Kaksivuotias poika kadonnut Ristiinassa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ihmettelen
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Mä en ymmärrä miksi noita kanavia ei voi aidata. Kun siitä on kuitenkin se äkkiputous ja ei pieni eikä välttämättä isompikaan lapsi sitä tajua. Enkä tarkoita, että lapsen voisi jättää vahtimatta vaan sitä, että jos lapsi juoksee kanavan lähellä yhtäkkiä sinne (eikä vanhemmat oo tajunneet vaaraa). Noiden kanavien varsilla kun saatetaan järjestää vaikka mitä yleisötapahtumiakin, jotka tarkoitettu myös pikkulapsille.
Kaikkea ei vaan voi aidata. Ei kanavia, ei Aurajokea (sitäkin on ehdotettu), ei merenrantaa, järviä tai lampia.
Ei tietenkään, mutta nuo kanvat on äkkijyrkkiä, järvi tai lampi nyt on eri asia. Se ei ole yhtäkkinen pudotus, sen osaa ennakoida pienempikin lapsi. Mutta kanava tulee äkkiä eteen ja siitä tippuu alas noin vain.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hohh:
Ei tuo kysymys tuo takaisin mutta olisi erikoista jos ei jokainen äiti/isä tätä pyörittelisi myös tässä tapauksessa päässään.
Joskus on hyvä pitää ne ajatukset ihan omassa päässään.

-------
Odottaisitko kaksi tuntia oman kaksi-vuotiaan katoamisesta paikassa jossa vesistö lähellä? Minä en. Minä en odottaisi yhtään. Soittaisin lähes siltä istumalta. Ehkä 5min huhuilisin ja etsisin.

Alkuperäinen kirjoittaja -------:
Odottaisitko kaksi tuntia oman kaksi-vuotiaan katoamisesta paikassa jossa vesistö lähellä? Minä en. Minä en odottaisi yhtään. Soittaisin lähes siltä istumalta. Ehkä 5min huhuilisin ja etsisin.
Entä jos isä luulee pojan olevan äidin kanssa ja toisinpäin? Ei voida tietää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Mä en ymmärrä miksi noita kanavia ei voi aidata. Kun siitä on kuitenkin se äkkiputous ja ei pieni eikä välttämättä isompikaan lapsi sitä tajua. Enkä tarkoita, että lapsen voisi jättää vahtimatta vaan sitä, että jos lapsi juoksee kanavan lähellä yhtäkkiä sinne (eikä vanhemmat oo tajunneet vaaraa). Noiden kanavien varsilla kun saatetaan järjestää vaikka mitä yleisötapahtumiakin, jotka tarkoitettu myös pikkulapsille.
Kaikkea ei vaan voi aidata. Ei kanavia, ei Aurajokea (sitäkin on ehdotettu), ei merenrantaa, järviä tai lampia.
Mutta kun maanteillä kallioleikkaukset on aidattu hirviä varten niin miksei noitakin kallioleikkauksia?

Vieras
Eihän se pieni välttämättä juuri sinne kanavalle ole kävellyt. Voi olla pitkällä jossain. Ja tohon auttamisasiaan, mä lähtisin tältä istumalta jos voisin. Minkä logiikan mukaan siellä on nyt sopiva määrä etsijöitä? Niin kauan kun poika on kadoksissa on vielä toivoa ja mitä useempi siellä etsii sitä suuremmalla todennäköisyydellä löytyy nopeemmin ennenkuin ehtii jotain tapahtua!!!

MLI
Odotan että mies tulee kotiin ja lähden etsimään! Jos käännyttävät mut takasin ja eivät tarvitse niin ei mahda mitään,yritän ainakin auttaa! Soitan ensin sinne iltalehden numeroon ja kysyn minne mennä.

