Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkään ei ollut tarrasukkia alkiolla jalassa 😭🥺💔 Testasin kuitenkin hätäilijänä jo aiemmin viikolla ja vähän osasin jo aavistaa tän testipäivän tuloksen pysyvän samana. Lisäksi pyyhkiessä vuotoa jo eli taitaa olla selvä homma tältä erää.

Kaksi mahdollisuutta vielä pakkasessa. Katsotaan koska päästään yrittämään uudestaan.

Sain soittoajan lääkärille vasta ensi tiistaille, pitkä aika odotella 💔 En yhtään tiedä mitä tekisin, surettaa vaihtaa klinikkaa ja Helsingissä käyminen on työn ja koiran kannalta tosi haastavaa. Lappeenrantaan olen ehtinyt liukumia käyttämällä ja koira pärjännyt kotona sen aikaa tai ollut mukana ja kaverin luona. En tiedä saisivatko Dextrassa jollain keinolla taiottua munasoluja kypsymään. Yhteen kierrokseen olisi rahaa. Vai pitäisikö vain suosiolla miettiä lahja-alkiota, siinä kai yhteen tai pariinkin yritykseen pääsee kymppitonnilla, mikä on lainaa jäljellä. Tuntuu vain jotenkin tosi vaikealta.

Jotenkin, @Annika88 luulisi että sinällään Lprssä ei olisi mahdotonta toteuttaa Dextran suosittelemia hoitoja jos sulla on vaikka etäkonsultaatioaikoja taas sinne? Kyllähän yksityisellä (tietenkin etiikan rajoissa) tosi pitkälti tehdään niinkuin potilas haluaa? Toivotaan että löytyy joku ratkaisu! Onko lääkärit kommentoineet sulle aiemmin että millaisena pitävät omasoluhoitojen jatkamisen ennustetta?

Jotenkin, @Annika88 luulisi että sinällään Lprssä ei olisi mahdotonta toteuttaa Dextran suosittelemia hoitoja jos sulla on vaikka etäkonsultaatioaikoja taas sinne? Kyllähän yksityisellä (tietenkin etiikan rajoissa) tosi pitkälti tehdään niinkuin potilas haluaa? Toivotaan että löytyy joku ratkaisu! Onko lääkärit kommentoineet sulle aiemmin että millaisena pitävät omasoluhoitojen jatkamisen ennustetta?
Jotenkin vain tuntuu oudolta että pitäisi puuttua lääkärin työhön niin paljon että toinen klinikka kävisi ohjeistamaan täysin mitä tehdään ja millä lääkkeillä. Mahtavatko edes suostua sellaiseen 🤔 Lääkäri punktion jälkeen varovasti ehdotti miettimään asiaa kun takana oli keskeytetty lyhyt kaava ja pitkästä tuli vain yksi solu. Ultrassa on marraskuun punktion jälkeen ollut joka kerta huolissaan hiljaisista munasarjoista Synarelan jäljiltä. Kyllähän siellä yksi folli on kasvanut kerran kuussa mutta siitähän ei tiedä onko niissä solua ja yhden punktointi maksaa yhtä paljon kuin useamman.

Voih, voimia kovasti @Annika88 ja @pienitoiveemme 😔❤️

@Mariamimi toivoa siis vielä ehkäpä on ❤️❤️

Täällä kp1. Tiistaina meni vika keltsi eli kolme päivää siitä kesti vuodon alkuun. Kierto siirtyi vaan päivällä eteenpäin ja jo laskeskelin että kp 9-10 osuvat nyt la ja su ja Dextralta haluaisivat just tossa kohtaa tehdä sen inssiä edeltävän ultran. Soitellaan iltapäivällä jos kuitenkin riittäis se kp11 maanantai siihen. Viime kierrossa ovisplussa tuli kp11 ja inssi tehtiin kp12 ja ajoitus on menny nappiin, kun kerta kemiallinen saatiin. Ni kai sen nytkin ehtis tolla aikataululla! Mitään välikiertoja ei tähän kohtaan haluta 😅.

