Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Huh, onpas unohtunut tänne päivitellä kuulumisia ku melkeen tonne facen puolelle sit aina laittaa...:/

Joo, no mistäs sitä alottais; viime viikolla oli tiistaina neuvolalääkäri (rv 36+1) ja se tuumas että nyt olis paikat kypsät synnyttää, ku kanavaa oli jäljellä alle 1cm ja aukikin olin 1cm verran! Eipä oo Tirriä vielä näkynyt, mut sanoikin, että voi hyvin mennä jopa ylikin lasketun ajan, mut että nyt olis jo valmista... lapsi on tosi tosi alhaalla niinku on ollu tuntemuksetkin (on ollu toi alakerta ihan hellänä jo varmaan joku 6vkoa?) mut saan kaikesta huolimatta vielä uida ja sekstailla...:D terkka oli vähän huolissaan mun jalkojen turvotuksesta ku se on ollu aikamoista nyt heinäkuun puolivälistä saakka, ja kävin sit labroissa ni katottiin maksa-arvot yms, ettei oo vaan raskausmyrkytystä. Lekuri sano kyllä heti et näkee sen naamasta ettei mitään myrkytystä oo, eikä sit kyl ollukaan arvoissa mitään häikkää... Vauvan painoarvio oli sillon 36+1 3kg, eikä näkyny olevan juurikaan rasvaa vatsan ympärillä, et vissiin aika pitkä tapaus kyseessä!:)<3

Koska sulla on Annie neuvolalääkäri?:) vai oliko se jo? Onko teillä jo hankinnat hoidettu kaikki? Otitteko äippäpakkauksen?:)

Johanna88 ja Tirriäinen 37+3
 
Johanna Minäkin oon nii keskittynyt lomailuun, ettei oo tullut täällä paljoa pyörittyä.. Nyt vielä hetki pitäisi jaksaa arkea ennen äippälomaa. :/
Neuvolalääkäri on jo ollut sen 2 kertaa, yks kerta enää jäljellä. Kaikki on ollut niin kuin pitääkin, eli minäkin saan vielä elää normaalisti. :) Lähes kaikki hankinnat on tehty, mitä nyt ne imetysjutut puuttuu vieläkin, mutta pitää sitten lomalla vaikka hankkia ne. Ja tietty kaikenlaiset pikkujutut (rasvat, pesunesteet? tarviiko?:confused:) puuttuu, mutta niihin pitää vielä kans perehtyä tarkemmin. Pakkauskin on jo viikkoja sitten tilattu, mutta ei oo kelan sivujen mukaan minun hakemukset vielä edes käsittelyssä!!:stick: Siellä on vissii vähän ruuhkaa... Toisaalta ois kyllä kiva, jos se pakkaus sen verran viivästyisi, että saisinkin sen uuden, mutta taitaa olla turha toive. :D

Hui, oli pakko tarkistaa, milloinka sulla onkaan laskettuaika ja sehän on ihan parin viikon päästä! :O Joko on tullut kipeitä supistuksia? Saas nähdä, kuka teistä kolmesta synnyttää eka, sinä, mesikämmen vai jenny!:popcorn: Seuraavat jännäilijät ollaanki kai minä ja neonroze, jos ei muutama hiljentynyt palaa takas kertomaan kuulumisiaan..

Mikä on muuten tilanne mesikämmenellä ja jennyllä? :)

Kiva oli kuulla Embyn ja Icyn kuulumisia! :)

Annie ja mini 28+2
 
Mesikämmen synnytti jo: 8.8 klo 19.22 syntyi rinsessa mitoin 3435g ja 48cm!:) Jenny vissiin odottelee käynnistystä, ja mä täällä vielä yhdessä koossa; tänään on puoltoista tuntia tehty pihatöitä!:D katotaan koska Tirri päättää saapua; ei vielä ainakaan oo yhtään sellanen olo et olis tulossa...:) mut ihme kyllä, mulle ei oo tullu sitä sellasta kypsymistä et haluaisin vauvan ulos heti, vaan oon nyt nautiskellu olostani ja odottelen vaan...

Rasvoista yms.. Mä ostin ulkoiluvoiteen (weleda) ja kylpyöljyn (weledaa myös) valmiiks ja sit calendula-sinkkivoiteen (weledaa myös), ja kuvittelin et pärjätään noilla...? No, sit sen näkee! Viel pitäis ostaa varuiks pari purkkia korviketta, lampaantalja vaunuihin ja homeopaattista arnicaa mulle, ja sit olis kaikki!:) yhet imetysliivit haen mahdollisesti vielä tänään ku yhdet jo ostin, mut varmaan olis hyvä olla kahet heti ettei oo ihan liemessä ku ne likastuu!

