kamalimmat murresanat?

  • Viestiketjun aloittaja Lilleri
  • Ensimmäinen viesti
pelli!! kuullostaa ihan vammaiselta ku joku puhuu pellistä, se on pelti, perskeles! ja täällä on muutenkin noita ärsyttäviä sanoja ja paljo, toivottavasti pojat oppii oikeen suomenkielen eikä jotain takahikiänmurretta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Tila=Peti
Kaakku=Kakku
Lustuta=Viikata

Nuista en oo koskaan tykännyt ja mun äiti vielä käyttää tuota kaakku sanaa.
lisään vielä mun äidin käyttämät
riissi = riisi
foolio = folio
manssikka = mansikka
leipäkaakku = voileipä
 
Vieras
Amma oli alkuun ihan järkyttävä mutta nykyään tulee itelläkin käytettyä. mies taas huomauttaa mulle joka kerta ku sanon et tuuppa tänne (tule tänne), haeppa, vieppä jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Viruttaa = liottaa :/ (minä venyttelen jos viruttelen)

Litta = Hippa :eek:

Tässä oudoimmat mun korvaan jotka muistan (savolaisena kehtaan nyt kirjoittaa :D )
joo mä kans ymmärrän et vaatteita virutellaan mut mies venyttelee jos viruttelee...

Samoten toi sanKKO-läppä.. ei mee mun jakeluun!! se on sanKo tai sit ämpäri!
 
Enpä nyt tiedä mikä olisi "kamala murresana", mutta tuli vain menneisyydestä mieleen, kun silloinen poikaystävä kertoi armeijassa (Keuruulla muistaakseni) tokaisseensa:" pitääs mennä viruttamahan käret verellä..." oli tupakaverit katelleet vähän pitkään..... :D

tv. Pohojanmaalta Keski-Suomeen eksynyt :)
 
vakstuuki (vahakankainen liina)
keppo (kuppi tai kulho)
poies (pois)
tykö, tykönä (luokse, luona)
ales (alas)

sitten s-kirjain lisättynä verbien imperfektimuotoihin: sanosin(sanoin)
loppus(loppui), kattosiks(katsoitko)

Kui?(mitä varten)

Kattokkaas poiat kui ulkko satta rakkei!

Mää asusi enne toispualjokke, siito aikka vaikskuippal.
Näin Turussa, lisäilen vielä kun tulee enemmän mieleen
=)
 
Essiorvokki
Tuli tuosta "fooliosta" mieleen, että alkuun en lainkaan ymmärtänyt, mitä anopin "stanniolipaperi" oli. Foliotahan se... Kas, kun ei sano muovia "lastiikaksi", kuten iäkäs tätini joskus (esim. ottaa kaupasta lastiikkapussin ostoksia varten).

Anopin kotona nimitettiin myös joustinpatjoja "resoripatjoiksi", minusta resori on sellaista venyvää trikoota esim. paidan hihassa tai helmassa.
 

Yhteistyössä