Kakskymppiset yrittäjät 2012

Heippa vain taas! :) Mulle sais päivittää kp2... Kierron vois myös lyhentää johonkin 36 päivän tienoille, ei ole onneksi ollut kun kerran tollanen 60 päivän kierto. :) Eilen hain kaupasta e-vitamiineja ja ovistestejä! Ja nyt pari viikkoa on tullut syötyä tollaista raskautta yrittäville tarkoitettua vitamiinilisää :)
 
Henkari Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :hug:

Nenni88 Tervetuloa! :wave: Ja tosiaan, toivottavasti sun visiittis jäis lyhyeks! ;)

Sunflower11 Noniin, peitot heilumaan ja toivottavasti tärppi käy! ;)

Taru_ Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Mutta onneks kierto lyheni! Täälä on kans haettu apteekista raskaana oleville ja suunnetteleville vitamiinejä ja miehellekin haettiin kourallinen vitskuja :D

ON: Mut vois laittaa takas tuonne listalle, vaikka tää kierto onkin sekava eli yk 1(6) kp19 28-35
 
Tervetuloa Nenni88! :wave:

Pahoittelut Taru! :hug:

Ja tsempit miwwille! :)

Heei, vähän ällöpällö kyselyä esittäisin... Elikkäs muistaakseni ainakin joku on täällä maininnut käyttävänsä kuukuppia? No joka tapauksessa, te jotka sitä käytätte tai olette käyttäneet:
Millä perusteella olette sen valinneet?
Mitä mieltä olette siitä?
Onko käytännöllinen ym?
Pärjäätkö vain sillä kuukautisten ajan?
Ymym...

Itse olen nimittäin siteistä vaihtanut tamppooniin joskus 4-5 vuotta sitten (kai?) koska en yhtään tykännyt niistä, eikä ne vaan sopinut mulle (ja sen tajuamiseen meni se 5 vuotta :D). Nyt olen kuitenkin harkinnut myös tamppooneista luopumista ja siirtymistä tuohon kuukuppiin (ehkäpä...). Tamppoonit vain tekevät niin kamalan paineen mahaan (tai jotain vastaavaa ikävää tunnetta), että vaikka ei käytännössä kipuja olisi niin silti vaan on kamala olla. Onneksi täti viihtyy mun luona yleensä vaan reilun vuorokauden...
 
Sunflower11
Millä perusteella olette sen valinneet?
- No ei mitään perusteita silleen, luneten otin ja isomman koon kun on runsaat menkat ja oon synnyttänyt x2

Mitä mieltä olette siitä?
- ikinä ikinä ikinä en vaihtais takaisin hiostaviin siteisiin :D Alussa oli toki opettelemista laittamisen kanssa mutta kyllä se siitä sitten lähti luonnistumaan! Jotain hyvää jos kuukautisissa on niin kuukuppi :) Ilman kipuja ei ees huomaa että vuotaa paitsi tyhjentäessä :D

Onko käytännöllinen ym?
- On omasta mielestäni!

Pärjäätkö vain sillä kuukautisten ajan?
- Sanoisin että pärjää. Oma vikahan se on ollut että kemiallisissa kun vuoto ollut TOSI runsasta niin ei oo tajunnut tyhjentää useammin niin sitten saattaa ns. "vuotaa yli". Normaalisti menkkojen kanssa ei tarvi kun aamulla ja illalla tyhjentää. Runsainpina päivinä kyllä yleensä päivälläkin kerran.

Kun kuppi on oikein niin ei sitä tunne eikä mitään. Itse lyhensin sitä antennia.
Pesen lactolinen sinisellä aineella (saa tav. kaupasta), ekaksi kokeilin kun kaveri suositteli jotain desinfiointi ainetta, ettei tarvis keitellä - mun alapää ei siitä tykännyt ja kirveli (siis oli se toki pessyt mutta jäi kai siihen pinnalle). Eli pesen tuolla aineella ja keitän ainakin ennen menkkoja ja sen jälkeen.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 2.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp66/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Nelistin............kp47/26-33.............24v...........yk7..............1.lapsi
Dreamer2...........kp47/28................20v............yk1.............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp46/29..............23v........yk8(14)............2.lapsi
murkku...........kp42/28-38............ 24v............yk3..............1.lapsi
susupala..........kp36/37...............22v.........yk3..................1.lapsi
lumihiutale92.....kp31/29...............20v........yk8.................1.lapsi