Koska sä Annie pääset äippikselle? Onko liitoskipuja jo ollut? Mulla onneks helppas liitoskivut ku oon nyt nukkunu ilmapatjalla, eikä kyl oo suppareitakaan ollu ollenkaan! Jotenki ihanan oireetonta ollu kyllä *kop kop* tää loppuaika!

Johanna88 ja Tirriäinen 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Onnea Mesikämmen tytöstä!! :flower::flower: Ihanaa, että sun aivan liian raskas raskaus on vihdoin ohi ja oot saanut ihanan pienen tytön! :heart:

Jennylle tsempit synnytykseen, jos et jo oo synnyttänyt!:D

Johanna Reilu 6 viikkoa pitäisi vielä odottaa lomaa tai siis "lomaa".:D Toisaalta kiva, että on jotain tekemistä niin aikakin kuluu nopeammin, mutta vähän jännää oma jaksaminen näin loman jälkeen. Noh, onneks ei oo fyysisesti raskas työ, niin ei tarvi sen takia jännäillä, ettei kroppa kestäis.

Liitoskipuja löytyy valitettavasti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kuitenkin pärjään niiden kanssa suht hyvin. Mulla liian nopea kävely pahentaa kipuja, niin pitäs aina muistaa hitaasti tallustella, mikä on helpommin sanottu kuin tehty! :D

Kiva kuulla, ettei se loppuaika välttämättä ole pelkkää tuskaa ja kärsimystä! :) Sullahan on vielä hyvin aikaa odotella. Joko ootta pinniksen kasannu yms kaikki vaatteet ja tarvikkeet saanut paikalleen? Meillä on vielä kaikki semmonen tekemättä!

Mihin kaikki muut syksyllä / talvella synnyttävät on kadonnut? Jäänköhän kohta yksin tänne?!:O

Annie ja mini 28+3
 
Annie Et sinä yksin jää :) Ollaan me muutkin hengissä, tosin enemmän tuonne facen puolelle tulee päiviteltyä kun puhelimella oikeastaan netissä selailee, ja nämä sivustot tuppaavat oleen kovin raskaita androidille aina välillä.

Pikaista päivitystä voisi kyllä tehdä, nyt kun kerran tänne asti pääsi.

Huomenna siis 21+0, ja olo on tällä hetkellä kohtalaisen mainio. Niille, jotka eivät facea seuraa, voin sanoa että keskivälin ylittäminen toi enemmän murhetta mitä ajattelinkaan. Supistukset alkoi maanantaina, ja niiden johdosta sitten olin päivän sairaslomalla töistä. Rakenneultrassa löydettiin Rievulta kaksi kystaa aivoista ja kirkastuma sydämestä, ja päädyttiin sitten lapsivesipunktioon. Tulokset saan mahdollisesti tästä ensi viikon kuluessa :) Myös labrassa pitäisi käydä antamassa pissanäyte mahdollisesta piilevästä virtsatietulehduksesta (jos supparit johtuivat vaikka sellasesta, sekin on kuulemma hyvin mahdollista, että tulehdus on piilevä eikä aktiivinen) ja täytyisi varata aika sairaalaan sokerirasitukseen jotta mahdollinen myrkytys suljettaisiin pois. Painoa ei kyllä ole tullut, viime neukkarikäynnillä oli jopa hieman lähtenyt pois muttei hälyttävää määrää kuitenkaan. Seuraava neuvola on 21.8, jolloin tutkaillaan sitten näitä tuloksia mitä labroista on saatu (uskon kuitenkin vakaasti ettei mikään ole huonosti, onhan se vain hyvä tarkistaa asiat jos neukkari niin toivoo).

Muuten meillä menee aika hienosti, itseä vain ärsyttää ihan suunnattomasti kun maha alkaa olemaan jo näillä viikoilla sen kokoinen ettei tahdo mihinkään mahtua. Vaatekoko on räjähtänyt käsiin ja viime viikolla tuskailin itsekseni kun totesin 38 kokoisten housujen kiristävän, ja huokailin ikävöiden 34 kokoisten lempifarkkujeni perään. Pienet on murheet, mutta mielummin sitä murehtii arkisista asioista, kuin sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa mitenkään (viitaten tähän trisomiaepäilyyn lapsella, ja mahdolliseen raskauden keskeyttämiseen jos tilanne on toivoton).

Semmosta tänne, tällä kertaa :) Mites Mirameillä menee, ei ole tuon plussauutisen jälkeen kuulunut mitään? :eek:

Muoks. Kävin pyörimässä yrittäjien puolella heidänkin kuulumisiaan katsomassa, ja näytti siltä että Mirameitä ei tänne kuulukaan.. Oli tipahtanut uuteen kiertoon ilmeisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Miten on mesikämmenellä mennyt prinsessan kanssa ja miten meni synnytys? Joko oot toipunut raskaudesta? :)

Hukkapiru Hui, tsemppiä!:hug: Toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisella ja sinulla myös! Tuuhan sitten välillä tännekin päivittämään kuulumisia, minä kun en ainakaan facen puolella oo. :)

Jennykin on ilmeisesti ehtinyt synnyttää! Onnea!:flower: Miten meni ja kumpi tuli? :)

Miten johannalla menee? :) Ootko jo synnytykseen valmistautunut mitenkään? Eksyin just vahingossa tuonne synnytyspuolelle ja siellä oli monella ollut kaikenmaailman suunnitelmia siitä, miten aikoo esim kipua lievittää tai repeämiä ehkäistä.. :O Tuli jo vähän paniikki, et mitenkähän sitä vois itsekin henkisesti valmistautua tulevaan! Mitään isompia suunnitelmia kun en aio tehdä, sillä ikinä ei voi tietää miten se menee ja mikä sopii itelle. Ainoa päätös on, että aquarakkuloita en aio kokeilla! Sen verran kauheilta ne kuulosti!:D
 
Annie: Hyvinhän meillä sujuu. Mun pitäis kirjottaa synnytyskertomus, mutta mä en millään jaksa! Oon välillä tosi väsynyt. Ilmeisesti raskaus verotti tosi paljon voimavaroja.. Yritän tämän viikon aikana sen väkertää.. :D

Mä olin aluksi tosi "masentunut" ku piti käyttää rintakumia, mutta tänään imetin toisesta tissistä ilman sitä! Olen todella ylpeä tästä saavutuksesta. :D Maitoa multa tulee ihan hirveästi. Oon ajatellut, että alan luovuttamaan sitä.. Meillä on jo pakastin ihan täynnä ja tuskinpa mä niin paljon kotoa oon pois, että nuo kaikki tulis miehellä syötettyä. Oon mä yrittänyt vieraille tarjota niitä mukaan kahvimaidoksi, mutta ei oo kelvannu!! :LOL:

Päivät meillä menee aikalailla niin, että neiti nukkuu ja syö. 3-4 h välein suurinpiirtein syödään ja välit nukkuu aika hyvin. Vähän on vissiin jtn mahavaivoja ollut ku on kitissyt, mutta tänään taas on ollut rauhallisempi päivä. Todella onnellinen oon ja neiti on niin ihana! Kyllä se rankka raskaus kannatti kuitenkin! Palkinto on mitä mahtavin! :heart:

Mesikämmen ja pikku neiti 1 vko 5 pvä :heart:
 
Moikka!
Täällä sitä ollaan nyt mekin kotona rinsessan kanssa; supparit alko viime ke ja vauva syntyi sitten to klo 18.39 mitoin 48cm ja 3610g!<3 11 pvää ennen laskettua hän sitten saapui. Jotenkin sen vaan ties ettei laskettuun asti mee...:) sanoin silloin ke illalla miehelle, että "nyt on varmaan viimeinen seksi ennen ku Tirriäinen saapuu!" ja niinhän se oli! Mä voin huomenna jos muistan kopsata tänne sen synnytyskertomuksen minkä laitoin jo faceen!:)

Heh, mä otin aquarakkulat, eikä se niin paha kyllä ollu ku ne supparikivut!! Kokeilin ite kaikki saatavilla olevat luomukonstit, mutta otin sit lopulta epiduraalin et sain levättyä hiukan, ja se kyllä kannatti! Kipulääkkeitä en ottanu ollenkaan ku jostain muistan kuulleeni/lukeneeni et ne voi hidastaa avautumisvaihetta? Huonekaveri synnärillä oli ottanu kipulääkkeet ja oli avautuminen kestäny tunteja kauemmin ku mulla! