Kanta-Hämeen Keskussairaala - helvettikö???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pelokas

Jäsen
28.10.2004
151
0
16
Hei kaikki,

Olen kuullut paljon negatiivista kommenttia Kanta-Hämeen Keskussairaalasta. Kuinka huonosti synnytykset ovat siellä menneet ja kuinka äideillä ei ole edes nimiä vaan vain numero. En millään haluaisi uskoa näitä juttuja, sillä saatan itse tulevaisuudessa synnyttää siellä. Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia sieltä? Onko K-HKS todella kylmä tehdas, jossa synnyttäjää vähätellään ja hän jää oman onnensa nojaan?

mä sain esikoiseni siellä vuonna 1999, kokemus oli positiivinen vaikka neiti ei meinannut millään syntyäkään.. Kaks päivää käynnisteltiin ja kohtelu oli koko ajan hyvää :) synnytys kesti melkein 14 tuntia, kätilöt vaihtui mutta kaikki olivat ystävällisiä ja tsemppaavia. Kivunlievitykset sain mitä pyysin ja muutenkin kaikki meni sit loppujen lopuks hienosti, ponnistaminen vaan ei meinannut luonnistua kun ei tullu tarvetta ponnistaa missään vaiheessa :/ Lopulta kätilö sano et nyt otetaan se vauva ulos sieltä ja niin sitä sit pakolla ponnistettiin, mutta hyvin meni! Koko henkilökunta suhtautui muhun hyvin, vaikka olinkin nuori ensisynnyttäjä ( 19v ). Osastolla oli vähän täyttä, 4 äitiä samassa huoneessa, se oli ehkä ainoo huono puoli siellä, ei oikein saanu nukuttua. mutta kaikenkaikkiaan hyvä kokemus :)

olen synnyttänyt kaksi lastani kyseisessä sairaalassa 2002, 2004!henkilökunta mitä ihaninta!olen saanut parhaan mahdollisen hoidon!puhutellaan nimellä!omissa palavereissaan keskustelevat osaston numeropaikoilla, etteivät ulkopuoliset kuulisi jotain mitä ei saisi!esim. minä oli huoneessa8 paikalla1, niin päivä palaverissaan kun keskustelivat, ketkä lähtevät tänään kotiin puhuivat juuri et 8:1 lähtee kotiin!
mene sairaalaan ihan avoimin mielin!sinulla on oikeus pyytää toista kätilöä/hoitajaa jos ei synkkaa, näin itsekin teen!kaikki ei voi miellyttä kaikkia!minulla ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa kyseisen sairaalan äitiyspolista ja synnyttäneiden osastosta!joka muuten nykyään on aika viihtyisä, remontin jälkeen!

Synnytin toisen lapsensi KHKS:ssa ja ekan TYKS:ssä. KHKS:ssa oli todella hyvä kohtelu, huomattavasti parempi kuin Turussa. Synnytys onnistui hyvin ja ilman kipuja, sillä kivunlivitystä sai pyytämättä ja tarpeeksi. Kätilöt olivat todella ihania.

Minä myös sain todella hyvää kohtelua!!!
Pitää sanoa myöskin että olin huoneessa 8 paikalla 1 =) Vuosi oli 2003...
Ei kannata kuunnella muiden puheita...tuntuu että jotkut vaan haluaa "pelotella" jne... ja tottakai ei aina hoitajatkaan ole niin aurinkoisia,mutta yleensä ja suurin osa kyllä!

Tulipas sekava :ashamed:

:wave: Iloista mieltä ja ilman ennakko odotuksia vaan sinne!

Minä en valitettavasti voi kamalasti kehua.Synnytyssalin henkilökunta oli kaikki mukavia kannustavia.Mutta...vuodeosasto...kireä ja kiireinen ilmapiiri enkä saanut kunnon opastusta imetykseen vaikka sitä pyysin useampaan otteeseen ja lisämaidon pyytäminen oli yhtä polvillaan rukoilua kun maito ei ollut vielä omiin noussut.Ton henkilökunnan käytöksen huomasivat kaikki vierailijat eikä ainoastaan synnyttäneet.

Sain esikoiseni siellä 2003 remontin ja pahimman synnytysruuhkan keskellä. Olen kokemukseen ihan tyytyväinen, henkilökunta oli ammattitaitoista ja teki varmasti parhaansa sen hirveän hulinan keskellä. Pakko on ottaa lieventävät asianhaarat aina huomioon, on niitä karmeita työolosuhteita ollut joskus itselläkin.
Eli ei kun rohkeast

Sain esikoiseni siellä 2003 remontin ja pahimman synnytysruuhkan keskellä. Olen kokemukseen ihan tyytyväinen, henkilökunta oli ammattitaitoista ja teki varmasti parhaansa sen hirveän hulinan keskellä. Pakko on ottaa lieventävät asianhaarat aina huomioon, on niitä karmeita työolosuhteita ollut joskus itselläkin.
Eli ei kun rohkeast

kaksi synnytystä takana keskarilla ja eipä voi valittaa..
kätilöt mukavia ja nytkin kun kolmannesta käytiin harjoittelemassa tuumasi että ollankin jo tavattu, näytit niin tutulta (oli ekassa ultrass) eli kyllä heille ihan henkilöitä ollaan.
kipuun olen saanut mitä halunnut ja kaikkea on esitelty ja kysytty..
itse olin myös remontin aikana viimeksi synnyttämässä ja kyllä se kiire näkyi, mutta ei tuntunut hoidon laadussa.
kun itse olet reipas ja avaat suusi niin kyllä saat apua ja ohjausta!
onnea koetukseen! :hug:

Yhteistyössä