Kaljun/kaljuuntuvan kanssa seurustelu

  • Viestiketjun aloittaja "Tyttis"
  • Ensimmäinen viesti
"kemeli"
Mun mies on kolmekymppinen ja nyt on hiukset alkaneet harveta just "ihanasti" päälaelta. Olis jotenkin kornia ajatella, että se olis iljettävä sen takia, että hiukset harvenee. Minkäs se itse mahtaa asialle. ikä tekee kaikenlaista: kaljuuntumista, rupsahtamista, odottamattomia sairauksia. Sellaista elämä on.
P.S Tavattiin mun miehen kanssa reilu 4 vuotta sitten, eikä silloin ollut vielä kaljuuntumisesta tietoakaan. Aika varuillaan siis kannattaa olla puolison valinnassa...
 
qqqq
Simson on Vanhan testamentin hahmo Tuomarien kirjasta. Simson, jonka isä on Manoah Danin heimosta, on nasiiri ja voimamies aikana, jona israelilaiset sotivat filistealaisia vastaan. Simson kuvataan fyysisesti hyvin vahvaksi: hän repii leijonan hengiltä paljain käsin ja voittaa kaksintaisteluita.

Simson paljastaa vaimolleen Delilalle, että hänen voimiensa taika on hänen hiuksissaan. Filistealaisten palkkaama Delila leikkauttaa Simsonin hiukset ja Simson vangitaan. Viimeisenä tekonaan Simson romahduttaa viljanjumala Dagonin temppelin, johon filistealaiset ovat tulleet uhraamaan. Kaikki rakennuksessa olleet kuolevat. Simson haudataan isänsä hautaan lähellä Sorea.

Simsonin tarina kertoo kostosta ja naisen petollisuudesta, ja se on suosittu aihe kirjallisuudessa, kuvataiteissa ja musiikissa. Muiden muassa John Milton, Georg Friedrich Händel ja Camille Saint-Saëns ovat käsitelleet aihetta.
 
"jebou"
Hiustenlähdön ja kaljuuntumisen psykologiset seuraukset

Hiustenlähdön ja kaljuuntumisen psykologisten seurausten on havaittu vaihtelevan laajasti. Jotkut hyväksyvät kaljuuntumisen aiheuttaman muutoksen hyvin ilman psykologisia oireita, toisilla puolestaan

psykologiset seuraukset ovat pahimmillaan vakavia ilmeten

ahdistuksena,
masennuksena,
sosiaalisina fobioina ja joissain tapauksissa
ongelmina identiteetin muuttumisen suhteen.
 
"jebou"
Kaljun sosiaalinen merkitys

Kaljuus on muodista ja kulttuurista riippuen nähty joko positiivisena tai negatiivisena asiana. Nykyään kaljuus nähdään länsimaissa usein ulkonäköä heikentävänä seikkana, mutta toisaalta julkisuudessa esitetään myös usein puheenvuoroja, joissa kaljua pidetään komeana. Kaljuus yhdistetään myös "kovan äijän" imagoon. Esimerkiksi monilla nyrkkeilijöillä on ajeltu pää. Skinheadeille ajeltu pää on keskeinen tunnusmerkki.
 
"Tyttöjen äiti"
Omalla miehellä oli kyllä rynsaasti hiuksia kun alettiin seurustella. Kasvatti pitkän tukankin välillä. Nyt pitää hiuksensa lyhyiksi ajeltuina, koska ovat harventuneet päältä jo näkyvästi. Ja mä tykkään ! <3
 
En osaa kuvitella että miehen kaljuuntuminen vaikuttais mun tunteisiin.
Jättäisköhän ap miehen joka menettäis hiuksensa syöpähoidoissa vai olisko tilapäinen kaljuus siedettävää?

Täytyy myöntää toki että mies jolla on vaan tupsut korvien päällä on melko koominen näky, mutta ei sentään este parisuhteelle.
 
Minulle se olisi kova paikka senkin vuoksi, että kaljuuntuminen lähes aina vanhentaa miestä ja tuo kuin salaa lisää ikävuosia. Minua luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin olenkaan, joten jos olisi kaljuuntuva mies niin meille tulisi luultavasti "ikäeroa" tuosta vaan ties miten paljon.

Ja korostan nyt, että kirjoitin LÄHES AINA kaljuuntuminen vanhentaa, ei aina, ettei kenenkään tarvitse suuttua tästä. =)
 
Mulla mies alko kaljuuntuun jo aika nuorena joten siitä lähtien on pitäny kaljua ihan omasta takkaa, eipä sillä oo tainnu muutamiin vuosiin kasvaa hiukset ollenkaan ennää. Ja on kyllä niin syötävän komea :heart: Niillä nyt vaan on semmonen geeniperimä, kolme veljestä ja kaikki on kaljuja :D
Ei kaikille ees hiukset sovi.

Mut makuasiahan se on, ei kaikkien onneksi tarvi tykätäkkään kaikennäkösistä.
 
"xxxxx"
Mä olen aina ollut heikkona kaljuihin miehiin:) oma mies ajelee hiuksensa usein kaljuksi, tai sitten pitää ne ihan lyhyenä siilinä. Hänellä ei siis vielä hiukset ole lähteneet, pitää vaan kaljusta itsellään.
 
miie
Voi elämä! Siis hanki ap semmoinen. Realistinen. Vauvoja syntyy, ihmisiä
kuolee, typerät duunarit äänestää porvaria presidentiksi, miehet kaljuuntuu. Elämän peruselementtejä.
 
"Tyttis"
Voi elämä! Siis hanki ap semmoinen. Realistinen. Vauvoja syntyy, ihmisiä
kuolee, typerät duunarit äänestää porvaria presidentiksi, miehet kaljuuntuu. Elämän peruselementtejä.
Kyllä mä siis ymmärrän ettei kaljulle mies voi mitään, mutta kyllä ma katson oikeudekseni olla niistä tykkäämättä. Minusta kaljuuntuva mies on vain etova ja kai mä olen sitten niin ulkonäkökeskeinen miesten suhteen, että mulle olis kundikaverin hiusten lähtö niin kova pala että voisi ero tulla.
 
Mun mies on alkanu kaljuuntumaan jo tosi nuorena ja ongelman ratkaisu on kaljuksi ajaminen.. Mun mielestä kalju on seksikäs, joten ei ongelmaa, mutta en miekään kyl tykkäis katsoa ainakaan kovin nuorella miehellä sitä et hiuksia kasvaa vaan sivuilla..
 
-
Ompa jännä... mun mielestä miehellä (jotta se on mies) on oltava ainoastaan sänki, on sitten kaljuuntunut tai ei. En erityisemmin pidä hiuksellisista miehistä. Sitäpaitsi komeat kasvotkin tulevat huomattavasti paremmin esille, kun ei ole tukkaa tiellä.
Eli kalju ja parransänki on miehellä ihan must.
 
:LOL: Voin vaan kuvitella miten on hankittu lapset, rakennettu talot ja elämä on kaikin puolin mallillaan. Sit vaimo ilmottaa haluavansa eron. Mies kysyy syytä ja vaimo vastaa: "No kun sul on alkanu tota tukkaa lähtee..."
 
"Keppi"
Vaikka omalla hunajalla on tukkaa kahden miehen edestä, kiinnitän kyllä huomiota aivan muihin asioihin kuin onko päälaella kaksi vai kolme karvaa.

Toisille kalju sopii tosi hyvin ja toisille ei ollenkaan. Miettikääpä vaikka Sami Hintsasta tai Vin Dieseliä. Nam.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä