Kakskymppiset yrittäjät 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petrra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua ei niinkään noi taloudelliset seikat huolestuta, kun mies on vakituisessa työsuhteessa, mutta yleisesti koko hommaa olen alkanut pelkäämään tässä jo kun tää yrittäminen on konkretisoitunut. Mä pelkään ja toivon että tästä ekasta kierrosta jo tulee plussa. Pelko tulee opiskeluiden hoitamisesta yms...Jotenkin on alkanut tuntua siltä, että tämän kierron tulos riippuu ihan siitä mitä mä toivon, koska Murphyn lakien mukaan se menee sitten varmasti toisin päin. Eli jos mä päätän, että opiskeluiden takia olisi hyvä saada se plussa myöhemmin kuten ollaan miehen kanssa puhuttu, niin aivan varmasti seisoo plussa testissä kun testaan. Jos taas päätän että ihan sama, mä haluan vauvan heti, niin aivan varmasti tulee nega.

Mutta mä veikkaan, että tulee se plussa missä vaiheessa tahansa, siinä on mukana pelkoa jonkin aikaa...

Meilläkin miehellä vakipaikka ja itselläkin mukavasti töitä opintojen ohessa. Vuoden loppuun mennessä pitäisi valmistua ja töitä varmasti riittää, lähinnä jännittää että ehtiikö olemaan tarpeeksi kauan töissä tukien kannalta, ettei ihan minimillä tarvitsisi elää. Asuntolainaa on kuitenkin melko mukavasti..

Uskon myös, että niin suuri onnen aihe kuin se plussa onkin, tulee se ainakin hetkellisesti olemaan myös jopa pelottava hetki, kun ajatus tulevasta lapsesta jotenkin konkretisoituu... :)

Tigi: Itse olen pohtinut ihan samaa asiaa. Olen tullut siihen tulokseen että turhaa sitä murehtii etukäteen. Taloudellisesti ei meillä mitään miljonäärejä olla toinen opiskelee ja itse olen töissä. Suomessa on kumminkin niin hyvät sosiaaliset palvelut, että luulisin että pärjää kohtalaisesti ja toki itsellä varmasti vanhemmat auttaa paljon. Olen ihan varma että me kaikki tullaan pärjäämään aivan loistavasti. Meistä tulee vielä maailman parhaita äitejä <3

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

563462_f520.jpg

MA 9.5

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->
a020.gif

Moonbride.........kp62/?.......................yv2.........1.lapsi
hensq................kp34/?......................yk?..........1.lapsi
sameoldsong......kp35/?......................yk?.........1.lapsi
Kp 21-30
e015.gif

mimmiih............kp23/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp21/?............20v........yk1.........1.lapsi

Kp 11->20
k030.gif
k035.gif

Hömelö.............kp19/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Sunflower11......kp17/31...........22v.......yk5........3.lapsi
neonroze...........kp16/26...........21v...yk1............1.lapsi
villabikinit............kp15/?.............24v.......yk1........4.lapsi
Kekkuvekku.........kp12/?..............23v.......yk1........1.lapsi
Tigi....................kp12/28............22v.......yk1........1.lapsi

Kp 1-10
d030.gif
g010.gif

Adalemina..........kp8/?..............23v.......yk1........3.lapsi
ttty....................kp2/33...........25v......yk2..........1.lapsi
Epa-88...............kp1/?..............22v......yk1.........1.lapsi

Kp??
a015.gif

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi

Plussanneet

Hömelö: Oviksesta ei oikein tarkkaa tietoa, tän viikon puolivälissä veikkaisin :) kierrosta ei vielä varmaa tietoa nimittäin...

Voi minulla on ihan samat tuntemukset kun teillä, pelottaa aika paljon! Mikään muu ei pelota kuin talous, opiskelu ja muitten läheisten suhtautuminen. Sehän se ärsyttää kun ei voi oikein vapaasti iloita, aina jokin nuista asioista painaa mielessä.. mutta tosiaan, suomi on sellainen maa ettei ketään ojaan jätetä vaikka kuin olisi huono rahatilanne!

