kamalimmat murresanat?

  • Viestiketjun aloittaja Lilleri
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mähäpäkki:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma4x:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeriini:
Teikat = talousjakkara. Miksei voi sanoa talousjakkara????
tai miksi talousjakkara kun se on korkiatuoli tai keittiöjakka:D
tai mun mielestä tää keittiöjakkara on korkkupalli!!!!!

mut entäs nää suomenruotsalaiset.. ei millään pahalla heitä kohtaan... kun eräs meni kauppaan ja kysyi: har du en sukkahousu här... :snotty:
tai: Jag ska köpa nahkatakki hela pitkillä hihoilla... Mein äitillä palo hihat näiden bättre folkien kans kerran, ja tokas tolleen..

 
Elmeriini
Meillä puhuttiin sellasista muoviastioista (esim.saunassa löylyvedelle) TAUSA, musta se oli niin luonnollinen sana siihen asti kun mun nykynen mies kysy et mikä on tausa?.. Ennen sitä kuvittelin et kai ny kaikki tausan tietää ;) Ja toinen sana oli sit vaikka se löylykauha(muovinen) niin mun mies kutsuu sitä NAPUKSI? NAPPU... oookkeei... ;)
 
vieras
juu kyllä meillä täällä pohjoispohjanmalla limpataan pyykit mutta voihan sen sylkiklimpinkin limpata jos haluaa.
ei mua ärsytä mitkään sanat, miksi pitäis ärsyttää?
 
janeminttu
Kilipailut..Kyllä helsinkiläisiä nuoria nauratti kun tämän sanan kuulivat. Meitä ei naurattanut, hävetti. Mutta oli se jännää että Helsingissä tuli kieliongelmia; Me ei ymmärretty niitä slangi-sanoja ja he eivät meidän mongerrusta :)
 
Ahistuskohtaus
Olinkin jo unohtanut tuon Porilaista murteen -se on KAMALAA. Varsinkin se "tuanoinniin" ja "yhtäkkiä" kun se tungetaan joka lauseeseen.

Mutta kamalin yksittäinen murresana on makkUri. Siis mikä fakin makkuri!?? Se on MAKKARA!!!!
"makkuriperunat" hyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!
 
Pohjois-pohjanmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu kyllä meillä täällä pohjoispohjanmalla limpataan pyykit mutta voihan sen sylkiklimpinkin limpata jos haluaa.
ei mua ärsytä mitkään sanat, miksi pitäis ärsyttää?
Pohjois-pohjanmaalla lintataan ei limpata.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Elmeriini:
Meillä puhuttiin sellasista muoviastioista (esim.saunassa löylyvedelle) TAUSA, musta se oli niin luonnollinen sana siihen asti kun mun nykynen mies kysy et mikä on tausa?.. Ennen sitä kuvittelin et kai ny kaikki tausan tietää ;) Ja toinen sana oli sit vaikka se löylykauha(muovinen) niin mun mies kutsuu sitä NAPUKSI? NAPPU... oookkeei... ;)
Minä oon koko ikäni asunu samalla paikkakunnalla ja minun mies on asunu koko ikänsä täällä myös. Se käyttää sanaa NAPPU löylykauhasta, ja minä en ollu semmosta ennen kuullu...

Ja minä en ymmärrä kun jotkut sannoo laguaari!!! Se on lavuaari!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Elmeriini:
Meillä puhuttiin sellasista muoviastioista (esim.saunassa löylyvedelle) TAUSA, musta se oli niin luonnollinen sana siihen asti kun mun nykynen mies kysy et mikä on tausa?.. Ennen sitä kuvittelin et kai ny kaikki tausan tietää ;) Ja toinen sana oli sit vaikka se löylykauha(muovinen) niin mun mies kutsuu sitä NAPUKSI? NAPPU... oookkeei... ;)
Minä oon koko ikäni asunu samalla paikkakunnalla ja minun mies on asunu koko ikänsä täällä myös. Se käyttää sanaa NAPPU löylykauhasta, ja minä en ollu semmosta ennen kuullu...

Ja minä en ymmärrä kun jotkut sannoo laguaari!!! Se on lavuaari!
Se onpi muuten nappo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katiska:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mitä teijän mielestä on singuttelu?
Venyttelyä, sinkuminen on venymistä =)
Näin. :) Ukon mielestä typerä sana. :snotty: Entä tinkaaminen? :D

Yks uus: perreessä = perheessä.
eikö tinkaaminen oo vastaan väittämistä? tai utelua?
Juu tuota vastaan väittämistä. Miehen mielestä taas sama kuin tinkiminen. ;)
Eiks tinkaaminen ole sellasta "kerjäämistä".. "Äiti anna, anna!!!"
Mut mua häiritsi kotona käydessä, kun mun isä kirvaa niin paljon.. lapset oppii..
Mut äiti leippaa pyykit...
Tinkaaminen on väittelyä ja kinuaminen on kerjäämistä
 

Yhteistyössä