Kakskymppiset yrittäjät 2012

Ostin eilen verigreippii, ajattelin semmoset viikon verran juoda sitä, just ennen ovista.:xmas:
Eilen kaupassa ku oltii niin tuli vaan mieleen et miks ei, foolihappoo on kokeiltu jo eikä se näytä
auttavan ... :/

Muilla kokemusta noist greipeist?

Ei kukaan varsinaisesti suositellu sitä mut oon kuullu et se saattaa auttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Helou naikkoset! Mä oon päivittäin käyny täällä lukemassa, mutta ei oo ollu asiaa, joten olen ollut ihan hissukseen.
Kp36, ei tätiä, ei oireita, ei mitään. Turhauttaa.

Mietin tässä, kun kaikki te pidempään yrittäneet kerroitte tuntemuksistanne ja ajatuksistanne - olisko kukaan teistä halukkaita perustamaan jotakin toista ryhmää? Tai vaikkapa facebook -ryhmää tai jotakin?
Mä aion nimittäin vähentää tätä omaa kaksplus vierailua juuri sen takia, että niin useasti loukkaa itseään... Mutta ikävähän siinä teitä tulee!! :(
 
Millinkäinen
tässä kierrossa en halua olla lainkaan perillä kp:istä, oviksista, oireista yms. Lisäks on muuttohommat yms. sotkemassa kuvioita, niin olen tämän kierron sit aikalailla täälläki poissa kuvioista. Käyn kyllä varmaan lueskelemassa ja kommentoimassa aina välillä.

Mutta tsemppiä kaikille loppuvuoteen! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
-90
-90 Mulla ovulaatioplussa(?) oli maanantaina. Nyt on ollut järjetön väsymys koko ajan ja huono olo koko aamun. Syöminenkään ei auttanut. Vatsa tuntuu myös kummalta. Päätä särkee välillä, kuin joku iskisi veitsellä. Mutta samanlaisia oireita ollut vaikken olisi ollut raskaana :) Uskon, että nämä kaikki oireet liittyy ovulaatioon ja sen jälkeiseen aikaan :) Ajattelin testata dpo 9.

Pregnancy Test Results for 9 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy

Hyvä sivu, mistä näkee millon kannattaa testata. On kyllä vähän virheellinen, kun dpo 1 on ainoastaan 86% nega, vaikka sehän on täysi mahdottomuus :D. dpo 8 ja dpo 9 välissä on kyllä mukava notkahdus, eli veikkaan, että dpo 9 on järkevintä testata aikaisintaan.

.
Kuulostaa ihan mun oireilta noi sun oireet :D Pää on ollu kans nyt tosi kipee ja kaikki vaan ällöttää, ja vois vaan nukkua koko ajan.. Tänään oli pakko tehä testi ja negahan sieltä tuli, tietysti.. Mut hätähousu mikä hätähousu. Pitäis nyt vaan malttaa..
 
Pamsku mä oon itse ihan onneton perustamaan yhtään mitään, mutta mielelläni teidän samassa tilanteessa olevien kanssa juttua jatkaisin! Tää mun palstailu-taukohan ei tietenkään sitä tarkoita etten enää halua olla missään tekemisissä minkään yrittämiseen liittyvän kanssa. Kyllä mua teidän "vanhojen tuttujen" tekemiset, ja toivottavasti myös onnistumiset, kiinnostaa kovasti. Nimenomaan se vertaistuki ja tieto siitä että edes muutama ihminen käy samoja juttuja läpi, on syy siihen miksi täällä on niinkin pitkään tullut pyörittyä.
 
ON: Tänään on ensimmäinen päivä ilman pillereitä. Nyt jänskäillään ekaa tätiä, tai jos oikein hyvä tuuri käy, niin täti ei ehtis ollenkaan kylään.. Ei tarvi laittaa listalle, kun olen vähän niinkuin tjot-meiningillä enkä ainakaan vielä ovista tikuttele, ja kierrosta ei ole hajuakaan..

En kyllä pysty millään käsittämään mitä läpi käy naiset jotka ei onnistu tulemaan raskaaksi omin avuin tai joutuvat yrittämään jopa vuoden.. Omat hermot ei kestäis millään, kun olen sellanen mulletännekaikkiheti-tyyppi. Jaksamisia kaikille teille, jotka ei luovuta vaan taistelee. Onneks nyky lääketiede on kehittynyttä, mutta silti se ei kaikkia auta.. Onneksi te jaksatte yrittää kaikista pettymyksistä huolimatta.. Jotenkin tuli paha mieli näitä viestejä lukiessa. En taida uskaltaa täällä hypettää jos ja kun tärppää :(
 
Minnah: Ihan turhaan omia ajatuksiasi supistelet vain meidän pidempään yrittäneiden takia. Se ei ole kenenkään vika, jos sattuu tärppäämään heti ensimmäisistä kierroista. Hieno juttu vain teidän kannalta! Täällä välillä kärvistellään ja toki ollaan onnellisia kaikkien puolesta jotka oikeasti sitä lasta haluaa ja sen plussan testiinsä saa. :)

Niin ja Pamskulle pistinkin jo myös yksityisesti viestillä että mukana ollaan jos jonkin ryhmän teet!

nnela: Greipin pitäisi auttaa ainakin ovulaation bongaamiseen ihan oireiden perusteella. Itse en pysty sitä mehuna juomaan joten on mun osalta jäänyt kikka kokeilematta, mutta kyllä täällä monet on sitä enemmän tai vähemmän juoneet.

Pahoittelut Miwwi! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Tuossa nyt tulikin jälleen yksi syy miksi mun pitäis pysyä poissa täältä (tosi hyvinhän tää alko :D)..en siis halua että uudet tulokkaat ajattelee et täällä ei uskalla puhua mistään. Toivottavasti kukaan ei nyt oikeasti pahoittanut mieltään näistä meidän puheista, vaan kaikilta löytyisi ymmärrystä.
 
Viimeksi muokattu:
icy
nnela mä sitä greippimehua join aikoinani muutaman kierron ajan, muttei siitä mulle mitään hyötyä ollut. Oon kyllä myöskin kuullut tuosta, että jotkut oviksen bongais helpommin :) Tuota foolihappoa kannattaa silti syödä, monissa vitskuissa sitä onkin tarpeeksi.

Kieltämättä ei ole paljon tehnyt mieli kirjoitella, koska hiukan pelottaa, jos tuleekin sanottua jotain sellaista, mistä joku pahoittaa mielensä lisää (kun pelkkä ilmaantuminenkin aiheutti pahaa oloa :ashamed:). Ja se on viimeinen asia, mitä haluan teille pitkänmatkalaisille tehdä. Niin paljon toivon teille sitä voimaa ja uskoa siihen, että se pikkuinen teillekin suodaan :heart: Onneksi olette kuitenkin löytäneet vertaistukea täältä. Itsekin olen saanut tämän palstan kautta aivan ihania uusia tuttavuuksia =)
 
Sunflower11
foolihappoo on kokeiltu jo eikä se näytä
auttavan ... :/

Muilla kokemusta noist greipeist?
Foolihappoon, sehän on tarkoitus vähentää selkärankahalkion riskiä, ei suoranaisesti auta rakskautumiseen..
Pesun sivuilta:
"Naisen kannattaa syödä foolihappoa jo ennen raskautta, koska se vähentää huomattavasti vaikean spina bifida eli selkärankahalkion riskiä sikiöllä. Esim. Yhdysvalloissa ja Saksassa lääkärit suosittelevat välittömästi raskaustoiveista kuultuaan foolihapon syömistä. Huomaa, että foolihapon imeytymiseen tarvitaan myös B12-vitamiinia ja C-vitamiinia. "

Samoin greippimehu, sehän vaan lisää ilm. ovislimoja ja ovulaation bongaamista helpottaa. Pitäs juoda lasi-kaks kp 1-> ovulaatioon asti.


Mä en kyllä taida mihkään facebook ryhmiinkään : /

miwwille pahoittelut!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 24.11.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Amalia89.........kp56/46...............22v.............yk15.............1.lapsi
memsie...........kp38/28-34..........22v.........yk8.................2.lapsi
Pamsku...........kp37/17-52.........22v..............yk13.............1.lapsi
Miwwi.............kp36/28-35............22v.........yk2(7)..............1.lapsi
Taru_.............kp34/22-35..............21v.........yk7................1.lapsi
ralliruutu.........kp31/28-32.............23v.........yk2.......... ..1.lapsi

Kp 21-30


piupiuu............kp29/29..................22v.........yk3................1.lapsi
Grill................kp26/25-32.............22v........yk14.................1.lapsi
maijac............kp26/33..................23v..........yk3...............1.lapsi
Caro...............kp24/31-41............20v..........yk6..................1.lapsi
-90.................kp22/??.................22v..........yk1.................1.lapsi
Anlii................kp21/27-30(54)..........23v.........yk14............1.lapsi
Skeggo............kp21/39.................20v............yk4..............1.lapsi

Kp 11->20


Nenni88............kp20/28...............24v...........yk3................2.lapsi
Henskuliini93......kp20/30............19v.............yk5................1.lapsi
Ole luonani aina..kp18/28.............24v............yk1................3.lapsi
Mona Lisa...........kp18/??............22v............yk??................2.lapsi
Miramei.............kp17/38-40..........24v.........yk4(10)............1.lapsi
Nuttis...............kp17/30..............20v............yk4................1.lapsi
AnnuLiisa..........kp15/25-28.............25v.......... yk5..............1.lapsi
Hopeakissa.......kp13/28-38(107)............24v.........yk8...........1.lapsi

Kp 1-10


Leva...............kp9/33................23v..............yk5.............1.lapsi
Sunflower11....kp8/24-28.........24v..............yk25............3. lapsi
millinkäinen......kp8/25-40.............22v.............yk9.............1.lapsi
nnela.............kp4/29................22v............yk3...............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Grill..........dpo10..............1.12
Taru_.......dpo18.........?

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Punnabis, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, susupala, Niiu, Minnah88, lumihiutale92



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
(susupala)
Henkari

MARRASKUU
(lumihiutale92)
nanna_
BDU
Mosmos


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Pieni Suuri Ihme

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
(.) Taas omaa napaa,sorryy :D
kp 29/29 ja menkkaoireet muuttunu oudoksi alavatsan pistelyksi ja vuotoa ei näy..testikin nega vielä.. Ilman testailuja aattelin nyt viikon olla ja jos menkkoja ei kuulu siis tuohon viikkoon niin sit vois digiä harkita :) Kamalan jännää tämä kuumeilu ;)
 
Mietin kyllä oman aikani, että kirjoitanko omaa mielipidettä lainkaan. Mutta tulkoon nyt sitten. Että kyllä se suoraan sanottuna tuntuu väärältä, kun toisilla asiat ovat niin hyvin. Naps vaan, ja raskaana ollaan. Jokainen kuitenkin tottakai saa nauttia raskaudestaan ja plussastaan, tuli se miten aikaisin tai myöhään vain.

Matkan pituus, minkä jokainen itse kulkee, vaikuttaa kuitenkin pitkälti omaan suhtautumiseen, kun puhutaan heistä jotka heti raskautuvat. Niin kovin helposti, ilman sitä odottamisen, pettymysten ja tunteiden vuoristoradan tuskaa, joka toistuu kuukausi kuukaudelta. Enpä olisi itsekkään silloin yli vuosi sitten tähän pinoon tutustuneena uskonut, että hyppään tälle matkalle mukaan. Ja erityisesti sitä en olisi ikinä voinut uskoa, että täällä ollaan vielä yli vuosi yrittämisen aloittamisesta lukemassa ja myötä-elämässä sitä toistenkin lapsetonta arkea. Syli on edelleen tyhjä, mutta toivoa ei saa menettää.

Itse olen viettänyt tässä viime aikoina aika hiljaista elämää täällä palstalla. Luen täällä ehkä liikaakin ketjuja, suren, kadehdin ja ties mitä.. Mutta olen oikeasti onnellinen niiden puolesta, joille elämä tuo tullessaan sen pienen nyytin. Erityisesti sitä toivoisi pitempään yrittäneille, mutta toisaalta en kyllä toivoisi sen vuodenkaan rajapyykin ylittyvän kellään, ajattelemattakaan sitä porukkaa, joilla se vuosi on jo kaukana takanapäin. Ehkä tämä meni hiukan jaaritteluksi, mutta ajatukset on kyllä hiukan sekaisin. Facebook täyttyy jälleen erään äidin viikon vanhan ei-toivotun vauvan kuvilla. Katsotaan milloin äiti kyllästyy tämän toisen lapsen kohdalla ja antaa senkin pois.. :(

Voimia taipaleensa alussa oleville sekä pitkänmatkalaisille. Ja anteeksi sekava avautuminen, en halua loukata ketään.. Plussan soisin jokaiselle kuitenkin. Jos ryhmä perustetaan, tulisin mukaan mieluusti, jos vain huolitaan. Onhan tässä jo yli vuosi takana ja clomi-resepti odottamassa joulukuuta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei ja Grill
Hopeakissa, mielestäni kirjoitit viestisi asiallisesti, omat tunteet esille tuoden. Pitkälti hyvin samantapaisia ajatuksia kuin mulla, vaikka omaa yritysaikaa on "vasta" 9 kk takana. Ajattelen silti jo kuuluvani enemmänkin tuohon pidempään yrittäneiden kastiin.
Tässä odotusajan mittaisen matkamme aikana on jo lähipiirissä useampi myöhemmin yrityksen aloittanut pari plussannut. Suurin osa 2-3 yrityskierron aikana. Ja me tässä vielä odotellaan. Samalla toivoa täynnä, mutta koko ajan enemmän mahdollista lapsettomuutta käsitellen ja siihen ajatukseen totutellen. Vaikka vielä ei kirvestä kaivoon heitetäkään. Tiedän vain, ettei mies olisi vielä valmis ottamaan mitään tehokeinoja käyttöön, jos näin ei toivottua tulosta saavuteta.

Ja tästä aiheesta luontevasti, vessareissulla paperiin vaaleanpunaista, joten taitaa pikkuhiljaa kp 38 kääntyä kp 1:sen suuntaan. Jälleen kerran mietin, että lähekkäin olon vähäisyydestä tai väärästä ajoituksesta se ei voi olla kiinni... :/
 
Joo eiköhän me nyt tehdä niin et mut voi laitta taustalle. Jos joku haluaa käydä lukemassa maraton-postauksen aiheesta niin se löytyy tuosta Pieni Suuri Ihme: Tauko, mutta sanottakoon vielä tännekin että eilen kun tätä asiaa alkoi ihan kunnolla miettiä, tuli mulle jotenkin hyvä olo. Toki myös kova ikävä teitä jo nyt, ja siinä mielessä en haluaisi täältä lähteä, mutta en mä vaan kestä tätä enää. Tällä hetkellä, kun itsellä ei ole juuri ollenkaan toivoa plussaan, on mulle erittäin kova pala se miten helposti tämä toisilta käy. Ja että jotkut kuumeilevat jo toista lasta tässä kun itse ei saa edes sitä yhtä.
Taukokiertojen aikana tällä omalla yritys-rintamalla tuskin tapahtuu yhtään mitään, joten nyt on pakko yrittää vaan olla ja nauttia elämästä niin paljon kuin se näissä olosuhteissa on mahdollista.
Mä en todellakaan halua että mun takia muut jättäytyy täältä pois tai ei uskalla kirjoittaa mitä haluaisivat. Ei mulla ole oikeutta riistää valituksillani keneltäkään sitä korvaamatonta tukea minkä täältä voi saada, vaan ennemminhän se olen minä jonka pitäis sit vaikka hakeutua tuonne lapsettomuus-puolelle. Tällä hetkellä musta ei vaan ole tsemppaamaan ja onnittelemaan uusia yrittäjiä, en pysty tsemppaamaan edes itseäni. Kuulostaa ehkä todella itsekkäältä, mutta mä luulen että palailen sitten tammi-helmikuussa kun itselläkin on edes vähän toivoa.
Aivan varmasti täällä tulee käytyä vielä, ei sitä varmaan voi ihan kuin seinään lopettakaan. Jos joku tosiaan jonkun ryhmän perustaa (mieluummin ehkä vaikka tänne kuin fb) niin haluaisin kyllä mukaan.

Olette aivan ihania ihmisiä, pitäkää lippu korkealla! :wave: :heart:
 
Sunflower11
Amalia, jos vielä luet! Sulla on ihan täydet oikeudet olla itsekäs tässä asiassa koska sun pitää ennen kaikkea ajatella sun/teidän jaksamista!
Ihanaa taukoa! Mie en täällä oo enää kun takaisin tuut, mutta jos ei tauko tuota tulosta, toivon koko sydämestäni että hoidot tuottaa! Ihan hetimmiten ettei tarvi pidemmän kaavan mukaan niitä mennä. Mukavaa joulunodotusta sinulle! :hug:
 
-90
Minä malttamaton tein testin nyt sitten ku eilisestä asti ollu tosi kova menkkakivun tunne ja kokoajan oksettaa.. Vaikka nyt onki vasta dpo 6.. Testiin tuli testiviiva ja siihen toisen viivan kohtaan tuli alareunaan tosi lyhyt mut punanen viivanpätkä. Mahtaskohan se tarkottaa jotain :eek:?
 
Sunflower voi ystävä rakas, kohta tulee kyyneleet..Mun piti jo heti tulla takaisin kun tuli sellainen olo et kyllähän mun nyt täytyy teitä vielä kiittää erikseen seurasta ja tuesta! Sulle halusinkin sanoa että toivon todella sulle sitä maailman ihaninta joululahjaa, kahden vuoden yrityksen "kunniaksi". Monesti olen miettinyt et olisipa sullakin oma blogi, tuntuu oudolta ettei olisi enää teidän matkassa mukana. Ihanaa ja rentouttavaa taukoa myös sulle JOS sinne päädyt :hug:

Grill nämä palstat ovat monille niitä paikkoja joissa käydään vain purkamassa omia ajatuksia, mutta sä jaksat aina tukea ja kommentoida muiden juttuja, sä olet kyllä ihan huippu tyyppi, mitä nyt on oppinut tuntemaan :) Ja uskon et teillä tärppää kun ei kummassakaan mitään vikaa ole!

Sama juttu Miramei, mä uskon vakaasti että sä siirryt parin kuukauden sisällä plussanneisiin! Myös sä jaksat aina tosi hyvin tsempata muita omasta menetyksestä ja pitkästä yrityksestä huolimatta :)

Pamsku sä olet vahvempi kuin luuletkaan, niinhän sitä aina ajatellaan et "kaikki ympärillä saa vauvoja", mutta että oma anoppi! Ja sä olet silti pitänyt pintasi, olet kyllä sitkeä sissi, jonka sitkeys varmasti vielä palkitaan!

Anlii jos nyt luet tämän, sä olet myöskin usein mun ajatuksissa, sen verran samanlaisia ajatuksia meillä, silloin kun käyt kirjoittelemassa. Sullekin toivon kaikkea hyvää :hug:

Hopeakissa hienosti olit kirjoittanut tuonne edelliselle sivulle, hatunnosto että pystyt iloitsemaan muiden puolesta, toivotaan että viimeistään ne clomit tuo teille toivotun lopputuloksen :)

lumihiutale sun matkaa onneksi pääsen blogisi kautta seuraamaan, mutta hurjat tsempitykset nyt vielä tännekin!

Moni muukin nimimerkki tulee usein mieleeni, mutta tässä nyt näitä kovia kokeneita/vuoden rajan ylittäneitä, joille plussan toivoisin hetimmiten ja jotka ovat jaksaneet pisimpään mun juttuja lukea. Hyvää loppuvuotta kuitenkin kaikille tasapuolisesti! Nyt mä yritän oikeasti pysyä tuolla taustalla :D
 
Vau... Harvemmin (lue: ikinä) sitä tulee itkettyä tietokoneen ääressä, oikeasti tuntemattoman (mutta kuitenkin niin hyvän ystävän!) kauniille sanoille. Kiitos Amalia, mitä parhainta loppuvuotta teille ja vielä parempaa uutta vuotta! :heart: (Menenpä tästä pian tuonne blogin puolelle. :))

memsie: Pahoittelut! :( :hug:

-90: Paha mennä sanomaan ilman kuvaa, mutta tuskin vielä noilla dpo:illa mitään varmaa voi testi näyttää... : /

Ääääh, mä menin nyt jotenkin niin hämilleni että en yhtään muista mitä muuta piti kummentoida. :whistle:
 
Voi Amalia! Samaa sanon kuin Grill, kiitos ihanista, piristävistä sanoistasi! Mulla tulee oikeesti sua ikävä, ja varmasti jatkan blogisi lukemista!
Me ollaan juurikin samassa "pattitilanteessa" yrityksen suhteen. lääkäri määräs mullekin yrityksettömän kierron väliin (kunhan seuaava kierto alkaisi), ei ovulaatiotestejä, ei ajoitettua yhdyntää.. Rentoutumista ja loikoilua, elämästä nauttimista.
Paljon haleja sulle! Oot ajatuksissani! :heart:

Ja tästä salaisesta facebook -ryhmästä sen verran, että piruvie, perustan sen! Halukkaat voipi laittaa mulla yksäriä, ni laitan vastaviestinä sitten oman nimeni ja jne..
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Sunflower11
Amalia sie niin kauniisti puhut kaikista! Tulee ikävä!
Kyllä mie varmasti käyn välillä kurkkimassa teidän kuulumisia..
Ei vaan tosiaan omakaan pää tunnu enää kestävän :/ Ehkä se taukoilu sitten antaa lisää puhtia.
 
Hmmm, joko täti saapuu huomenna tai jotakin kummaa on jälleen meneillään, sillä sain ovisplussan! :O Plussa piirtyi jo heti tikun kastettuani..

muoks. tässä kuva




ja muokkks. facebook -ryhmä pidempään yrittäneille on nyt perustettu, se on salainen, joten ei näy muille.. Halukkaat ottakaa yhteyttä yksärillä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei

Yhteistyössä