Esikoisen haaveilijoista plussanneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmuk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko kellään muulla ollut sellaisia todella kovia vihlaisuja, (Siis todella kovia!!) keskellä alavatsaa?? Päivisin minulla ei ole niitä ollut, mutta nyt kahtena yönä, melkein viikon välein ne on tullut, niin kovat että olen niihin herännyt.. Eilen yöllä oli yksi sellainen, siksi ehkä sitten kun loppujen lopuksi nukahdin näin painajaisia. Eilinen oli niin kova ja kesti niin kauan että jouduin ottamaan särkylääkkeen kun en kestänyt enään.. Voiko ne kasvukivut oikeasti olla niin kovia??

Itseasiassa mulla oli just perjantaina niin kovia, että jouduin Panadolin ja Buranan jälkeen soittamaan jo Naistenklinikan päivystykseen, kun oli töissä niin tukalat olot, ettei voinut missään asennossa olla. Sellainen kova painontunne ja vihlonta ja puristus keskellä alavatsaa. Kesti ehkä noin puoltoista tuntia, sitten meni ohi kun otin lisää lääkettä (kätilö tosin neuvoi lähtemään vielä kotia lepäämään, mutta en oikein pystynyt töistä lähteä..). Sama toistui vielä seuraavana aamuna, mutta sen jälkeen ei ole ollut. Oli kyllä inhottavia ja kun ei ole kipuja ollut muutoin koko aikana, paitsi sellasia ohimeneviä vihlaisuja välillä, niin vähän pelästytti. Mutta toivottavasti ei ole vakavaa, vaan pelkkiä kasvukipuja. Silloin oli päivystyksessä niin kova ruuhka etten sinne lähtenyt. Ehkä olin vain liikaa tehnyt töitä, kun oli aika hullu työviikko..?

Eltsu 13+6

Viimeksi muokattu:
Terveisiä ultrasta! :) Pikkuisella oli kokoa 6,4cm ja downriski 1:21000. Pari päivää laskettua pidemmemällä raskaus on menossa, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Kaikki hyvin siis.

Lilli, mulla on ollut alusta asti välillä tosi kovia kohdun kasvukipuja ja vaikka kuinka on sattunut, niin kaikki on ihan kunnossa kuitenkin. Aivastaminen etenkin toi älyttömät kivut, kun mähän olen ollut viimeisten 2kk aikana yli 5 viikkoa flunssassa..Vinkiksi noihin kipuihin on taivuttaa kroppaa lantiosta 90* kulmassa eteenpäin, tavallaan kumartaa eteen päin. Näin kohtu ei ole niin suuressa "venytystilassa". Tämä auttaa myös yskimisen ja aivastelun aiheuttamaan kipuun.
Öisin on minullakin alkanut mahaa nipistelemään nyt viime päivinä(öinä) useammin kuin ennen ja heräilen monta kertaa yössä.

Mymmeliini 12+4

Mymmeliinille onnittelut hyvistä ultrauutisista :)

Täältä uutta äitiyspakkausta katselemaan :) Kela - Äitiyspakkaus kuvina

Mua vähän mietityttää onko kaikki kunnossa, kun oli ne kovat vatsakipukohtaukset silloin viikko sitten ja vastaavia ei ole enää ollut. Muuten siis hyvin oireetonta elämää niin kuin aiemminkin.. Ultrassahan oli kaikki hyvin, mutta sydänääniä en ole sen jälkeen päässyt kuulemaan ja kun ei liikkeitäkään vielä tunne. No, kun jaksais puoltoista viikkoa odottaa, niin on neuvolalääkäri. Ehkä ne kivut johtui vain jostain ylirasituksesta töissä?

Eltsu ja pena 14+3

Moikka, pientä hiljaiseloa on ollut täällä kun oltiin kolme viikkoa lomilla tuolla Aasian lämmöissä. Nyt palattu takaisin tänne kotoSuomeen.
Matkan alussa maha pompsahti esille. Tuli sellanen pömppö ja se ei vaan laskenut ja housun napit alkoi hieman painaa. Ei enää voi vetää vattaakaan sisään :)

Muuten edelleen oireetonta ollut, että välillä miettii, että vieläkö siellä ollaan. Neuvola onkin taas ensi viikolla sitten.
Mutta kiva loma on ollut ja pikkuinenkin päässyt Aasian matkan makuun jo heti näin pienestä. Pääsee sitten itse mukaan ehkä jo ensi vuonna :)

Vanhemmille tosiaan kerrottiin ja menihän ne onnesta sanattomaksi :)

Moikka piiitkääästä aikaa :)!
Mitäs mieltä ootte vuoden 2011 pakkauksesta? Mun mielestä tosi ankee, vaikka oli lupailtu enemmän väriä. Voipi olla et sittenkin haen 2010 vuoden äitiyspakkausta.

Eltsu, mä olen myös ollut todella oireeton. Ehkä tämä on vain tätä keskimmäisen kolmanneksen seesteistä aikaa ja kaikki on kuitenkin hyvin. :)

Nanna, tervetuloa takaisin! :)

Mä olen unohtanut milloin mulla on seuraava neuvola. :( Se luki jonkun lapun reunassa ja lappu on hukassa.

Mun vanhemmille kerrottiin viikko sitten ja ne oli ihan täpinöissään. :D Äiti on soitellut monta kertaa miten mä voin ja onko kaikki hyvin. Myös isä ja pikkuveli oli yhtenä hymynä kun kuulivat uutiset. Pääsiäisenä on tarkoitus kertoa miehen sukulaisille. Vähän jännittää millainen vastaanotto sieltä tulee...

Äitiyspakkaus on kyllä ihan kiva. Toppapuku tosin on ankean värinen ja makuupussin kuviointi outo. Toisaalta meidän pikkuinen on todennäköisesti talvella aivan liian pieni tuohon toppapukuun, joten sillä ei ole väliä. :) Vaatteet on vähän poikamaisia, mutta voihan olla että meidän Eemeli onkin oikeasti poika. :) Kiva kyllä että pieniä vaatteita (ja vaatteita ylipäätään) on lisätty pakkaukseen ja oikeastaan kaikki turha "sälä" on jätetty pois. Joten ehdottomasti otetaan pakkaus.

Marsku, sullahan oli LA lokakuussa, eikös? Äitiyspakkausta haettaessa ei voi hakea jotain tiettyä pakkausta, vaan se tulee mikä tulee. Ja koska lokavauvat syntyvät niin myöhään vuodesta, niin sulla ei ole mitään mahdollisuutta saada 2010 pakausta. :) Valitan. Se jaetaan loppuun jo keväällä, etkä tuskin saa kelaa varten vaadittavaa todistustakaan ennen 2010 pakkausten loppumista.

No ei tietenkään voi valita, että otan ton enkä tota, mutta voi yrittää taktikoida. Mulla on la neuvolan mukaan 30.9, joten pieni mahdollisuus on saada vuoden 2010 pakkaus, koska sen on arvioitu olevan pidempään jaossa kuin esim. vuoden 2009 pakkaus. Eli voi mennä kesäkuulle asti.
Mutta eipä tuo mikään katastrofi ole, jos tulee uusi pakkaus.
Ihanaa, kun on näin lämmin jo! Kyllä tätä on odotettukin :).

Hei tytöt.. :)
Toivottavasti kaikki voivat hyvin?

Mun mielipide siihen 2011 äitiyspakkaukseen on kyllä se että ehkä se on vähän poikamainen, aika paljon sinistä.. Olin ymmärtänyt että tulee olemaan kirkkaita värejä, paljon punaista ja sinistä, mutta ei siellä kyllä paljon punaista näkynyt..
Toisin taas tykkään tosta nallekarhu teemasta, ja vaikka se ulkohaalari on harmaa, niin olen ihan täpinöissä siitä että siinä on jääkarhun kuva... :D Olen ihan kamala jääkarhu-hullu..joten se oli todella positiivinen yllätys.. :)
Vaunuhaalarissakin on söpöjä kuvia.. :)
Mutta ei kuvista kuitenkaan pysty päätellä niin hyvin kuin sitten kun sen näkee itse kotona..

Muuten täällä voidaan ihan hyvin, kai.. Koko perhe tietää nyt, ja kaikki ovat yhtä innoissaan kuin me.. Aikasin oli kertoa, kun ei olla edes käyty ekassa ultrassa, mutta kun ei maltettu olla hiljaa... Noh, jos tämä raskaus ei mene hyvin niin sitten tulevaisuudessa ollaan kylä varmaan hiljaa kunnes vauva on syntynyt.. Mutta peukut pidetään että kaikki sujuu hyvin.. :) Vaikka en ole kovin uskovainen, minä kyllä rukoilen että kaikki menee hyvin, niin kova pelko kuitenkin on että jotain menisi pieleen..

Noista alavasta kivuista.. Rauhoituin vihoin vähän enemmän kun siskoni sanoi että hänellä oli tasan tarkkaan samanlaisia kipuja, samoilla viikoilla kuin minä molemmissa raskauksissaan, ja hänellä on nyt kuitenkin 2 tervettä tytärtä.. :)

Toivottavasti kaikki voivat hyvin?

Mun mielipide siihen 2011 äitiyspakkaukseen on kyllä se että ehkä se on vähän poikamainen, aika paljon sinistä.. Olin ymmärtänyt että tulee olemaan kirkkaita värejä, paljon punaista ja sinistä, mutta ei siellä kyllä paljon punaista näkynyt..
Toisin taas tykkään tosta nallekarhu teemasta, ja vaikka se ulkohaalari on harmaa, niin olen ihan täpinöissä siitä että siinä on jääkarhun kuva... :D Olen ihan kamala jääkarhu-hullu..joten se oli todella positiivinen yllätys.. :)
Vaunuhaalarissakin on söpöjä kuvia.. :)
Mutta ei kuvista kuitenkaan pysty päätellä niin hyvin kuin sitten kun sen näkee itse kotona..

Muuten täällä voidaan ihan hyvin, kai.. Koko perhe tietää nyt, ja kaikki ovat yhtä innoissaan kuin me.. Aikasin oli kertoa, kun ei olla edes käyty ekassa ultrassa, mutta kun ei maltettu olla hiljaa... Noh, jos tämä raskaus ei mene hyvin niin sitten tulevaisuudessa ollaan kylä varmaan hiljaa kunnes vauva on syntynyt.. Mutta peukut pidetään että kaikki sujuu hyvin.. :) Vaikka en ole kovin uskovainen, minä kyllä rukoilen että kaikki menee hyvin, niin kova pelko kuitenkin on että jotain menisi pieleen..

Noista alavasta kivuista.. Rauhoituin vihoin vähän enemmän kun siskoni sanoi että hänellä oli tasan tarkkaan samanlaisia kipuja, samoilla viikoilla kuin minä molemmissa raskauksissaan, ja hänellä on nyt kuitenkin 2 tervettä tytärtä.. :)

Moi kaikki!

mahtuisiko yksi keskustelija lisää?
Satuin löytämään tän palstan etsiessäni kaikenlaista tietoa raskaudesta. On ihanaa kun täällä voi hehkuttaa raskautta, vaikka muille siitä ei vielä ole kerrottu. Yritän jaksaa odottaa ainakin viikolle 12 asti pantata suurta salaisuuttamme.

Minulla kasassa viikkoja 5+5. Joulun alle siis laskettu aika osuu, eli aika lähekkäin Lillin laskettua aikaa. Kävin jo kerran ultrassa kun luulin, että viikkoja olisi enemmänkin, mutta silloin vielä ei kohdussa oikeastaan mitään näkynyt. Ajattelin mennä uudestaan parin viikon päästä varmistamaan että sykkiikö pieni sydän.

Olen ollut melko oireeton, välillä alamahaa vihloo mutta muuten välillä epäilen että olenkohan raskaana ollenkaan. En millään malttaisi odottaa että masu alkaa kasvaa... No ehkä kesällä sitten :)

Kärsiiko kukaan teistä allergiasta näin keväisin? Mulla on aikamoiset allergiaoireet, mutta en ole uskaltanut lääkkeitä ottaa kun gyne kielsi niiden käytön. Onko muilla kokemuksia asiasta...

Viimeksi muokattu:
Juttelin tuosta allergiasta neuvolassa vähän aikaa sitten, ja lääkäri ainakin lupasi, että zyrtekkiä voin käyttää. En kyllä aijo ottaa kun vain pahimpiin oireisiin. :)

Hei vaan kaikki!

Uusi plussalainen ilmoittautuu mukaan :) Itse en kyllä odota esikoistani, poika syntyi v.-04, joten jo tovin aikaa viime odotuksesta, mutta miehelleni tuleva lapsi on hänen esikoisensa. Näin ollen taas paljon uutta ja ihmeellistä sekä jo unohtunutta asiaa on odotukseen liittyen. Itse olen 26v ja mies 33v.

Jäten pillerit pois maaliskuussa, menkat alkoivat 25.3 ja heti ekasta ovulaatiosta tulin raskaaksi, ei siis yksiäkään luomumenkkoja kerinnyt tulemaan! Ovulaation aikaan tuli pientä vuotoa, luulin jo että menkat alkavan aiiiivan liian aikaisin, mutta ovulaatio se kuitenkin oli; vuoto loppui pian ja tuloksena raskautuminen. Myöskin oli kovat menkkamaiset kivut ja nännit olivat tosi arat tuolloin ovuloidessa, mitä ei koskaan ennen ole tuntunut.
Olo on vielä pikkaisen epätodellinen, tämä kävi vaan niin helposti, vaikka kovasti pelkäsin että raskaaksi tuleminen on vaikeaa. Tein kaksi raskaustestiä, koska mies ei uskonut ensimmäisen tulosta vaikka olikin aivan selkeä plussa. Oireita on ollut jo ennen testin tekoa; menkkamaisia kipuja vatsassa ja vihlontaa. Odottelen tässä josko rinnat pian kipeytyvät, kun se oli ensimmäinen oire ekassa raskaudessa.

Näillä mennään, toivottavasti loppuun saakka! Olo on niiin onnellinen että!! Suunnitelmissa olisi tuleville isovanhemmille kertoa äitienpäivänä, se kun sattuu sopivasti pian kohdalle :)

Juttelin tuosta allergiasta neuvolassa vähän aikaa sitten, ja lääkäri ainakin lupasi, että zyrtekkiä voin käyttää. En kyllä aijo ottaa kun vain pahimpiin oireisiin. :)
Ai tää onkin hyvä uutinen kun hyttyset alkaakin mua kiusaamaan. En mäkään viitsi mitään lääkkeitä näin raskausaikana pahemmin käyttää, ellei ole täysin pakko. Täysin pakko Zyrtecille mulla tulee sitten kun hyttyset iskee kaikki kerralla. Sitten mä en kestä ja raavin ja sitten onkin iho verillä.
Kiitos Eppe tiedosta.

