Kakskymppiset yrittäjät 2011

Eilen ja tänään tikutettu ovista harjoitusmielessä. :) Ja näyttää ihan siltä et muutaman päivän päästä se ovis kolkuttelis. Tuli jotenkin huojentunut olo tuon ensimmäisen tikutuksen jälkeen kun siinä oli jo viivanpaikka ja väriäkin vähän, oli jotenkin hieno kokemus huomata, että niin se vaan testinkin mukaan on minulle tulossa se ovis ja olenkin ihan normaali. Jotenkin kun ekasta ei tärpännyt niin tuntui hetkellisesti kysymykset onko mussa vikaa, vaikka nyt jo naureskelen itselleni miksi niin ajattelin. :)

Tänään olikin sitten jo väriä pikkasen. :) Onneksi ei silleen tartte miettiä et millon peittoja pöllyteltäs ku se kuuluu ihan meidän omaan arkeen vahvasti mutta nyt on sitte oikee tsemppi päällä. Kuinka voi ihminen olla näin into päällä!

Nyt kaikille plussa tuulia huimasti! :)
 
Ihanaa onnea icy, johan täs onki ollu pitkä hiljaisuus plussaus rintamalla! Plussa tuulia nyt muillekkin!

Mä en jaksa laskeskella enää, vauvakuume kova mut paluu opiskelumaailmaan pakottaa palaamaan maan pinnalle. Vaikkka kuinka lasken nii mikään ajankohta ei oo hyvä täs lähiaikoina. Jos mua ei näy nii johtuu siitä vaan et taidetaan tjottailla hetken.
 
icy Onnea ihan hirveesti plussasta!! :flower: Tarrasukkia, vauvaliimaa yms. sinne :) Varmasti on vielä epätodellinen olo. Muistan kuinka ihanaa aikaa se on kun on juuri plussannut :)

Emby^ Lähettelen sinne ++++ tuulia :whistle: Toivotaan ettei täti tajua tulla kylään.
 
icy
Kiitos teille ihanaiset :heart: Digi näytti myös positiivista 2-3 viikkoa. Saavat sitten lääkärit arvailla laskettua jne, jos niin pitkälle päästään, mua pelotta ihan hirveästi ettei pikkunen pysy kyydissä tai jos on tuulimuna. Yritän olla ajattelematta ja stressaamatta turhia. :x Mies oli tosi onnellinen myös, ja aloitti höösäämisen jo...kysy vielä että pitääkö mun jäädä heti pois töistä :LOL: :kiss:

Plussaonnea teille kaikille! Ikinä ei näköjään saa luopua toivosta! =) Mä vetäydyn varmaan hetkeksi nyt taustalle katsomaan mitä tapahtuu.
 
onneks olkoon kaikille plussanneille!!

mulla on ihan sika paha mieli. mitä teen auttakaa. en usko todeksi.
ystäväni sia tietää 10 vkoa sitten takaperin että hän on raskaana kun teki positiivisen testin.
mutta hänellä alkoi normaalit huonot olot ja oksentelut jne.. mutta se oli ihan käsittämätöntä kun sitä huonoa oloa ja oksentelua oli niin paljon. että ei edes minulla ollut ekassa raskaudessa sellaista. pyysin häntä menemään ultraan ja hän kävi eile ultrassa ja hänelle selvisi että hänellä on rypäleraskaus. olen yrittänyt kauheasti lohduttaa häntä. mutta tottakai se tuntuu pahalta. sehän on kuin keskenmeno. mutta kamalinta on että ei välttämättä 1-2 vuoteen voi yrittää lasta.
ja pahemmaksi tekee tämän se että olemme kovasti yhdessä miettineet ja jahkailleet raskaaksi tuloa. olisi ollut kiva olla "yhtäaikaa" raskaana tai edes lähellä lasketut ajat. (joo tien että kuulostaa tyhmältä mutta on mukavaa kun joku muukin tuttu odottaa samaan aikaan) kun kummallakin on vauvakuume. mitä jos minä tulen nyt raskaaksi?
tuntuu että se pahentaisi asioita kokonaan. apua!? :/ mulla on niin kamala olo mun ystäväni puolesta. ja silti kauhee vauvakuume.
 
icy: Ihana sun mies! :D Onnea onnea vielä kovasti! Nyt paljon tarrasukkia pienelle!

