Kassalla *vitsi*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÖpöNaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ÖpöNaana

Aktiivinen jäsen
09.07.2006
3 372
0
36
Kassalla!
> >
> >Tämä on erityisesti kaikille niille, jotka ovat toimineet jossain
> >elämänsä vaiheessa kassana. MUTTA tämä on myös kaikille niille, jotka
> >asioivat kassoilla!!!
> >
> >Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää
> >heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ. Tiedoksi: Se on vitun
> >vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta
> >lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.
> >
> >Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä
> >jätän tän pois". Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin,
> >esimerkiksi jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen
> >kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan
> >raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
> >
> >"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus. Tiedoksi: Ei senttiäkään.
> >Kassa ei päätä alennuksista.
> >
> >Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus:
> >"Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
> >"Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.
> >
> >Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa kun kassa on
> >jo lyönyt kuitin ulos. Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa
> >paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.
> >
> >Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten
> >kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan
> >liian vähän kassoja täällä!" Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen joka
> >sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen
> >määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin
>asiakkaita.
> >Kassojen
> >lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.
> >
> >Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista
> >tulee väärä hinta. Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja
> >koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei
> >voi osastojen ihmisten mokille mitään.
> >
> >Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään
> >citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan kun tuotteet eivät olekaan
> >siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee missä ne on
> >voimassa. Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen eivät ole sama asia.
> >
> >Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas
> >vastaa "Muovikassi". Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen
> >"vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
> >
> >Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen kun kassa
> >yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa
> >sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan. Tiedoksi:
> >Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.
> >
> >Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.
> >Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ
> >vaikeutuu kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.
> >
> >Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta. Tiedoksi: Unohdus tai
> >ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.
> >
> >Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan lisää rahaa/lisää tavaraa kesken
> >kassatapahtuman. Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat.
> >Muut asiakkat syyttävät tästä(kin) kassahenkilöä.
> >
> >Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa
> >kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee kun
> >kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja
> >repii viivakoodin.
> >Tiedoksi: tämäkin vituttaa.
> >
> >Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon
> >ja vaan heittää rahat kassalle. Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille
> >pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää
> >nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata
> >viivakoodilla, niinkuin muutkin tuotteet. Niin.
> >
> >Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat
> >kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa
> >huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja
> >nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että
> >"vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana". Tiedoksi: Kassan
> >avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
> >
> >Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen
> >saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota

tuohon voi vielä lisätä, sen kun kassalle yleensä laitetaan se muovikassi ensin ja sen päälle ladotaan tavaraa, sit siellä toisessa päässä toinen naputtaa sormiaan,että etkö voi jo antaa sitä kassia

mä en oo tuollainen
d030.gif

Minua ärsyttää se, että ne kassaneidit ottaa aina kaiken henkilökohtaisena loukkauksena, jos jotain mainitsee hintojen puuttumisesta tms. Kassaneidit kun eivät millään ymmärrä että tarkoitus siinä sanomisessa on se, että kassaneidit laittaisivat viestin sitten eteenpäin, joskus uskaltaisivat jopa sanoa pomolleen sen verran pientä vinkkiä, että niistä asioista valitetaan paljon ja sitten asia korjaantuisi. Ei kukaan ajattele että asiat ovat kassaneitien päätettävissä, mutta sitä kautta sen viestin pitäisi mennä ylemmälle taholle.
Muutenkin olen sitä mieltä että missään ammatissa ei toimi niin paljon väärään ammattiiin pakotettuja kuin kaupan kassoilla ja sen näkee ikävä kyllä naamasta ja älykkyyden puuttumisesta. Ei sillä että siinä työssä älykkyyttä tarvitsisi mutta jos yksinkertaisintakaan laskutoimitusta ei pysty tekemään ilman laskinta niin ihmettelen kyllä mistä noita löytyy, kun luulis että peruskoulu ainakin kaikilla käytynä.

HALOO!!!! kassalla oleminen on asiakaspalvelua.... jotenkin kummasti sinne kaupan kassalle eksyy ne huumorintajuottomimmat 'pirkot' jotka ei ymmärrä jos lapsi sanoo että: kaupan'täti'... huokasu... voiku hölömömpää aihetta olla vetää herne nenään kun lapsen sanonta... asiakkaiden kommentteja on pakko kestää... käyttäydytkö sinä, kassatyötekijä ESIM. baarissa 'asiallisesti' tiskin takana työskenteleville... tämä siis esimerkkinä... heität jotain älytöntä läppää, ja flirttaat baarimikon kanssa tai blokkaajan... vänkäät että hä, kysytsä multa papereita.... (joissakin baareissa kysytään aina paperit pankkikortilla maksaessasi)valitat että siellä toisessa baarissa olut maksaa 3egee(vaihda halvempaan baariin) kyllähän näitä esimerkkejä riittää muihinkin paikkoihin, mutta näin aluksi...