Saraldo
Edelleen, on hankala arvioida pöydän äärestä käsin, mikä on totuus esim. tuosta kellonajasta. Lapsi oli siis varmuudella nähty klo 14, poliisille ilmoitettiin klo 16. On voitu tosiaan luulla, että lapsi on jomman kumman vanhemman kanssa. Tai vanhemmat ovat nukuttaneet lasta päiväunille klo 14 ja heränneet itse klo 16 eikä lasta ole näkynyt. Ja sitten on vielä sokkitilan vaikutus. Jos ihminen sokissa etsii jotain, ajankulu voi hämärtyä. Tai sitten he ovat voineet ajatella, että löytävät lapsen ihan itsekin (mikä sekin voi johtua sokista).

kuin tappelu
Täällä on suorastaan tappelu. Toiset ei kestä yhtään että mietitään miksi poju kadonnut. Toiset taas spekuloi koko ajan miksi kadonnut.
Toivokaamme että poika löytyy, mahdollisuudet valitettavasti realistisesti ajateltuna siihen hyvin pienet, mikä on aivan hirveää.
Kun totuus aikanaan selviää, olivatko vanhemmat kännissä vai eivät, miksi ei soitettu ja muuta, täällä kai seuraava tappelu. Ne jotka spekuloivat ovat voitokkaina tai ei, ne jotka eivät spekuloineen ovat voitokkaina tai ei.......

Pedagog
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pedagog:
Alkuperäinen kirjoittaja Öö:
ammattilainen osaisi varmasti kirjoittaa pedagogi.
Pyydän anteeksi huonoa suomenkieltäni =) Asunut ruotsissa jo melko pitkän ajan ja varmasti sen huomaa siitä aikasemmin kun kirjoitin.
Tuohan kirjoitetaan ruotsiksi melkeimpä samalla tavalla.
Juu huomasin, mutta minä asuin suomessa siihen asti kun olin 2 vuotta, ja muutin tänne, olen täällä saanut ammattini ja olen todellakin huono kirjottaman suomea.. Puhuminen sujuu kylläkin paljon paremmin.. Se siitä, toivottavasti pienoinen löytyy!

Mikkelistä
Alkuperäinen kirjoittaja MLI:
Odotan että mies tulee kotiin ja lähden etsimään! Jos käännyttävät mut takasin ja eivät tarvitse niin ei mahda mitään,yritän ainakin auttaa! Soitan ensin sinne iltalehden numeroon ja kysyn minne mennä.
Hei laita tänne viestiä, mitä sanovat siellä numerossa!
Katoin jo kartalta reitin, matkaa tulee Mikkelistä noin 40km ja aikaa menee sinne noin 38 min.

vieras
Onko siis varmistunut, että on kadonnut mökiltä?
Onko mökki ja sen ympäristö tutkittu todella tarkkaan jokainen nyppylä, totta että vesistö on lähellä, muttei pojan VÄLTTÄMÄTTÄ ole tarvinnut sinne suuntaan mennä.

...
Mulla tulee vain mieleen nyt, että jos on jossain vielä elossa niin alkaa todellakin olemaan lapsella kylmä :( Ihan kauheeta, en mä saa nukuttua edes, kun mietin missä pikkuinen on yksinään.

vieras
ei vieläkään löytynyt

Tieto katoamisesta tuli viranomaisille noin klo 16:00. Poika on yhä kateissa.

Kadonnutta etsii viranomaisten ja paikallisten asukkaiden lisäksi usean kymmenen hengen Vapepa -ryhmä ja ilma-alus. Etsintään on pyydetty virka-apua myös puolustusvoimilta. Kadonnut on vaaleahiuksinen ja hänellä on ollut katoamishetkellä päällään sininen t-paita ja vaippa.

Mahdollisista katoamiseen liittyvistä havainnoista pyydetään ilmoittamaan Etelä-Savon hätäkeskukseen numeroon 112 ja virka-aikana Etelä-Savon poliisilaitoksen palvelupäivystykseen

IL

nyt on kesä
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulla tulee vain mieleen nyt, että jos on jossain vielä elossa niin alkaa todellakin olemaan lapsella kylmä :( Ihan kauheeta, en mä saa nukuttua edes, kun mietin missä pikkuinen on yksinään.
Ulkona on vielä huoneenlämpö.

Onko mökki ja sen ympäristö tutkittu todella tarkkaan jokainen nyppylä, totta että vesistö on lähellä, muttei pojan VÄLTTÄMÄTTÄ ole tarvinnut sinne suuntaan mennä.
Helsingin sanomien nettisivuilta mä ainakin luin, että katosi mökiltä.

:'(
Hesarin sivuilla oli että mökiltä kadonnu. Ja eiköhän nuo ihan asiansa osaavia henkilöitä ole tuolla etsimässä :)

vieras
ei vieläkään löytynyt

Tieto katoamisesta tuli viranomaisille noin klo 16:00. Poika on yhä kateissa.

Kadonnutta etsii viranomaisten ja paikallisten asukkaiden lisäksi usean kymmenen hengen Vapepa -ryhmä ja ilma-alus. Etsintään on pyydetty virka-apua myös puolustusvoimilta. Kadonnut on vaaleahiuksinen ja hänellä on ollut katoamishetkellä päällään sininen t-paita ja vaippa.

Mahdollisista katoamiseen liittyvistä havainnoista pyydetään ilmoittamaan Etelä-Savon hätäkeskukseen numeroon 112 ja virka-aikana Etelä-Savon poliisilaitoksen palvelupäivystykseen

IL
tieto päivitetty 23:46 iltalehti

vieras
Ei pihalla ole kauhean kylmä vielä, onneksi.

vieras
Ja voi olla jotain kallionkoloa tms., tuo on sen näköistä paikkaa. Maatalorakennuksia tuossa näkyi. Mökkien pihoissa voi olla kaikennäköistä rakennelmaa, mihin piiloutua. Vaikeaa hommaa etsiä.

Ja 2,5v sekä kävelee hämmästyttävänkin pitkälle SEKÄ pystyy vaikkapa nukahtamaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Jos on vaikka pari-kolme tuntia ollut liikkeellä ja nukahtanut, voisi nukkua vieläkin. Siellä oli tosi kuuma päivällä, se väsyttää. Spekulaatiotahan se tämäkin mutta haluaa ajatella että mahdollisuus on vielä löytää pieni elossa.

Mitä väliä???
Oikeesti mitä väliä mistä ja miksi ja minkä takia ja millä kellonlyömällä se lapsiparka on kadonnut??? Mitä sinä sillä tiedolla teet siellä näyttöruutusi takana???
Menkää itseenne!

Tärkeintä on, että ne ihmiset jotka etsintöjä organisoivat ovat tietoisia asiasta.

Voimia perheelle ja varjelusta pienokaiselle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyt on kesä:
Mutta pimeää :/

Ristiinassa kadonneen pikkupojan suuretsintä jatkuu

7.7.2010 21:44 | Päivitetty: 7.7.2010 23:36

Ristiina. Etelä-Savossa Ristiinassa käynnistyi keskiviikkoiltana suuretsintä vaippaikäisen pikkupojan löytämiseksi.

Kaksi- ja puolivuotias poika katosi iltapäivällä Louhiveden eteläpuolella Varkaantaipaleen kanavan lähellä olevalta mökiltä.

Kadonneella pikkupojalla on vaaleat hiukset ja hänellä oli katoamishetkellä yllään sininen t-paita ja vaippa.

Poliisi sai tiedon katoamisesta kello 16 aikaan. Poikaa ei ollut vielä löydetty kello 23 jälkeen.

Etsintöjä aiottiin jatkaa läpi yön, Etelä-Savon poliisista kerrottiin.

Poliisi kuvaili katoamispaikkaa metsäiseksi maaseuduksi, jossa on jonkin verran mökkejä järvien rannoilla.

Etsinnöissä oli mukana yli 80 henkeä. Viranomaisten ja paikallisten ihmisten lisäksi apuna oli muun muassa yksitasoinen lentokone. Poliisi pyysi virka-apua myös puolustusvoimilta.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja nyt on kesä:
Ulkona on huoneenlämpö koko yön. Mutta pikaista löytymistä pojalle!

vieras
Mainitaanko yleensä koirien käytöstä etsinnöissä? Nimittäin kun tuossa iltalehden jutussa on vaan ihmisetsijöistä ja helikopterista, mutta ei koirista mitään.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä