Kakskymppiset yrittäjät 2011

Hyvä gallup Amalia! :) Noh itsehän en oo vielä kauaa yrittänyt, mutta nyt näyttäis siltä, että pystyn menemään vielä ensi kesänä kesätöihin ja haluaisin niiin kovasti samaan paikkaan kun viime vuonna, sillä siellä oli tosi kivaa! =)

Ja tosiaan, mun pitikin jo eilen kommentoida sullekin destello, mut sit unohdin kun se jäi tuonne toiselle sivulle. :) Voisit ihan hyvin alkaa kirjailijaksi, sillä osaat aina vaan kirjoittaa oikeat sanat, oikeaan hetkeen! =)

Ja tänne saa laittaa kp 2/26-35 yk 3... Sieltä se täti illalla hiippaili kylään heti pupuilun päätteeksi, siksi en taaskaan ollut varma onko se nyt oikeasti täti vai ei. Mutta aamulla tiesin. Ja nyt mahakin jo juilii siiheen malliin että ei oo mitään epäselvyyttä. :( Tosi kiva haarukka tuli tonne kiertopäiviin!
 
Destello
Grill Kyllä mä itseasias kirjoitankin, omaelämänkertaa tosin. Jää nähtäväksi yritänkö julkaista sitä koskaan koska aiheet on kipeitä, vaikkakin aina ajankohtaisia. Mulla kun on ollut hyvin alkoholi/väkivaltataustainen lapsuus ja muutenkin elämä kolhinu kovaa. Aloitin kirjoittaan lähinnä sen takia että muutkin samantyyppistä kokeneet tajuaisi, etteivät ole yksin. Muille paremman kohtalon kokeneille se olisi hyvä esimerkki siitä miten pohjalla ihminen voi käydä ja nousta vielä sieltä. Olisi niin hienoa auttaa ihmisiä ymmärtämään ettei elämä ole niin yksiselitteistä ja seesteistä mitä moni antaa ymmärtää, harva uskaltaa edes puhua niistä ongelmista.

En minäkään uskalla, kirjoittaminen on mun terapiaa ja sanat tapa ilmaista itseäni. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Jos joku asia painaa, kirjoita se paperille. Sen jälkeen ruttaa se ja heitä roskiin. Sen jälkeen riittää, kun ajattelet yksinkertaisesti että ongelma on poissa silmistä ja poissa mielestä :)
 
Juu, siis en minäkään todellakaan mitään pahaa plussanneille toivo. Oon aika huono ilmasemaan itseäni tälleen kirjallisesti. Oli myös aika huono päivä tolloin kun kävin avautumassa. Välillä vaan iskee sellasia katkeruuspuuskia ettei tosikaan. Luulis vaan että ollaan jo tässä asiassa jouduttu kärsimään tarpeeksi... En ymmärrä miksi elämä on niin julmaa joitakin kohtaan. Onko sitä sitten tehnyt jotakin niin väärin elämässään että siitä rangaistaan näin?

Tohon galluppiin en oikeesti osaa ehkä sanoa mitään. Kun on jo yksi lapsi ennestään, ei siltikään saa nukkua tms. Vaikka kuinka yritän miettiä niin ei vaan tule mieleen mitään. :( No ehkä se ettei ole taas samaan aikaan raskaana ystävien kanssa. Jos jotain taas kävisi, niin toista kertaa sitä ei ehkä jaksaisi.....

Ompas mulla taa valivali-tekstiä, mut sellanen mielentila tässä nyt on jo aika pitkään ollut.
 
Destello: Mä melkein arvasin, et heti kun pistän et sun pitäis alkaa kirjoittaa, niin kerrot et kylhän mä kirjoitankin. :D Mut hyvä että toimii, ehkä pitäis itsekin yrittää. Välillä tuntuu ettei elämä voi enempää potkii päähän... Vaikkakin silloin just pitäisi tajuta että monilla menee paljon huonommin!
 
Destello
Grill Haha :D Mun täytyy selvästi alkaa kirjoittamaan eri tyylillä, niin pysyn vastaisuudessakin tuntemattomana, ainakin kirjoitustyylin perusteella :p Kai se sitten näkyy myös tekstiasusta jos henkilö kirjoittaa "työkseen"? :)

Mut tosiaan, kirjoittaminen on aina terapeuttista niillekin jotka sitä ei muuten tee. Paperille tohtii kirjoittaa niitä asioita mitä ei ääneen uskalla sanoa :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 30.11.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp92/??.................23v.........yk1.............1.lapsi
Pamsku..............kp51/28-30...........21v..........yk1.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp40/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi

Kp 21-30


ttty..................kp28/26-36............26v........yk8............1.lapsi
Mesikämmen:.....kp28/??..................21v........yk6............1.lapsi
fairytonia...........kp27/??.................20v........yk1.............1.lapsi
Nemppis............kp26/32-34............20v........yk5.............1.lapsi
Annie24...........kp23/27-28...........25v........yk7................1.lapsi
neonroze.........kp21/27................22v........yk8................1.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11....kp19/24-35............23v........yk12..............3.lapsi
Amalia89.........kp18/??.................21v........yk5................1.lapsi
Iippari............kp15/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp13/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Johanna88........kp11/28-40...........23v.........yk8..............1.lapsi

Kp 1-10


KaisaKaisanen.....kp8/27-31........23v.........yk6..............1.lapsi
äippä-88............kp6/34-36.........23v.........yk3..............2.lapsi
Anlii..................kp3/28-73..........22v.........yk4..............1.lapsi
Destello.............kp3/29-32..........23v........yk7..............1.lapsi
Grill...................kp2/26-35..........21v........yk3..............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
ONNEA minea_ ja mamiia!!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja plussatuulia oikein kovasti!! +++:whistle:

Jotenkin tällä kertaa ei ole mitään järkevää sanottavaa, joten taidan tyytyä vain toivottelemaan plussatuulia ja positiivisia ajatuksia kaikille! :D
 
Kiitokset mesikämmenelle! :)

Ja mulle tuli tossa hetki sitten oikeen kunnon masis-kohtaus (te tartutitte sen mullekin :p). Totesin että en vaan jaksais käydä koulussa, mut ton tutkinnon kuitenkin haluaisin, niin tauko tulis tarpeeseen, mut en viitsis ennen taukoo ottaa kun toi vauva ilmoittais tulostaan... Ja kun ei se tunnu helpolla tulevan meillekään. (Taas pahoittelen niiden tilannetta ketkä on pirusti kauemmin yrittänyt kuin me!)

Ja kaiken lisäksi jos viimeksi kun menkat tuli ei pahemmin sattunut, niin nyt sitten sattuu! Alkoi tässä illalla niin että piti ottaa burana naamaan. Ja se on ihan ihmeen toispuoleista kipua... Ja vuotokin on ihmeen kirkasta... :confused: Onneksi se on kuitenkin pysynyt viime kerran tavoin melko niukkana!

Puuh... Mutta tämän itsesäälipurkauksen jälkeen toivotan muille kovasti plussatuulia! :whistle:
 
en malttanu odottaa aamupissaa joten tein äskön clear bluen digitaalisen testin ja raskaanahan sitä ollaan 3.-4. viikolla! :heart: uskomatonta!! soisin niin teille muillekin tämän tunteen!! :hug:

kiitos kaikille ihanille kuumeilijoille ja plussatuulia!!!!! :whistle: minä poistun plussanneisiin.

Kiitos ja kumarrus! :heart:
 
Destello
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TORSTAI 1.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp93/??.................23v.........yk1.............1.lapsi
PisaraSadetta......kp41/26-37-112....24v.........yk7..............1.lapsi

Kp 21-30


ttty..................kp29/26-36............26v........yk8............1.lapsi
Mesikämmen:.....kp29/??..................21v........yk6............1.lapsi
fairytonia...........kp28/??.................20v........yk1.............1.lapsi
Nemppis............kp27/32-34............20v........yk5.............1.lapsi
Annie24...........kp24/27-28...........25v........yk7................1.lapsi
neonroze.........kp22/27................22v........yk8................1.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11....kp20/24-35............23v........yk12..............3.lapsi
Amalia89.........kp19/??.................21v........yk5................1.lapsi
Iippari............kp16/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp14/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Johanna88........kp12/28-40...........23v.........yk8..............1.lapsi

Kp 1-10


KaisaKaisanen.....kp9/27-31........23v.........yk6..............1.lapsi
äippä-88............kp7/34-36.........23v.........yk3..............2.lapsi
Anlii..................kp4/28-73..........22v.........yk4..............1.lapsi
Destello.............kp4/29-32..........23v........yk7..............1.lapsi
Grill...................kp3/26-35..........21v........yk3..............1.lapsi
Pamsku..............kp1/28-52...........21v..........yk2.............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Destello
mamiia Onnea! :flower:

Pamsku Onneksi kierto ei venynyt pidemmäksi, jospa se siitä alkaisi tasoittumaan pikkuhiljaa :)

Sunflower Jäitä hattuun ja jotain muuta miettimisen arvoista ajateltavaa kehiin nyt! Ei saa alkaa ressaamaan :)
 
Sunflower11
Destello, enhän mä ressaa :) pitkästä aikaa on semmonen olo et ois voinu tärpätä.. yk 9 oli se oletettu kemiallinen (haamu) ja sama fiilis.. kaks viimosta kiertoa jo ties viikkoo ennen et alkaa menkat. On täs jo sen verran kiertoja takana et tietää jos jotain erilaista on :LOL: Toivominen on kivaa, pettyminen ei toki niinkään, mut eipä siltä voi välttää :)

Meille kotiutuu kissanpentu sunnuntaina :heart:
 
Sunflower oiiiiii :heart: Mekin ollaan mietitty et jos kissa otettais. Koira sit muutaman vuoden päästä. Ennen joulua saatais yks söpöliini, mut tahdon vielä miettiä rauhassa etten tee liian nopeita päätöksiä ja mieti vaan tunteilla. Mut kissaa mulla ei oo ollu ainakaan kymmeneen vuoteen, niin voisitko vähän muistuttaa et miten kissa opetetaan sisäsiistiksi? :D Mietin päätäni ihan puhki, enkä vaan tajua :D

Mamiialle onnittellut! :) Toivotaan et kaikki menee hyvin! :)

Täällä kp 14 ja menkat jatkuu vaan..............
 
Heippatirallaa! :)

Minä olen ihan unohtanut käydä täällä pörräilemässä!
Aamulla sitten hoksasin, että pittääpä tulla lueskelemaan mitä täällä on tapahtunut,
edelliskerrasta kun on jo turhankin pitkä aika.

Onnea vaan kaikille plussanneille ja tosissaan tsemppiä yrittäjille,
toivottavasti yritys palkitaan pian!!! :heart: =)

Minä pyörisin mielläni vielä taustalla tässä, katsotaan mille sitä rupeaapi vielä ;)

Avopuolisolla tuntuu vauvakuume nostavan päätään hurjanlaisesti!
Tuntuu, että vähintään joka toinen päivä ottaa lapsen saamisen puheeksi jollakin tapaa. :)

Itseä asia kovasti mietityttää... Se, että omalla kohdalla lapsuudessa sai kokea joitakin sellaisia asioita, jotka vähän mietityttävät aikuisiällä (niin no vasta 20v. kun olen...) Sit' sitten miettii ko. asioita kun oman perheen perustaminen alkaa olla ajankohtainen. Ja jotenkin sitä pelkää, että no onko minusta sitten äidiksi, osaanko hoitaa lasta. Vaikka, äidiksi (ja isäksi myös) kasvetaan. En varmaan ole ainoa, joka tietyll' osin miettii ko. kysymyksiä? :ashamed:

Ja tietenkin mietityttää, miten läheiset asiaan suhtautuvat... Oma perheeni kyllä olisi iloinen, mutta anoppi ja appiukko mietityttää. Heillä on muutamia vahvoja mielipiteitä asiaan liittyen...

Olen niin epävarma vielä, toisaalta haluaisin ja toisaalta pelkään, onko sittenkin "virhe" :'(

Positiivista kuitenkin olisi, että meillä on mieheni kanssa molemmilla vakituiset työpaikat, toimeen tulo ei ole ongelmana onneksi :)

Mutta tässäpä tällaista vuodatusta...
 
pamsku: pahoittelut! :hug:

sunflower: NYT LAITAN PEUKUT PYSTYYN!!:)

nellinu: ohhoh! aikast pitkät menkat sulla!:O kannattaa muuten olla haukkana peittojen alla heti ku ne lakkaa, meinaa tutulla tärppäs (vaikkakin oli kemiallinen) heti menkkojen jälkeisenä päivänä! et sullakin vois periaatteessa ovis olla vaikka heti ku hanat menee kii!:)

pienoinen: no, noita samoja ajatuksia täälläkin ollaan mietitty, vaikkakin meillä kyllä varmaan molemmat vanhemmat jo toivois lapsenlasta, ku vihjeitä on saanu kuunnella jo ikuisuuden... mut siis kyllä sitä aina välillä miettii et miten sit pärjätään rahallisesti (molemmilla kyllä vakityöt, mut mä voisin kyl paremminki tienata) ja sit muutenkin vauvan kanssa... Kyllä ne asiat sitten lutviutuu, usko pois!:) ...ja toihan on hyvä merkki, et mies on jo ihan kuumeessa! mut siis toisaalta, jollet ite oo varma mitä haluat, niin eiköhän se mieskin odottele, että saat tän ihanankamalan vauvakuumeen päälle!:)

destello: mä kans jotenki ajattelin, et sä kyl osaat niin hyvin kiteyttää ajatuksia ja kirjottaa, et varmaan kirjottelet paljonkin! ja sun lapsuus (siltä osin mitä sitä valotit) kuulostaa ihan mun lapsuudelta!:/ ihanaa kuulla et on meitä muitakin...

on: ovis pitäis olla ihan nurkan takana vissiin, ku jotain haamulaista oon ovistestiin saanu... täs kierrossa aion käyttää cb digiovistestinkin, et saa varmuudella sit tiedon et koska ovis on, et koska sitä rupee menkkoja odotteleen, ku ollaan sit reissussa... täs kierros en oo käyny vyohyketerapeutilla ku en oo kerenny, mut rakkauspakkausta oon nautiskellu joka ilta, ja tuntuuki kyl siltä, et voisin hyökätä ton avokin päälle vaikka keskellä yötä!;)
 
Sunflower11
nellinu: ne oppii itse jos emo on (tai emo opettaa) eli kissan pitäs olla luovutusikäisenä sisäsiisti :)

PIenoinen: et ole ainoa :) varmasti jokainen ikään katsomatta miettii samoja asioita ja tottahan se on että siihen kasvaa. Mä tulin 18vuotiaana raskaaksi, söin e-pillereitä. Kyllä se aikansa otti et sisäisti asian vaikka halusinkin raskautta jatkaa..

Johanna, kiitos peukuista :) ens viikolla sit näkee (oletettavasti) miten käy :)
 
Jee sunflower, kuulostaapa hyvältä! =) Ensi viikkoa odotellessa siis...

Pienoinen: Kyllä täälläkin on melko samat ajatukset. No ainakin taloudellinen tilanne huolettaa ei niinkään ihmisten suhtautumiset. Mutta luotan siihen että ihminen kasvaa tilanteeseen (jos sitä siis haluaa!) ja muotoutuu erilaisiin hetkiin ym. :)

Pahoittelut Pamsku! : / Mutta huomasin itse, että yk 2 on paljon helpompi kuin ykkönen. :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


PERJANTAI 2.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


pikkumyy1..........kp94/??.................23v.........yk1..............1.lapsi
PisaraSadetta.....kp42/26-37-112......24v.........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30


ttty..................kp30/26-36..........26v........yk8................1.lapsi
Mesikämmen:...kp30/??...............21v........yk6................1.lapsi
fairytonia..........kp29/??...............20v........yk1................1.lapsi
Nemppis...........kp28/32-34..........20v........yk5................1.lapsi
Annie24...........kp25/27-28...........25v........yk7................1.lapsi
neonroze.........kp23/27................22v........yk8................1.lapsi
Sunflower11....kp21/24-35............23v........yk12..............3.lapsi

Kp 11->20


Amalia89.........kp20/??.................21v........yk5................1.lapsi
Iippari............kp17/26-28............19v.........yk6................1.lapsi
nellinu............kp15/26-28............23v.........yk4................2.lapsi
Johanna88......kp13/28-40............23v.........yk8................1.lapsi

Kp 1-10


KaisaKaisanen....kp9/27-31........23v.........yk6.............1.lapsi
äippä-88............kp8/34-36.........23v.........yk3.............2.lapsi
Anlii..................kp5/28-73..........22v.........yk4.............1.lapsi
Destello.............kp5/29-32..........23v........yk7..............1.lapsi
Grill...................kp4/26-35..........21v........yk3..............1.lapsi
Pamsku.............kp2/28-52...........21v........yk2..............1.lapsi

Kp??/tjot


korvapuusti...................................27v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen
Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Annie24: joo, nyt on menossa yk 6, listoille oli tainnut lipsahtaa väärä tieto. Ja itseasiassa siellä on nyt kiertopäivänä 10, kun oikeasti on kp9.

Täällä on puhuttu nyt raskausuutisten tuomasta negatiivisesta fiiliksestä. Itsekin tiedän tunteen, mutta nyt plussauutisia on tullut paljon pitkään yrittäneiltä (siis täällä netissä, esim. vauvakuumeblogeista, joita olen seuraillut), ja se jollain tavalla on saanut oman mielenkin positiiviseksi. On tullut sellainen fiilis, että kyllä mekin vielä onnistutaan. Näistä pitkään yrittäneiden plussausuutisista iloitsen todella paljon! Myönnän kuitenkin, että kirpaisee kuulla, kun joku on onnistunut heti ensimmäisellä yrittämisellä. Ja se johtuu ihan vain siitä, että silloin ajattelee, miksi itse ei ole siinä tilanteessa. Kukapa ei haluaisi tulla heti raskaaksi kuin haluaa? Toivottavasti sain purettua ajatukseni edes jokseenkin ymmärrettävään muotoon :)
 

Yhteistyössä