Käsien räpistely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun siskon poika rupes jossain iässä heiluttelemaan kaikkia heiluvaisia osia kädessään, esim. letkunpätkä, viuh, viuh, edes takas kauheeta vauhtia myöhemmin todettiin dysfasia ja epäillään adhd:tä. mutta ei sun pienellä tota tarvi olla =)

onko tää jotenkin arka aihe vai mikä on, ettei kukaan kerro, onko lapsellaan ollut missään vaiheessa tuollaista? Mua oikeesti huolestuttaa oma lapsi, kun luin ap:n aloituksen.

siis voiko tuo räpistely olla oire jostain vakavammasta? Olen luullut, että kaikki vauvat tekee niin jossain vaiheessa.... mutta taidan olla väärässä. MIten lapsen "pitäisi" käyttäytyä, kun vaikka innostuu jostain?

Mun vauva viuhtoo käsillään innostuessaan tai jystää lattiaa kantapäillään. Jos on sylissä niin koko poika heiluu innosta. En usko että tuo räpistely on mitään vakavaa jos vauva muuten normaalinoloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hessu:
Meiän 10kk poika pyörittelee käsiään ranteistaan hirmu vauhtii innostuessaan,ikäänkuin "kaasuttelee"mopoo tms....
meillä sama ilmiö. Ikää kaverilla kohta 8kk.
Jos sua huolestuttaa noin paljon käsien "räpsyttely" kysy ihmeessä neuvolasta

Alkuperäinen kirjoittaja Santsu:
Onko teidän lapsilla ollut käsien "räpistelyä?" Eli noin poskien korkeudella poika, 11 kk, räpistelee sormiaan. Varsinkin innostuessaan ja väsyneenä, mutta myös muulloin. On tehnyt sitä jo muutaman kuukauden. Useimpia se huvittaa, mutta minua huolestuttaa..... onko normaalia vai jotain muuta =o/

Meillä tuo alkoi 2 kk iässä, muutti kyllä muotoaan, mutta käsien räpyttelyllä alkoi.
vuode iässä tuli muut oireet jotka vain lisääntyi.
3-v sai diagoosin