Kakskymppiset yrittäjät 2012

Millinkäinen
Amalia joo-o täytyy mies puhua ympäri tuon päivän suhteen ;) ja sillä sitä päivää sille vähän jo väläyttelin, jos tajuais itse vaikka vuosipäivän kunniaksi varmistaa päivän :D

Häähömppää
mullakin siis tosiaan toiveena tuo vuosi 2014, mutta saas nähä miten käy. Tänään nimittäin myytiin meidän talo ja ruvetaan varmaan ens kesänä (jos rahatilanne sallii) uutta rakentamaan, niin en tiiä mitenkä sit meillä riittää rahat (+ miehellä mielenkiinto) häitä järjestää.. jää nähtäväksi. Ja meille tulin kyl varmaan n. 100 hengen häät. Molempien perheistä tulee jo pelkästään yhteensä parikymmentä henkeä, sit kun lisää lähimmät sukulaiset ja kaverit, niin kyllä se 100 menee helposti rikki :O

Miramei
kiertopäivät kohillaan.. :( lauantaina testasin ja puhdasta negaa näytti. Pelkään pahoin, että johtuu tämä pitkittyny kierto siitä ku teroja en tässä kierrossa syöny (clomit tilalla), niin sit on palautunu kierrot "ennalleen".. toisin sanoen voi kp:t olla yli 60 ennenku täti seuraavan kerran vierailee. :ashamed:

Synnytyksestä
luulen, että jos joskus mies ei uskaltautuisi synnytykseen, niin sit ottaisin äitini siihen kaveriksi. Jonkun tuen ja turvan joka tapauksessa haluaisin mukaan ja se olisi sitten joko mies tai äiti - ei todellakaan kukaan muu. Ja mies ensisijaisesti, mutta tiedäpä hänestä olisiko sitten siihen mukaan tulijaksi vai ei :p

Mojito terojen aikaisesta ovulaatiosta en osaa sanoa, kun en oo ovista ikinä tikuttelulla saanu :( mut sivuoireista tarinaa löytyy! Eli ekan terokierron aikana mulla ainaki rinnat turposi, ihan kyllä oli toisaalta kiva saada taas "kunnon tissit", kun pillereiden lopetuksen jälkeen kuihtuivat ihan pois :( sit noi menkkakivut oli mulla kans kaikissa kolmessa terokierrossa ihan kauheat - panacodia vaan söin, jotta järissäni pysyin niiden kanssa :O ja verihyytymät kans tutuiksi tulivat.. että tutulta kuulostaa!

Sun
pahoittelut! :(

Lumihiutaleelle pahoittelut! :hug: rankkaahan se on, tiedän.

Muutin vähän ulkoasua päivityslistalta, toivottavasti ok. :)

Ja löysin iiihanan lorun:

"ÄITI KERTOISITKO?

Olen kuusivuotias ihminen jo
niin että äiti kertoisitko
mistä meidät lapset on tehty?
Olen tarhan tädiltäkin kysynyt,
hän on vain minulle hymyillyt,
ja talkkarikin on hämmästynyt,
He sanovat: Odotahan nyt.

Naapurin pihalla kerrottiin,
että pienet lapset on tehty niin,
että vettä ja jauhoja sotkettiin,
ja taikina lapseksi muovailtiin.
Sen jälkeen uunissa paistettiin
ja sitten vain elämään käskettiin.
Äiti, tehdäänkö lapsia niin?

Äiti, voiko tällaista pientä lasta
tehdä lehmän pienestä vasikasta
jos karvat vain ottaisi pois?
Ei antaisi lupaa ammumaan,
vaan käskisi sanoja sanomaan,
pyytäisi pottaan pissaamaan
ja kahdella jalalla kulkemaan.

Äiti, voiko pelto tai kasvimaa
ihmisen taimia kasvattaa,
kuten porkkanaa, heinää tai muuta?
Miten taimet, vauvaakin pienemmät,
pellon mullassa pärjäävät,
kun siellä on madot ja jyrsijät
sekä sateet ja tuulet myrskyisät?

Jos minut on tehty sairaalassa
tai tehtaassa lapsia valmistavassa
niin mistä rakennusaineet saivat?
Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen
miten jalkani saivat liikkeeseen
mistä huono olo, kun tuhmasti teen,
mistä itku kun sattuu varpaaseen?

Lapseni
Pieni olet vielä ymmärtämään
mutta väärin teen, jos ääneti jään.
Joten rakennusaineesta kerron:
Se on ainetta kultaakin kalliimpaa,
sitä ei rahalla ostaa saa
ei kasvata meret, ei metsät, ei maa
silti jokainen voi sitä omistaa.

Taivaan Isämme kultaisin
meille kaikille lahjoitti paketin,
joka sisältää rakennusaineen.
Käyttöohje on yksinkertainen;
Käytä ainetta reilusti, tuhlaillen.
Sitä säilytä lämmössä sydämen,
koska se on vihalle allerginen.

Se on rakennustarvikepakkaus,
jonka päällä on teksti: Rakkaus.
Tästä sinutkin lapseni tehtiin.