Kp 21-30


Pamsku............kp26/17-52.........22v..............yk11.............1.lapsi
Henskuliini........kp25/??...............19v.............yk3................1.lapsi
Nuttis...............kp24/30..............20v............yk2................1.lapsi
Anlii..................kp23/27-30...........23v.........yk13.................1.lapsi
Miramei...........kp22/33-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi

Kp 11->20


Mosmos..........kp20/30-32.............23v.........yk4(5)............1.lapsi
Leva................kp20/30................23v..............yk3.............1.lapsi
millinkäinen.....kp20/24-30.................22v..........yk7...............1.lapsi
Miwwi...............kp19/28-35............21v.........yk1(6)..............1.lapsi
Nenni88............kp18/28-30............24v...........yk1.........2.lapsi
memsie............kp16/27-34..........22v.........yk7.................2.lapsi
Sunflower11......kp15/24-28.........24v..........yk23............3. lapsi
AnnuLiisa.........kp12/27-30............25v.......... yk3..............1.lapsi

Kp 1-10


maijac.............kp7/33..................23v..........yk2...............1.lapsi
Niiu................kp5/27-31............25v............yk3..............1.lapsi
Grill................kp3/25-32.............22v........yk13.................1.lapsi
Amalia89..........kp3/46-160........22v.............yk15.............1.lapsi
Henkari............kp2/24..............23v.............yk7................3.lapsi
Taru_..............kp2/32-60..............21v.........yk6................1.lapsi

Mukana menossa

-es-
Nemppis
Mojito
Helluunen
Ruska-
Punnabis
Lindu
thewholestory
nepulis
PisaraSadetta
minssu
miuku9
Agnes
Haidi89
Jonna_91
kurasaapas
Sachie



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Millä perusteella olette sen valinneet?
- Minullakin luneten isompi eikä koskaan ole tullut lähimailleenkaan yli. Oon harkinnu pienemmän ostamista niukempien päivien varalle.

Mitä mieltä olette siitä?
-Pienempikin olisi riittänyt ja minäkin olen leikannut antennin melkein kokonaan. Muuten kyllä tykkään, helppo ja hajuton.

Onko käytännöllinen ym?
- On! Ja halplakin loppupeleissä.

Pärjäätkö vain sillä kuukautisten ajan?
-Pärjää, mutta myös tamppooneita tulee käytettyä loppumenkoista. Minä myös pesen sinisellä aineella ja keittelen. Itse ostin sen apteekista, kupin tilasin netistä. Joskus "laiskana" ollessa laitan kupin myös seksin jälkeen ja bloggaan simpat sillä ;)

Grill Vain päivän?!! Miten on mahdollista :O
 
Kiitos Sunflower & Miramei, varmaankin pistän tilaukseen. :)

Niin ja miramei, en minä sitten vaan tiedä mutta nykyään ilman pillereitä mulla kestää ihan tuo normivuoto aika tarkkaan vuorokauden. Siis esim. kun mulla sunnuntai aamuna alkoi, eilisen aamupäivän jälkeen en ole tamppoonia enää käyttänyt vaikka kyllä vielä vessassa käydeessä vielä jotain tulee, mutta ei muuten... Pillereiden kanssa mun tyhjennys kesti sellaiset 3-4 päivää. Pitäisköhän tässä huolestua? :confused: Vaikka kyllä mun gyne silloin heinäkuussa kysyi tuosta kestosta, mut en kyllä nyt kuollaksenikaan muista mitä sanoin sille... :O Saatoin sanoa pari kolme päivää.

Lisään vielä kun katselin vähän muistiinpanojani. Eli näköjään on tuo vuodon kesto vähentynyt koko ajan. Se on vielä keväällä ollut kolme päivää, kesällä tippunut kahteen ja nyt muutama viimeistä kiertoa ollut vaan tuon vuorokauden... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Grill oon ymmärtänyt että normit vuotopäivät kestää 3-7 päivää ja jos ei kestä niin limakalvo on ollut ohut :eek: Minulla kestää aina 5 päivää ihan kunnon vuotoa ja sitten saattaa vielä päivän tuhruttaa.

luomupimu: Mikä voi olla syynä oudoille, niukoille, ruskeille kuukautisille?

tässä pohdintaa aiheesta. Kyllä sinuna ottaisin asiasta selvää. Ainakin mua epäilyttäis.