funny87: Onpas ikävä tilanne. Kyllä mä sinuna silti jatkaisin raskauden yritystä. Kyllähän se varmasti ystävääsi kirpaisee, jos/kun tulet raskaaksi, mutta kyllä hän ymmärtää. Paljon voimia ystävällesi sekä sinulle! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mesikämmen;24370288:
icy: Ihana sun mies! :D Onnea onnea vielä kovasti! Nyt paljon tarrasukkia pienelle!

funny87: Onpas ikävä tilanne. Kyllä mä sinuna silti jatkaisin raskauden yritystä. Kyllähän se varmasti ystävääsi kirpaisee, jos/kun tulet raskaaksi, mutta kyllä hän ymmärtää. Paljon voimia ystävällesi sekä sinulle! :hug:

kiitos <3 ihanaa että täällä on ihmisiä jotka oikeasti kuuntelee ja lukee toisen tekstejä. kiitos siitän että joku välittää...
 
tyttö91
Harmillinen tilanne funny87 mutta itse ainakin jatkaisin yritystä. Onhan tilanne harmillinen, mutta ei ystävääsi pitäisi haitata jos ja kun tulet raskaaksi vaan hänen kuuluisi olla onnellinen puolestasi. Ja kyllä hänkin varmasti vielä vauvan saa kun malttaa odottaa. Aika tuntuu varmasti pitkältä mutta ehkä tälläkin tapahtumalla oli joku tarkoitus. Ja vauva saa paremmat oltavat sitten myöhemmin :)

Itse tosiaan kanssa hurja stressi siitä että miten isäni ja oma äitini asiaan suhtautuu. Muiden suhtautuminen on varmaankin oikeastaan ihan se ja sama mutta olemme aikuisia ja teemme omat valintamme ja vanhempien on vain elettävä niiden kanssa. Toivoisin tietysti tukea, kannustusta ja iloa. Mutta ensin täytynee edes saada pienokainen alulle. Toisaalta tuntuu hirmu kaukaiselta stressata asiasta mutta olisi hienoa jos jotenkin saisi varmuuden siihen että he iloitsisivat lapsesta kanssani. Onneksi kuitenkin tukea varmasti löytyy muualta.

Ja kuulin tänään huippu uutisia hyvä ystäväni oli saanut eilen positiivisen testin tuloksen :) Nyt vain odotellaan että josko sitä itsekkin pääsisi liittymään maha kerhoon :D Kerroin myös tällä ystävälleni eilen että olen jättänyt pillerit pois ja hän ainakin vaikutti tukevan minua asiassa ja oli iloinen, vaikka aiemmin kun puhuimme asiasta että haluaisin vauvan oli hän sitä mieltä että kannattaisi tuo oppisopimus saada loppuun ensin. Mutta kuume oli niin kova ja isäntäkin halusi vihdoin vauvaa niin jospa se nyt tärppäis. JA jospa sitä saisi sitten pomon kans neuvoteltua että pystyis pikku mammaloman pitämään ja palaamaan takaisin samaan hommaan :) Täytyy nyt ahertaa vielä hieman tunnollisemmin niin ehkäpä hänellä ei ole vara luopua minusta. Tähän mennessä olen ainakin saanut positiivista palautetta työnteostani.

Mutta kai asiat sitten järjestynee. Nyt toivoisin niin kovasti että heti tärppäisi vaikka mielessä pyörii vahvana negatiivinen ajatus että siihen menee kovinkin kauan ennen kuin tärppi käy. :x

Onnea icy ja muut plussanneet, toivotaan että ensi kuu tuo meille muillekkin plussat =) :flower:

Niin ja plussanneille ja jo aiempia lapsia omaaville, miten olette kertoneet omille vanhemmille vauvasta ja kuinka aikasin? entäs töissä? Jännittikö asia teitä? Ja kuinka ihmiset suhtautuivat?

