Käsien räpistely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
No tekee sitäkin useasti päivässä.. Ja hampaita kiristelee. Voi, mun täytyy nyt lopettaa.
Alko ahistaa niin paljon. Enkä voi nyt alkaa ahdistumaan kun olen yksin lasten kanssa.

onko teille selvinnyt mitään?

Löysinpä tämmöisen :) meinasin itekki käydä kysäsemässä neuvolasta, kun kohta 4v tyttö kans räpistelee käsiään kun innostuu tai on jotain jännää.. On tehny tota kyllä alle 1v:stä ja muuten on kehittynyt normaalisti. Oon aatellu, et on perinnöllistä. Ite kans oon tehny samaa ku innostun tai on joku jännä juttu, itse asiassa teen vieläkin, mut se on lieventynyt. Mulla ei oo muuta kun lievä lukihäiriö diagnosoitu.. Alko vaan mietityttää, jos onki joku "vakavampi" juttu..

Meidän 5-vuotiaalla tytöllä on olut pienestä asti käsien räpytystä sekä nilkkojen pyöritystä. Nyt vanhempana on tulleet juuri edellä mainitut naaman vääntely hassuihin asentoihin,ja sellainen kovaääninen "huokailu" samanaikaisesti.. Tätä tapahtuu erityisesti illalla sängyssä nukkumaan käydessä sekä joskus esin. piirrettyä katsoessa.

Päiväkodilla on maininneet myös asiasta,kun sitä ilmenee siellä päikkäreille käydessä mutta mitään toimenpiteitä se ei ole aiheuttanut,mutta nyt kun luin näitä kirjoituksia niin vähän mietityttää että onko kuitenkaan ihan normaalia..