Kannattaako laittaa liivatetta rahkan sekaan vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viears
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Ei mitään liivatteita! :x .. Mieluummin itse käytän ainakin marjojen omaa pektiiniä tai perunajauhoa. Liivate ei ole mitenkään välttämätön missään tuotteessa!

Ai miten sinä hyydykekakkuja teet ilman liivatetta muka? Ja miksi sen käyttö noin kammoksuttaa? Eihän se näy eikä maistu edes.

Perunajauhot tai jokun marjojen pektiini (?) mariannerahkan seassa kuulostaa vähän enemmän kuin epäilyttävälle.

Hyytelösokerissahan on sitä pektiiniä. Eikös se ole aika sama käyttääkö liivatetta vai hyytelösokeria? Miksi sinne rahkaan pitäisi liivatetta laittaa. Mikä sen funktio rahkan seassa on? En ole koskaan rahkoihin liivatteita laittanut eikä käynyt edes mielessäkään että tarvitsisi..

Kyllä mieheni isoäiti on tehnyt hyydykekakut aina käyttäen marjojen omaa pektiiniä ja tullut ihan onnistuneita! Liivatteessahan on jotain epämääräistä eläimen osista uutettua matskua etten itse halua ainakaan mitään sellaisia käyttää... mieluummin korvaan kasveista saatavilla ainesosilla koska se on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja *huoh*:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja miksi sen käyttö noin kammoksuttaa? Eihän se näy eikä maistu edes.

Miten voi olla näin yksinkertaista ja sivistymätöntä porukkaa?? :o

Tämän takia kammoksuttaa tai vähintäänkin arveluttaa (ote wikipediasta) :

"Vaikka liivate on puhdasta proteiinia, se ei ole koostumukseltaan hyvä aminohappojen lähde ihmiselle. Liivatetta voidaan valmistaa myös sian nahasta, aivoista, luista, suolista ja jänteistä."

:x Ei kiitos liivatetta minun ja lasteni elimistöön ainakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja EI liivatteelle:

"Vaikka liivate on puhdasta proteiinia, se ei ole koostumukseltaan hyvä aminohappojen lähde ihmiselle. Liivatetta voidaan valmistaa myös sian nahasta, aivoista, luista, suolista ja jänteistä."

:D Ette syö sitten mitään karkkejakaan vaan katsot aina tarkkaan nekin ettei vaan ole liivatetta?

Ja nykyisin kun todella monet tekee noita keksipohjaisia liivatekakkuja niin varot ettet missään kylässä tai juhlissa syö sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja EI liivatteelle:

:D Ette syö sitten mitään karkkejakaan vaan katsot aina tarkkaan nekin ettei vaan ole liivatetta?

Ja nykyisin kun todella monet tekee noita keksipohjaisia liivatekakkuja niin varot ettet missään kylässä tai juhlissa syö sellaista?

Ei mielellään! Aina katson itse paketin kyljestä tuoteselosteen ja valikoin liivatteettomat tuotteet, karkeistakin. Olen siihen tottunut. Miksi pitäisi ehdoin tahdoin syödä jotain epämääräistä ainetta mikä ei ole välttämätöntä?

Kylässä nyt en ala kyselemään tietenkään tarjoomusten sisältöä! Itse vain en halua liivatetta syödä vapaaehtoisesti omassa elämässäni.

Se on makuasia. Jos haluat että täyte "kohottaa" ja jämäköittää kakkua, niin sitten liivate joukkoon. Muutoin rahka pysyy kakun välissä ilman liivatetta ihan kuten kermavaahtokin.

:o Mä ihmettelen, että miksi ihmiset ällöävät tuotteita, jotka on tehty jostain "epämääräisestä" mutta saatu aivan syötävään ka käytettävään muotoon? Eikö se ole hyvä, ettei mene haaskuuseen?

Jos kananugetit on porukoista hyviä niin kauan, kunnes selviää, että niissä on mm. nokat ja jalat muussattuna, niin sitten ei enää voi syödä? Mitäs sitten? Jos ne maistu hyviltä ja täyttää vatsan??

Liivatteenhan oli jonkun tutkimuksen mukaan todettu olevan yhteydessä oppimisvaikeuksiin ja masennukseen. Kyseessä kuitenkin tuote johon käytetään kaikkia mahdollisia ruhon osia (joita ei yleensä syödä) aivoista lähtien niin en luottaisi liivatteen harmittomuuteen. Vaikka lihaa syönkin niin liivate jostain syystä saa aikaan vastustusreaktion.

Perunajauhot tai jokun marjojen pektiini (?) mariannerahkan seassa kuulostaa vähän enemmän kuin epäilyttävälle.

Mutta nisäkkäiden tukikudoksista ja aivoista valmistettu sössö sen sijaan sopii joukkoon erinomaisesti. Hurrrrjan hyvää! :D

Yhteistyössä