Wikipedia sanoo: "Kuukautiset kestävät yleensä 3–5 päivää, mutta 2–7 päivän vaihteluväliäkin voidaan pitää vielä normaalina."

Niukat kuukautiset - Hoitonetti
 
Viimeksi muokattu:
Miramei: Kiitti! Miksihän mulle ei oo tullut mieleen et tää ei ole välttämättä normaalia... : / Ei tätä tosiaan ole kovin kauaa kestänyt mutta nyt vasta hoksasin. Helvetti... Ei ihme etten oo raskaana. :(
 
"Hoitonetin käyttäjien yleisimmät endometrioosissa kokemat oireet ovat olleet alavatsakipu naisella, ulostamiskipu, kivulias yhdyntä, hedelmättömyys, runsaat kuukautiset, epäsäännölliset kuukautiset sekä niukat kuukautiset."

Multa löytyy 5 oiretta noista... :(

"Jos endometrioosi todetaan jo nuorena, voi se vaikuttaa tuleviin raskauksiin kehittyessään ja kasvaessaan. Tällöin lasten hankkiminen nuorempana tulee harkittavaksi."

Eli voi olla jo liian myöhäistäkin?

"Gynekologisessa sisätutkimuksessa tavallisin löydös on kipu ja arkuus kohdun takapinnalla, mutta gynekologinen tutkimus voi olla täysin normaali lievässä taudissa."

Mullehan tehtii tuo ja kaikki oli ok, eli kai voi olla toivoakin vielä.

"Endometrioosin syntyä ei voi estää, mutta sen oireita ja kasvua voi ehkäistä käyttämällä ehkäisypillereitä."

Eli se olis nyt sitten "puhjennut"?

Oon kieltänyt itseäni lukemasta kaikkia eri tautijuttuja etten tuu vainoharjaiseks, mut anteeksi nyt vaan kova omanapailut, tää vaan sopis mulle! Nyt olen jo vähän rauhoittunut, mut menin tossa noista miramein linkeistä alkuun ihan hysteeriseks. :ashamed:
 
Mä oon nyt tosi omanapainen. Mulla on paha olla. Seinät kaatuu päälle, mies eikä kukaan läheinen oikeasti ymmärrä, miksi voin niin pahoin.

Mulla oli tänään eka käynti psykologin luona. Ihan ensimmäistä kertaa tajusin sen kunnolla - me ollaan lapsettomia. Puhuminen ja itkeminen teki hyvää, kotiin päästessä olen itkenyt lisää, mutta vointi ei parane eikä itku lopu. Kysyin minua kuuntelevalta, tietääkö hän mahdollisista vertaistukiryhmistä täällä päin. Sanoi, ettei tiedä, mutta ottaa siitä selvää.

Pahimpana hetkenä tänään koin sen, kun juuri itkusta rauhoiduttuani istahdin tietokoneen ääreen, mikäs sielä pamahtikin naamakirjassa ensimmäisenä: "tässä meidän pieni rv21". Purskahdin jälleen itkuun, soitin anopille ja huusin "mä en kestä tätä, tää on niin väärin!! Miksi meille kävi näin!!?"

En varmaan koskaan saa kuulla vastausta kysymykseeni - miksi me?
 
Ah.. kuukuppi. Ehkä paras hankinta ikinä. :)
Millä perusteella olette sen valinneet?
Lueskelin kuukuppikuntakeskustelua ja hetken harkinnan jälkeen päätin sen ostaa. Ihana päästä eroon siteistä ja tampooneista. Mulla on Luneten pienempi kuppi. (Isompi on pääasiassa jo synnyttäneille ja jos on runsaat menkat)
Mitä mieltä olette siitä?
Aluksi pelotti, että jos se jää jumiin, kun luin juurikin sieltä keskustelupalstalta, että jollain se oli jäänyt jumiin eikä sitä saatu kuin vasta lääkärissä pois. Mutta ensikokeilun jälkeen rakastuin :D Suosittelen.
Onko käytännöllinen ym?
Ehdottomasti. Kuukautiset eivät muistuttele itsestään kuin korkeintaan kipuineen. Alkuharjoittelun jälkeen paikoilleen laitto sujuu sutjakkaasti vaikka silmät kiinni. Eikä sotke paikkoja kuten siteiden kanssa.
Pärjäätkö vain sillä kuukautisten ajan?
Tähän asti ainakin pelkästään sillä pärjännyt. Kerran vuotanut yli, kun olikin vähän runsaammat vuotopäivät silloin pillereiden lopetuksen jälkeen, enkä muistanut päivällä tarkistaa tilannetta. Normaalisti tyhjennän aamuisin ja sitten ennen nukkumaanmenoa.
 