Täällä edelleen sinänsä oireetonta ja vko16 lähestyy. Maha pullottaa kovasti, mutta luulen suurimman osan epäilevän mun vaan lihoneen lomilla drinksuista ja herkuista ;)
Pomo ja suku ja kaverit tietää jo, ettei tätä sinänsä enää keltään salaillakaan, muttei olla erikseen esim töissä huudeltukaan.

Sain neuvolasta lappusen, että pitäs mennä kuuntelemaan "valmennusta", missä muun muassa aiheita kuinka parisuhde muuttuu jne. Mä en koe tollasia valmennuksia oikeen itselleni sopiviksi ja aattelin jättää väliin. Yksi aihe siellä kiinnosti ja se oli synnytys ja kivunlievitykset mihin aattelin osallistua. Neuvolantäti vaan esitti asiansa niinkuin noihin olisi "pakko" mennä ja on ihan katastroofi jossei osallistu. Tiedä sitten miten esitän asian hänelle, kun parisuhteen muuttumisen ruotiminen jonkin terveydenhoitajan kantilta ei kiinnosta pätkääkään meitä kumpaakaan....
Mites muut, ootteko noissa valmennuksissa olleet ja onko niissä ollut mitään tärkeää/innostavaa/hyödyllistä?
Eikös muuten synnytys ja kivunlievitys asiatkin käydä silloin kun on se tutustuminen synnytyssairaalaan? pitää kai kysyä seuraavassa sairaalan ultrassa, kun se täti on paljon kivempi ja rennompi näiden asioiden suhteen kuin neuvola.
Neuvolassa mulle tulee aina fiilis, että mä otan raskauden ihan liian rennosti, koska oikeesti mun pitäs panikoida joka asiasta ja tutkia joka raskausasiaa/oiretta/tuntemusta kokoajan.
Ihan kuin olisin jotenkin sairas...

Tulihan sieltä neuvolasta sellanen meidän fiilisten seuraamisopas niinkuin se neuvolatäti selitti, missä saa ympyröidä tunteeko olonsa onnelliseksi "olen samaa mieltä" jne... Sillekin me vähän naureskeltiin kotona. Kai me tosiaan otetaan asia ihan liian rennosti :)

Viimeksi muokattu:
Noniin, toka neuvola + lääkäri oli tänään. Sykkeet huiteli 150-155 eli kaikki oli hyvin :) Hemoglobiini mulla oli edelleen 133 eli luultavast se mun taannoinen pyörtyminen johtui niistä verenpaineista niin kuin ajattelinkin. Paino mulla on pikkasen laskenut raskauden myötä, mutta muutama ylimääränen kilo joutaa omasta mielestä mennäkin ;)

Me saatiin kanssa se voimavara-kyselylappu täytettäväksi. Onhan noi vähän sellasia diipadaapa-juttuja monet, mutta tosi hyvä että ne Suomessa rutiinisti täytätetään kaikilla, koska eihän ne ns. riskitapaukset tai esim. parisuhdeongelmista kärsivät muuten tulis ikinä ilmi. Ja olis aika epätasa-arvosta kohtelua terkkarin arvioida kelle ne annetaan ja kelle ei.

Ihanaa ja aurinkoista viikkoa kaikille :)

Eltsu ja pena 16+0

Voi että kun te kaikki olette niin "pitkällä" raskaudessa jo... :) Täällä tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt..eikä ne raskausviikot millään mene eteenpäin vaikka viikot muuten menee kovaa vauhtia eteenpäin..
En tiedä miten saisin asian selkeemmin selitettyä, kuin että ei millään malttaisi odottaa että olisi vähän pidemmällä ja kaikki tuntuisi "turvallisemmalta" eikä ehkä pelottais enään niin kovasti..
Noh, viikon päästä mennään ekaan neuvolaan.. :) ja sitä odotellaan molemmat innolla..
3 viikon päästä taas työympäristö vaihtuu ja sitä jännäilen kovasti mutta olen kyllä vielä enemmän innoissaan.. :) ihme kyllä enemmän pelottaa 12 tuntiset oppivuorot toisen kanssa ja miten ne pärjään jos voin pahoin.. kuin se että miten pärjään sitten kun olen yksin siellä öisin ja 12 tuntia.. noh, hyvin se menee... :)
Vaikka tulee olemaan pitkiä vuroja, niin ne ovat turvallisemmat ja enemmän vapaata on myös luvassa... :)

Voi että kuin mä rakastan tätä kevättä, lämpöä ja kesän tuloa.. :D olisipa jo kesäloman aika jotta pääsisi kunnolla nauttimaan auringosta ja vapaasta..

