Kakskymppiset yrittäjät 2012

Myöhästyneet onnittelut Grill! :)
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille:hug:
Ja minulle voisi päivitellä :kp1/28-30 ja yk10 pyörähti käyntiin
Itsellä' ei hirveitä kirjoittelu innostuksia ole, joka päivä teidän kaikkien kuulumiset luen kyllä :) IHANAA KUN ON KESÄ :heart:
 
ärrinmurrin. Edelleen ovistestit selvää negaa (niin hailuraista viivaa, että tarvii siristellä näkeekseen jotakin). Raskaustestiin tänä aamuna saatu haaaalean haalea viivanen /viivanpaikka.




sanokaa mulle, että onks se ovis jo menny vai ei.. Minä en osaa enää sanoa mitään. Lääkärin mielestä hedelmällisimmät päivät olivat jo pe-ma ja nyt eletään torstaita ja viivat näyttää tuolta! ärr..
muoks. ja se piti sanomani, että nämä kökkötestit ovat sofin one steppejä
 
Pamsku: Eikös tuo 10. päivän liuska ole tummin noista? Eli olis ollu viime torstaina? Eli sillon ovis ois ollut juurikin pe? En itse tosiaan tikuttele, että en ole ihan varma miten toimii, mutta sellaisen kuvan tosta voisi saada. :) Ja olipa läjä tikkuja! :D Joka kuukausi mietin, että pitäiskö, pitäiskö...

Grill, ihanaa (myöhästynyttä) synttäriä! Olet tosiaan kyllä yksi palstan aktiivisimmista ja keskustelun "sieluista", toivottavasti jaksat pitää intoa yllä, ihan meidän muidenkin takia. ;)

Meillä yritys kuumimmillaan. Vaikka lähes joka päivä täällä lueskelen ja elän täysillä hengessä, ei vain oikein enää löydy rohkaisevia sanoja mihinkään. Vinkki: älkää joutuko työttömäksi. Useampi kuukausi nyt etsinyt aktiivisesti töitä, eikä niitä ole, vaikka monessa haastattelussa käynyt. Useasti ollut top2, mutta kun se ei riitä. Ei paljoa hymyilytä se. Sitten sitä synventyy sellaiseen itsesäälin ja toimettomaan maailmaan helposti. Ihan kuin ei olisi jo tämäkin riittänyt. Noh, tulee ilmeisesti pitkä pakollinen kesäloma, mielummin ehkä näin kun keskellä pimeää talvea. :)

Ensi kuussa olisi ilmeisesti mahdollisuus hakea julkiselle lähetettä tutkimuksiin. Tosiaan tunnistin niin hyvin tuon mainitsemanne "no odota vielä muutama KUUKAUSI"... näin gyne vielä meille totesi. Olen miettinyt, voiko ihmisellä olla vain niin heikko matikkapää, ettei piru vie osaa laskea päiviä!? :LOL:
Se raskaana oleva ystäväni tuossa joku aika sitten tokaisi, että hänen mielestään on jopa surullista kuinka jotkut ihmiset pänttäävät kaikki kasvatusoppaat lävitse, ostelevat vaatteita ja opettelevat ulkoa kaikenlaiset niksit, ennen kuin ovat edes raskaana. Olen luullut, että hän olisi täysin tajunnut kuinka paljon minä haluan lasta, olenhan monessa tilanteessa ollut lähes varovaisempi kuin hän esim. ruoka-aineiden käytössä ja pänttäänkin kaikki hänen vauvalehtensä. Sitten mietin, että eikö hän todella olekaan tajunnut, vai sanooko hän noin siitä huolimatta? Ensireaktio ei ollut loukkaantuminen, mutta sanat ovat jääneet mietityttämään. Jotenkin koen myös voivani löytää täältä paljonkin vertaisihmisiä ;) Ja vaikka en loukkaantuisi, koen jollain tasolla hänen olevansa hieman kohtuuton. Miksei saisi valmistautua? Ei kaikilla ole hänen tuuriaan, että kun annetaan lapsen tulla, niin sieltä se tuleekin!
En ole edes ostellut yhtäkään vaatetta taikka tavaraa, jotenkin pelkään taikauskoisesti, että sitten ei tule ainakaan ketään. Tiedän, että jotkut teistä on aloittanut keräilyn ja se olkoonkin hyvä ratkaisu. Minulla taitaa olla vain liikaa aikaa mietittävänä juuri nyt. Sitä se on. :)

Kiitos ihanat!
 