Sitten/jos se plussa tulee niin uskonpa että murheet unohtuu ja tilalle tulee onnellisuus... ai että <3

Moonbride Muistaakseni kahvia ja teetä saa juoda nutriletin aikana

Hömelö Joo, pilleriden lopettamisen jälkeen ei oo vielä kuukautisia kuulunu. Testasin vain varmuudeksi :) Varmistin saisinko korkata synttäreiden kunniaksi kuohuvan :)

Mua ei niinkään huoleta raha-asiat, ihan "keskiluokkaisia" ollaan, miehellä kaksi vakituista työtä, mä tällä hetkellä määräaikaisena kesän loppuun ja opiskelen työnohessa. Meillä on mahtava ns.tukiverkosto ja kavereista puolet jo perustaneet omia perheitään. Joten sitä on jo niiltäkin saanut vähän käsitystä mitä tuleman pitää. Vaikka eihän sitä osaa konkreettiseti käsittää kuin vasta sitten kun ne lapset on siinä arjessa mukana.
Tästä tuli muuten mieleen se kirjoitus "kun minusta tuli äiti" pyöriny ainakin facebookis naisten muistiinpanoissa. Varsin ihanasti runoiltu, varmasti osuva! :D
Takaisin asiaan : Enemmän mua jännittää se itse odotusaika ja synnytys. Mitä jos mä en eläkään tarpeeksi terveellisesti raskausaikana, jaksaako mies kattella mua kun kömmin puhisten sen viereen viimmesilläni raskaana, meneekö synnytys hyvin, miten kauan kestää toipuminen, mitä jos se vauva ei tykkää musta?
Tai mitä jos tää mun unelma meidän 4-5 henkisestä perheestä kahden koiran kera ei koskaan toteudukaan?

Minä olin 18 kun aloin esikoista odottamaan ja aika shokki se oli kun söin e-pillereitä. Ja tais viikkojakin olla 10 silloin et aika äkkiä sai tottua ajatukseen. Ja yksin odotin ja kannoin vastuun. Huolettihan se pärjääminen, mut hyvinhän me pärjättiin :)
Ja pärjätään edelleen, vaikka olenkin kotona ja mies töissä.

Tää kierto taitaa mennä ihan harakoille :(

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

563462_f520.jpg

KE 11.5

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->
a020.gif

Moonbride.........kp64/?.......................yv2.........1.lapsi
hensq................kp38/?...........25v......yk1..........1.lapsi
sameoldsong......kp37/?......................yk?.........1.lapsi

Kp 21-30
e015.gif

mimmiih............kp25/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp23/?............20v........yk1.........1.lapsi
Hömelö.............kp21/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi

Kp 11->20
k030.gif
k035.gif

Sunflower11......kp19/31...........22v.......yk5........3.lapsi
neonroze...........kp18/26...........21v...yk1............1.lapsi
villabikinit............kp17/?.............24v.......yk1........4.lapsi
Kekkuvekku.........kp14/?..............23v.......yk1........1.lapsi
Tigi....................kp14/28............22v.......yk1........1.lapsi

Kp 1-10
d030.gif
g010.gif

Adalemina..........kp10/?..............23v.......yk1........3.lapsi
ttty....................kp4/33...........25v......yk2..........1.lapsi
Epa-88...............kp3/?..............22v......yk1.........1.lapsi

Kp??
a015.gif

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi

Plussanneet

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mullakin käy mielessä nuo talousasiat välillä, kun itselläni tosiaan on vain osa-aikatyö ja kaikki äitiysrahat ym. jää pieneksi. Mutta on sitä muutkin pärjänneet, meilläkin mies kuitenkin vakityössä ja esim. meidän asuinkulut on tosi pienet tällä hetkellä joten en jaksa huolehtia asiasta hirveästi :) Ei sille vauvalle ole kaiken pakko olla niin uutta ja muodinmukaista kuitenkaan.

Kuten hensq:lla, mullakin kyllä isompi jännittämisen aihe on tuo itse raskaus ja etenkin se synnytys. Sitä pelkään tosi paljon, mutta koska sen vauvan on pakko tulla myös ulos jos se siellä mahassa rupeaa kasvamaan niin uskon että siihenkin ajatukseen tottuu ja jotenkinhan se sitten sujuu. Yritän olla murehtimatta :) Ja samoin sitä, että mulla ei ole vauvanhoidosta hajuakaan - no, mies lohdutti, että kyllä ne neuvolassa sitten opettaa!

Ehkä isoin ja pelottavin asia koko vauvaprojektissa on se, jos vauva onkin allerginen eläimille. En oikein tiedä, miten pystyn siihen suhtautumaan ja en suostu edes ajattelemaan, että eläimistä olisi luovuttava (vaan tottakai se vauva menee sitten niiden edelle, ei sillä, mutta...). Onneksi meillä ei ole kummallakaan edes suvussa mitään allergioita, joten todennäköisyys noille on toivon mukaan pieni...

Mua ei nuo taloudelliset asiat niinkään huoleta, ainahan sitä jotenkin pärjää. Mulla on myös tuo pelko, että entä jos lapsi on allerginen eläimille. Meillä kun on kolme kissaa, enkä niistä aio luopua. Todennäköisesti meillä siedätyshoidettaisiin vauvaa.

Huh, eka Nutrilett-pirtelö menossa, en saanut sitä sekoittumaan kunnolla ja nyt se on tuommoista paakkuista, yh :x Epäilyttää myös tuo juustopasta että kuin kamalaa se on... No, kun on kerran aloitettu niin eiköhän ne alas mene vaikka väkisin!

Eipä oo käyny mielessä noi allergia asiat! :O Onneksi meilläkään ei oo suvussa eläinallergioita. (ruoka-allergioita kyllä : /) Oon vaan miettiny miten noi meidän koirulit suhtautuu pikkuisiin. Niillä on aina niin kauhee vauhti päällä. :D Isompi koira on kyllä hyvä vaistoamaan asioita ja ihmisiä ja suhtautunu tosihyvin meillä vierailleisiin lapsiin. Sitä saa retuuttaa ja vetää korvista ja se vaan makaa :) Kummilapsi kerran pelätti oikein kunnolla meidän pienemmän koiran, ja nykyään se säikkyy pientenlasten äkkinäisiä liikkeitä. :( Muuten se on tosi ihmisrakas, ja tutustuu häntä heiluen uusin ihmisiin. Toivon että pelko pikkulapsiin lähtee kun vauva on nyytistä asti osa 'omaa laumaa'. :)

Kannattaa Moonbride sekottaa pirtelöt ja keitot kannellisessa juoma-astiassa. Silloin saa ravistettua kunnolla, niin ei jää paakkuja. :)

Mä en usko, että noita allergia asiota kannattaa niin pelätä. Koska allergiathan yleensä elläimiin puhkee vasta myöhemmällä iällä, niin jos vauva on ollut tekemisissä eläinten kanssa koko pienen ikänsä, en usko että allergioita syntyy...Tai sehän on ihan tutkittukin, että mitä enemmän kodissa siivotaan, sitä varmemmin lapsi saa allergioita ja astmaa, koska bakteerit yms. edes auttaa sen vastuskyvyn muodostumista. Muistaisin myös lukeneeni jostain, että jos äiti välttelee raskaus aikana jotain ainesosia, kun esim. pähkinöitä on todennäköisempää että lapsi kehittää allergian juuri siihen ruoka-aineeseen.

Niin minäkin olen järkeillyt, että toivon mukaan mahdolliselle lapselle ei tule edes allergioita, kun meillä on kuitenkin kolme kissaa. Koira haaveissa ja muitakin eläimiä. Kyllä eläimet on sellainen rikkaus, että en haluaisi niistä koskaan luopua! :heart:

Kohta pitäisi tädinkin tulla kyläileen kun terokuuri loppuu... Odotellaan. Sitten uuteen kiertoon!
Kaivelin yksi päivä lääkekaappia ja löysin clomifenien jämät, heitin siinä sitten miehelle, että kokeillaanko ilman lääkärin seurantaa. Mutta eihän sitä oikeasti voi, jos tulisikin jotain ongelmia. Kohtahan se on syksy ja toivon mukaan saadaan sitten nuo clomit taas käyttöön. Ja toivottavasti ne tällä kertaa toimii!

Ei niitä allergioita kannata pelkää etukäteen. :)
Minä olen aika allerginen ja nyt nykyinen mieskin on (keliakiaa ym. ollut lapsena ja astmakin molemmilla) ja tää nuorin näyttää olevan yliherkkä joillekin viljoille. Vanhemmalla ei oo mitään, onneksi.

hensq: muokkasin :)

Moonbride sisulla vaan nutriletit alas :D

Minäkään en noista allergiosta stressais. Nykyäänhän puhutaan paljon tuosta siedätyksesta niin eläimien kuin ruokienkin suhteen. Kaikenlaista välttämistä ihan varan vuoksi ei suositella. Uskon siksi että lemmikki eläimet perheessä eivät ole este vauvaperheessä. (itsellä ei lemmikkejä kylläkään ihan muista syistä :D ) Ja se miten lemmikit reagoi vauvan tuloon voi varmasti ennustaa koiran luonteesta. Varmasti tärkeitä että koirat saavat nuuhkia vauvan hyvin ja saavat aikaa tottua uuteen perheen jäseneen. Kaverilla kaksi isoa vauhkoakin koiraa, ja vauvaan hyvin tottuneet, nukkuvat kaikki samassa huoneessakin :D Koirat saavat tulla vauvan lähelle mutta rajat on sillekin, uskoa että vauvasta ei kannata tehdä koiralle tabua ettei sen lähelle saa ollenkaan mennä.

Ja te raha-asioista huolehtivat, ei kannata ressata etukäteen, asiat ihan varmasti järjestyy ja asettuu uomilleen! Itte siinä mielessä onnekas että molemilla vakituiset työt, tosin voi olla kaksteräinen miekkakin koska totuttu elämään kahden palkalla ja kaks autookin, niin voi mennä sormi suuhun ku vähemällä pitää pärjätä :D ihan perustulot molemmilla.

Tohon allergiaan vielä palatakseni että toki on lapsia joilla paljon allergioita ja astmaakin kaikesta huolimatta, mutta onneksi yleensä helpottavat iän myötä. (itse työskentelen myös tuollaisten asioiden parissa lastenosastolla)

Plussatuulia kaikille!!

Kiitos teille lohduttavista sanoista, ehkä en vielä siis itke mahdollisia allergioita :D Meillä ei ainakaan ole liian siistiä joten liikaa hygieenisyyttä ei tarvitse pelätä... hehheh. Mä en ole huolissani eläinten sopeutumisesta vauvaan (ostinhan tosiaan nyt sen kiltin hevosenkin;)), meillä aikoinaan oli kotonanikin koiria kun siskot ja minä oltiin pieniä ja pienin siskoni taisi opetella nousemaan seisomaan roikkumalla maailman kärsivällisimmän ison koiran turkissa, joka meillä silloin oli :) nykyinen koirani on samanrotuinen, ja vähintään yhtä lempeä luonne vaikka vielä vähän raisu onkin kun on vasta vajaa 2v mutta uskon sen rakastuvan vauvaan yhtä paljon kuin me muutkin! Uskon että eläimet perheessä ovat lapsenkin kannalta vain hyväksi, oppiipa pienestä pitäen miten niiden kanssa ollaan.

Täällä ei vieläkään tätiä näy. Viikonloppuna ois tarkotus testailla jos menkat ei satu sitä ennen sieltä tulemaan. Mahaa nipistelee edelleen ja palelu jatkuu, liekö tulossa kipeeks:/ Musta tulee taas kesäajaks leski :/ Mies lähtee huomenna heinähommiin setänsä luokse lahteen ja sieltä kun tulee ni menee kotitilalle hommiin ja mitä minä teen istun ja ihmettelen yksin kotona JIIIHAA :D ainiin tosiaan ja käyn töissä :D

Kauhia kun tänne on tullut paljon asiaa ku ei oo vähään aikaan käyny :D Omalla kohdalla ei kyllä suuremmin huoleta raha-tilanne. Molemmilla on koulut loppusuoralla, itsellä enää näyttö kesäkuussa ja koko opiskeluajan olen käyny siinä sivussa töissä ja hyvin on pärjätty. Miehellä koulu loppuu heinäkuussa ja molempien aloilla töitä riittää. Sekin oli yksi syy miksi lähdettiin nyt yrittämään, kun ei tässä voi rahallisesti mennä enää ku parempaan päin :)
Allergiosta taas, ajattelen niin että tulee jos on tullakseen.. en ala panikoimaan. Perheessä ja muutenkaan suvussa ei onneksi ole eläimille allergisia, mutta miehellä on astma ja paljon allerigoita siitepölystä tomaattiin niin osaa jo varautua että niitä voi olla sitten lapsellakin. itselläni ei ole mitään yliherkkyyksiä enkä ole nirso millekkään joten sitä pelkoa ei toivottavasti ole että oma syöminen edesauttaisi allergioiden syntyyn, jos se nyt pitää paikkaansa, kuten Laretzki kertoi jostain lukeneensa, että jos äiti välttelee jotain ainesoaa niin lapsi voi kehittää allergian siitä.
Koirakin löytyy kotoa eikä kyllä ole tarkoitusta luopua.. ellei sitten jos ei _mitään_ muuta mahdollisuutta ole. Ja vaikka koiruli onkin vasta kohta kaksi vuotias ja sillä sitä virtaa on kuin pienessä kylässä, niin hyvillä mielin mennään ajatuksella että pärjäisi lapsen kanssa, lähipiirissä on paljon lapsia ja kyllä sillä sen verran päässä raksuttaa että osaa kyllä ottaa varovaisemmin pienten kanssa :)

Voi ja tosiaan, perjantaina olisi tarkoitus testata. On nyt tässä viimeisen viikon aikana ollut jos jonkinlaista vaivaa ja olotilaa. Ensinnäkin rinnat ja erityisesti nännit eivät ole koko elämäni aikana olleet näin kipeät, ainahan ennen menkkoja on tietysti vähän arat, mutta nyt ei siis kärsi koskea yhtään, mieskin sai jo huudot kun koitti vähän ronskimmin halata :D Nälkä on mutta mikään ruoka ei maistu, mitään ei jaksa tehdä ja kiukuttaa milloin mikäkin pieni asia.:kieh: Saa nyt nähdä mitä testi sanoo, senkin takia on tarkoitus testata kun on synttärit viikonloppuna ja pitäisi saada varmistus voiko sitä pulloa kumota. Toivon vaan kovasti että testistä tulisi kieltävä vastaus juhlinnalle <3

Yhteistyössä