Karpit+alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiilari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiilari

Vieras
Moi!

Olen nyt viikon verran vältellyt hiilareita ja pikkuhiljaa noista ruokahommista alkaa olla hajua jonkin verran, mutta meillä on viikonloppuna häät ja olisinkin kysynyt, että onko karpeilla alkoholi ehdoton ei vai onko jotain mitä saa juoda?

Riippuu miten tiukasti karppaat. Ketoosin alkoholi katkaisee kyllä.

Mutta muuten voi juoda kaikkea missä on vähän hiilareita. Karppifoorumilta tästä aiheesta löytyy muuten tosi paljon ketjuja.

Itse olen absolutisti, joten tarkemmin en osaa neuvoa. :laugh:

Hei kiitti siideri vinkistä, tosin näissä juhlissa on tarjolla mitä siideriä hääpari on valinnu, eli en kehtaa omiani kantaa mukana... Onko valkkarissa hiilareita? Toi punaviini on hyvä, mun viinapäällä kun ei tarvi juoda ku lasi tai kaks ni on jo hilpee tunnelma ;)

Kannattaa oikeasti rentoutua ja jättää se karppaus miedommalle häiden ajaksi. Ainakin jos aiot juoda enemmän kuin kolme lasillista.

Kun maksa polttaa alkoholia, se käyttää prosessiin sokeria. Tästä syystä monella ei-karppaajallakin iso osa krapulan oireista johtuu matalasta verensokerista. Karppaajalla reilumpi juominen katkaisee ketoosin, jolloin maksa ei enää polta rasvasta sokeria, vaan keskittyy alkoholin polttamiseen. Jos elimistö ei saa mistään sokeria tätä aikana, voi tuloksena olla todella paha krapula.

Yhteistyössä