Karppaajat, -mitä mä teen väärin?? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitääkö olla pikkasen pläski..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lol :):
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Karppaajat perustelevat lähes aina karppaamista sillä, että karppaaja ei tarvitse liikuntaa.

Karppi ei ehkä tarvitse paljon liikuntaa laihtumiseen, mutta hyvin pian alkaa nauttia eri liikuntamuodoista kun huomaa miten hyvin se toimii ruokavalion kanssa.

lol :) :) :)

Tässä on varmaan esitetty se syy, miksi kaikki urheilijat aina huolehtivat erityisesti hiilareistaan. Niitä on oltava lajista riippuen vähintään 50% ravinnosta.

Ai.
Hitto.

Mä oon kyllä vallan mainiosti pärjännyt tosi vähillä hiilareillakin =)

Tässä on varmaan esitetty se syy, miksi kaikki urheilijat aina huolehtivat erityisesti hiilareistaan. Niitä on oltava lajista riippuen vähintään 50% ravinnosta.

Lolittele vaan. Mä en ehkä ole urheilija mutta melko hyvissä yhteyksissä omaan kroppaani. Eikä musta mitään kilpaurheilijaa ikinä tulekaan - senkin elämäntavan terveellisyyttä vois pohtia laajemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Karppaajat perustelevat lähes aina karppaamista sillä, että karppaaja ei tarvitse liikuntaa.

Karppi ei ehkä tarvitse paljon liikuntaa laihtumiseen, mutta hyvin pian alkaa nauttia eri liikuntamuodoista kun huomaa miten hyvin se toimii ruokavalion kanssa.

:D :saint: :laugh: jepjep. Näinhän se menee.

Mulla oli muuten hemppa sillon ennen leikkausta ensin tiistaina 139 ja sitten leikkauspäivänä (kaiken sen vuodon jälkeen kun lääkärit luuli, että olis romahtanut) 144 :D

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mulla oli muuten hemppa sillon ennen leikkausta ensin tiistaina 139 ja sitten leikkauspäivänä (kaiken sen vuodon jälkeen kun lääkärit luuli, että olis romahtanut) 144 :D

Rauha sun muistolles :| :'( ..sun verisuonet on kuitenkin niin rasvalla kuorrutetut, että ei mahu noin paksu veri enää kulkee siel.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
*ryystää samalla aspartaamikermakahvia*

Mä vedin aspartaamikermakaakaon just. :p

:p Se on niiiiin hyvää. Mut mä säästän noi kaakaot aina tonne urheilutuokioideni laitamille. Tai siis ei kai sitä nyt voi urheiluksi kutsua. Mut siis sen kerran, kun kävelen tietsikalta karppijääkaappiani pidemmälle :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

Rauha sun muistolles :| :'( ..sun verisuonet on kuitenkin niin rasvalla kuorrutetut, että ei mahu noin paksu veri enää kulkee siel.

:laugh:
Totta. Se se vasta onkin kurjaa.. Kuolema korjaa varmaan viimeistään seuraavalla spinning-tunnilla ;)

Toi hemoglobiini on kyllä joskus melko harhaanjohtava arvo ja kertoo ehkä eniten ihmisen henkilökohtaisista ominaisuuksista + raudan imeytymisestä.

Nuorena (ei-karppina) olin kertaalleen vakavasti sairas, ja puolentoista viikon mittaisen suonensisäisen ravitsemuksen jälkeen mun hemoglobiiniarvoni oli 123.

Kun olen terve, hemppa on toisinaan yli 165 ilman sen kummempia temppuja. Joten kilpaurheilijaksi musta ei edes ole - enhän pääsisi edes starttaamaan joissakin lajeissa. :D

Kaipa se on hienoa, jos jokainen löytää sen itselleen sopivan ruokavalion. Kyllähän nyt karppaus kuulostaa fiksummalta kuin kaikki dieetit, sehän on kuitenkin ruokavalio, jota voi noudattaa loppuelämän.

Itse en kuitenkaan jaksaisi mitenkään tarkkailla syömisiäni tai kiinnittää niihin huomiota. Syön normaalia kotiruokaa perunoineen, jauhelihakastikkeineen, leipineen ja kasviksineen, ja pysyn normaalipainoisena. Herkkuja kieltämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Toi hemoglobiini on kyllä joskus melko harhaanjohtava arvo ja kertoo ehkä eniten ihmisen henkilökohtaisista ominaisuuksista + raudan imeytymisestä.

Nuorena (ei-karppina) olin kertaalleen vakavasti sairas, ja puolentoista viikon mittaisen suonensisäisen ravitsemuksen jälkeen mun hemoglobiiniarvoni oli 123.

Kun olen terve, hemppa on toisinaan yli 165 ilman sen kummempia temppuja. Joten kilpaurheilijaksi musta ei edes ole - enhän pääsisi edes starttaamaan joissakin lajeissa. :D

Joo oikeassa olet, mullakin on aina ollut aika korkea hemppa.. Mutta se oli niin huvittava, kun miettivät jo jotain lisälääkitystä tai jotain, että saadaan leikkaus tehtyä, ja sitten se olikin vaan noussut :saint:

Enkä mäkään mikään kilpaurheilija ole, eikä musta tulekaan, mutta kuitenkin aika aktiivisesti käyn salilla ja spinnissä, niin mun mielestä noilla harmaitten "urheillessa tarttee hiilareita" -neuvoilla voi heittää vaikka vesilintua :D

Pari huomiota. Monet kerrat karppausta hehkuttaessa tosiaan unohtuu kaikilta mainita se seikka, ettei karpatessakaan saa lappaa kaksin käsin kilotolkulla, vaan rajat ne on siinäkin, kalorirajat. Ai mutta onhan kerran mainittu, että karppi saa vetää 1,5 kcal siinä missä muu laihduttaja 1 kcal, jolle ei kyllä perusteluita tullut. Toinen huomio; karppaus lähentelee jotain ihme hurmiolahkoa, kun mitään poikkipuolistahan siitä ei saa sanoa ja jos joku kehtaa väittää ettei koe karppausta omakseen, hänet nauretaan pihalle tyliin: etkö sä tiedä makroista mitään, ootko sä lukenu sitä ja sitä teosta, etkö sä ole ottanut selvää. Ok, joo kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pari huomiota. Monet kerrat karppausta hehkuttaessa tosiaan unohtuu kaikilta mainita se seikka, ettei karpatessakaan saa lappaa kaksin käsin kilotolkulla, vaan rajat ne on siinäkin, kalorirajat. Ai mutta onhan kerran mainittu, että karppi saa vetää 1,5 kcal siinä missä muu laihduttaja 1 kcal, jolle ei kyllä perusteluita tullut. Toinen huomio; karppaus lähentelee jotain ihme hurmiolahkoa, kun mitään poikkipuolistahan siitä ei saa sanoa ja jos joku kehtaa väittää ettei koe karppausta omakseen, hänet nauretaan pihalle tyliin: etkö sä tiedä makroista mitään, ootko sä lukenu sitä ja sitä teosta, etkö sä ole ottanut selvää. Ok, joo kiitos.

Missä näin on kerran mainittu?

Näin voisi yhtä lailla sanoa painonvartijoista, tai vaikka vain ihan tavallisista - ylipainoisistakin - ihmisistä, joita ei saa kehottaa katsomaan peiliin...?

se oli ihan joku musta nikki täällä palstalla jossain keskustelussa. vieläköhän se löytyis...

Näin voisi yhtä lailla sanoa painonvartijoista, tai vaikka vain ihan tavallisista - ylipainoisistakin - ihmisistä, joita ei saa kehottaa katsomaan peiliin...?

No en ole kyllä samanlaista "lahkolaisuutta" esim. pointsaajissa huomannut ;)

se oli ihan joku musta nikki täällä palstalla jossain keskustelussa. vieläköhän se löytyis...

Tuo haku on ihan pyllystä, ei löytynyt :( mutta varmaan karppikerhostanne löytyy ;)

Toi 1,5kcal on vissiin joidenkin ihan omakohtainen kokemus. Siis että rasvan polttaminen vie enemmän energiaa kuin hiilarien polttaminen.. Mutta ainahan kalorikulutus on yksilöllinen, pitää vaan löytää omat kalorinsa. En omakohtaisesti allekirjoita tota väitettä, mutta en kyllä ihan suoralta kädeltä tyrmääkään.

Sitten toi lahkolaisuus on myös ihan ihmisestä kiinni. Kyllähän se on vähän hölmöä sanoa, ettei karppaaminen laihduta, jos ei ole itse kokeillut. Samoin on hölmöä väittää karppaamista epäterveelliseksi, jos ei ole ottanut selvää asiasta. Ja kokeileminen mun mielestä tarkoittaa, että on oikeasti ottanut ensin selvää ja kokeillut vasta sitten.. Monilla on käsitys, että karpit syö pelkkää munaa ja pekonia. Jos sellaista ruokavaliota kokeilee, ei varmaan tunnukaan hyvältä, mutta minun mielestäni ei saisi tuomita karppaamista niin huonoin perustein.

Ruttis, rehellisesti: väitätkö todellakin, ettei VOI olla ihmisiä joille karppaus ei sovi? Jos itsestä tuntuu ettei karppaaminen innosta, niin eikö silloin ole ihan ok sanoa ettei ole karppaajaksi? Miksei saisi laihduttaa kuten haluaa, ilman että heti tuomitaan että sä nyt teitkin sen väärin ja siksi et onnistu? Jos noudattaminen on hankalaa niin minusta se on ihan pätevä syy sille ihmiselle todeta ettei ole hänen juttunsa. Vai eikö?

Ruttis, rehellisesti: väitätkö todellakin, ettei VOI olla ihmisiä joille karppaus ei sovi? Jos itsestä tuntuu ettei karppaaminen innosta, niin eikö silloin ole ihan ok sanoa ettei ole karppaajaksi? Miksei saisi laihduttaa kuten haluaa, ilman että heti tuomitaan että sä nyt teitkin sen väärin ja siksi et onnistu? Jos noudattaminen on hankalaa niin minusta se on ihan pätevä syy sille ihmiselle todeta ettei ole hänen juttunsa. Vai eikö?

No mutta tottakai kukin syö niinkun tykkää. En mä kenellekään tuputa mun valintoja, mutten myöskään tykkää, jos ne tuomitaan ilman mitään syytä :D

Yhteistyössä