Grill eihän sitä itse pidä mennä diagnoosia tekemään, mutta ehdottomasti kannattee mainita lääkärille tuosta. Endometrioosista sen verran, että kaverillani kesti 2,5 vuotta tulla raskaaksi ja nyt hällä pieni poika. Enoni meni 18 vuotiaana naimisiin vaimonsa kanssa mutta saivat lapsen vasta 19 vuotta myöhemmin. Enon vaimolla paha endo, joka helpottui iän myötä. Tuskinpa sulla ainakaan paha. Tuo kaverini kuuli endosta vasta synnytyksen jälkeen, kun hankkiutu tutkimuksiin yhdytäkipujen vuoksi. :hug:
 
Voi kiitoksia kovin ihan jokaiselle! :) Tuntee itsensä tervetulleeksi!

Miramei
Tarkistelin noita tietoja ja mulla on kp18/28-30 Yk1 ja minulla on yksi tytär.
Ja juu olen 24 :)

Tässä vaan pitäs malttaa odotella, että mahtaako täti tulla kylään vai ei.
Peittoa tuli ainakin heiluteltua mahdollisen oviksen aikaa ihan kivasti ;D
Oviksesta asti oikeastaan joka päivä olla menkkamaiset kivut ja nyt on alkanut pieni palelu, mutta tiedä häntä...
Koskahan sitä uskaltais ostaa ensimmäisen testin ja kokeilla? :D
 
Millinkäinen
Tervetuloa Nenni! :)

ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:

ja Grill muiden tavoin kehoittaisin sinua keskustelemaan lääkärin kanssa nuista lyhyistä kuukautisista : /

ja näin pikavisiitillä en kyllä osaa muuta enää sanoa.. plussatuulia vain kaikille tasapuolisesti! :whistle:
 
Sunflower11
Grill, miun mielestä kannattais kans puhua noista lyhyistä!
Mietin että kerkeekö kasvaa sitten paksu limakalvo jos vuoto noin vähäistä, tai siis ettei olis tarpeeksi paksu se limakalvo sitten.
Mut toki, voihan se olla et siulla on vaan noin, mene ja tiedä.
 
Joo elikkäs soitin tänään ehkäisyneuvolaan, et miten mun nyt pitäis toimia kun epäilen endoa. Siellä hoitaja kysyi oireita ja sanoi että kyllä oireet ihan täsmää. Mutta suositteli että nyt odotetaan miehen tuloksia ja sitten kun saadaan se lähete naistenpoliile, niin siellä sitten heti otan asian puheeksi. :) Mutta joo, tässä soimaan itseäni miksi en ole tajunnut ennemmin? Siis kyllähän sen nyt tyhmäkin tajuaa että näin lyhyet menkat ei oo normaalit... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Grill hyvä että nyt sit tuokin asia selvitetään!

Pamsku koita jaksaa! Kumpa voisin lohduttaa, mut samassa veneessähän tässä ollaan :( Hienoa että oot uskaltautunut psykologin juttusille jos yhtään tuntuu et se saattas auttaa, musta tuntuu et mä en ikinä sais aikaiseksi lähteä mihinkään, vaikka puhuminen varmasti tekisi hyvää.

Täällä on nyt tää kierto mennyt ainakin tähän mennessä paremmin kuin tuo viimeisin. Viime kierto oli jotain ihan järkyttävää, 28:sta päivästä yli puolet meni itkiessä ja kaikki tuntui tosi toivottomalta. Nyt tosiaan sentään vähän paremmin, mut kyllä vieläkin välillä tullaan alas ihan rytinällä. Erityisen koville mulla ottaa nää musta nuoremmat äidit/odottajat, varmaan kun itsellä se oli aikoinaan suuri haave tulla äidiksi 21-vuotiaana ja nyt se on myöhäistä, ei voi enää koskaan saada näitä paria vuotta elämästä takaisin mitkä on tuhlannut tähän paskaan..Ja sit taas miettii et miten epäreilua se on et joidenkin ei KOSKAAN tarvitse miettiä että onko mahdollista koskaan saada lapsia..Mä kyllä jaksaisin odottaa, tää ei oo enää kärsivällisyydestä kiinni, mut kun sitä ei kukaan voi tietää/luvata et koskaan sen lapsen saa, se on maailman kamalin tunne!

Tänään oli tosi "kiva" keskustelu erään vanhemman asiakkaan kanssa, kun hän mietti minkälaista elämä olisikaan jos ei olisi koskaan saanut lapsia. Kuulemma erittäin tyhjää. Ja kun hänen miehensä oli kuollut pari vuotta sitten, niin olisi hän kuulemma jäänyt ihan yksin eikä olisi kestänyt sitä. Jep jep, mun tulevaisuus :'(
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 3.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp67/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Nelistin............kp48/26-33.............24v...........yk7..............1.lapsi
Dreamer2...........kp48/28................20v............yk1.............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp47/29..............23v........yk8(14)............2.lapsi
murkku...........kp43/28-38............ 24v............yk3..............1.lapsi
susupala..........kp37/37...............22v.........yk3..................1.lapsi
lumihiutale92.....kp32/29...............20v........yk8.................1.lapsi

Kp 21-30


Pamsku............kp27/17-52.........22v..............yk11.............1.lapsi
Henskuliini........kp26/??...............19v.............yk3................1.lapsi
Nuttis...............kp25/30..............20v............yk2................1.lapsi
Anlii..................kp24/27-30...........23v.........yk13.................1.lapsi
Miramei...........kp23/33-40.............24v...........yk3(9)............1.lapsi
Mosmos..........kp21/30-32.............23v.........yk4(5)............1.lapsi
Leva................kp21/30................23v..............yk3.............1.lapsi
millinkäinen.....kp21/24-30.................22v..........yk7...............1.lapsi

Kp 11->20


Miwwi...............kp20/28-35............21v.........yk1(6)..............1.lapsi
Nenni88............kp19/28-30............24v...........yk1.........2.lapsi
memsie............kp17/27-34..........22v.........yk7.................2.lapsi
Sunflower11......kp16/24-28.........24v..........yk23............3. lapsi
AnnuLiisa.........kp13/27-30............25v.......... yk3..............1.lapsi

Kp 1-10


maijac.............kp8/33..................23v..........yk2...............1.lapsi
Niiu................kp6/27-31............25v............yk3..............1.lapsi
Grill................kp4/25-32.............22v........yk13.................1.lapsi
Amalia89..........kp4/46-160........22v.............yk15.............1.lapsi
Henkari............kp3/24..............23v.............yk7................3.lapsi
Taru_..............kp3/32-60..............21v.........yk6................1.lapsi

Mukana menossa

-es-
Nemppis
Mojito
Helluunen
Ruska-
Punnabis
Lindu
thewholestory
nepulis
PisaraSadetta
minssu
miuku9
Agnes
Haidi89
Jonna_91
kurasaapas
Sachie



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Grill Kylläpäs sulla on lyhyet menkat! :O Mä en oo ees hoksannu laskee kuinka kauan mulla kestää, ei ne kai vähempää ainakaan kun 5 päivää, vaikka runsas vuoto loppuukin aika nopeeta, loppuuko se vuoto siis kun seinään sen yhden päivän jälkeen vai tuleeko jotain pientä vuotoa?

Amalia89 Mä oon miettiny ihan samaa! Just eilen kun lueskelin blogeja ja sit niitten kautta löysin sitten niin paljon kenet tiiän et on raskaana ja ikää niillä on tosi vähän tai vähän, ja mua kyllä kateus iski ihan suunnattomasti, että kuinka ne on tullut noin helposti raskaaksi heti ensimmäisellä yrityksellä ja me ei? Vaikka me ollaan oltu yhdessä jo 5 vuotta, mutta tulee vaan sellanen olo, että vauvakuume kun on ollut jo kauan niin miks me ei lähdetty sitten heti yrittämään, varmaan siksi koska luulin, että tulen heti raskaaksi, mutta ei. :ashamed:

ON: Eilen bongasin oviksen illalla, ja eilen sitten heiluteltiin peittojakin :D mutta tänään en jaksa stressata jos ei heilutellakaan, tärppää jos tärppää. :) ovis oli kyllä taas tosi myöhään kp 21! vaikka oli se vähän hankala laskee km vuodosta. : /
 

Yhteistyössä