Karavaanarit ohjelma ja perhe matkalla Ruotsiin ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyn vain

Vieras
... tollastako se sit oikeesti muilla on?
Lapset riehuu turvavöittä autossa, tappelee ja riehuu .. ropeltaa kaikkea. En puhu nyt ainoastaan karavaanarimatkailusta vaan ylipäätään. Siis onko lapset tollasia?

Koska mun lapset ei ole.
Me reissataan paljon mut meillä myöskin istutaan turvavöissä ja käyttäydytään muutenkin ok, toki lapset käy välillä ylikierroksilla mut ei ne silti SIKAILE! Minusta oli tosi ällöttävää kun se yksikin lapsi tunki pikkuhousuja myöten niitä pallomeren palloja housuihin ja vanhemmat vaan naureskelee.

Et ole tainnut paljon matkustaa kuin henkilöautolla ;)

Juu, minuakin ihmetytti että äiti sitten vasta piti komentoa lapselleen kun pallot oli jo pikkareissa :(
ja sitä ihmettelin että miten himputissa he saapuin Kolmårdeniin vasta yö myöhään :laugh:
Taisi ajaa enemmän kuin usein todella vikaan :laugh:

[QUOTE="nassikka";24364824]Et ole tainnut paljon matkustaa kuin henkilöautolla ;)

Juu, minuakin ihmetytti että äiti sitten vasta piti komentoa lapselleen kun pallot oli jo pikkareissa :(
ja sitä ihmettelin että miten himputissa he saapuin Kolmårdeniin vasta yö myöhään :laugh:
Taisi ajaa enemmän kuin usein todella vikaan :laugh:[/QUOTE]

Ei vaan matkailuautolla reissaamme :) olemme karavaanareita jo useamman vuoden takaa. Ensin reissattiin kahden pikkulapsen kanssa ja nyt menossa mukana 3-4 lasta ja lisäksi koira.
Mutta tuollaista touhua en ole kokenut koskaan.. matkailuautossa on samat säännöt kuin henkilöautossakin ja en ottaisi matkailuautoa jossa ei olisi turvavöitä ... en ymmärrä mitä tuolla tokaisullasi sitten tarkoitit.

[QUOTE="aapee";24364854]Ei vaan matkailuautolla reissaamme :) olemme karavaanareita jo useamman vuoden takaa. Ensin reissattiin kahden pikkulapsen kanssa ja nyt menossa mukana 3-4 lasta ja lisäksi koira.
Mutta tuollaista touhua en ole kokenut koskaan.. matkailuautossa on samat säännöt kuin henkilöautossakin ja en ottaisi matkailuautoa jossa ei olisi turvavöitä ... en ymmärrä mitä tuolla tokaisullasi sitten tarkoitit.[/QUOTE]

Kaikissa ei ole vöitä siellä asunto osan penkeillä, vuoden -93 jälkeen rekisteröidyissähän ne on vasta pakolliset ;)
Jotenkin aloitus vietistäsi sain kuvan että vedätte kärriä perässä jolloin mukulat on henkilö tms auton kyydissä ;)

[QUOTE="nassikka";24364887]Kaikissa ei ole vöitä siellä asunto osan penkeillä, vuoden -93 jälkeen rekisteröidyissähän ne on vasta pakolliset ;)
Jotenkin aloitus vietistäsi sain kuvan että vedätte kärriä perässä jolloin mukulat on henkilö tms auton kyydissä ;)[/QUOTE]

No, en minä henkilöautossakaan kuljettaisi lapsia turvavöittä joten miksi tekisin niin asuntoautossa?

Tottakai asuntoautomme täyttää sitten turvallisuusstandardit. Turvavöitähän saa myös itse asennettua / asennutettua jos katsoo asian olevan itselleen tärkeän.

Kyseisen ohjelman perheellä oli uusi asuntoauto jossa turvavyöt roikkuivat käyttämättöminä. Perheen pienin istui jossain istuimessa mutta en nähnyt että sekään olisi ollut kiinni missään. Isommat jopa aukoi ikkunoita kesken ajamisen ja hilluivat minusta vaarallisen näköisesti asunto-osan oven edessä. Tokihan sitä lukossa pidetään ajon aikana mutta ... muistaako sitä aina laittaa?

