi sitten seuraava vaihtoehto (en juurikaan noista tinarasioista piittaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Reinot? Nokian kumpparit? (niitakin voi kylla loytya jos ennestaan lapsia), puukko, kuksa?
Satukirja olisi sitten seuraava vaihtoehto (en juurikaan noista tinarasioista piittaa)

Kyllä mä luulen että kallistun tuon kunnollisen satukirjan puoleen. Vauvareinot siellä jo on, ja kumpparitkin löytyy. Kuksa on myös varsin harkinnanarvoinen idea! Kiitos!

Ja nythän mä keksin yhden idean jo itsekin: keinuhevonen.

Yhteistyössä