- Kun olin kassalla töissä, asiakkaiden ostamattajääneet tavarat palautettiin osastolle kyllä työaikana, ei tauolla.
- Vaikkei väärä tai olematon hinta tuotteessa olekaan kassan syytä, hän voi ottaa asiakseen antaa palautteen ja viedä asian eteenpäin, jotta virhe korjaantuu.
- meillä oli käytössä jonojen purkujärjestelmä - kassoiltakin vaadittiin valppautta ilmoittaa, kun tarvittiin muilta osastoilta apuja
- jos asiakas menee hakemaan välissä rahaa, kuitin voi keskeyttää ja ottaa väliin muita asiakkaita

Mutta muuten allekirjoitan nämä täysin...

Niin, tottahan tämä. Ja kaikkein rasittavin asiakasryhmä ovat keski-ikäiset (lue noin 50-kymmppiset) naiset. Kaikki elämässä koettu vääryys kaadetaan kassojen niskaan. Enkä ole yksin tämän mielipiteenin kanssa.

Mun täytyy sanoo, että plusskortittomana ihmisenä mä kyllä usein vastaan tuon litanian mukaan (kiroile en kuitenkaan) , koska musta se korttikysymys on äärimmäisen ärsyttävä. Varksinkaan kun kaikki kassat eivät meinaa ensin sisäistää sitä ei ole-vastausta. Pidän tuota ja-ikinä-en-korttia-hanki lausetta palautteena aina, joka on tarkoitus kertoa eteenpäin.

Miks sitä pitää hokea, eiks yksittäisellä kuluttajalla ole mitään omaa vastuuta muistaa sitä korttia, varsinkin kun kortin kuvia on yleensä kassoila viljalti muistuttamassa asiasta?

Mut noin yleensä, sitä parempaa palvelua saa, mitä ystävällisempi ja iloisempi itse on asiakkaana :D

Kuten joku jo sanoikin, se kyllä ne asiakkaat tietää, että se kassa ei päätä monistakaan asioista, eikä ole vastuussa, mutta se on henkilökunnan edustaja, ja hänen pitää viedä palaute eteenpäin. JOs ei vie - palvelu ei parane, ja ainakin minä äänestän aika vilkaasti lompakollani. Eli menen toiseen kauppaan. Kupittaan Cittari on taas pannassa, kolmasti otettu väärä hinta kassalla 6kk sisään.

Kuten joku jo sanoikin, se kyllä ne asiakkaat tietää, että se kassa ei päätä monistakaan asioista, eikä ole vastuussa, mutta se on henkilökunnan edustaja, ja hänen pitää viedä palaute eteenpäin..

sitäpaitsi kun kassa on monesti ainoa myyjä jonka asiakas kaupassa näkee, kelles muulle voisi mitään sanoa??

Kenen muun työpaikalle tullaan niin paljon huutamaan perkelettä ja saatanaa päin naamaa ja loukkaamaan henkilökohtaisesti, vaikka alkuperäinen syy olisi kauppaketjun, organisaation tai vaikka tavarantoimittajan! Voi ja saa sanoa ja pitääkin sanoa, mutta ASIASTA ja ASIALLISESTI. Kassakin on ihminen, jolla on tunteet ja työaika, ei robotti, joka istuu kassallaan 24/7. Kaupan työ on mukavaa ja antoisaa, mutta ei mitään työtä jaksa, jos käyttäytyminen on epäasiallista ja loukkaavaa jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Asiakaspalvelija:
Kenen muun työpaikalle tullaan niin paljon huutamaan perkelettä ja saatanaa päin naamaa ja loukkaamaan henkilökohtaisesti, vaikka alkuperäinen syy olisi kauppaketjun, organisaation tai vaikka tavarantoimittajan! Voi ja saa sanoa ja pitääkin sanoa, mutta ASIASTA ja ASIALLISESTI. Kassakin on ihminen, jolla on tunteet ja työaika, ei robotti, joka istuu kassallaan 24/7. Kaupan työ on mukavaa ja antoisaa, mutta ei mitään työtä jaksa, jos käyttäytyminen on epäasiallista ja loukkaavaa jjatkuvasti.

juuri näin!! :attn:

Onko kaikki kassaihmiset noin arvonsatuntevia? Mä olen ollut asiakaspalvelutehtävissä ja ymmärrän hyvin, jos asiakas tulee aukomaan mulle päätään esim. aukioloajasta. MUN TEHTÄVÄ on opastaa sitä asiakasta antamaan palaute oikeaan paikkaan ja kiittää asioinnista ja toivottaa tervetulleeksi uudelleen.