No ehkä sitten ihmettelen turhia..

Meillä vain yksi lapsi, tosin virtaa täynnä oleva.
Pienestä pitäen on oppinut, että autossa istutaan aina istuimessa ja vyöt kiinni. Sama pätee meillä asuntoautossakin. Ei meillä aikuisetkaan hypi edestakaisin.

[QUOTE="nassikka";24364824]
Taisi ajaa enemmän kuin usein todella vikaan :laugh:[/QUOTE]

Eikös he rantautuneet Kappelskäriin ja talviaikaan tulee varsin aikaisin pimeä.

Mä olin ihan varma illalla kun tuota katselin, että täältä löytyy juttua. Eniten minua ihmetytti jutussa se, että sen isokokoisen vanhimman pojan syömisiä kuvattiin koko ajan lähietäisyydeltä. Ei niiden kahden muun lapsen ravintola-annoksia kuvattu, mutta tästä isostta otettiin oikeen lähikuvaa. Ja keksejäkin söi kaikki lapset, mutta tämän isokokoisen syömistä kuvattiin edestä ja takaa.

Ja minua ällötti se pallomerikohta, tosiaan äidin sanoin :onko kiva sitten kun seuraava pieni lapsi tulee ja pistää suuhun pallon joka on ollut sun housuissa.. Niinpä. Olis voinut vähän aikaisempaa sanoa ja aika paljon tiukemmin.

Mä olin ihan varma illalla kun tuota katselin, että täältä löytyy juttua. Eniten minua ihmetytti jutussa se, että sen isokokoisen vanhimman pojan syömisiä kuvattiin koko ajan lähietäisyydeltä. Ei niiden kahden muun lapsen ravintola-annoksia kuvattu, mutta tästä isostta otettiin oikeen lähikuvaa. Ja keksejäkin söi kaikki lapset, mutta tämän isokokoisen syömistä kuvattiin edestä ja takaa.

Ja minua ällötti se pallomerikohta, tosiaan äidin sanoin :onko kiva sitten kun seuraava pieni lapsi tulee ja pistää suuhun pallon joka on ollut sun housuissa.. Niinpä. Olis voinut vähän aikaisempaa sanoa ja aika paljon tiukemmin.

Sama minuakin eilen mietitytti. Sen äidin mielestä "lihaksikkaan" pojan syömisiä ja ruoasta puhumista seurattiin enemmän kuin muiden. Jotenkin koko perheestä jäi vaan sellanen sikailija - meininki mieleen. Pöydällä oli keksiä, murusia niin perheen tyttö puhalsi ne lattialle ja penkille. Se perheen isä oli rauhallisen oloinen, ehkä vähän tasapainotti tilannetta.

Tänään tarina jatkuu...

"32. Miksi niillä on reikä päässä?. Ruotsissa matkaansa jatkava Heinojen perhe päätyy seikkailemaan Kolmårdenin eläinpuistoon ja Onni on vähällä joutua tiikereiden ruuaksi. Sekopäisen päivän päätteeksi vanhemmillakin on hetki aikaa toisillaan. Himoksella Jussi tutustuu matkailuauton ihmeellisyyksiin ja lähtee Päivin ja Hanskin kanssa koiravaljakkoajelulle. "

Mä luulen että ne lapset ei eläinpuistossa noudata ohjeita ja roikkuu auton ikkunoissa kädet pitkällään. Tai en tiedä.

