Kakskymppiset yrittäjät 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petrra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunflower11: Joo testailen ovistiukulla tällä hetkellä. Yrittäminen alotettiin viime heinäkuussa joten pilleritkin jätin heinäkuussa 2010 pois. Tolla Davidilla minäkin testailen ja en oo aikaseks saanu muuta ko kontrolli viivan :/ alkaa pikkuhiljaa oikeen ärsyttämään tällänen..

mimmiih: Testaatko kerran päivässä/kahdesti? Kuulemma joillakin se lh-hormonin nousu voi olla ihan äkkinäistä että näkyy esim. vaan illalla ja seuraavana aamuna ei mitään.
Itse sain noilla parhaiten viivat näkyviin aamupissasta vaikkakin sanotaan ettei sais, mut aamupissasta mä ainakin olen testit tehnyt ja hyvin saanut "oviksen kiinni"..
Toivottavasti bongaat! Ehkä kannattaa muita testejä myös kokeilla, digi on ihan hyvä vaikkakin kallis.

Mä oon tehny n.klo10 ja sitte iltasella (klo:21) kun töistä oon päässyt ja joskus siinä välissäkin:D Meinasin kyllä kävästä ens kiertoon hakemassa niitä digitestejä jos ei tärppää nytten:)

Viimeksi muokattu:
Mietiskelen täällä, että olisiko nuo raskaustestit voineetkin näyttää oviksen? Kun nyt on tullut oudon paljon valkovuotoa ja masukipuja on ollut. Onko kellään kokemusta tuollaisesta? Entä miten on, onko Teroluteista haittaa jos raskaus olisikin alkanut? Pähkäilen nyt, että odotanko pari viikkoa ja sitten testaan vai haenko heti Terolutit. On tämä vaikeaa!

mimmiih koitappa vaihtaa ovistesti merkkiä, vaikka edes toiseen liuska testiin ku David, itellä myöskin huonoja kokemuksia Davidista, eivät tahtoneet kunnon plussaa näyttää vaikka mulla ei pitäis olla ovuloinnissa ongelmaa. Vois kuvitellä että kun sulla aika lyhyt kierto niin oviskin tulis viimestään kp12, eli plussa siis aiemmin. Eikös oviksesta olis hyvä olla menkkoihin matkaa minimissään 10pv että raskaus mahdollinen..? mitä muut mieltä? Kyllä sä vielä sen oviksen bongaat, jos tämä kierto meni häneksi niin ensi kierrossa( jos koko ens kiertoa tulee :D) toisella testeillä testaat, tosiaan kannattais ajoissa alottaa ja testata vaikka kaksi kertaa päivässä niin saat varmuuden. Elä lannistu! :hug:

Moonbride mun mielestä r-testin ei pitäis näyttää ovista, vaikkakin lh- hormoni ja raskaushormoni lähes identtiset, mutta ovistestillä on mahdollista testata raskaus, r-testi tunnistaa vaan sen pienen eron lh:n ja r-hormonin välillä kun taas ovistesti voi hämääntyä raskaushormonista (olen netistä itse ettiny ku saman asian kanssa oon kerran paininu). Ei Teroista pitäis haittaa olla vaikka raskaana, gyne sanoi mulle että ei haittaa vaikka tulee raskaaksi kuurin aikana. Voithan tehdä vielä pian varmistus r-testin, mutta sinua alottaisin Terot mahdollisimman pian, jotta pääsee uuteen kiertoon ja saat uuden mahdollisuuden. Tsemppiä! Mulla muuten ollu ku kierrot veny niin pitempään ennen ku alko masukipua ja taispa olla valkavuotoakin, kuten yleensä ennen menkkoja.

Adalemina tervetuloa ja onnea vauvapuuhailun aloitteluun :wave:

Itseasiassa raskaustestit voi näyttää oviksen, yleensä haaleana haamuna / roskishaamuna. Tältä palstalta olen mm. lukenut sen koska kyse on aika samanlaisesta hormonista..
Ja ovistestit raskauden jos se kontrolli ja testiviiva on yhtävahvoja tai testiviiva vahvempi.

Mä kanssa muistan tapauksen toisesta pinosta, että oli käynyt juuri niin että raskaustesti oli näyttänyt oviksen, raskausplussan sijaan. Ilmeisesti harvinaista, mutta näin voi kuitenkin käydä.

On: tänään nipistellyt ja vihlonut välillä tuolta vasemmalta puolelta, sieltä missä mun anatomian tietojen mukaan munasarjat sijaitsee. :D Täytyy toivoa, että tuntemukset ovat todellisia, eikä mielikuvituksen tuotetta, joka voisi aiheutua liiallisesta vapaa-ajasta :D

Moonbride Ei tule menkat terojen takia vaikka raskautuisitkin tero-kuurin aikana :D siinä sellasta hormonia jota elimistö loppukierrosta itse tuottaa, olen käsittänyt että ne kasvattaa kohdun limakalvoa joka eduksi tietty pikkuisella tarrautumis alustana, ja auttavat sitten vuotoa alkaamaan myös kun omat hormonit syystä tai toisesta eivät hoksaa niin tehdä. Mutta vuoto kyllä jää pois jos olisikin raskaana. TAI SIIS en oo ihan varma käsitinkö kyssärisi oikein....:ashamed::whistle:

Plussatuulia kaikille! Itsellä vielä odottelu tuntuu tässä vaiheessa toivottoman pitkältä..

Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

563462_f520.jpg

PE 6.5

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->
a020.gif

Moonbride.........kp59/?.......................yv2.........1.lapsi
hensq................kp33/?......................yk?..........1.lapsi
Kp 21-30
e015.gif

sameoldsong......kp32/?...........??v.......yk?.........1.lapsi
ttty....................kp32/?...........25v.......yk1..........1.lapsi

Kp 11->20
k030.gif
k035.gif

mimmiih............kp20/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp18/?............20v........yk1.........1.lapsi
Hömelö.............kp16/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Sunflower11......kp14/31...........22v.......yk5........3.lapsi
neonroze...........kp13/26...........21v...yk1............1.lapsi
villabikinit............kp12/?.............24v.......yk1........4.lapsi

Kp 1-10
d030.gif
g010.gif

Kekkuvekku.........kp9/?..............23v.......yk1........1.lapsi
Tigi....................kp9/28............22v.......yk1........1.lapsi
Adalemina..........kp5/?..............23v.......yk1........3.lapsi

Kp??
a015.gif

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi
Epa-88...............kp?/?..............22v......yk1.........1.lapsi

Plussanneet

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oho, tuli laitettua sitte pelkästään tuo kierron pituus viime viestissä, tänään siis kp 11/26. Kyllä nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan tuo ns. o-hetki.. Sitä tuntee ittensä joskus hieman vainoharhaiseksi kun pieninkin mahan nipistys tai vastaava oireilu pitää tulkita niin että "no joko" :D

Se joka on väittänyt, että alkukierto on tylsää aikaa on kyllä mun mielestä ihan väärässä :D. Silloin sentään tietää missä mennään, kun menkat on menoilla. Tää odottaminen on niiin tylsää. Varsinkin kun ei ole mitään hajua kierron pituudesta, että koska voisi alkaa kyttäämään tädin kyläilyä. Erityisesti päivät tuntuu menevän hitaasti, koska oireiden perusteella olisin bongannut oviksen ja talletuksiakin on tehty, mutta nyt ei voi muuta kuin odottaa, odottaa ja odottaa...Eikä auta yhtään kun asia pyörii ihan liikaa mielessä :headwall:

Onpas täällä ollut tänään hiljaista :) Mä oon aika tyytyväinen nykyolotilasta, vauvaprojekti ei pyöri kokoajan mielessä vaan välillä vaan muistan sen ja pähkäilen hetken missä mennään ja sitten unohdan aiheen. Olen vähän pelännyt, että tästä tulee jo heti aluksi jonkin sortin pakkomielle kun olen niin kovasti innostuvaa tyyppiä kun jotain päähäni saan :) Sen verran ajatuksia sille uhrasin, että tiistaina testasin negan, odotetusti toki. Olis vaan niin kiva tietää, koska ne menkat tulee kun nyt mennään kp31 ja mitään oireita niiden alkamisesta ei ole.

Te jotka syötte noita teroja, missä vaiheessa ootte menneet lääkärille menkkojen puuttumisen vuoksi? Mulla siis vasta yhdet luomumenkat tulleet pillereiden lopetuksen jälkeen.. Ja koska tosiaan viimeksi kesti puoli vuotta ensimmäisten kuukautisten tulo kun olin pillereistä tauolla niin huolettaa aika kovin tuo kierto vaikka ei vielä varmaan pitäisi maalailla piruja seinille...

Mä yritän vähän keksiä muutakin ajateltavaa koko ajan kuin pelkkä yrittämien :)

Mulla varmaan joku hormonihäiriö, tissejä kivistää, finnejä pukkaa ym. Joku yksittäinen pieni aivosolu mun päässtä yrittää herättää epätoivoisesti toivetta siitä että olisinkin raskaana koska kakkosta odottaessa oli ekat menkat.. Huoh, vaikka tiedän oikeasti että en ole mut ärsyttääää.

ttty mä menin yksityiselle ku kierto oli 48pv, sitä edellinen kiertoa oli 38. Ennen sitä oli epäsäännöliset mutta kuitenkin alle 30. Menin siis pikaisesti, ja sain sit 3kk terolut kuurin. En odottas pitkään jos kierrot venyy, saa avun kuitenkin helposti.

muoks. ja niin, pahoittelut negasta :/

Viimeksi muokattu:
Sunflower11 ihan hyvinhän voit tulla raskaaksi kun sulla on kierta vasta alussa! :) elä lannistu vaikka testi oli nega ja menkat siis oikeet, sullahan on taas mahdollisuus tässä kierrossa, joten tärppionnea :D

No niin, nyt ehtii taas tännekin kirjotella..

ttty täällä sama. Vauva-jutut ei oo pyöriny päässä enää niin kamalasti kuin muutama päivä sitten. Ehkä asiaa auttoi se että kerroin läheiselle ystävälleni suunnitelmista <3 Toki joka päivä pyörähtää mielessä, mutta ei enää niin fanaattisesti :D
On kyllä uskomatonta tämä odottelu, sitä vaan miettii että pitäiskö tehdä raskaustesti jo vai odotanko vielä pari päivää.. Huomenna kp 33, kuukautiskipuiluja ei ole ollut, tissejä on kivistäny ja nännit ollu kovana yötä päivää. (mies naureskellu kun rasvailen niitä iltaisin kun ne hankaa päivän liiveissä) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hömelö;23718453:
Sunflower11 ihan hyvinhän voit tulla raskaaksi kun sulla on kierta vasta alussa! :) elä lannistu vaikka testi oli nega ja menkat siis oikeet, sullahan on taas mahdollisuus tässä kierrossa, joten tärppionnea :D

Joo :D En mä lannistu ;) ei vaan kun kakkosta odottaessa oli järkyt "menkat" enkä olis uskonut että oon raskaana mut olinpa vain :D Noh, unohdan kokoa ajatuksen ja kaipa nää oireet vaan viittää vaikka siihen ovikseen.

Täällä tekis mieli hirveästi kuvitella kaikenlaisia oireita, mutta ne ei ole mahdollisia, ja vaikka oliskin niin ne on selitettävissä. Tissit kipeähköt ---> ne on aina ennen menkkoja pitkäänkin sellaset. Alavatsaa vihloo ja se on kova ja kipeä ---> no onko ihme kun oon käynyt sellasilla tunneilla missä keskitytään syviin lihaksiin ekaa kertaa ikinä.
Täytyy muuten tuosta liikkumisesta kertoa, että en ehkä olekaan liikkuvuuden kannalta niin toivoton tapaus kuin kuvittelin! Nimittäin tänään pilatesin ohjaaja luuli, että olen aikaisemminkin käynyt pilatesissa, vaikka tänään oli eka kerta ikinä! Oli kuulemma todella puhtaat liikkeet ja hyvä liikkuvuus. Mä olin ihan :O, koska mun lihakset tärisi ihan hulluna liikkeissä. Tämän viikon perusteella oonkin tekemässä johtopäästöstä, että kestävyys on kunnossa (peilaan spinningiin ja mataliin sykkeisiin) mutta lihakset vaatii töitä, erityisesti noi syvät. Jos ette oo kokeillut pilatesia ja mahollisuus on niin suosittelen ihan sikana!

Yhteistyössä