L
Lampuntaika
Vieras
(ei koskaan sanonut "minä rakastan sinua", mutta ei sitä tarvinnutkaan sanoa, tiesin sen silti)
Mistä tiedät sen rakkauden? Tämä on se olennaisin, en tiedä, mistä jotkut sen vain tietävät?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
(ei koskaan sanonut "minä rakastan sinua", mutta ei sitä tarvinnutkaan sanoa, tiesin sen silti)
TÄMÄn minä kykenin sisäistämään.
Esim. lapseni haluaa mummolaan, minä en --> jos päätän mennä, teen sen lapseni vuoksi ja silloin osoitan, että hänen toiveensa on tärkeä. Käymme vaikka viikonlopun, jotta lapsi saa heitä nähdä ja minä kyllä kestän sen ajan.
lapseni haluaa mummolaan, minä en --> emme mene --> olen vastuussa selittämään sitten täysi-ikäiselle lapselleni aikanaan, että emme menneet mummolaan koska minua ahdisti. Olen itse vastuussa, jos lapseni näkee, että olen asettanut oman mukavuuteni hänen ihmissuhteidensa edelle. En voi silloin odottaa, että lapsi pitää minua onnistuneena vanhempana.
Mistä tiedät sen rakkauden? Tämä on se olennaisin, en tiedä, mistä jotkut sen vain tietävät?
Ehkä vika tosiaan on sinussa, et osaa tulkita muiden tekemisiä.
Eli pilaat lastasi juuri samalla tavalla kuin kerrot vanhempiesi sinulle tehneen?
Varomalla sitä ettei heille vaan tule paha mieli.
Kiitti, kuitti, mulle riitti!
Mielestäni on sinulle ihan oikein että kärsit asiasta joka päivä, ansaitset sen.
En tiedä. Ehkä vain uskoin ja toivoin, tai sitten pikku narsistina ajattelin, että TOTTA KAI äitini rakasti minua?
Äitini ei koskaan antanut minulle syytä ajatella, että hän ei olisi rakastanut minua. Hän ei lyönyt minua kun suuttui, hän osti minulle kaikkea kivaa, teki hyvää ruokaa, oli läsnä, leikki kanssani, opetti asioita, lohdutti, halasi, kehui ja kannusti.
Se riitti minulle; se oli minusta rakkautta.
TÄMÄn minä kykenin sisäistämään.
Esim. lapseni haluaa mummolaan, minä en --> jos päätän mennä, teen sen lapseni vuoksi ja silloin osoitan, että hänen toiveensa on tärkeä. Käymme vaikka viikonlopun, jotta lapsi saa heitä nähdä ja minä kyllä kestän sen ajan.
lapseni haluaa mummolaan, minä en --> emme mene --> olen vastuussa selittämään sitten täysi-ikäiselle lapselleni aikanaan, että emme menneet mummolaan koska minua ahdisti. Olen itse vastuussa, jos lapseni näkee, että olen asettanut oman mukavuuteni hänen ihmissuhteidensa edelle. En voi silloin odottaa, että lapsi pitää minua onnistuneena vanhempana.
Ap, en jaksa lukea ihan koko ketjua joten en tiedä onko tätä kysytty jo. Mutta: miten itse koet rakastavasi lapsiasi?
Tuleeko rakkaus automaattisesti juuri sellaisena kuin sen pitäisi tulla? Tunnetko koskaan painetta osoittaa tarpeeksi paljon rakkautta, jotta lapsesi eivät vain jäisi paitsi?
Mulla on ollut juuri tällainen lapsuus! tai se mitä siitä jäi käteen. Mitenkään omilla aivoilla en oppinut ajattelemaan tai tekemään mitään ratkaisuja ilman muiden mielipiteitä. Ja voi sitä ilon päivää kun oivalsin, että minähän olen minä ja mitä minä tunnen ja mitä minä haluan ja kuina minä voin olla iloinen ja rakasvata ihminen ja tärkeä ja ihana, eikä MUN TODELLAKAAN TARVITSE luovuttaa tätä tunnetaakkaa mun omille lapsille! Suosittelen, että kuuntelet omaa sisntäsi. Mitä se sanoo ja toimit sen mukaan.
ps. ketjua en ole lukenut tämän enempää, joten jos meni ot niin menköön. Olen onnellinen nykyään -entinen mielistelijä aivopesty lapsi.
Se tulee automaattisesti tai ihan helposti siis. Siis saatan vaikka välillä sanoa lapselle että nyt äiti tekee kotitöitä eikä leiki, enkä silloinkaan tunne, että hän epäilisi sitä rakkautta. Tämä netissä roikkuminen tämän asian takia on tosin asia, josta on päästävä.
ehkä mun ei tarvi tuntea sellaista pakahduttavaa tunnetta vanhempia kohtaan. Jos sitä ei tule niin ei sitten tule, ainahan voi olla ihan kohtelias ja ystävällinen muutenkin!
Minusta tuntuu, että kyseenalaistat kaiken hyvän lapsuudessasi, koska et ole varma, oliko se vilpitöntä vai yrittivätkö vanhempasi vain esittää hyviä vanhempia - eikö? (Kysymys kuuluukin, esittää kenelle? Eikö se, että he yrittivät tehdä sinulle hyvän lapsuuden, itsessään osoita että he välittivät sinusta, vaikka he eivät aina 100% onnistuneetkaan? Mikä muu motiivi heillä olisi voinut olla?)
Voitko olla varma, ettei lapsesi koskaan ajattele näin sinusta? ET VOI. Lapsellasi on oma, erillinen persoona. Voitko tietää varmasti, ettei hän epäile rakkauttasi kun ihan oikeasti kerran rakastat häntä? ET VOI.
Kuten sanoin, loputon suo. Yhden itsellesi tärkeän ketjun seuraaminen tänään netissä ei ole lapsiltasi pois.