Onko kukaan muu muuten ollut nenä ihan tukossa alkuraskauden aikana? mitään muita flunssa oireita ei ole, enkä ole koskaan ennen ollut allerginen, joten pätin että joko se tukkosuus johtuu raskaudesta tai tiepölystä.. Mutta 2-3- viikko mennään nytten nenä aivan tukossa...

Lilli ja Choko 7+ 4

Täällä ois tasan 10 viikkoa. Tuntuu tosiaan, että aika ois pysähtynyt..

Viikon päästä ajattelin kertoa töissä ainakin pomolle, et voin sit huoletta käydä ultrassa, neuvolassa jne työajalla.. Kahden viikon päästä maanantaina ois eka kaupungin tarjoama ultra ja sit se veriseerumiseula. Samalla viikolla viel neuvolalääkärikin niin tulee oltuu aamuja pois töistä. Tarkistelin sen liitosta, että tosiaan saa käydä palkallisesti noissa tutkimuksissa jos niitä ei voi käydä työajan ulkopuolella. Niinhän se toimistotyöläisellä menee, ettei työajan ulkopuolella pääse käymään.. Pitää kyl varmaan samalla kertoo sit lähimmille työkavereillekin, ettei ne sit ihmettele et missä mä huitelen kokoajan.

Onks muut käyny tossa veriseerumiseulassa? Kuinka nopeesti sai tulokset? Onks se kuitenkin niin, että voi huoletta olla jos ultrassa ei näy mitään?

Kiva kuulla että teillä muillakin on raskaus mennyt hyvin! :)

Rht, mä kävin tuossa veriseulassa n. viikkoa ennen nt-ultraa ja hoitaja laski tulokset odotellessa. :) Kiva oli ettei tarvinnut viikkoa jännittää.

Lilli, alkuraskaus meni tosiaan ihan järkyttävän hitaasti ja mä ainakin laskin päiviä ensimmäisen kolmanneksen loppuun joka päivä. :) Nyt taas aika tuntuu menevän ihan älytöntä vauhtia, reilun kk:n päästä mä olen jo puolivälissä! :O Juurihan mä plussasin!
Mä olen myös ollut tukkoinen ja flunssainen moooonta viikkoa alkuraskaudessa. Tällä hetkellä on kolmas flunssa menossa 3 kk:n sisään. :/

Mä en ole vielä kertonut töissä, eikä suurin osa kavereistakaan tiedä. Sukulaisista nyt puhumattakaan. ;) Mutta onhan tässä aikaa vielä.

Vähän niin arvelinkin että niin kauan ennen kuin tietää että kaikki on hyvin niin se aika siihen 12 viikkoon matelee eteenpäin, mutta sitten sen jälkeen se menee aivan liian nopeasti.. :)
Noh, täällä ei kuitenkaan aristella kertomisen kanssa, ollaan kyllä kerrottu koko perheelle, minä olen sittenmin pysynyt vaiti sen jälkeen asiasta mutta mies ei oikein osaa olla hiljaa asiasta.. Ihan kivahan se on että se on niin innoissaan että se ei malta olla kertomatta kenelle tahansa joka kävelee vastaan kadulla, mutta kun sain onneksi olkoon viestin facebookissa en ollut niin iloinen hänelle. Kuin juuri sitä halusin välttää..ainakin kunnes olemme varmoja että kaikki on hyvin..
Joten nyt mies ei saa lähteä edes yhdelle tuopille ennen kuin 12 viikkoa on mennyt ja tiedetään miltä masussa näyttää..

Kysyin häneltä syyn miksi hän on kertonut niin hän sanoi: "no pakko oli, kun mun piti antaa syy miksi lähden nyt jo kotiin..."
Niin, kun se syy ei voi olla vaikka se että on aikainen herätys..??

On ne miehet hassuja... :D

Tervetuloa uudet plussalaiset!
Siitä on jo aikaa, kun olen täällä muistanut viimeksi käydä. Välillä aika matelee ja välillä menee niin nopeasti, ettei edes huomaa:)
Mukava kuulla, että teillä on mennyt odotukset hyvin.

Lilli-84
, mulla oli alku- ja keskiraskaudessa tosi kovia alavatsakipuja oikealla puolella ylä- ja alavatsalla. Yhden päivän jouduin olemaan sairaalassakin, mutta eivät löytäneet kipuun mitään syytä. Oli tosi tuskainen olo, mutta levolla se sit lopulta rauhottui. Masussa oli kaikki hyvin koko ajan. Voihan se olla, että kohdun kasvaessa niin nopeasti myös kivut on tosi kovat.

Meillä on tänään viimeinen ultra, kasvukontrolli. Veriseerumiseulassa näkyi, että mulla on veren valkuaisarvot tms. (en nyt oo oikein varma että mikä se virallisesti oli :D) vähän liian alhaiset, niin on täytynyt seurata tarkemmin, että pikkuinen kasvaa normaalisti masussa.

