Ajattelin, että voisin kirjoittaa tänne jotain, en vaan oikein tiedä mitä...
Ensinnäkin, itsehän en oo täällä palstalla vielä kovinkaan kauaa kirjoitellut, muutaman kuukauden ja enemmänkin oon ollut tällainen taustailija, käyn kyllä lähes päivitäin täällä lukemassa, mutta vaan silloin tällöin tulee kirjauduttua sisään ja kirjoiteltua...
Kuitenkin, vuosi meilläkin tulee vauvailua täyteen juuri ja voin vaan kuvitella
Sun ja
Amalia miltä tuo kaksi vuotta tuntuu, ymmärrän, että tauko on varmasti paikallaan. Itsestä tuntuu välillä nytkin, että onko tää hyvä idea, lukea ja kirjoitella täällä...
Muistan ne fiilikset viime joulukuulta, kun oli eka kuukausi täysin ilman ehkäisyä. Olin jotenkin kuvitellut, että nyt sitä väistämätöntä raskaaksi tuloa on estetty ehkäisyllä ja kun se on jätetty, tulen tietty heti raskaaksi, noh, toisin kävi.
Maaliskuussa, kun mun menkat alkoi heitellä ja oli pari viikkoa myöhässä, olin ihan varma, että nyt sitä vihdoin(!) raskaana ollaan. Ja silloin päädyin tänne, kun googlettelin pregcheckin raskaustestin tuloksia... Olin ensin ihan pihalla kun jäin lueskelemaan palstaa, mikä kp, mikä dpo, mitkä ihmeen ovisoireet? Ja nyt tuntuu, että tietää ihan liikaa... Mutta toisaalta, täältä mä olen saanut hirveästi apua ja vertaistukea, kun kukaan läheisemme ei kuitenkaan tiedä yrityksestämme, niin on joku paikka missä siitä voi avautua ja lukea muiden kokemuksista ja tunteista.
Ja
Hopeakissa voimia! Nää on just näitä asioita, mitä ei pysty ymmärtämään. Miten elämä voi olla niin epäoikeudenmukaista.
Mulla on tosiaan tän vuoden aikana 4 lähipiirin (työkaverit, ystävät, perhepiiri) ihmistä tullut raskaaksi ja 3 niistä täysin yllättäen. Yksi heistä ehtinyt kertoa raskausuutiset, saada keskenmenon, tulla uudestaan raskaaksi ja nyt ollaan lähellä h-hetkeä... Siis en tietenkään toivo kenellekään keskenmenoa, en itselle enkä muille. En edes voi kuvitella, kuinka kauheaa se on, ja toivon ettei kukaan ymmärrä tätä väärin, mutta sekin sattuu, että jollekin on tapahtunut noin paljon vuoden sisällä ja vielä yllättäen kaikki ja mulle ei mitään, ei merkkiäkään raskaudesta, ei pienintäkään haamuviivaa yhteenkään testiin... :ashamed:
Pahoittelut vielä uuteen kiertoon joutuneille ja
Pamskulle peukut pystyyn, että tuo olisikin merkki jostain positiivisesta asiasta...