Kalevalan lapsi-koru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
saa lisättyä kiviä jälkeen päin.
hopeiseen mahtuu kolme kiveä ja kultaiseen viisi.
mulla roikkuu kaulassa hopeinen tynnyri kahdella punaisella kivellä..
ketjuna on kalevalan sellainen paksu ketju joka maksoi paljon,mutta on ihana!! :p

Eipä näytä olevan kuvaa nahkaketjusta tuolla nettisivulla, muut ketjut löytyy Käätyjen alta.
Minulla oleva Kalevalan nahkainen ketju on punottu, musta, hopeisella papukaijalukolla.
Tuossa kuvastossa sivulla 10:
http://www.tammerkulta.fi/www/KK_Joukuv_web_rgb.pdf

Mulla on pronssisena ja 2 helaa, molemmille lapsille omansa.

Niitä Heloja on vissiin 2 erilaista, toiseen ei saa ku yhden kiven ja toiseen voi lisätä halutessaan.

Mulla on myös Kalevalasarjan ketju, mutta ei se oikea narumainen, mikä kuuluisi, koska myyjä sanoi että se päällä ei voi esim.nukkua kun katkeaa herkästi ja mä olen toosi huono muistamaan ottaa korut pois.

Mulla on tälläinen ketju kaikkein paksuimpana http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/5002

ja mun mielestä näyttää tosi hyvältä tässäkin, monet luulleetkin, että kuuluvat yhteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on pronssisena ja kolmella helalla (erilaisia ) ja sillä verkkoketjulla, muutenkin tuo pronssinen kalevala on mun juttu =)

Lapsi-korua ei myydä kuin kultaisena ja hopeisena.
Kalevala Tynnyrihelaa myydään noiden lisäksi pronssisena. Varmaan tuo tynnyrihela on semmoinen johon saa vain yhden kiven. Lapsi-koruun niitä saa upotettua 8 kiveä, sanottiin Timanttiset-liikkeestä.
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat_riipukset_ilman_ketjua

Mulla on se hopeisena ja joka lapsesta oma hela. Eli tällä hetkellä kaksi, kohta kolme helaa. Eikä ole tyhmän näköinen kahden helan kanssa.

Ja mulla se oikea ketju siihen. Lisäksi olen saanut mieheltä huomenlahjaksi sen rannekorun ja pidän niitä heloja joskus ranteessakin. Ne on tosi ihanat siinäkin. Ainut missä ne haittaa niin tietokoneella kirjoittaessa ne voi vähän paukuttaa näppikseen välillä. :) Mutta on ihanat ranteessakin pitää siis.

Multa löytyy hopeinen hela paksuhkossa hopeisessa ketjussa. Yhteen helaan aion laittaa niin monta kiveä kuin mahtuu (3 kpl) ja jos neljännenkin lapsen joskus saisi, ostetaan sitten toinen hela.

Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
:wave: Mulla on oma hela jokaisesta lapsesta ja kultainen ketju. Kaunis.

Onko sinulla Kalevalan ketju? Jos on niin millainen? Montako kultaista helaa sinulla on; tarkoitan siis, että onko kokonaisuus kultaisena raskaan näköinen?

Olen itse yrittänyt löytää sopivaa ketjua siihen kultaisen helan kaveriksi, mutta en ole löytänyt vielä sopivaa. Siksi kyselen.

Mulla on hopeisena yksi hela sinisellä kivellä, toisen helan saan sitten kesällä kun on kakkosen la :) hopeiseen helaan saa yht.3 kiveä, kiven lisäys maksaa 136euroa. Helahan maksaa itsessään yhdellä kivellä vain 61euroa, joten mieluummin otan jokaisesta lapsesta uuden helan :)

Mä en yleensä voi sietää Kalevalaa mutta multa löytyy tuo äiti-lapsi koru kultaisena kahdella kivellä. Musta ihanan yksinkertainen ja tykkään siitä kovasti. Mun tyyliä ei ole jokaisesta lapsesta eri hela... Hela on kultaisessa papuketjussa.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Mä en yleensä voi sietää Kalevalaa mutta multa löytyy tuo äiti-lapsi koru kultaisena kahdella kivellä. Musta ihanan yksinkertainen ja tykkään siitä kovasti. Mun tyyliä ei ole jokaisesta lapsesta eri hela... Hela on kultaisessa papuketjussa.

millanen on papuketju?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja =):

millanen on papuketju?

Tällainen http://www.korunetti.fi/hopeinen-papuketju-p-877.html

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Onko tosiaan näin et joka lapsesta oma hela.. Mietin vaan et onko "tyhmän" näköinen kahdella helalla?

Ei mun mielestä ole tyhmän näköistä..

Meidän äidillä on noita heloja 3 rinnakkain, hänellä kultainen, kun sain esikoiseni, sain äidiltäni lahjaksi hopeisena samaisen Kalevalan lapsi-korun. Muistankohan nyt ihan väärin, vai merkataanko lapsen lapset jotenkin myös noihin, siis esim. Äidilläni on kolme lasta, eli kolme helaa ketjussa, no minä olen ainut joilla on lapsia, ja muistaakseni hän on hommannut, siihen minua tarkoittavaan helaan kaksi kiveä tarkoittaen lapsiani???

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Eli saako yhteen hopeiseen helaan nyt kuinka monta lasta merkattua kivillä??

kolme sais lisättyä sen yhen valmiina jo olevan kiven lisäksi niin, että ne kivet ovat sitten kaikki samassa linjassa. Mutta toki noihin ympärillä oleviinkin paikkoihin voi varmaan lisätä.

Mulla on tuo hopeinen hela sinisellä kivellä ja toivon mukaan syyskuussa siihen tulee täydennystä!

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

kolme sais lisättyä sen yhen valmiina jo olevan kiven lisäksi niin, että ne kivet ovat sitten kaikki samassa linjassa. Mutta toki noihin ympärillä oleviinkin paikkoihin voi varmaan lisätä.

Mulla on tuo hopeinen hela sinisellä kivellä ja toivon mukaan syyskuussa siihen tulee täydennystä!

Eli neljä lasta mahtuu yhteen hopeiseen helaan? Ok. Kiitos.:)

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

Eipäs kun kaksi sais lisättyä, sorii :) (niin että ovat tuossa keskellä samassa linjassa)

Yhteistyössä