Kalevalan lapsi-koru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaisin sellaisen, mutta vain yhdellä helalla niin että siinä olisi sininen ja punainen kivi. Se kuuluu oikeasti siihen verkkoketjuun, joka kultaisena maksaa aika paljon, se hela ei ole minkään näköinen ohuessa ketjussa.

Mullon. Toki vasta yks ipana meillä, mutta oon aatellu että yks hela täyteen aka ja jos tarvetta toiselle (eli niitä ipanoita siunaatuis enempikin) helalle niin sitten hommataan sellanen.
Mulla toi on tollasessa aika ohuessa ketjussa (tollanen pyöree, kai tolla joku oikee nimikin on muttei hajuakaan mikä ), mutta ei siis se "oikea" ketju.

Mulla ei ole tuota korua, mutta olen siitä haaveillut ja "tilannut" sen mieheltäni kun pienokaisemme syntyy elokuussa! Jos lapsia siunaantuu tulevaisuudessa enemmän, niin uskoisin heidän mahtuvan samaan helaan :)

Haluasin sen tällaiseen ketjuun, sillä itselläni on tällä hetkellä juuri tämä LÄHDE-koru kaulassa ja nimenomaan pidän tästä ketjusta! Samaa mitä on Vanamossakin, eli jos vaan saa siihen tuollaisen ketjun niin IHANAAAAAAA!!!

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/6656/1

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Hei! kuka omistaa? Onko teillä oma hela jokaisesta lapsesta vai laitatteko kiviä yhteen helaan useamman? Ja minkälainen ketju? Yhdellä tutullani oli nahkaisessa nyörissä?

siihen yhteen helaan ei saa mielestäni lisättyä niitä kiviä vaan uusi joka lapsesta. Korjatkaa jos olen väärässä.
Mulla 4helaa on verkkoketju mutta se ei ole kalevalan vaan jonkun muun joka oli lähes samanlainen mutta hinta edullisempi.

Onko tosiaan näin et joka lapsesta oma hela.. Mietin vaan et onko "tyhmän" näköinen kahdella helalla?

ei tietenkään ole tyhmän näköinen kahdella helalla, nätit ne on vierekkäin.
muistan kysyneeni myyjälältä tätä asiaa kun itsekin luulin ilmanmuuta ensin että kiviä lisätään helaan mutta ei ollut niin vaan ostetaan aina uusi.

Minulle sanottiin, että siihen voi lisätä kiviä. Koska mikäli saa esim. kaksoset, voisi lapsikorun tilata Kalevalalta oikean värisillä kivillä. Itselläni on vasta yksi lapsi, mutta mikäli tarvetta tulisi, laitattaisin varmaankin vain uuden kiven. Tulee muuten kalliiksi hankkia joka kerta uusi yli 300,- hintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minulle sanottiin, että siihen voi lisätä kiviä. Koska mikäli saa esim. kaksoset, voisi lapsikorun tilata Kalevalalta oikean värisillä kivillä. Itselläni on vasta yksi lapsi, mutta mikäli tarvetta tulisi, laitattaisin varmaankin vain uuden kiven. Tulee muuten kalliiksi hankkia joka kerta uusi yli 300,- hintaan.

Mun miehelle oltiin sanottu kans että voi lisätä kiviä. Liekkö sitten puhunut kukkua myyjä täti. Epäilen että olisi. Kyllä ammattitaitoinen hopea/kulta/koruseppä valmiiseen paikkaan yhden kiven saa upotettua.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mun miehelle oltiin sanottu kans että voi lisätä kiviä. Liekkö sitten puhunut kukkua myyjä täti. Epäilen että olisi. Kyllä ammattitaitoinen hopea/kulta/koruseppä valmiiseen paikkaan yhden kiven saa upotettua.

Ja kun on kerta Kalevala korun tuote, luulisi heidän kyllä itse tietävän mitä voivat omille korumallistoilleen tehdä.

kirjoitti toisessa ketjussa, että on sekä sellaisia heloja, joihin ei voi lisätä että sellaisia, joissa on ne tyhjät paikat lisättäville kiville valmiiksi eli niihin voi lisätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Hei! kuka omistaa? Onko teillä oma hela jokaisesta lapsesta vai laitatteko kiviä yhteen helaan useamman? Ja minkälainen ketju? Yhdellä tutullani oli nahkaisessa nyörissä?

siihen yhteen helaan ei saa mielestäni lisättyä niitä kiviä vaan uusi joka lapsesta. Korjatkaa jos olen väärässä.
Mulla 4helaa on verkkoketju mutta se ei ole kalevalan vaan jonkun muun joka oli lähes samanlainen mutta hinta edullisempi.

Korjaan heti eli yhteen helaan saa upotettua 8 kiveä. Sehän se koko korun vitsi onkin.

Minulla on hopeinen lapsikoru kahdella punaisella kivellä. Ketjuna on Kalevalan verkkoketju ja Kalevalan nahkainen ketju. Noita voi sitten vaihdella niin saa korusta ihan eri tyyppisen.
Korua voi käyttää kahdella tapaa; joko upottaa useampia kiviä samaan helaan tai sitten ostaa joka lapsesta oman helan. Tuo hela on aika painava ts. itse olen kyllä tykännyt tuosta ajatuksesta, että joka lapsi saa oman kiven yhteen helaan. Ja tosiaan 8 kiveä saa upotettua yhteen helaan ts. ei kyllä heti alkuun käy hela ahtaaksi.

Ajattelin, että olisi kiva tästä toisesta lapsesta saada toinen hela, niin "kaikki näkisivät" ensi silmäyksellä, että minulla on kaksi lasta. Lisäksi voisi antaa sitten kun minusta aika jättää kummallekin omansa. Hinta vain hirvittää, kun varmasti pitäisi nyt ostaa paksumpi ketjukin. Nyt pidän tätä yhtä helaa vanhassa melko ohuessa ketjussa.

Yhteistyössä