käsittämätön tilanne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimahali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voimahali

Vieras
osaiskos joku valaista...lapsen isän kanssa on yhteishuoltajuus, isä on viimeaikoina ollut vähemmän vaan lapsen kanssa tekemisissä (alkoholiongelmaa..), ja esim viimeisen kk:n aikana nähnyt kai kerran.
Nytpäs onkin sitten myös vallan maasta poistunut, jätti vaan tulematta takas lomamatkaltaan, ja ei tietoa tuleeko takaisin. Ystävien kautta olen pari viikkoa sit kuullut että on ok, mutta ei ole minuun yhteydessä.

Ongelmana on nyt että olemme menossa tekemään uutta tapaamissopimusta sekä elatussopimusta parin viikon päästä, aika on varattu. eteneekö asiat jos isä ei ilmaannu paikalle?? Ja lisäksi, miten haetaan yksinhuoltajuutta, ja saako sellaisen jos toista osapuolta ei lainkaan tavoiteta??

oon vähä neuvoton mutta empä olisi tällaistakaan tilannetta osannut ajatella tulevan.. ohhoh.

hmm,vaikea tilanne.
jos sanot siellä tapaamisessa,johon isä nyt ei oletettavasti ilmesty että hän on kuuleman mukaan jäänyt ulkomaille..jospa saisit sen kunnan maksaman elarin ainakin siltä ajalta kun isä on teiläl tietämättömillä.
tuohon yksinhuoltajuus asiaan en osaa sanoa.
tuo katoamistemppu asettaa kyllä isän todella huonoon valoon,ne on lastiksessa hyviä lukemaan rivien välistä

Alkuperäinen kirjoittaja voimahali:
Ongelmana on nyt että olemme menossa tekemään uutta tapaamissopimusta sekä elatussopimusta parin viikon päästä, aika on varattu. eteneekö asiat jos isä ei ilmaannu paikalle?? Ja lisäksi, miten haetaan yksinhuoltajuutta, ja saako sellaisen jos toista osapuolta ei lainkaan tavoiteta??

oon vähä neuvoton mutta empä olisi tällaistakaan tilannetta osannut ajatella tulevan.. ohhoh.

Itsellä ei henk.koh. kokemusta mut ystävällä ei ainakaan edennyt. Vaativat isän allekirjoituksen. Lisäksi ei saa kunnaltakaan elatusmaksuja kun ei ole voimassa olevaa elatussopimusta!

Mutta uskoisin et saat yksinhuoltajuuden :)

toi elatusjuttu on kyl hankala.. kaupungin kautta sitä ei saa jollei ole voimassa olevaa elatussopimusta ja isä siis kuitenkin tunnustettu. tapaamissopimuskin taitaa jäädä tuossa tilanteessa auki. yksinhuoltajuuteen en osaa sanoa, jos isä ei ilmaannu niin luultavimmin se pitää silti muuttaa oikeuden päätöksellä yksinhuoltajuudeksi.

täällä yks joka kauhulla odottelee saapuuko se isi tekemään niitä papereita kun ei ne etene jos ei henk koht ole paikalla ylpeänä allekirjottamassa sitä nimeään!!

Alkuperäinen kirjoittaja ai katkera jostain:
täällä yks joka kauhulla odottelee saapuuko se isi tekemään niitä papereita kun ei ne etene jos ei henk koht ole paikalla ylpeänä allekirjottamassa sitä nimeään!!

Tämän takia olen onnellinen et aikoinaan tehtiin sopimus sinne asti kun likka täytää 18v. Tuolloin mies tosin oli pienituloinen ja elari on sen mukainen, mut onneksi antaa likalle rahaa, ostaa tavaroita ja kuskaa harrastuksissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
toi elatusjuttu on kyl hankala.. kaupungin kautta sitä ei saa jollei ole voimassa olevaa elatussopimusta ja isä siis kuitenkin tunnustettu. tapaamissopimuskin taitaa jäädä tuossa tilanteessa auki. yksinhuoltajuuteen en osaa sanoa, jos isä ei ilmaannu niin luultavimmin se pitää silti muuttaa oikeuden päätöksellä yksinhuoltajuudeksi.

mä sekosin tossa asiassa kun vertasin omaan tilanteeseeni pari kk sitten-..meillä ei ollu siis isyyttä vielä tunnustettu kun sain kunnalta elarit.

huh..nyt menin mä ihan sekaisin jo, eli voiko olla tilanne niin että en saa kunnaltakaan sitä elatustukea jos isä on nyt päättänyt ilmoittamatta lähteä lopullisesti, eli nimiä en saa siltä yhtään mihinkään??

Hemmetti mä ratkesin nyt lopullisesti, mä en jaksa enään ku itkeä!! Tuon paskiaisen takia elämä on vuoden ollut sekavaa, välillä hän on lapselle isä ja välillä ei taas huvita. Ja nyt lähti sit vaan, jätti työpaikkansa, asuntonsa, lapsensa, kaikki!! ja aloittaa tosta vaan uuden elämän muualla, ja minä joudun setvimään tän kaiken ilman että sitä ihmistä saa mistää kiinni..
Mä en h******i soikoon jaksa enään!!!!

Soita elatusturvatoimistoo ja kysy asiasta sitlä, mulla oli aikanaa tilanne et oli siis kyllä sopimus mut ex ei maksanu ikinä ajalla ja piti kerjätä et maksaa. Yks soitoo ja kun kerroin tilanteen tosi empaattinen immeinen hoiti asian saman tien eikämuuta tarvittu.

yksinhuoltajahakemus on ihan helppo, kaavake joka täytetään ja viedään oikeustalolle ja jätetään sinne, kun isä ei hae haastetta, kuten tapauksessasi varmaan käy, oikeus päättää sinulle yksinhuoltajuuden. mutta soita sinne lastenvalvojalle ja kysy siitä elatussopimus asiasta, toivottavasti teillä on jo joku sopimus, niin valtio voi alkaa maksamaan sinulle niitä elareita

meillä on olemassa elatussopimus, mutta se päättyy maaliskuussa ja aika on varattuna että menisimme sitä uusimaan. Eli jos isä ei tuonne ilmaannu niin jääkö vallan ilman elatusapua-tai tukea..? Se on yksinhuoltajalle iso raha tuo 129euroakin kk:ssa...

Yhteistyössä