Kantasi alkoholin käyttöön lasten aikaan, saako kotona rentoutua?

  • Viestiketjun aloittaja käsi sydämelle
  • Ensimmäinen viesti
kyllä mua ainakin lapsena kovasti kiinnosti,että mitä ne aikuiset juo ja mis mä en saa.kaikki kiellettyhän lapsia kiinnostaa.
Niille voi selittää, että lapsen maksa ei kykene polttamaan alkoholia. Ei se silloin ole mikään paha, kielletty hedelmä, lapset kyllä ymmärtävät, kun puhuu totta eikä vaan kiertele jotain "lapset ei saa aikuisten limpparia".
 
vierasss
Meillä on suvussa aika monta kaappijuoppoa eli ovat muiden silmissä esittäneet olevansa suurin piirtein absolutisteja vaikka sitten kotona ovatkin alkoholia juoneet.
Voin kertoa että seuraukset ovat olleet tuhoisia eli ihan alkoholismiin asti. Siksipä minä ainakin aion lasteni nähden ottaa esim. viiniä etteivät ajattele alkoholin olevan tabu ja joku niin syntinen/paha että sitä ei voi muuta kun salaa muilta juoda. Ja en rentoudu alkoholin kanssa mutta minulla se ainakin liittyy esim. ruokailuun. Ja minusta esim. viinin juominen ja viineistä edes jotain tietäminen kuuluu jo ihan ihmisen sivistykseen. Pidän ihan juntteina sellaisia ketkä eivät tiedä viineistä yhtään mitään
 
[QUOTE="tiitus";29622171]eiköhän jokainen meistä hae sen oman rajan siinä alkoholin käytössä.Jokainen vetää varmaan ne kännit,oli sitten perheessä käytetty sitä alkoholia kohtuudella tai ei kohtuudella.[/QUOTE]

Aika moni. Mutta on eri asia, jos kuitenkin on ensi sijaisesti ja alunperin tottunut alkoholiin jonain muuna kuin överikännijuomana.
 
"vierailija"
Mä kyllä muutun heti kun saan alkoholia, piristyn, haluan kuunnella musaa, bailaa, parantaa maailmaa, musta tulee superhyper aktiivinen:) siksi en harrasta tissuttelua, vaan lähen bailaa muualle kun mies hoitaa lapsia. Ja käyn siis noin 6 kertaa vuodessa, enkä tule aikaisin kotiin, otan kaiken ilon irti kun ei ole vastuuta kuin itsestäni.
 
[QUOTE="juu";29622179]entä jos lapsi alkaa yöllä oksentaa ja"tuokust vähän alkoholille"?Mielestäni nollatoleranssi jommallakummalla.[/QUOTE]

Eikö oksennuksia voi siivota lattialta, jos itse haisee alkoholille? Sitäpaitsi parista siideristä ei edes ala haista alkoholille.
 
joku muu
Me usein otetaan viikonloppuna viiniä tai olutta ruoan kanssa ja siideriä tms. saunassa. Mutta se yksi tai ihan korkeintaan kaksi. Jokus saatetaan ottaa muutama jos toinen on päävastuussa lapsen hoidosta. Mies saattaa tehdä esim. remottihommia/ruokaa ja ottaa muutaman kaljan jos minulla on päävastuu pojasta. Itse välillä avaan viinipullon kun lapsi käy nukkumaan. Otan pari lasillista ja mies yhden pienen lasillisen. Eli mies on vastuussa lapsesta ja minä voin nautiskella viiniä vähän enemmän. Lapsen nähden ei koskaan olla kännissä, vaan "kännäily" hoidetaan silloin kun lapsi ei ole seurassa, tätä siis todella harvoin. Meistä toinen on aina ns. ajokuntoinen ellei lapsi ole isovanhemmilla hoidossa (usein kyllä tällöinkin).
 
piupali plau
Minä olen perheestä, jossa kaikki juhlapyhät ja viikonloput, kissan ristiäiset ja kaikki mahdolliset rymyttiin kännissä. Isä hakkasi äitiä humalassa, pariin otteeseen äiti oksensi sängyssä, ja meidän kanssa ei ollut ketään selvinpäin. Ainoastaan äiti ja isä, molemmat liian usein umpi humalassa. (Välillä äiti oli kyllä selvinpäin, mutta päällimmäiseksi mieleen jäänyt se, kun molemmat kännissä) Toinen läksi baariin, toinen jäi kotiin. Kun toinen kotiutui, oli tiedossa nyrkkitappelu. Se oli aina tätä.
Nyt kun itselläni on lapsia, minä en ole koskaan ollut humalassa lasten nähden. Olen muutaman juonut, mutta humalassa ei ole minua nähneet. En edes ole päättänyt etten koskaan ota niin paljoa lasten edessä, vaan se tulee ilmeisesti alitajunnasta. Kahden oluen jälkeen tulee olo, että nyt pitää lopettaa. Lapset ovat nyt nukkumassa, ja olen juonut lasin viiniä, ja juon vielä toisen. :) ja jos oikein viihteelle lähden, lasten kanssa jää aina selvä henkilö, ja minä tulen yöllä hissukseen kotiin.
 
Mittaako lapset minkä verran se äiti tai isä sitä alkoholijuomaa juo?Eivät he tiedä mikä on kohtuukäyttö.Näkevät nyt kuitenkin,että on ihan ok juoda kaljaa,kun kerran äiti ja isikin sitä tekevät.
Ja millainen se haitta siitä on? Ai niin, kalja on ihan kamala asia ja jos sellaisen näkee saunassa äidin ja isin kädessä niin ne ovat kyllä roskasakkia ja isona sitten kiskotaan kaljaa kaksin käsin.

Tosiasiassa tiedän kaksi raivoraittiiden (viinavastaisten) lasta jotka ovat täysin alkoholisoituneet aikuisiällä.
 

Yhteistyössä