Allergialääkkeistä sen verran, että ainakin minulle sanottiin neuvolassa, että tiettyjä allergialääkkeitä voi käyttää huoletta. Olen silti ollut käyttämättä, mutta nyt kevään tullen neuvolassa kehotettiin päivittäiseen käyttöön, ettei tule liikaa oireita. Sanoivat, ettei ole masuasukillekaan hyväksi, jos jätän allergialääkkeet ja avaavat astmalääkkeet käyttämättä.

Iloista tulevaa vappua kaikille!

Emmuk 32+5

Moi kaikki!

Ja kiitokset allegialääketiedoista. Soitin tällä viikolla neuvolaan ja varasin ekan ajan, ja sielläkin sanottiin että jos oireet vaativat lääkkeitä niin voi ottaa. Zyrtec oli ainakin sallittujen listalla. Yritän myös itse pärjätä ilman, ainakin toistaiseksi oon pärjännyt hirmuisella aivastelusarjalla. :)

Olipa ihanaa soittaa neuvolaan kun siellä heti niin iloisesti onniteltiin ja kyseltiin vointia. Jotenkin helpottavaa kun voi kertoa jollekin, että on raskaana! Parin viikon päästä on eka neuvola.

Mulla ei ole ollut pahoinvointia, joten töissäkin on ollut helppo pitää asia salassa. Ainoastaan olen miettinyt pomolle kertomista. Mulla on niin kiva pomo, että taidan kertoa hänelle asiasta ensi viikolla. Silloin mulla on alkuraskauden ultra (omakustanteinen), ja kai jo viikoilla 7+ pitäisi vaavin sykkeet näkyä? Jännittää kyllä kovasti!

Kaikille hyvää vointia ja ihanaa vappua!

Kesäheinä

meilläpä oli jännittävä päivä eilen, nimittäin eka neuvola.. :)
Miestä jännitti niin paljon että vatsa meninas mennä sekaisin.. Mutta hyvinhän se meni.. Ei se neuvolatäti muuta minulle tehnyt kuin paineli alavatsaa ja totesi että kyllä se kohtu on alkanut nousemaan.. :) joten eiköhän siellä jotain ole.. :) Ihmettelen kyllä vähän että miten hän voi tietää että minun kohtu on alkanut nousemaan kun hän ei ennen ole sitä kokeillut..?? Mutta kai ne vain tietää...
Kivaa oli,saatiin paljon lippuja ja lappuja ja neuvoja..
Ultraaika sain myös varattua eilen, jorviin 24.5. .. :)
Tosi mukava neuvolatäti meillä on, otti miehenikin niin hyvin mukaan asiaan, kyseli häneltäkin tosi paljon.. :) Mutta tiesin minä että hän on mukava, sisko kävi hänen luona viime vuonna.. :)

Vähän on sellainen fiilis että haluaisin jo nyt kertoa pomolle.. Varsinkin kun olen 2 viikon päästä vaihtamassa toiseen yksikköön, ja jollain tapa tuntuu että petän hänen odotukset kun en ehkä sittenkään pysty tekemään 12 H yö-vuoroja. Kun hän on aina ollut niin reilu, niin nyt tuntuu että petän hänen luottamuksen, vaikka tiedän että asia ei ole niin. Ensin ajattelin että kerron vasta kun ollaan oltu ultrassa, mutta saa nyt nähdä, ehkä kerron jo aikasemmin.
Ymmärtäisi sitten myös jos jään pois töistä jos kaikki ei menekään hyvin...
Meidän firmassa ollaan kaikki vähän niin kuin iso perhe, kun on niin pieni yritys..
Noh, mietinpä asiaa vielä vähän... :)

Mitäs muille kuuluu??

Lilli ja Choko 8+4

Täällä on pissavaivat palannu..siis ei mitään tulehdusta tms mut vessassa saa ravata koko ajan ja varmaan tuo kohtu jotenkin painaa rakkoa, kun monesti on muka kovakin hätä eikä sitten oikeasti olekaan, kun vessaan menee. Tässä välissä meinaan tuo vaiva omalla kohdalla jo helpotti alkuajan vessassa ravaamisen jälkeen.

Mulla on myös vähän tullut nyt masua, mieskin asiasta mainitsi. Tosin ei sitä vielä muut varmaan huomaa. On käsittääkseni taaksepäin kallistunut kohtu niin ei kovin aikasin masu välttis näykään. Nyt on ehkä parin viikon ajan tuntunut sellasia muljahteluja, jotka oon mieltänyt liikkeiks mut ei niitä ihan joka päivä vielä tunnu ja vain jos on itse rauhassa makoilemassa niin huomaa
happy.gif

Vitsit että mun tekee nyt raskaana ollessa mieli kaikkea suolasta
kieli.gif
Etenkin sipsejä ja hampparipaikkojen ranskalaisia.. Makeakin menee toki mutta toi suolasen himo on ihan valtava
grin.gif

Oottekos muuten miettineet vakuutuksia vauvalle? Mistä meinaatte ottaa, paljon maksaa ja millasen vakuutuksen?

Ja onkos muilla vielä oloja sukupuolesta? Itse en tiiä yhtään kummalta tuntuu
grin.gif

Ja kun vauhtiin pääsin niin kysyn vielä onko kellään muulla sukunimiongelmaa?
grin.gif
Mehän ei olla naimisissa, ehkä joskus halutaan mennä mut ei nyt ihan lähiaikoina ja mä en edes tiedä haluanko itse ottaa silloin miehen sukunimen vai säilyttää oman (itsellä harvinainen, vain meidän suku Suomessa, miehellä aika perussukunimi, ihan ok tosin) ja nyt pitäis miettiä et minkä sille lapselle sitten antaa
confused.png

Eltsu ja pena 17+0

ihanaa että eltsulla alkaa masu näkymään... :) ja liikettä tuntee.. voi että, odotan sitä aikaa niin paljon.. :D

Minäkin ravaan koko ajan vesassa, varsinkin öisin. Kamla hätä on mutta kun menee niin sieltä tulee vain pari tippaa...tai nojoo vähän enemmän kyllä, mutta ei paljon.. Vähän ihmeelliselta tuntuu vieläkin herätä monta kertaa öisin mennäkseen vessaan, kun koskaan ennen en ole tarvinnut...ja niin alussa olen vielä.. :o.

Pohjolan vakuutus me varmaan otetaan, eniten siksi kun kaikki muut vakuutukset ovat sieltä, joten eiköhän se jatku. En oikeen hintoja vielä tiedä, paneudun niihin vasta sitten kun olen vähän pidempänä. Mutta syntymättömän lapsen vakuutus kannattaa ottaa (vai mikä se on nimeltään ) että jos sitten jotain tapahtuisi niin lapsi on vakuutettu heti synnyttyään ja saa korvausta hoidoista ym.

Minä ajattelin kauan että poika meille tulee ihan varmasti, nyt en tiedä... Mieheni suvulla on enimmäkseen poikia, mutta minun suvulla taas enimmäkseen tyttöjä.. joten saa nähdä.. Vaikka tiedän että ne siittiöt sen sukupuolen määrää, niin ehkä meillä kuitenkin on mahdollisuus saada tyttö.. :)

Ja sukunimestä sen verran että olemme jo silloin kun yritimme, päättänyt että lapsi ottaa minun sukunimeni. Syy siihen on helppo. Mies ei halua jatkaa hänen isänsä sukunimeä, joten sitten kun menemme naimisiin niin hänkin ottaa minun sukunimeni.. :) Eikä se minua haittaa yhtään koska meilläkin on harvinainen sukunimi, vain meidän suku suomessa, ja parilla henkilöllä ruotsissa.. Miehen on hyvin perusnimi.. Joten varsinkin kun meillä on vain 1 poika suvussa (loput on tyttöjä) joka voisi jatkaa tätä nimeä, minäkin jatkan sukunimeä mielellään ja toivotaan että ainakin saisin sitten sen yhden pojan joskus joka myös voi jatkaa sitä.. :)

Eltsu: Sun viesti oli ihan kuin mun suusta, nimittäin samanlaiset pissavaivat mullakin, ei mitään fiiliksiä kumpi on tulossa jne. Välillä, kun on esim. syönyt, niin alavatsassa tuntuu tosi painavalta eikä tiiä onko pissahätä/rakko täynnä vai mikä. Ja ei tosiaan sit oikeesti tuu juuri mitään, kun käy vessassa. Neuvolantäti tänään aamulla veikkasi, että saattaa olla istukka aika edessä, kun syke kuului aika vaimeasti. Syke oli 135-140. Liikkeitä oon kans jonkin verran tuntenu, enimmäkseen istuessa ja aika samoilla kohdilla yleensä. Mut tosi vaimeita vielä. Vielä pari viikkoa rakenneultraan!
Päätettiin muuten mennä naimisiin kesäkuussa :). Että pikahäät tulossa.

Vielä vakuutuksista. Aateltiin ottaa Tapiolasta vauvavakuutus, kun muutkin vakuutukset on siellä ja muutenkin korvaa ihan hyvin ym. Mietin vaan siinä kun pitää täyttää tiedot äidin terveydentilasta, että mitä ne tarkoittaa korkealla verenpaineella? Eli kysymys on "onko sinulta mitattu korkeita verenpaineita raskausaikan" kyllä tai ei..Mikä se määritelmä sitten on? Kun en löytänyt ohjeita. Mulla on ollut neuvolassa yläpaine koholla, mutta kotona ihan suositusten mukainen, eli ilmeisesti jännitys nostaa painetta. Niin mitä siihen sit vastais?

