Karppaajat!Laittakaas tähän teidän päivän ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä kysy liika vaikeita, ei millään voi muistaa eilisiä syömisiä. :ashamed: :D Pitäisi laittaa joku päivä ylös että mitä syö. Yhteen aikaan mä käytin kalorilaskurin sivua, merkitsin ylös. Tai siis, periaatteessavieläkin, mutten muista merkitä. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Älä kysy liika vaikeita, ei millään voi muistaa eilisiä syömisiä. :ashamed: :D Pitäisi laittaa joku päivä ylös että mitä syö. Yhteen aikaan mä käytin kalorilaskurin sivua, merkitsin ylös. Tai siis, periaatteessavieläkin, mutten muista merkitä. :snotty:

Laita nyt suunnilleen,tahtoo tietää niin en näkemättä tuomitse :D

Vähän lihaa, kalaa (oli unohtua), paljon kasvikuntaa, tarkkaillen maitotuotteita, oliiviöljyä, pähkinöitä, tummaa suklaata, kotimaisia marjoja, kotimaista omenaa. Noin pääpiirteittäin. Joskus leseitä pieniä määriä. Oon miettinyt täysrukiin ottamista takaisin nyt kun olen saavuttanut tavoitteeni, mutten tiedä haluanko vatsavaivoja takaisin. Mussa saattaa olla jotain keliaakikon vikaa tmv.

Pää-tavoite mulla on pitää huolta siitä että suurin osa hiilareista tulisi kasviksista, eikä maitotuotteista. Samaten että luonnollisten kasvirasvojen osuus olisi taattu, vaikken pelkää käyttää voitakaan koska se on paistamisessa esim. niin paljon parempi ja terveellisempi kuin öljy.

Mä olen syönyt tänään 2 paistettua munaa, 3 pekonisiivua (en pelkää niitäkään) ja läjän hapankaalia johon olen toooosi hullaantunut. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Nyt ei ehdi, kun pitäis lähtä kauppaan ostaa vieraille tarjottavaa. Mutta tässä vaan istun. :saint: Mutta, ainakin kreikkalaista/turkkilaista jogurttia jossain muodossa. Vähärasvaista lihaa. Maitorahkaa, raejuustoa. Niin, ja sitä sun rakastamaa parsakaalia, vai muitanko oikein että se oli sun lempparia? :D Kukkakaalia, juustoa...

Perhana, kissa karkasi. |O Mä jatkan myöhemin....

kebabsalaattia menee aika paljon :D ei tosin joka päivä. keitettyjä kasviksia ja jonkunäkönen pihvi, välipaloina syön sitten kurkkua jne. herkuttelen hedelmillä, ne tosin sisältävät hiilareita. oon tosin aika aloittelija tässä vielä :)

Tänä aamuna söin kaksi kananmunaa, kuusi palaa ruisleipää, 0,5 litraa uuniomena jugurttia, puolikkaan kurkun, tomaatin, puoli litraa teetä, 4 cm purjosipulia ja neljännespussin hyvää makumaasta karkkeja. Maitoa vielä päälle.

Vähän huonosti alkoi päivä, kun otin eilen illalla iltapalaksi ison tulisen pitsan ja puolikkaan kebapin. Ne painaa vielä vähän, mutta silloi tällöin sellaiset voi sallia. Ainakin niin kauan, kun ne ei näy missään.

Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Tänä aamuna söin kaksi kananmunaa, kuusi palaa ruisleipää, 0,5 litraa uuniomena jugurttia, puolikkaan kurkun, tomaatin, puoli litraa teetä, 4 cm purjosipulia ja neljännespussin hyvää makumaasta karkkeja. Maitoa vielä päälle.

Vähän huonosti alkoi päivä, kun otin eilen illalla iltapalaksi ison tulisen pitsan ja puolikkaan kebapin. Ne painaa vielä vähän, mutta silloi tällöin sellaiset voi sallia. Ainakin niin kauan, kun ne ei näy missään.

Voi hyvä luoja mikä määrä! Mutta ehkä nimimerkkisi selittää nälän :)

Jaa että kuuluuko kebab ja pitsa karpin ruokavalioon?
Terveellistä..

Ei taida ihan olla karpin aamupalakaan? :laugh:

Nyt ei ehdi, kun pitäis lähtä kauppaan ostaa vieraille tarjottavaa. Mutta tässä vaan istun. :saint: Mutta, ainakin kreikkalaista/turkkilaista jogurttia jossain muodossa. Vähärasvaista lihaa. Maitorahkaa, raejuustoa. Niin, ja sitä sun rakastamaa parsakaalia, vai muitanko oikein että se oli sun lempparia? :D Kukkakaalia, juustoa...

Perhana, kissa karkasi. |O Mä jatkan myöhemin....

Parsakaali,vähärasvainen liha,ja maitotuotteet kuuluu mun ruokavalioon.

tässä yksi esimerkki

aamu:munakas juusto ja kinkkusuikaleita väliin, salaatti tai parsakaalia

päivä:jauhelihakastike salaatin kanssa/parsaa,kukkakaalia,paprikaa höyrystetynä

ilta:ehkä sama kun päivällä tai sitten raejuustoa,tonnikalaa.
profeel cottifrutti tai salaattia jos on jäänyt

kebeb on ihan karppi ruokaa.

No mun esimerkkipäivä vois näyttää tältä:

Aamupala: Marjasmoothie (rasvaton maustamaton jogurtti, mustikoita, auringonkukansiemeniä )

Lounas: kalaa/kanaa, höyrytettyjä kasviksia, vihreää salaattia

Välipala: raejuusto-tonnikalamössöä (lempparia! )

Päivällinen: Kun nyt tuli kebabista puhe niin esimerkiksi kebabsalaatti :) Kebab on mun lempparia, ennen oli iskender mutta nyt pyydän iskenderin ilman leipäpaloja ja ekstrasalaatilla :D

Iltapala: teetä, joku hedelmä, mahdollisesti täysjyväleipä kalkkunalla tai sitten tonnikalaa ja tomaattia tms.

Mä siis syön joskus täysjyväleipää tai pastaa, mutta tosi harvoin ja yleensä jos syön leipää niin yksi leipä/vrk. Ja koska olen laihiksella tässä samalla niin siksi voi näyttää niukalta noi mun syömiset. Mutta tuollaiselta se aboutiarallaa näyttää.

Taitaa olla provo...

Aamupala: maustamatonta jugurttia ja marjoja tai pari nakkia,pari viipaletta pekonia+vähän kurkkua

Lounas: lihaa /kalaa+ kasviksia(esim.porkkana,parsakaali,kukkakaali)

Päivällinen: usein joku salaatti esim.kana tai tonnikala.

Illalla en sitten useinkaan syö enää mitään,koska päivällinen menee niin myöhään ja yritän vielä pudottaa 3 kiloa=)Kananmunaa en pysty syömään ollenkaan,koska oon sille allerginen..

Sen verran kommentoin,etten voisi ikinä vetää munakasta aamiaisella.
Enkä kyllä jauhelihakastiketta salaatilla.

jauhelihakastike ei ole tavaliseen kastikeseen tehty vaan tomaattimurskaan tulee aika samantapasta kun macin fiesta salaatti.

Eilinen päivä

Aamupala klo 7: Kahvikuppi kermalla, keitetty kananmuna, muutamia siivuja leikkeleitä ja juustoa, pari kurkkuviipaletta.

Lounas klo 12: Pekoni, herkkusieni-kermahässäkkää, kupillinen vihreää teetä

Päivällinen: Vihersalaattia, jugurttikastiketta, kalkkunan fileitä 2kpl sekä pinaatti-chili kastike

Iltapala: Itsetehty siemenleipäpala jonka päällä pari siivua pekonia, salaattia, kurkkua, tomaattia, majoneesia, juustoa ja paistettu kananmuna. vihreää teetä.

ja vähän joka väliin vichyä...

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja outcider:
kebab kuuluu, sekä karppaus.infon sivulla oleva herkullinen rahka-pohjainen pitsa, nam :)

mä tykkään siitä juusto pohjasta :p
kebab salaattia menee aika usein

Ei uppois kebab muhun,paitsi silloin tällöin ja sen pitää olla rullakebab silloin :p

rullakebabin minäkin usein syön jätän vaan taikinan syömättä.
sitäpaitsi se taikina on pahaa

Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
No mun esimerkkipäivä vois näyttää tältä:

Aamupala: Marjasmoothie (rasvaton maustamaton jogurtti, mustikoita, auringonkukansiemeniä )

Lounas: kalaa/kanaa, höyrytettyjä kasviksia, vihreää salaattia

Välipala: raejuusto-tonnikalamössöä (lempparia! )

Päivällinen: Kun nyt tuli kebabista puhe niin esimerkiksi kebabsalaatti :) Kebab on mun lempparia, ennen oli iskender mutta nyt pyydän iskenderin ilman leipäpaloja ja ekstrasalaatilla :D

Iltapala: teetä, joku hedelmä, mahdollisesti täysjyväleipä kalkkunalla tai sitten tonnikalaa ja tomaattia tms.

Mä siis syön joskus täysjyväleipää tai pastaa, mutta tosi harvoin ja yleensä jos syön leipää niin yksi leipä/vrk. Ja koska olen laihiksella tässä samalla niin siksi voi näyttää niukalta noi mun syömiset. Mutta tuollaiselta se aboutiarallaa näyttää.

Mitä toi rasvaton jugurtti tuolla tekee..?

Jaa että kuuluuko kebab ja pitsa karpin ruokavalioon?
Terveellistä..

Ei taida ihan olla karpin aamupalakaan? :laugh:

Ei todellakaan ole terveellistä. Terveellistä olisi välttää sitä rasvaa, mutta silloin tällöin tulee syötyä näinkin. Iltapitsa on saatanasta ja varmasti on yli puolivuotta edellisestä.