Ja plussatuulia odottelevat, onkos teillä mitään stressiä toivottavasti tulevan vauvan suhteen?? Olenko ihan hömelö kun stressaan. Varma kuitenkin olen että vauvan haluan vaikka kyllä se silti jännittää :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Funny harmillinen tapaus kaverillasi :( Ja uskon että hän ei halua teidän lopettavan yritystä, alussa häntä ehkä hieman kirpasee mutta uskon että silti on onnellinen puolestanne :)

icy ihanaa kun sun mies huolehtii :)

tyttö91 tuli tuos mieleen et ressiin vois auttaa se kun vinkkaisit vanhemmilles vauvakuumeesta :) Ite aikanaan kerroin äitille et vauvakuumetta, oli helppo sanoa raskaudesta vaikka pelkäsin reaktiota paljon. Nytkin kerroin äidille että yritetään, sain siittä tuen ja turvan jos jotain tapahtuu, kuten keskenmeno tai yritys kestää kauan. Ite oon ainakin huomannut, oma äiti on kaikista ymmärtäväisin ja paras tuki :) Sanoo ihminen joka ei voinut sietää teinivuosina äitiään ja jonka kanssa oli välillä tosi huonot välit!

Jahas, äiti istuu koneel ja poika tyhjentää vaippasäkkiä yksitellen sillävälin.... joten.... :wave:
 
Funny, niin karua ja ikävää kun se onki, ni elämä jatkuu.. Sä elät sun omaa elämää ja sun kaveri käy suruprosessia läpi ja aivan varmasti käy kaikki vihan ja katkeruuden ja jopa onnellisuuden tunteet läpi raskaana olevia naisia kohtaan (ihan näin omakohtasia kokemuksia).. Oot vaan tukena ja kuuntelet.. ja vielä vähän kuuntelet.. :)
 
funny87 oon samaa mieltä kuten muutkin on jo tossa sanoneet, että kannattaa kuitenkin kaikesta huolimatta jatkaa yritystä. Varmasti tuntuu ensin pahalta sun kaverista, mutta eiköhän se sit totu ajatukseen ja ole iloinen sun puolesta. Voin puhua henk.koht kokemuksesta keskenmenon saaneena.

tyttö91 oon ollu 2 kertaa raskaana ja molemmilla kerroilla kerrottii heti plussaamisen jälkeen vanhemmille, sukulaisille ja ystäville. Toi toinen raskaus meni sit kesken ni nyt en aio kertoo kun vasta ekan ultran jälkeen. Voin sanoo et ainakin ekalla kerralla kertominen jännitti ihan hirveesti! Mutta kaikki oli kyllä tosi ilosia uutisesta, kun kuitenkin meidän molempien vanhemmille eka lapsenlapsi kyseessä. Toisen kerran kun kerrottiin niin anoppi vähä epäröi et oliko järkevää vielä näin ajoissa tehä toista ku esikoinen oli sillon 9kk. Ei se pahalla tarkottanu, mutta oli vaan huolissaan meidän jaksamisesta. Nyt kun joskus taas tuun uudestaan raskaaks ja kerrotaa ni varmasti kaikki on tosi ilosia, kun viime raskaus päätty kuitenkin keskenmenoon.
 
Icy Onnea, onnea!:heart: Mukavaa, että pitkästä aikaa joku plussaa!

Funny Ikävä tilanne ystävälläsi, mutta sinuna jatkaisin yritystä.:( Tekstisi perusteella päättelin, että tuet ystävääsi paljon ja se riittää. Ei sun kuitenkaan tarvitse ystäväsi takia lykätä omaa haavettasi. Se ei ole ystävältäsi pois, vaikka saisit vauvan. Vaikka se varmasti tuntuu pahalta ystävästäsi, jos tulet raskaaksi, en usko, että hänkään haluaa sun luopuvan haaveestasi hänen takiaan.

Mesikämmen ja pörrönen, Minäkin oon jo etukäteen katellut vaunuja yms.:ashamed: Toisaalta se on mukavaa, mutta ei kyllä yhtään helpota tätä kuumetta. Vielä en ole sortunut ostamaan mitään varastoon, mutta kummilapselle tulee kyllä silloin tällöin vietyä lahjoja, vaikka ei ois synttäritkään.. :)

Tervetuloa mukaan Lintsa ja tyttö91!:flower:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 10.8

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Adalemina..........kp65/36..............23v.......yk2........3.lapsi
Bubble89............kp55/27-45.........22v...................1.lapsi
neonroze............kp31/27..............22v.........yk4.........1.lapsi
Anlii...................kp31/30-55..........22v........yk1..........1.lapsi

Kp 21-30


Annie24.............kp24/28............24v...........yk3.........1.lapsi
pörrönen............kp22/22...............22v........yk4.........1.lapsi
duulia.................kp21/29-30................................1.lapsi


Kp 11->20


Mesikämmen:.....kp19/30-50.......21v.......yk3.........1.lapsi
funny87..............kp19/30-45........24v......yk1.........2.lapsi
Bela88...............kp19/28...............23v.......yk3.........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp19/60-112........24v........yk4........1.lapsi
Lintsa................kp19/28............................yk1.........1.lapsi
toukka90............kp18/??................21v......yk2.........2.lapsi
kukkumee..........kp17/28..............20v.......yk2..........1.lapsi
Sunflower11......kp17/26-33...............22v........yk8......3. lapsi
Princessa...........kp16/28-30..........24v........yk2........2.lapsi
Iippari................kp14/26-28.............19v..........yk2........1.lapsi
villabikinit...........kp14/27-33............24v......yk3........4.lapsi
ttty....................kp11/27-28...........26v......yk5..........1.lapsi

Kp 1-10


Kyyneltenhymy....kp10/30-33......22v......yk4.............2.lapsi
Destello..............kp9/33-35............23v......yk3........1.lapsi
angstilapsi..........kp9/27-31..........20v.......yk17........1.lapsi
SeInka...............kp8/28..............27v..........yk2.........2.lapsi
Emppis...............kp5/28-32..........24v.......yk?..........1.lapsi

Kp??/tjot


Emby^...............25v.....................1.lapsi
PePa..................25v.....................3.lapsi
Moonbride..........21v.....................1.lapsi
happynow..........24v....................2.lapsi
tyttö91..............20v.....................1.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Huisi hippu
Tigi


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Heippa hei! :)

Täällä olis tälläinen 21-vuotias nais immeinen, jolle iski vauvakuume ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta! Mulla ei ole koskaan ennen ollu minkään tyyppistä vauvakuumetta ja nyt viime viikolle juteltiin tuon mieheni kanssa lapsen hankinnasta ja ohho, päätettiin että jos joulukuussa jättäisin pillerit pois kun vanhan reseptin pillerit loppuu. Ja siitä alkaen tämä asian on vaan pyörinyt mielessä. :headwall:

Minä opiskelen vielä (toista ammattia kylläkin), mutta totesimme että kyllä sen koulun sitten voi loppuun käydä aikanaan. Kuitenkin tahdomme lapsen vielä mahdollisimman nuorina ja muuten elämäntilanteemme on oikein hyvä. Asumme vuokralla omakotitalossa, mutta heti kun pystymme ostamme sen omaksi. Ja niin tosiaan, olemme olleet yhdessä 6 vuotta josta avoliitossa melkein 2 vuotta.

Meillä on hyvä tukiverkosto, minun vanhemmat ja mieheni äiti sekä hänen mies asuvat samassa kaupungissa, minun vanhemmat oikeastaan n. ½ km päässä meistä. :D Olen varma että kaikki ovat todella innoissaan jos/kun heille kerrotaan että olisin raskaana. Omista vanhemmistani vain pelkään että ottavat asian ehkä ensin niin että "onko meillä rahaa" tai "onko lapsi vahinko". Mutta eipä sitä voi ennestään teitää. :) Ja yksi syy että haluamme lapsen mahdollisimman nuorina on, että isovanhemmat ovat vielä tarpeeksi nuoria ja pysyvät sitten lapsen perässä. ;)

No mutta tulipa taas, runoiltua...
 
Onnea icy! :flower:


Tervetuloa Grill! :flower: Niin se vauvakuume vain saattaa yhtäkkiä iskeä ja siinä sitä ollaan ;) Onnea yritykseen!


Täällä terokuuri meneillään eli menkkojen odotusta. Taitaa olla ensimmäinen kerta kahteen vuoteen kun on käytetty kumia, eli en voi olla raskaana. Taisi olla yksi kerta ettei käytetty. Siitä kun olisi tärpännyt niin johan olisin ihmeissään :D
 
Tervetuloa kuumeilemaan Grill :) Pakko myöntää että mullekin aikoinaan tuli vauvakuume kuin salama kirkkaalta taivaalta :D

ON: Menispä nää päivät nopeemmin ni pääsis ihmettelee et alkaako ne menkat vai ei ja ehkä jopa testailemaan :p Varmaan monille tuttu tunne :D
 

Yhteistyössä