Siitä miljoonat lapset on valmistettu.
Siitä kaikki kaunis on rakennettu.
Siitä onni on koteihin asennettu.
Sen avulla paha on karkoitettu."

Mitenkään en ole uskonnollinen, mutta niin suloinen oli, että pakko kopsata tänne.<3

Oi Lumihiutale... :( Jaksamisia! :hug:

Miramei: Kivat uudet kuvat! ;)

Niin joo ja mut vois varmaan pistää myös piinailijoihin dpo1, jännäpäiväksi vaikka 1.12.

Häistä tuli vielä mieleen, tuo vierasmäärä. Aloin joskus kuukausi sitten ihan huvikseni vain tekemään jonkin näköistä mahdollista vieraslistaa ja järkytyin siitä, että pelkässä raakavedoksessa oli jo 98 vierasta! :O Ja sen jälkeen on tullut monta ihmistä mieleen, ketä vielä puuttuu listalta. :D

Sunflowerille suuren suuri ja lämmin halaus <3

Häistä: Me ei olla edes kihloissa vielä, mutta ollaan kuitenkin toisinaan juteltu siitä, millaiset meidän häät tulee olemaan. Tai oikeastaan millaiset ne ei tule olemaan. Me tuskin tullaan menemään edes kirkossa naimisiin (vaikka molemmat kuulutaan kirkkoon), tai jos mennään niin jossain hyvin pienessä. Enempi meidän mieleen olis esim. kesäinen järven/merenranta"mökki" :D Heh.

ON: menin tänään hätäisenä aamulla testaamaan. Puhdas nega 10 min jälkeen ja sitten lähdinkin kotoa. Helevetti soikoon, olinko unohtanut sen sitten pesukoneen päälle ja kotiin kun tulin ja vessaan menin, ni eikö sitten testi osunut silmiin, jossa oli aivan selkeä haamu! Koko päivän märehtinyt, että ei sitten vieläkään, vaik niin oli taas kerran sellainen olo. Ja nyt mä tyhmä sitten sain tosta roskishaamusta uutta toivoa! Ja todennäköisesti ihan turhaan, kun ei noita sais mennä tolleen enää tulkitsee. Viskasin sen sit nopsaa roskiin, etten enää kyttää. Piinaavat pari päivää tulossa, kunnes uskallan tehdä uuden. V*ttu.

lumihiutale suuren suuri voimahalaus :hug:

Sunflowerille pahoittelut negasta! :(

Miramei kivaa vaihtelua nuo uudet kuvat :) Niin mä en ole ainakaan koskaan törmmännyt noihin testeihin.

memsie aika jännä tilanne, nyt vaan tosiaan yrität malttaa sen pari päivää!

Mojito joo kyllä jos ne terot on kuitenkin tarkoitettu tukemaan alkanutta raskautta, niin oviksen pitäis mielellään tapahtua ennen sitä kp15. Mulla tuli ekassa clomikierrossa ovis joskus kp18(?) ja muissa ei, ja siis mulla on ollut käytössä primolut (kp16-25), mikä on melkein sama kuin terot mutta vähän tujumpi..

Häistä vielä, meillä löytyy listalta 60 nimeä ja siitä ainakaan montaa enempää ei tule, ja piste :D Listalta ovat jääneet pois mm. eno ja muutama tädeistä, ei vaan olla oltu tekemisissä niin tuntuisi jotenkin kiusalliselta ja väkinäiseltä jos he olisivat paikalla, tarkoitus on kuitenkin järjestää rennot juhlat.

Omaa: ei ne hanat auenneet, eikä kyllä tunnu yhtään siltä että aukeaisivat ihan kohtakaan. Jos se tän kierron toinen ovisplussa piti paikkansa, niin nyt ois dpo 9, mutta koska mitään tuntemuksia ei ole enää suuntaan eikä toiseen, aloin epäilemään et sekin oli vain jotain huijausta. Nyt mä sen päätin ja näin todistajien läsnäollessa sanon et jos tiistaihin mennessä ei oo mitään tapahtunut, niin sit vihdoin ja viimein ne primot kehiin!

Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negasta Pamsku! :hug:

Hei haluaisko joku nyt selittää tyhmälle? Nuo Viola raskaustestit tuolla Miramein pistämässä linkissä... Siellä on yksi niistä testeistä viikkomäärityksellä, mutta kun siinä ei ole näyttöä tai mitään muutakaan, miten ihmeessä sen viikon sitten voi tietää?? :O

Voisin tulla mukaan. Olen 22 yhden lapsen äiti :) Meillä ongelmana se, ettei seksiä voi aina harrastaa silloin kun pitäis. Nyt on jotain kp 9 ja ovulaatiotestejä pitäs käydä ostamassa. Mitä ovulaatiotestejä olette käyttäneet? Onko paljon eroja? Digitaalisia en aio ostaa hinnan takia. Pregcheckejä oli kerran aiemmin ja ajatellin ostaa niitä tälläkin kertaa, kun saa 10kpl halvalla :)

Amalia89: Ootas... Eli sain ovisplussan testiin sekä 5.11. että 6.11. eli mistä lähden dpo:ta laskemaan? Toihan on mulle vaan huonompi, koska ei ole niin vahva kun viivan kuuluisi tässä vaiheessa olla :( Ei siitä saa kuvaakaan kun on niin haalea. Tänään aamusta jo innostuin kun kastellessa tikkua pissakuppiin testiviivan kohdalle jäi punaista väriä, mutta kuivuessaan se sitten haihtui pois :( Eli jäljelle jäi vaan muuta aluetta hitusen tummempi viiva, onko se sitten harmaa vai vaalean punainen, sitä en osaa sanoa:S

muoks. kuva ei toiminut

Viimeksi muokattu:
Taru mun tietääkseni se pitää alkaa laskemaan ekasta ovisplussasta, eli tänään on tosiaan dpo 10. Mutta tosiaan vieläkin on kyllä hyvin aikaista testata, tiistaina ois sit dpo 14 et sillon pitäis jo näkyä :)

Sun pahoittelut jälleen negasta :hug: Pysyttekö edelleen siinä päätöksessä että ette halua kokeilla muita hoitoja sit kun nuo luget loppuu?

Sunflower11
Amalia: En tiedä yhtään. Pidetään taukoa (tai no siis lähinnä mie pidän vauvapalstoilta taukoa enkä laske kiertopäiviä jne) jonkin aikaa ja mietitään mitä tehdään..
Tää on niin rankkaa jo nyt niin täytyy miettiä että jaksaako niitä hoitoja, kun ei kukaan kuitenkaan pysty lupaamaan että tulee raskaaksi.

Mun täytyy ennenkaikkea miettiä mun omaa jaksamista.
jos kyse olisi ensimmäisestä lapsesta niin varmasti tehtäisiin aivan kaikkemme mut nyt täytyy miettiä että mie pysyn mahdollisimman tasapainoisena vanhempana noille nykyisille.. Tää toiveilu on vienyt niin paljon mun energiaa jo nyt.

Kyllä me sitä lasta halutaan ja mieskin jo toissailtana sanoi että voitas miettiä sitä jatkoa, mut mä en oikeasti tiedä vielä. Pidetään taukoa, jutellaan ja katsellaan. Ehkä tauko saa enempi energiaa tähän hommaan.. Ehkä kokeillaan vyöhyketerapiaa.. Koitetaan molemmat laihduttaa jne.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Taru: Melko harvinaista on jos testissä jotain kunnollista näkyis jo dpo10, saatika aikaisemmin kuten olet testannut. Ja se dpo siis lasketaan juurikin siitä ekasta plussasta (paitsi jos se jälkimmäinen on ollut tummempi) eli sen mukaan sulla olis tänään dpo10. :) Kuten Amalia jo kertoikin.

Sunflower: Voi ei... :( :hug: Jaksamisia, eiköhän sitä energiaakin löydy jos on löytyäkseen! Tärkeintähän on että huolehdit nyt itsestäsi, teillä on jo niin pitkä matka takana...

Millinkäinen
Huomenna meinasin lähteä viihteelle! ekaa kertaa pariin kuukauteen.. Syystä että haluan nollata ihan täysin pääni! :p on pää nyt niin täynnä kaikenlaista, että olen sen ansainnut :) taustaa: viime viikonloppuna oli viimeinen vuoro edellisessä - stressaavassa työpaikassa (jossa olin 9kk) ja maanantaina aloitin uudet työt (mistä oma jännityksensä). Sit eilen myytiin meidän koti, eikä vielä edes tiedetä minne aiotaan muuttaa :D ja tänään menkat 2 viikkoa myöhässä, minkä vuoksi/huomisen viihteelle menon vuoksi päätin äsken testata r-testillä - PUHDAS nega. Sitpä kävin suihkussa ja -ÄLLÖVAROITUS- veriklönttejä ilmaantu.. en nyt kyl vielä tätä päivää kp1 laskisi.. katsellaan huomenna uudelleen. Päätinpä sit ottaa yhden lonkeron, kun tilanne näin varmistu ja herran jestas vaan nousee päähän! :O vielä on pohjat tuosta 0,33:sta jäljellä ja tuntuu ku heijais koko kroppaa :LOL: voinee ehkä vaikuttaa tämä kaikki stressi + menkkakierrot oudot + se etten oo koko päivänä syöny mitään.. Saas nähä missä kunnossa huomenna ollaan, ku enempi meinasin ottaa :D

Miramei listan päivitys mukavaa vaihtelua :) ja loru aivan ihana - oon kyllä joskus aiemmin kuullut/lukenut jo tuon :heart: ja nuista teisteistä en oo kyllä kuullu :confused:

Häistä minä kans osan vanhempien sisaruksista jättäsin kuttumatta, kun eivät edes kadulla tunne jos tulen vastaan.. Lisäks mulla on yli 30 ekaa serkkua, niin kyllä saan heistäki vaan lähimmät kutsuttua. Suuri on siis suku ja sillä joutuu rajaamaan jo hirveästi väkeä pois, jos haluan tuohon 100 edes kutsuvieraat rajata! :O no se on sen ajan murhe..

Mona lisa
tervetuloa! :)

Yhteistyössä