Kansanedustaja sammui pöytään!

• Viestiketjun aloittaja "Lila"
  • Ensimmäinen viesti
IhaNainen
[QUOTE="Lila";24170878]Ei ole koskaan tavallinen kansalainen. Suuri häpeä, että tuollainen vajakki on kansanedustajana. No, minähän en tietenkään persuja äänestänyt.[/QUOTE]

Mitäs kaikkea tyhmää itse olet nuorena tehnyt? Ootko tosissas siinä, että yhdenkin rikoksen kun teet, siirryt pohjakastiin? Kuinkas usein muuten ajelet ylinopeutta? :D

IhaNainen
Milloinkas heidät on varkaudesta tuomittu? Taitaa olla taas kerran ihan puhdasta persufantasiaa.
Älä nyt vaan sano että SINÄ äänestit kokoomusta? Mä oon pitänyt sua edes jonkin verran piilofiksuna, mutta mä en oikeesti voi ymmärtää miks joku normituloinen kansalainen äänestäis kokoomusta. Itse en äänestänyt persuja, ja tästä lähtien en äänestä ketään missään vaaleissa kun ei suomessa enää ole demokratiaa.

Älä nyt vaan sano että SINÄ äänestit kokoomusta? Mä oon pitänyt sua edes jonkin verran piilofiksuna, mutta mä en oikeesti voi ymmärtää miks joku normituloinen kansalainen äänestäis kokoomusta. Itse en äänestänyt persuja, ja tästä lähtien en äänestä ketään missään vaaleissa kun ei suomessa enää ole demokratiaa.
????? En äänestä?? Suuomessa ei demokratiaa? jos ihmiset ei ajattele kuin sinä =ei demokratiaa?? UGH Aatu!!!

Jep. Olisin paljon enemmän huolissani kykyisen pääministerin ja hallituksen toimista. Onneksi sokeinkin kohta tajuaa, että Soini on ollut koko ajan oikeassa. Entinen politiikka ei toimi. Eurooppa kaatuu ja Suomi sen mukana, mikäli nämä pönttöpäät syytävät muille maille rahaa avokätisesti entiseen tapaan.
Jos tilanne on näin paha, miksi Soini ei tarttunut kansan hänelle suomiin valtuuksiin, vienyt joukkojaan hallitukseen ja pelastanut Suomea?

Ai niin, kun tyhjät tynnyrit ne kolisee eniteen.

Munatonta sakkia kaikki PerSut.

IhaNainen harmaana
????? En äänestä?? Suuomessa ei demokratiaa? jos ihmiset ei ajattele kuin sinä =ei demokratiaa?? UGH Aatu!!!
Ootko hivenen yksinkertainen? Jos vaalitulos on ihan toinen kuin muodostettava hallitus, niin millä tavalla se vastaa susta demokratiaa. Ts. demokratia pitäis olla kansanvalta, joka perustuu äänestystulokseen, ei siihen mitä kokoomus tykkää tehdä.

Lunatic
Ootko hivenen yksinkertainen? Jos vaalitulos on ihan toinen kuin muodostettava hallitus, niin millä tavalla se vastaa susta demokratiaa. Ts. demokratia pitäis olla kansanvalta, joka perustuu äänestystulokseen, ei siihen mitä kokoomus tykkää tehdä.
:LOL::LOL: eiiiii hemmetti...... Miksei ne sun peppuset sitten halua toteuttaa demokratiaa??????????
Siksi koska ne on munatonta sakkia, kuten Rieputarallaa jo totesi.

"vieras"
Edellisen kännikohunsa aikaanhan Hakkarainen myönsi, ettei ollut ennen viime vuoden kevättä juonut pitkään aikaan, toisin sanoen on nyt yli vuoden verran varmaan ryypiskellyt taas reippaammin. Yrittää silti kai elää siinä utopiassaan, että on raitistunut mies.

Mutta joo, otsikosta jo arvas kenestä oli kyse.

Peppuset joo, mutta ei mun. Kuten sanoin, en äänestänyt persuja. Munatonta juu, mutta kaikki muyt taas on moraalittomia. Kumpi ompi pahempi?
Et kysynyt multa.

Mutta mun mielestä munattomampaa on jäädä huutelemaan sivusta, änkyröimään ja olemaan pelkkänä kapulana rattaissa kuin oikeasti tarttua vastuuseen, silläkin uhalla, että kaikki ei mene niin kuin ihannekuvissa. Niitähän meille vaalien alla myydään.

[QUOTE="vieras";24173995]Edellisen kännikohunsa aikaanhan Hakkarainen myönsi, ettei ollut ennen viime vuoden kevättä juonut pitkään aikaan, toisin sanoen on nyt yli vuoden verran varmaan ryypiskellyt taas reippaammin. Yrittää silti kai elää siinä utopiassaan, että on raitistunut mies.

Mutta joo, otsikosta jo arvas kenestä oli kyse.[/QUOTE]
Noinkohan Hakkarainen (tuttavallisesti Hakkis) alkaa pian ajaa alkoholiveron laskemista, jotta hän saisi vuodessa melkoiset säästöt? :D

IhaNainen harmaana
Et kysynyt multa.

Mutta mun mielestä munattomampaa on jäädä huutelemaan sivusta, änkyröimään ja olemaan pelkkänä kapulana rattaissa kuin oikeasti tarttua vastuuseen, silläkin uhalla, että kaikki ei mene niin kuin ihannekuvissa. Niitähän meille vaalien alla myydään.
Mut miks persuja ei voinu pakottaa hallitukseen. Tai jättää noita häviäjäpuolueita pois siitä ja perustaa vaan kahden isoimman hallitusta? Oon ihan samaa mieltä että persut on vastuunpakoilijoita, mutta mun mielestä ei silti oo demokratiaa jos häviäjät on hallituksessa.

dilulei
Tiedättekö tosiaan noin vähän kansanedustajista? Siellä istuu aika monta rikollista, eikä hakkarainen ole edes pahin.. Tappajaa, seksuaalirikosta jne, ettikääs tietoa

"Kolmas korppi"
Tottakai hallitusasetelma perustui äänestystulokseen. Noin 20 % äänestäneistä äänesti persuja, mikä tarkoittaa, että 80 % äänestäneistä äänesti jotain muuta puoluetta kun persuja.

Kokoomus oli eniten ääniä saanut puolue, joten hallituksen muodostaminen nojasi sen arvoille. Tämä on edustuksellisessa, ennemmistödemokratiaan pohjautuvassa järjestelmässä ainut looginen tapa edetä. Mitä järkeä vaaleja olisi edes käydä, jos eniten ääniä saaneet eivät olisi myös eniten vastuussa ja päättämässä tulevan politiikan linjasta? Se että jokin puolue kokee välttämättömäksi kategorisesti kieltäytyä tuosta vastuusta ei ole muiden puolueiden vika.

[QUOTE="Kolmas korppi";24174124]Tottakai hallitusasetelma perustui äänestystulokseen. Noin 20 % äänestäneistä äänesti persuja, mikä tarkoittaa, että 80 % äänestäneistä äänesti jotain muuta puoluetta kun persuja.

Kokoomus oli eniten ääniä saanut puolue, joten hallituksen muodostaminen nojasi sen arvoille. Tämä on edustuksellisessa, ennemmistödemokratiaan pohjautuvassa järjestelmässä ainut looginen tapa edetä. Mitä järkeä vaaleja olisi edes käydä, jos eniten ääniä saaneet eivät olisi myös eniten vastuussa ja päättämässä tulevan politiikan linjasta? Se että jokin puolue kokee välttämättömäksi kategorisesti kieltäytyä tuosta vastuusta ei ole muiden puolueiden vika.[/QUOTE]
Suomessa puheenparressa on sellainen kieroutuja, että vaalien voittajaksi kutsutaan yleensä vaalien suurinta nousijaa. Älytön ajatushan se on, ja johtaa juuri näihin ihmettelyihin "miksei persut tehny hallitusta vaikka voitti vaalit". No, kun ei ne oikeasti voittaneet, ne vain olivat suurin nousija. Kokoomus voitti, sillä oli eniten paikkoja.

Miettikää jos urheilukisoissakin voittajaksi kutsuttaisiin sitä, joka parantaa tulostaan eniten :D

"Kolmas korppi"
Mut miks persuja ei voinu pakottaa hallitukseen. Tai jättää noita häviäjäpuolueita pois siitä ja perustaa vaan kahden isoimman hallitusta? Oon ihan samaa mieltä että persut on vastuunpakoilijoita, mutta mun mielestä ei silti oo demokratiaa jos häviäjät on hallituksessa.

Vaikka häviäminen on suhteellinen käsite, jälkimmäistä vaihtoehtoa kyllä yritettiin, mutta Soini kieltäytyi. Ensimmäinen vaihtoehto taas...voi taivas, et voi olla tosissasi XD

"Kolmas korppi"
Suomessa puheenparressa on sellainen kieroutuja, että vaalien voittajaksi kutsutaan yleensä vaalien suurinta nousijaa. Älytön ajatushan se on, ja johtaa juuri näihin ihmettelyihin "miksei persut tehny hallitusta vaikka voitti vaalit". No, kun ei ne oikeasti voittaneet, ne vain olivat suurin nousija. Kokoomus voitti, sillä oli eniten paikkoja.

Miettikää jos urheilukisoissakin voittajaksi kutsuttaisiin sitä, joka parantaa tulostaan eniten :D
Niinpä. Varsinkin kun tässä kyseisessä tapauksessa se lakkaamaton jytkyhöpinä ja kulttihurmos saivat, kauniisti ilmaistuna, höpsöt vielä tavallistakin höpsömmiksi :)

IhaNainen harmaana
[QUOTE="Kolmas korppi";24174162]Vaikka häviäminen on suhteellinen käsite, jälkimmäistä vaihtoehtoa kyllä yritettiin, mutta Soini kieltäytyi. Ensimmäinen vaihtoehto taas...voi taivas, et voi olla tosissasi XD[/QUOTE]

Mjötööh?

IhaNainen harmaana

Voi vitsi, miten tää nyt taas liittyy asiaan? En käsittääkseni kutsunut persuja vaalien voittajiksi, mutta noi kaikki muut kuitenkin oli sunkin logiikalla niitä häviäjiä, eli saivat vähiten ääniä. En myöskään kysynyt että miksi persut ei tehnyt hallitusta, ihmettelin vaan miksei ne oo mukana.

Edelleen hämmästelen kuka äänestää kokoomusta, ja varsinkin niin moni että heistä tulee suurin puolue. Vaikka kokoomus kuinka väittäis olevansa työväen puolella, niin ei sitä oikeesti kannata tosissaan ottaa.

Yhteistyössä