Karppaajat, -mitä mä teen väärin?? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitääkö olla pikkasen pläski..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruttis, rehellisesti: väitätkö todellakin, ettei VOI olla ihmisiä joille karppaus ei sovi? Jos itsestä tuntuu ettei karppaaminen innosta, niin eikö silloin ole ihan ok sanoa ettei ole karppaajaksi? Miksei saisi laihduttaa kuten haluaa, ilman että heti tuomitaan että sä nyt teitkin sen väärin ja siksi et onnistu? Jos noudattaminen on hankalaa niin minusta se on ihan pätevä syy sille ihmiselle todeta ettei ole hänen juttunsa. Vai eikö?

No mutta tottakai kukin syö niinkun tykkää. En mä kenellekään tuputa mun valintoja, mutten myöskään tykkää, jos ne tuomitaan ilman mitään syytä :D

Hienoa, hyvä :D olet harvoja. Mutta eikö se "en jaksa perehtyä" ole syy siinä missä mikä tahansa muukin, lopulta ;)

Ruttis, rehellisesti: väitätkö todellakin, ettei VOI olla ihmisiä joille karppaus ei sovi? Jos itsestä tuntuu ettei karppaaminen innosta, niin eikö silloin ole ihan ok sanoa ettei ole karppaajaksi? Miksei saisi laihduttaa kuten haluaa, ilman että heti tuomitaan että sä nyt teitkin sen väärin ja siksi et onnistu? Jos noudattaminen on hankalaa niin minusta se on ihan pätevä syy sille ihmiselle todeta ettei ole hänen juttunsa. Vai eikö?

No mutta tottakai kukin syö niinkun tykkää. En mä kenellekään tuputa mun valintoja, mutten myöskään tykkää, jos ne tuomitaan ilman mitään syytä :D

Hienoa, hyvä :D olet harvoja. Mutta eikö se "en jaksa perehtyä" ole syy siinä missä mikä tahansa muukin, lopulta ;)

On, se on itse asiassa yksi parhaita syitä ;) Mutta sillon nimenomaan ei mun mielestä pitäisi tuomita =)

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..ja mä voisin väittää, että suomalaisten painoindeksin suurin nousu on tullut juurikin painonvartijoiden ja kevyttuotteiden kultaisella aikakaudella ;)
'

no ei se kyllä siitä johu. vaan siitä että on tullu tietsikat, pikaruokaraflat ja telkkareista vaikka mitä viihdettä. siinä se suurempi syy on ku painonvartijat ja kevyttuotteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Pari huomiota. Monet kerrat karppausta hehkuttaessa tosiaan unohtuu kaikilta mainita se seikka, ettei karpatessakaan saa lappaa kaksin käsin kilotolkulla, vaan rajat ne on siinäkin, kalorirajat. Ai mutta onhan kerran mainittu, että karppi saa vetää 1,5 kcal siinä missä muu laihduttaja 1 kcal, jolle ei kyllä perusteluita tullut. Toinen huomio; karppaus lähentelee jotain ihme hurmiolahkoa, kun mitään poikkipuolistahan siitä ei saa sanoa ja jos joku kehtaa väittää ettei koe karppausta omakseen, hänet nauretaan pihalle tyliin: etkö sä tiedä makroista mitään, ootko sä lukenu sitä ja sitä teosta, etkö sä ole ottanut selvää. Ok, joo kiitos.
Näin voisi yhtä lailla sanoa painonvartijoista, tai vaikka vain ihan tavallisista - ylipainoisistakin - ihmisistä, joita ei saa kehottaa katsomaan peiliin...?

No en ole kyllä samanlaista "lahkolaisuutta" esim. pointsaajissa huomannut ;)

en miekään...

no elä siekään tuomitse jos joku kokee ettei karppaus sovi ;)

mie voin sanoa tuntevani ihmisen jolle karppaus ei sovi. hänelle se ei tosiaankaan sovi mitenkään vaan hän voi helvetin huonosti jos hän karppaa. oli sitte hyväkarppi, pahakarppi tai kiihkokarppi.

mutta sen oon pannu nyt merkille tästä ketjusta että pari mustaa nikkiä on kyllä aika vittumaisella ja erityisen piikikkäälläkin päällä tänään. toitotetaan että jokaisen oma valinta, mutta jos joku erehtyy olemaan eri mieltä niin lynkataan ja piilovittuillaan.

sori nyt mutta jos karppaus johtaa siihen, että asiasta erimieltä oleviin suhtaudutaan näin ynseästi ja penseästi, että se ajattelumaailma muodostuu karppauksen vuoksi tommoseksi, niin empä mie sittenkään taia karppaukseen ryhtyä. tykkään oman pääni sisällöstä kuitenki tällä hetkellä niin paljon etten halua muuttua...

:/

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
oli sitte hyväkarppi, pahakarppi tai kiihkokarppi.

:laugh: tää oli hauska :ashamed:

mut joo, mie aattelin että tää on vaan mun päässä, mutta jos täällä joku toinenki on samaa ajatellu niin ehken ihan hakoteillä kuitenkaan.

Eli siis karppaajia saa haukkua mielin määrin, ja jos puolustautuu, on kiihkouskovainen? :whistle:

On totta, että on ihmisiä joille karppaaminen ei sovi. Mutta valitettavan usein kyse on siitä, että sitä ei tehdä oikein!

Ja olisi kohtuuden nimissä voitava myöntää sekin, että on myös meitä, joille "pointseilu" ei sovi!

Mä ainakin haluan puolustaa karppausta siksi, että oloni on sen aloituksen jälkeen ollut todella hyvä, enkä vain siksi, että sillä yleensä putoaa painokin. Kaikenlainen ylimääräinen uupumus ja väsymys on poissa, olen energisempi ja aikaansaavampi (taisin sen tässä pinossa jo sanoakin?).

On totta, että on ihmisiä joille karppaaminen ei sovi. Mutta valitettavan usein kyse on siitä, että sitä ei tehdä oikein!

Jos ihminen kokee jonkin ruokavalion noudattamisen liian hankalaksi eli ei osaa / viitsi tehdä sitä oikein, niin silloinhan se on väärä tyyli tälle tyypille ja sen kandee etsiä sellainen ruokavalio jota osaa, jaksaa ja viitsii noudattaa. Vai mitä.

Jos ihminen kokee jonkin ruokavalion noudattamisen liian hankalaksi eli ei osaa / viitsi tehdä sitä oikein, niin silloinhan se on väärä tyyli tälle tyypille ja sen kandee etsiä sellainen ruokavalio jota osaa, jaksaa ja viitsii noudattaa. Vai mitä.

Eeei ole automaattisesti niinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

no elä siekään tuomitse jos joku kokee ettei karppaus sovi ;)

mie voin sanoa tuntevani ihmisen jolle karppaus ei sovi. hänelle se ei tosiaankaan sovi mitenkään vaan hän voi helvetin huonosti jos hän karppaa. oli sitte hyväkarppi, pahakarppi tai kiihkokarppi.

mutta sen oon pannu nyt merkille tästä ketjusta että pari mustaa nikkiä on kyllä aika vittumaisella ja erityisen piikikkäälläkin päällä tänään. toitotetaan että jokaisen oma valinta, mutta jos joku erehtyy olemaan eri mieltä niin lynkataan ja piilovittuillaan.

sori nyt mutta jos karppaus johtaa siihen, että asiasta erimieltä oleviin suhtaudutaan näin ynseästi ja penseästi, että se ajattelumaailma muodostuu karppauksen vuoksi tommoseksi, niin empä mie sittenkään taia karppaukseen ryhtyä. tykkään oman pääni sisällöstä kuitenki tällä hetkellä niin paljon etten halua muuttua...

:/

Minä en ole sanonut kenellekään mitään pahaa tässä(kään) ketjussa. Mun puolesta muut saavat syödä vaikka pieniä kiviä jos hyvältä tuntuu, mutta ei tarvitse tulla mulle haukkumaan mun tapaa elää ja olla, syödä ja liikkua.

Oikeessa elämässä kaikki on ollut tosi jees, eikä kukaan ole mulle tullut aukomaan mun valinnoista. Mä olen myös itse sanonut kaikille asianomaisille, ettei mun ruokavaliota tarvitse huomioida mitenkään, syön mitä syön ja jos ei kelpaa, niin olen ilman.

nih.

No yleensä se on niin, että ne, jotka eivät ole karppauksen kannalla, eivät edes koskaan ole sitä kokeillut tai sitten ovat kokeilleet, mutta tehden sen väärin. Sitten väitetään, että karppaus ei sovi. Kannattaa OIKEASTI koittaa OIKEIN, että voi sitten tulla sanomaan, että se ei toimi.

Ihmettelen kyllä sitä, että jos karppaus ei sovi, eli monipuolinen ruokavalio, paljon terveellisiä kasviksia, hyviä rasvoja, tarpeeksi proteiinia, mutta vähemmän hiilareita, niin sekö sitten sopii (laihduttaa mm.) kun syö niitä hiilareita paljon ja jättää kasvikset ja kaiken muun terveellisen minimiin?

En tajua, että miksi sana karppaus saa ihmiset, varsinkin karppauksen vastustajat nousemaan takajaloilleen niin kiivaasti? Oikeasti, kertokaa? Ja jos ihmiset eivät edes ole kokeilleet koko karppausta, niin mikä mättää?

Ja joku muistaakseni mainitsi jotain siitä, että karppaajat eivät liiku?? Mistä tällainen oletus?

Eih, älkää... Vitsi nää "mä olen syönyt kaksi kiloa pekonia päivässä ja juonut kermaa päälle enkä laihdu"-ketjut masentaa mua. En nyt muista oliko tää ihan semmonen mut ei jaksa perehtyy.... niinku ei suurin osa jaksa perehtyä karppaukseen.

Alkuvuoden skarppasin ja karppasin ja kilot karisi..mutta kun se vähän unohtui tuli kiloja jo takaisinkin. :/
Ja mä noudatin sellaista maltillista hyväkarppilinjaa, ja voin sanoa, että olo oli energisempi ja yöuni parempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuvuoden skarppasin ja karppasin ja kilot karisi..mutta kun se vähän unohtui tuli kiloja jo takaisinkin. :/
Ja mä noudatin sellaista maltillista hyväkarppilinjaa, ja voin sanoa, että olo oli energisempi ja yöuni parempaa.

Mulla ei oikein toi maltillinen hyväkarppilinja tahdo toimia - joko vedän tiukille, tai sit en vedä ollenkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Voi, vippis! Musta ei oikeasti ole kiva hakata päätä seinään - kaikki ei halua uskoa, suotakoon se heille.

..eihän tässä nyt kyse mistään uskonnosta (kai?) ole ;) ..ainakin mun savolaiselle luonteenlaadulleni sopii tää pään seinään hakkaaminen :laugh:

..ei tartte kato kaikkien uskookkaan, mutta keskustelu ihan keskustelun vuoksi on itsessään erittäin vapauttavaa :D

Meillä oli maito ja kerma loppu niin jouduin kahvin sekaan heittämään kermavaahtoa mitä oli jääny yli eilisiltä pannarikesteiltä. Eihän se perhana sekoa tänne kahviin, lilluu vaan pinnalla :D

Karppauskeskustelussa ei ole mun mielestä mitään hauskaa jos toinen osapuoli kaivautuu poteroihinsa, sulkee korvansa ja hokee: "ei meillä karpata, meillä eletään terveellisesti" tai "normaali ruokavalio, normaali ruokavalio" kun karpit on järjestään joutuneet miettimään nää asiat tarkemmin lävitse ja perustelleet ne itselleen kun ovat päätyneet siihen että mikä on järkevää ja terveellistä. Mulla oli ainakin päälimmäisenä tunteena katkeruus pitkään kun ymmärsin että miten väärin sitä on voinut koko elämänsä elääkään ennenkuin aloin karppaamaan. Ei mikään ihme ettei jotkut halua kuunnella, voishan se keikauttaa koko maailman ihan päälaelleen jos sattuisi ymmärtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Meillä oli maito ja kerma loppu niin jouduin kahvin sekaan heittämään kermavaahtoa mitä oli jääny yli eilisiltä pannarikesteiltä. Eihän se perhana sekoa tänne kahviin, lilluu vaan pinnalla :D

Yöh. On ollu varmaan melkonen makuelämys :laugh: ..kaakaossa se vielä menis, mutta kahvissa :$

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Karppauskeskustelussa ei ole mun mielestä mitään hauskaa jos toinen osapuoli kaivautuu poteroihinsa, sulkee korvansa ja hokee: "ei meillä karpata, meillä eletään terveellisesti" tai "normaali ruokavalio, normaali ruokavalio" kun karpit on järjestään joutuneet miettimään nää asiat tarkemmin lävitse ja perustelleet ne itselleen kun ovat päätyneet siihen että mikä on järkevää ja terveellistä. Mulla oli ainakin päälimmäisenä tunteena katkeruus pitkään kun ymmärsin että miten väärin sitä on voinut koko elämänsä elääkään ennenkuin aloin karppaamaan. Ei mikään ihme ettei jotkut halua kuunnella, voishan se keikauttaa koko maailman ihan päälaelleen jos sattuisi ymmärtämään.

:flower: Hyvin kirjoitettu :)

Yhteistyössä