:laugh: :laugh: kaverini on entinen k-kaupan kassa ja kertoo että tuo on arkipäivää... mie en itseasiassa oo koskaan toiminu millään tuossa mainitulla tavalla :saint: no, oikei.. oon sortunu tohon: tää on vissiin ilimanen-juttuun... mutta ku kaverini ripittini minua siitä niin sen jäläkeen en oo sitäkään tehny :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Määvaan:
TEHTÄVÄ on opastaa sitä asiakasta antamaan palaute oikeaan paikkaan ja kiittää asioinnista ja toivottaa tervetulleeksi uudelleen.

Tätä minäkin tulin ajatelleeksi...

terv. kaupan täti, jota eräs asiakas tervehti "Voi täälä on tämä hymytyttö töissä!" :D

ps. itse en ole syyllistynyt asiakkaana mihinkään ap-väitteistä. Mulla on kai asiakaspalvelu verissä kun olin sitte kummalla puolella hyvänsä sitä pöytää, niin hymyilen, tervehdin ja voi kassalle jonkun piristyksen tarjota pelleilevän lapsen muodossa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kortiton:
Miks sitä pitää hokea, eiks yksittäisellä kuluttajalla ole mitään omaa vastuuta muistaa sitä korttia, varsinkin kun kortin kuvia on yleensä kassoila viljalti muistuttamassa asiasta?

Kassahenkilöillä on ohjeistus muistuttaa kyseisestä kortista. Minulla ollessani CM:n kassalla oli käsky kysyä korttia jokaiselta asiakkaalta, joka ei sitä automaattisesti antanut. Näin useimmiten vältyttiin paljon ikävämmältä korjauskuittioperaatiolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kortiton:
Niin, tottahan tämä. Ja kaikkein rasittavin asiakasryhmä ovat keski-ikäiset (lue noin 50-kymmppiset) naiset. Kaikki elämässä koettu vääryys kaadetaan kassojen niskaan. Enkä ole yksin tämän mielipiteenin kanssa.

Mun täytyy sanoo, että plusskortittomana ihmisenä mä kyllä usein vastaan tuon litanian mukaan (kiroile en kuitenkaan) , koska musta se korttikysymys on äärimmäisen ärsyttävä. Varksinkaan kun kaikki kassat eivät meinaa ensin sisäistää sitä ei ole-vastausta. Pidän tuota ja-ikinä-en-korttia-hanki lausetta palautteena aina, joka on tarkoitus kertoa eteenpäin.

Mut noin yleensä, sitä parempaa palvelua saa, mitä ystävällisempi ja iloisempi itse on asiakkaana :D

tuo on kyllä pakollista kaikilla kassoilla kysästä sitä kanta-asiakaskorttia. voi mikä itku ja suru siitä pääsee jos sitä ei kysy ja jääkin 2? bonukset höyläämättä. vaikkakin ne yleensä korjataan ja valitettavasti monissa kassoissa vaatii koko kuitin perumista ja uudelleenlyömistä.

mie kestin aikoinaan mieluummin ne eiookorttiakusenavullajäljitetäänjaseurataanostoksia kuin että teen saman homman moneen kertaan kun se kortti sitten löytyykin sieltä laukun pohjalta.

eli siis tuosta siitä kortittomuuden hyötyjen luettelemisesta ei oo mitään hyöty kun se on pakko kysyä.

Eiko se vastuu siita kortista voisi olla ihan silla kuluttajalla? Jos muistaa niin muistaa, jos ei niin ei. Jos ei muista niin eipa se kortti taida kovin tarkea asia olla. Antaa kassan naputella omiaan, ja kuluttaja olla vastuussa omista korteistaan sun muista bonuksista. Ei aina tarttis holhota ja muistuttaa,,,,

Yhteistyössä