kanta-hämeen keskussairaala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
Hei!
tahtoisin vähän kuulla hämeenlinnan synnytystavoista, annetaanko siellä automaattisesti peräruiske ja kuinka kauan ensisynnyttäjä joutuu sairaalassa aikaansa viettämään?

Heippa Mira!
Olen kaksi lasta synnyttänyt K-HKS:ssä, eka v.99 ja toka v.01. Kummallakaan kerralla ei tuota peräruisketta ole laitettu. Muutenkin pelkät hyvät kokemukset molemmista synnytyksistä. Ekasta synnytyksestä olin viisi vuorokautta sairaalassa ja siksi että odoteltiin maidon nousua ja että imetys alkoi sujumaan. Nyt olen rv8 ja taas odotellaan heinäkuuta ja K-HKS:ään synnyttämään.

Moikka!

Reilu kolme viikkoa sitten synnytin pojan K-HKS:ssa. Minullekaan ei laitettu peräruisketta. Kätilöt ja lääkärit toimivat oikein asiantuntevasti ja olivat mukavia. Otettiin huomioon minun toiveita ja tarvittaessa (kun vauvan sydänäänet laskivat) toiminta oli hyvin ripeää ja toimenpiteet perusteltuja. Jäi synnytyksestä hyvät kokemukset. Sunnuntaina synnytin ja kotiin pääsin keskiviikkona.

Hyvää odotusta :-)

Meikku ja ""touho"" 3vk 3p

Hei!
Tuoreet kokemukset on K-HKS:sta... Ei laitettu peräruisketta, tosin sen saa jos pyytää. Itse en halunnut kun olen kuullut että sitten sen p:n kanssa saa sohlata ihan liikaa...:)
Kotiin ensisynnyttäjä pääsee kolmantena päivänä synnytyksestä aikaisintaan, koska silloin lääkäri tarkastaa lapsen.
Hyvät kokemukset jäi kaikkiaan, oli asiantuntevaa porukkaa ja ystävälliset kätilöt.

Tsemppiä!:)

Sirenia ja tyttö 6pv

Yhteistyössä