Lahjasolujen/-alkion käyttö on isoja asioita punnittavaksi. Meillä naisparina on tietysti alusta asti ollut selvää että kummankin äidin soluja ei vaan voi käyttää ja väistämättä toinen meistä ei ole geneettisesti mitään sukua lapselle. Mä olen ei-synnyttävänä osapuolena aika paljon asian kans pyöriskellyt ja vieläkin huomaan että vaivaa se jollain tapaa. Ehkä eniten vain siksi että naisparina se tavallaan hierotaan jokaisen vastaantulijan naamaan heti ensimmäisenä ja jo yritysvaiheessa on joutunut vastaamaan kysymykseen kummasta tulee se oikea äiti, kun on tarkoitettu sitä kumpi synnyttää. Eli ne muiden mielipiteet kyllä haittaa ja aiheuttaa pahaa mieltä. Saati jos menee lukemaan mitä tahansa uutisointia sateenkaariperheistä, se vihan määrä kommenteissa on kammottava. Ventovieraat hokemassa kuinka toinen osapuoli ei ole mikään äiti. Oma henkilökohtainen ajatukseni on, että pelkillä geeneillä ei kenestäkään vanhempaa tule ja ollaan jo puhuttu ettei ole myöskään poissuljettu lahja-alkion mahdollisuutta, jos niikseen menisi. Toive on toki silti se että saatais omalla solulla aikaan, eikä pelkästään kustannussyistä. Siittiöt meillä toki tulee lahjasoluina joka tapauksessa, siinä on jo tarpeeksi mysteeritekijöitä 😄 Tulipas papatusta nyt, mut kiteytän tähän: minä olisin 100% yhtä paljon lapsen äiti, vaikka geenit tulisi 100% muualta ❤️😊

Useamman vinkin ehdin jo saada Latviasta jossa hoidetaan myös itsellisiä. Kypros olisi myös vaihtoehto, mutta maailmantilanteen takia voi olla haastava. Stressaa vain miten siellä pärjää jos ei ymmärrä puoliakaan 😬 Selviän kyllä reissuissa englannilla mutta tuollaiset asiat ovat varmasti liian haastavia kääntää. Ultrat voisi käydä nykyisellä lääkärillä, jos se vain hänelle sopii. Surettaa vain niin kovasti jos omat geenit eivät jatku, mutta senhän kanssa jokainen muukin kamppailee 💔

Olipa harmillisia uutisia 😔

Mä kipuilin lahjamunasoluista paljonkin raskaana ollessa mutta se helpotti heti kun vauva syntyi. Nyt kipuilen sitä ettei tuu täyssisarusta vaikka en usko että silläkään on mitään väliä lapselle. Mulla itsellä on velipuoli joka on yhtä tärkee kuin tavallinen velikin ja jota on läpi koko mun elämän puhuteltukin vaan veljenä ja on siis edelleen sitä.

• Rakkaus
Reactions: Annika88
Jotenkin vain tuntuu oudolta että pitäisi puuttua lääkärin työhön niin paljon että toinen klinikka kävisi ohjeistamaan täysin mitä tehdään ja millä lääkkeillä. Mahtavatko edes suostua sellaiseen 🤔 Lääkäri punktion jälkeen varovasti ehdotti miettimään asiaa kun takana oli keskeytetty lyhyt kaava ja pitkästä tuli vain yksi solu. Ultrassa on marraskuun punktion jälkeen ollut joka kerta huolissaan hiljaisista munasarjoista Synarelan jäljiltä. Kyllähän siellä yksi folli on kasvanut kerran kuussa mutta siitähän ei tiedä onko niissä solua ja yhden punktointi maksaa yhtä paljon kuin useamman.
Tuo tuntuisi itsellekin kiusalliselta, oon pyrkinyt kyseenalaistamaan mun lääkäriä niin vähän kuin mahdollista. Kolmanteen stimuun lähtiessä kysyin että eikö vois käyttää vähän isommalla annoksela Menopuria kuin viimeksi ja hän sanoi että ei kannata. Ja osoittautui että hän oli oikeassa. Mutta mietin että kyllä se ehkä voisi olla jotenkin diplomaattisesti tehtävissä että kertoisi kuulleensa Dextrasta niin paljon hyvää että haluaa konsultoida, ja sitten vähän niinkuin kysyisi oman lääkärin mielipidettä Dextran ohjeista. Olettaisin jotenkin että hänen vastauksensa päättyisi usein että "voidaan noinkin tehdä jos haluat".

• Tykkää
Reactions: Annika88
Tilasin nyt soittoajan Dextraan Sanna Uotilalle, häntä on kehuttu todella paljon. Meni kesäkuun alkuun. Lisäksi lähetin viestit sekä Riikaan että Alicanteen lahja-alkiohoidoista. Toivon että saan omalta lääkäriltä ja Dextrasta näkemyksen siitä kannattaako omilla soluilla vielä yrittää. Hirveä päänsärky ja ahdistus, mutta olen aina ollut kaikessa sellainen että jonkinlainen toiminta pitää jotenkin järjissään.

Yhteistyössä