Sunflower11
Pamsku: Kyl se sit varmaan 10 on ollut ovisplussa.
Kannattaa seuraavaks ostaa noita pregcheckejä ni tulee selkeempi plussa!
Muissa liuskoissa ei oo mulla tullut.


Mä vähänniinku sain koulupaikan :O
 
Kiitos vastauksista sun ja punnabis! :) Se unohtui vielä sanoa, että lämmöt mulla laskenu 36,9 34,9, nyt pari päivää ollut tuon 34,9. Normilämpö mulla on 35,4.
Ja oli muute viimone kerta näitä sofin testejä! Prkl, oon kyllä kironnu ne maan rakoon tän kierron aikana. :D

Sun onnea koulupaikasta, mitä alaa?! Mäkin pääsin kouluun!! :)
 
Kiitokset vielä Lumihiutale, memsie, Anlii ja Punnabis! =) Ja varsinkin sulle Punnabis, iso kiitos kauniista sanoistasi! :heart: (Olet tosiaan kyllä yksi palstan aktiivisimmista ja keskustelun "sieluista": toisin sanoen, ei muuta elämää. :LOL:) Ei vaan, siis saan täältä itse niin suurta tukea, neuvoja ja omia tuntoja purettua joten tästä palstasta on kehittynyt minulle tietynlainen henkireikä. Ainoa syy miksi en haluaisi plussata, on se, että en halua täältä lähteä (ellette sitten kaikki tule mun mukana ;)) ja jos/kun se plussa tulee, pyörin täällä silti varmasti päivittäin. :D

Pamsku: Samoilla linjoilla olen Punnabiksen kanssa... Kp10 tai 12. :confused:

Anlii: Pahoittelut! :(

ON: Voi luoja! Nyt nämä mun kaksi kaveria, joista täällä aika usein kirjoittelen, ovat loukkaantuneet kun en ole kutsunut heitä synttärikahville! :O Pistinpä vain, että kun en aio mitenkään synttäreitä juhlia, niin en ole ketään kutsunut, mutta että saavat tulla kyllä ihan muuten vain kahvilla käymään. No tulevat sitten tänään illalla... Ja nyt alkoi taas ahdistaaaaaa! Tiesin niin, että jos nuo saavat tietää että meillä on aktiivinen yritys käynnissä, en enää osaa olla heidän kanssaan... :( He ovat minun ihan parhaimmat kaverit ja tämä johtuu ihan täysin itsestäni, mutta perse!! :headwall: Tulisi sitten se plussa jo, niin pääsisi tästäkin!
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 14.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Taru_..............kp47/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Naspula............kp37/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Jonna_91..........kp35/28-32...........21v..........yk3..............1.lapsi
lumihiutale92.....kp31/29...............20v........yk5.................1.lapsi
Hopeakissa......kp31/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Mosmos..........kp30/30-32.............22v.........yk0(1)............1.lapsi
miuku9............kp28/28-30...........21v.........yk30.................1.lapsi
Amore.............kp25/30-39.............24v..........yk3..............1.lapsi
JeNski91..........kp25/27-28...........21v..........yk9.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp23/32..............23v........yk5(yk11)............2.lapsi
Lindu...............kp21/28................22v.........yk4...............1.lapsi
Nelistin............kp21/??...............23v...........yk4..............1.lapsi

Kp 11->20


Marpa..............kp19/25-31.............23v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp18/24-30............21v.......yk14.................1.lapsi
Punnabis..........kp17/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
Pamsku............kp17/27-52...........22v.........yk7..................1.lapsi
Grill................kp16/25-35.............22v........yk9.................1.lapsi
memsie............kp16/27-37..........21v........yk3...............2.lapsi
Agnes...............kp14/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp12/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi

Kp 1-10


Amalia89..........kp5/46-160........22v.........yk11.................1.lapsi
Sunflower........kp2/24-28...........23v..........yk20................3.lapsi
Miramei...........kp1/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp1/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
Miwwi..............kp??/28-35...........21v............yk3............1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Sunflower11


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
Kiiruna
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Punnabis tiedän tasan tuon työttömänä olemisen tunteen.. : / Toivottavasti saat töitä! Tuohon kaverisi kommenttiin sen verran, että en tiedä mitä surullista siinä on? Siis joo, jos ei sitten koskaan saisikaan lasta, mutta noin muuten, lapsettomuushoidoillakin saadaan jo moni haluava raskaaksi.. Sehän voi monelle lasta kaipaavalle olla vain tapa käsitellä asiaa, ja 9 kuukautta on sitten kuitenkin lyhyt aika, vaikka kuvitteleekin nyt että sitten ehtii vaikka ja mitä! ;)

Ite oon tämmönen kerääjä/lukia, nautin siitä tunteesta, kun tiedän että vauvan synnyttyä voin panostaa muuhun, kuin siihen että pitää kiireessä etsiä ja ostaa sitä, tätä ja tota ja säikähtää vauvaa kun se käyttäytyykin noin, näin tai siten :D
 
Naspula ja Punnabis, kyllä mäkin jonkin verran lueskelin ja tutkistelin odotusaikana, musta se oli ihanaa. Esikoistani ei silloin yritetty, joten yritysaikaa ei ollutkaan. :D Mutta loppupeleissä nyt kun mietin, niin eipä kauheasti mun lukemiset normaalisti/suht normaalisti kehittyvistä vauvoista ja lapsista sitten auttaneetkaan. Tässä meillä kun ei tosiaan normaalikehitys ole pätenyt lainkaan, siis aikataulultaan. Mutta tuosta kouluvuodesta on kyllä ollut suuresti hyötyä, sekä yleisesti lapsen kehityksen ymmärtämiseksi, että erityistapausten kohdalla. Jos saatte käsiinne jostain sellaisen kirjan kuin Aistimusten aallokossa, suosittelen lukemaan. Vaikka se on painottunut sensorisen integraation terapiaan, niin se on kirjoitettu ikäänkuin vanhemmille, ja on siis tosi helppolukuista ja auttaa ymmärtämään aistimusten merkityksen lapsen kehityksessä :) (Pieni mainostus, hehe.)

Huhhuijaakaa, mikä päivä. Töistä kun olin kotiin ehtinyt polkea, tuli hoitopoju 4-v. (juuri tämän saman tytön poika, josta kerroin tuon viikonloppupaljastuksen...) meille pariksi tunniksi. Huomenna ois vielä sama rumba, ja nyt sitten joka toinen viikko parina iltana tän kesän ajan. Mutta ite aattelen silleen, että mä en varmasti olisi pystynyt opiskelemaan ja käymään töissä ilman muiden apua, niin täytyy sitä välillä auttaa toisia kanssasisaria, jos vain kykenee :)
 
Vielä sen verran, että eilen verestä mitattu arvo oli 13, eli pieneenkin ne pregcheckin testit reagoi! Ihan selvän viivan piirtää. Onneksi tai toivottavasti sen vähäisenkin viivan täti vie mennessä ja lähettää sitten vaikka siihen ens kuun testiin merkiksi pienestä pesänrakentajasta ;)
 
Ajattelin huomenna viimein ostaa yhden aivan ihanan ... apua, mitä ne on ne?? Ömm, semmosia pehmolelun näkösiä joista vedetään rinkulasta ja ne soi. Roikkuu monesti esim pinnasängyn reunassa tai päällä.. Siis semmonen soittojuttu. :D Miten karkas ajatus näin? :D No kuitenkin, sellaisen ostan. Oon siis ollu sitä mieltä, että ennen raskautta en halua mitään vauva-tavaroita, mutta sen haluan! :heart:

p.s. Tänään tehty taaaaas r-testi.. Tulos oli.. taddataaaaa.. ..nega. Putipuhdas. Valkoinen on toki mun lempiväri, muttei nuissa testeissä. Mutta onpahan sitte valmistauduttu tädin pikaiseen ilmaantumiseen.
 