Täällä on pissavaivat palannu..siis ei mitään tulehdusta tms mut vessassa saa ravata koko ajan ja varmaan tuo kohtu jotenkin painaa rakkoa, kun monesti on muka kovakin hätä eikä sitten oikeasti olekaan, kun vessaan menee. Tässä välissä meinaan tuo vaiva omalla kohdalla jo helpotti alkuajan vessassa ravaamisen jälkeen.

Mulla on myös vähän tullut nyt masua, mieskin asiasta mainitsi. Tosin ei sitä vielä muut varmaan huomaa. On käsittääkseni taaksepäin kallistunut kohtu niin ei kovin aikasin masu välttis näykään. Nyt on ehkä parin viikon ajan tuntunut sellasia muljahteluja, jotka oon mieltänyt liikkeiks mut ei niitä ihan joka päivä vielä tunnu ja vain jos on itse rauhassa makoilemassa niin huomaa
happy.gif

Vitsit että mun tekee nyt raskaana ollessa mieli kaikkea suolasta
kieli.gif
Etenkin sipsejä ja hampparipaikkojen ranskalaisia.. Makeakin menee toki mutta toi suolasen himo on ihan valtava
grin.gif

Oottekos muuten miettineet vakuutuksia vauvalle? Mistä meinaatte ottaa, paljon maksaa ja millasen vakuutuksen?

Ja onkos muilla vielä oloja sukupuolesta? Itse en tiiä yhtään kummalta tuntuu
grin.gif

Ja kun vauhtiin pääsin niin kysyn vielä onko kellään muulla sukunimiongelmaa?
grin.gif
Mehän ei olla naimisissa, ehkä joskus halutaan mennä mut ei nyt ihan lähiaikoina ja mä en edes tiedä haluanko itse ottaa silloin miehen sukunimen vai säilyttää oman (itsellä harvinainen, vain meidän suku Suomessa, miehellä aika perussukunimi, ihan ok tosin) ja nyt pitäis miettiä et minkä sille lapselle sitten antaa
confused.png

Eltsu ja pena 17+0

Pissalla ravataan täälläkin. Aina muka kova hätä, mutta vessassa ei tuu kuin pieni liru. Erittäin turhauttavaa.

Mullakin on taaksepäin kallistunut, mutta kyllä mulla pömppö jo on :) Liikkeitä mä en ole vielä rekisteröiny vaikka oon välillä oikeen makoillu rauhassa ja keskittynyt. Kun en oikeen tiedä mikä on mahan omaa pörinää ja mikä voisi olla tuon mokkulan pörinää... Kaippa sen jossain vaiheessa sitten tietää.

Vakuutuksia ei oo mietitty, mutta eiköhän ne mene Pohjolaan niinku kaikki muutkin meidän vakuutukset. Keskitetty sinne ja sitä jatketan, mutta muuten en oo asiaa edes pohtinut!

Sukupuolesta niin kaikki on veikanneet että poika sieltä tulee. En tiedä onko sitten noi veikkaukset kääntäny munkin pään, kun munkin mielestä se olis poika. En tiedä miksi, en osaa selittää :D Fiilis on vain sellanen. Ehkä mut on aivopesty noiden poika-veikkaajien toimesta mun huomaamatta.

On sukunimi ongelma! Minullakin on hieman erikoisempi sukunimi ja haluisin sen pitää ja antaa lapselle. Miehellä on taas perus Suomalainen sukunimi, joita sitten löytyy liiaksikin asti Suomesta. Naimisissa ei mekään olla, mutta joskus sitten tulevaisuudessa toivottavasti (ainakin näin puhuttu, mutta ei mua ole vielä(kään) kosittu virallisesti!!!). Miehellä on tosiaan lapsi edellisestä suhteestaan ja hänellä on miehen sukunimi, joten luulen että mies nyt haluisi pitää kaikki lapsensa samannimisinä tässä tapauksessa. Muuten en usko, että niin välittäisi ja lapseni saisi minun sukunimen koska mieskin on valitellut kun on niin yleinen nimi. Asiasta ei oo vielä puhuttu, mutta uskon sen menevän niin että haluaisi pitää pesueen saman nimisinä.
Hänen exänsä koitti jossain vaiheessa saada lupaa vaihtaa lapsen sukunimen omakseen, mutta siitähän sota heidän välillään sillon syttyi ja lapsi taas miellytti kumpaakin sanomalla toiselle aina erikseen että joo haluan äiti sun sukunimen, ei iskä en halua vaihtaa sukunimeä... Se sitten jäi se sota ja lapsi on edelleen "mieheni nimissä".
Mutta mä oon tätä niin pohtinu monesti että mitenkähä tässä mennään, kun toisekseen jos (ja kun) me mennään naimisiin niin mäkään en ole kauhean innostunut vaihtamaan sukunimeäni hänen omakseen ja tupla-sukunimet ei oikeen toimi ja en tosin halua olla kai eriniminenkään kuin lapseni...
On tämä vaikeaa :D

Nanna79 16+6

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä