Kaksosraskauden kokeneet tai juuri kokevat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiphei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiphei"

Vieras
Sain tietää odottavani kaksosia ja tunteet vaihtelevat ilosta huoleen.
Miten mun kroppa kestää, miten vauvat pysyvät hengissä ja kasvavat terveiksi ja mitä kaikke atässä mieleen tuleekaan.
Ilmeisesti ovat vielä samanmunaiset eli on vielä enemmän riskejä.

Olisi kiva saada kokemuksia? :)

Mulla on vinkki sinulle - Googleen hakusanaksi Monikko-onnea. Se on palsta joka vaatii rekisteröitymisen ja modejen hyväksynnän mutta sieltä löydät paljon kaksosten ja kolmosten vanhempia ja odottajia.

Onnea kaksosuutisesta! Mun kaksoset on nyt 2-vuotiaita menijöitä. Raskausaikana tuli lievää pahoinvointia alussa, iskiaskipua rv 16-18, vuodelepoa ja kortisonipiikit rv 30-34 ennenaikaisen synnytyksen uhan takia, rutosti raskausarpia ja lopulta synnytys käynnistettiin rv 38. Synnytys sujui alateitse ja oli kamala, mutta lapset on terveitä ja ihania. ???? mun lapset erimunaisia, silti seuranta loppuraskaudessa oli tiivistä.

Ok, tuo sairaslomatieto on hyvä. Siitä jo luin etukäten ja mietin että onko se tosiaan aina niin.
Tietenkin niin pitää tehdä jos lääkäri suosittelee, tietää sitten vaan jo omia töitä järjestellä sitä mukaa. :)

Onnea! :) mulla kaksoset 1v9kk. Maailman ihanin ryhmä löytyy facesta: kaksoset ja kolmoset. Ikinä en ole missään saanut niin paljoa vertaistukea! Odottajille ja jo monikot saaneille. :)
Mä jäin saikulle 27viikolla, mutta jotkuthan porskuttaa töissä ihan loppuun asti. Mulla kaikki meni hyvin ja synnytys oli nopea ja helppo (3h) pojat syntyivät viikolla 38. Rankenpaahan tää on kuin mitä ollut yksösien kanssa, mutta niin ihanaa! Tunnen olevani etuoikeutettu kun sain tämän ihmeen kokea. Mitään niin ihanaa ei ole kuin se, kun nuo kaksi halivat toisiansa, puhuvat yhteistä omaa kieltänsä ha kikattavat toistensa jutuille. ??

Mun pojat ovat jo 7 mutta muistan raskausajan sujuneen erinomaisesti. Mistään en olisi edes tiennyt odottavani kaksosia jos ei olisi ultraa olemassa. Olin hoitovapaalla mutta tuskin olisi edes tarvinnut jäädä sairaslomalle aikaisemmin. Identtiset pojat syntyivät yli kolmekiloisina alateitse viikolla 38+1.
Mulla on kaksi vanhempaa lasta ja nämä ovat olleet kyllä helpommat ja terveimmät lapseni.

Onnea odotukseen äläkä etukäteen stressaa. Jos vaan vähänkään tuntuu ettet jaksa töissä niin ilman muuta pyydä sairaslomaa.

kertoi asukkaita olevan kaksi. Meidän esikoinen oli silloin 1v8kk

No, kaikki meni kuitenkin hyvin. Pojat syntyivät alateitse rv 37+1. Kävin töissä rv 16 vkolle asti ja kun huomasin, että väsyn tosi pahasti, jäin kotiin esikoisen kanssa. Tuskin olisin jaksanut paljoa yli rv 20 olla töissä, eli sairasloma olisi ollu edessä.

Pojat painoivat syntyessään 2820g ja 2680g eli olivat oikein hyvän kokoisia. Sairaalassa oltiin 9 päivää, lähinnä kellastumisen vuoksi.

Vauva-aika sujui tosi ihanasti, ei ollut laisinkaan niin rankkaa kuin luulin. Rankinta oli, kun pojat olivat n. 2v kun kummallakin paha uhmaikä ja toinen sairasteli paljon.

Nyt ovat maailman ihanimmat velikullat, oikein paita ja peppu.

ei se kaksoisraskaus loppujen lopuksi ole niin erikoinen tai vaikea juttu. seurataan toki tarkemmin, olet isompi ja niin päin pois. yksilöllistä tuossakin. synnyttäminen ei juuri eroa oli kohdussa sitten kaksi tai yksi. ponnistat vain kaksi, yksitellen.

Niinhän se varmasti on. Kunhan ei tulisi mitään ongelmia. Mutta tosiaan murehtiminen ei auta, pitää koittaa vaan iloita.
Mahasta varmaan tulee valtava kun nyt jo alussa on iso.

Yhteistyössä