Taas vauvauutisia lähipiirissä eilen, KAKSI KERTAA:O Kaksi kaveriani kertoivat olevansa raskaana, molemmilla vahinko. Onneksi kuitenkin molemmat tuntuivat olevan onnellisia ja tyytyväisiä kuitenkin tilanteeseen, en olisi varmaan pystynyt kuuntelemaan pohdintoja että haluavatko lapsen vai ei.
Illalla sitten ryvettiinkin syvässä epätoivossa taas, miksi kaikki muut saa vauvoja, miksen minä!

On: ovisnippailut ja muut tuntemukset kadonneet johonkin, onkohan ovista sittenkään tulossa :O
 
Heipä hei,

Liityn tässä myös uuden kierron alottajiin :/
Elikkäs kp 3 ja yk 31.
Kierto siis jäi tällä kertaa 26 päiväiseksi jostain syystä. Noh, parempi sekin kun liian pitkä kierto. :)

Todennäiköisesti nyt hiljenen (entistäkin hiljaisemmaksi) hetkeksi. Tuntuu että kohta ei pää enää kestä tätä. Jotenkin koko ajan kaikki vaan pyörii yrittämisen ympärillä..
Vaikeaahan se on muutakaan ajatella mutta kokeillaan.
Palailen taas kun saan motivaation tähän hommaan..

Tsemppiä hurjasti muille ja laittakaapas nyt se plussa kuukausi käyntiin!! :) <3
 
Tavaroiden ostelusta ym: Itse aion ostella tässä suht pian ne kaksi kirjaa, mitä olen katsellut jo jonkin aikaa. Piti tilata ne jo tämän kuun alussa, mutta kun palkka tuli ja meni, ja sitä plussaakaan ei kuulunut niin totesin, että voi ne vielä hetken odottaa kaupassakin. :) Vaatteita tai muita en "uskalla" ostaa etukäteen, en halua manata yritystä. Ei siinä mitään jos joku ostaa, kiva vaan jos "pystyy". ;) Sitten jos/kun plussa tulee, käyn ostamassa yhden vaatteen ja sitten vasta ekan ultran jälkeen alan ostella tosissani. :D Ai niin, Bola-korun tilaan kyllä heti kun plussa tulee, mutta käyttöön otan vasta sitten kun asia on "julkinen". ;)

Haidi: Oi voi... :( No hyvä että ovat kuitenkin iloisia raskauksistaan, mutta on tuokin tietyllä tapaa niin epäreilua... Kuulin myös tuossa viime viikolla, että kaverini kaveri on taas raskaana, jo toinen vahinkolaukaus kun eka meni kesken. Ovat hekin kyllä iloisia ja hieno juttu heille, mutta plaah... : / Joillain se vaan käy helposti.

Hopeakissa: Pahoittelut negasta! : /

Tässä myös huolestuneena olen katsellut plussanneiden listaa ja nyt eletään jo kuun puolta väliä! :O Mutta positiivista on se, että monilla on jännät päivät juuri käsillä! Eiköhän sieltä nyt joku plussaa. ;)

Paha tutina on, että ovisplussa olisi tullut jo keskiviikkona, eilinen oli ainakin selvästi vaaleampi. Mutta keskiviikkona tuli kyllä pupuiltua ja tänään vielä ehtii. ;) Ja katsoo nyt mitä tuo tämän päivän testikin näyttää...
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 15.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Taru_..............kp48/40..................21v.........yk2................1.lapsi
Naspula............kp38/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Jonna_91..........kp36/28-32...........21v..........yk3..............1.lapsi
lumihiutale92.....kp32/29...............20v........yk5.................1.lapsi
Hopeakissa......kp32/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
Mosmos..........kp31/30-32.............22v.........yk0(1)............1.lapsi

Kp 21-30


Amore.............kp26/30-39.............24v..........yk3..............1.lapsi
JeNski91..........kp26/27-28...........21v..........yk9.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp24/32..............23v........yk5(yk11)............2.lapsi
Lindu...............kp22/28................22v.........yk4...............1.lapsi
Nelistin............kp22/??...............23v...........yk4..............1.lapsi

Kp 11->20


Marpa..............kp20/25-31.............23v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp19/24-30............21v.......yk14.................1.lapsi
Punnabis..........kp18/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
Pamsku............kp18/27-52...........22v.........yk7..................1.lapsi
Grill................kp17/25-35.............22v........yk9.................1.lapsi
memsie............kp17/27-37..........21v........yk3...............2.lapsi
Agnes...............kp15/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp13/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi

Kp 1-10


Amalia89..........kp6/46-160........22v.........yk11.................1.lapsi
Sunflower........kp3/24-28...........23v..........yk20................3.lapsi
miuku9............kp3/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp2/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp2/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
Miwwi..............kp??/28-35...........21v............yk3............1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Sunflower11
Kiiruna


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hui, onpa tänne ilmestynyt paljon juttua, kun en ole pariin päivään ehtinyt mukaan :)

Pahoittelut kaikille neganneille ja jaksuja! :hug:

Grillille myöhästyneet synttärionnittelut! Ja ne Bola-korut on aivan ihania, sellaisen minäkin kyllä tahdon vatsan päälle killumaan ja kilisemään :)

Haidi Ihan uskomatonta! Tuntuu, että kaikki keneltä on raskausuutisia viimeaikoina kuullut (niin tutuilta kun tuntemattomiltakin), niin ei ole ollut suunniteltua. Tässä nyt mättää joku pahemman kerran..

ON: Uusi kierto taitaa pärähtää käyntiin pian täälläkin suunnilla. Juilii niin ..tusti! Ja äsken vessassa käydessä papruun jäi tosi haaleanvaaleenpunasta, mikä on ihan vakkari ennen menkkoja...no jos jotain positiivista täytyy repiä, niin jäipähän ainakin kierto lyhyeksi.
 
Köhöm, kyllä minä olen täällä vielä mukana menossa. :wave:
Minusta on vain mukavampi lueskella teidän juttuja kun tuntuu ettei mulla ole mitään sanottavaa ja vaikka olisikin niin en varmaan osaisi niitä kirjallisesti tai järkevästi ilmaista.

Mulla on viimeinen levy pillereitä menossa ja sen jälkeen joko lopetetaan ehkäisy kokonaan tai jatketaan muutama kuukausi kumeilla. Katotaan jos mä sitten saisin aktivoiduttua myös kirjoittamaan tänne jotain.
 
Nelistin: Kiitus, kiitus! =) Ja toivotaan nyt kuitenkin viimeiseen asti, että pysyis tättärä poissa! ;)

Kiiruna: Oukei, pahoittelen virhettä! :) Tuntuu vaan että niin moni plussaajistakin poistuu täältä ilmoittamatta (ja pitkän hiljaiselon jälkeen), että aina ei voi tietää kuka on oikeasti mukana menossa. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta vauvanjuttujen ostamisesta etukäteen tuli mieleen, että mä ehdin siinä raskaana ollessani alkaa kutomaan tulevalle lapselle. Pieni villatakki oli vielä kesken kun keskenmeno tuli, mutta jostain syystä sen loppuun kutominen ei tuntunut silti pahalta. Kai se oli mulle jonkinlaista terapiaa, sain uskoteltua itselleni ettei tässä mitään ole lopullisesti menetetty, ja se villatakki odottaa kyllä. Se on nyt valmis ja toinen pieni villapaita on työn alla. Välillä hypistelen niitä ja mietin, että näiden täytteenä on joku päivä oikea, oma lapsi. Se ei tunnu yhtään masentavalta tai mitään, päin vastoin se on ainoa konkreettinen asia tässä yrityksessä. Mulla ei toisaalta myöskään ole vielä pitkän yrityksen painolastia, vain tämä keskenmeno. Jokainen kokee tän yritystilanteen varmana erilailla. Mulla on kai sen keskenmenon jälkeen tainnut jo taas palata se toivo ja luottamus :)

Tuntui muuten hyvältä kuulla Miramei, että olit päässyt uuteen kiertoon. Sulla kun km oli niin paljon aiemmin kuin mulla, ja mäkin olen jo vähitellen alkanut toivoa uutta kiertoa. Ajattelin, ettei mulla voi alkaa ainakaan ennen kuin sulla, ja nyt kun sulla alkoi, ehkä mullakin voisi kohta olla aika? :D Tänään on alavatsassa ollut hieman menkkamaista juilintaa, jos se olisi jo täti tulossa? Olis kyllä poikkeuksellisen tervetullut :D
 

Yhteistyössä