[QUOTE="aapee";24365073]Sama minuakin eilen mietitytti. Sen äidin mielestä "lihaksikkaan" pojan syömisiä ja ruoasta puhumista seurattiin enemmän kuin muiden. Jotenkin koko perheestä jäi vaan sellanen sikailija - meininki mieleen. Pöydällä oli keksiä, murusia niin perheen tyttö puhalsi ne lattialle ja penkille. Se perheen isä oli rauhallisen oloinen, ehkä vähän tasapainotti tilannetta.[/QUOTE]

Meinaatte että katsojaluvut pysyy samoina ja olisi näin vilkasta keskustelua nettisaiteilla jos ohjelmassa kuvataan vain niitä hyviä kilttejä lapsi aikuinen kohtauksia eikä mitään ei yhtään mitään ehkä kerran pari matkalla tapahtunutta sikailua, sikailu on se mikä myy ;)
Lyön pääni pantiksi että normaalit perheet jota kaikki nämäkin on sikailee joskus jollakin tavalla vaikka muuten noudatetaan normaalia käytöstä ja ollaan normaalisti mutta kyllä jokainen joskus sikailee (paisti 2+ mammat perheineen he syö salaattia lomallakin eikä koskaan ota pitsoja tai mäkki ruokia)

• Tykkää
Reactions: Nerissa ja HEI!
Meinaatte että katsojaluvut pysyy samoina ja olisi näin vilkasta keskustelua nettisaiteilla jos ohjelmassa kuvataan vain niitä hyviä kilttejä lapsi aikuinen kohtauksia eikä mitään ei yhtään mitään ehkä kerran pari matkalla tapahtunutta sikailua, sikailu on se mikä myy ;)
Lyön pääni pantiksi että normaalit perheet jota kaikki nämäkin on sikailee joskus jollakin tavalla vaikka muuten noudatetaan normaalia käytöstä ja ollaan normaalisti mutta kyllä jokainen joskus sikailee (paisti 2+ mammat perheineen he syö salaattia lomallakin eikä koskaan ota pitsoja tai mäkki ruokia)

Mikä vilkas keskustelu? Missä?
Jaa tämä yksi ja ainoa aloitus aiheesta jossa on käynyt nyt ehkä neljä-viis eri tyyppiä kommentoimassa? :D

Kyllä tuo kertoo perheestä paljon.. mitä väliä vaikka on lomalla. Ihan kuin silloin saisi tehdä mitä vaan eikä esim. onnettomuuksiakaan voi sattua, siksipä ei tarvitse käyttää turvavöitä?

Luulisi että sitä kameroiden edessä haluisi näyttää parhaat puolet itsestään ja perheestään... apua, ehkä noi oli ton perheen parhaat puolet?

Mikä vilkas keskustelu? Missä?
Jaa tämä yksi ja ainoa aloitus aiheesta jossa on käynyt nyt ehkä neljä-viis eri tyyppiä kommentoimassa? :D

Kyllä tuo kertoo perheestä paljon.. mitä väliä vaikka on lomalla. Ihan kuin silloin saisi tehdä mitä vaan eikä esim. onnettomuuksiakaan voi sattua, siksipä ei tarvitse käyttää turvavöitä?

Luulisi että sitä kameroiden edessä haluisi näyttää parhaat puolet itsestään ja perheestään... apua, ehkä noi oli ton perheen parhaat puolet?

Voi pyhä yksinkertaisuus ;) meinaat että tämä on netin ainut palsta.
Onneksi on olemassa 2+ ja täydelliset perheet.

Kyllä meilläkin lomaillessa otetaan rennommin, syödään ehkä huonommin kuin arkena ja päivät ei ole niin aikataulutettuja. Mutta tietyt peruskäytössäännöt osataan, ollaan sitten lomalla tai ei. Eikö nämä vanhemmat kehdanneet kieltää lapsiaan kameroiden edessä vai oliko käytös heidän mielestään ihan normaalia eli mitään kieltämisen aihetta ei edes ollut...

[QUOTE="vieras";24365198]Kyllä meilläkin lomaillessa otetaan rennommin, syödään ehkä huonommin kuin arkena ja päivät ei ole niin aikataulutettuja[/QUOTE]

Minkälaista moskaa te sitten lomalla syötätte lapsille :O

Ihan järkyttävää käytöstä mun mielestä. Ei ole enää mitään ihan pieniä lapsia kuitenkaan kyseessä. Mätkii toisiaan, sikailee ja raivoaa ties mistä. Kyllä ne lapset kuitenkin jotain opastusta tarvitsee, että käytöstavat opitaan...

Yhteistyössä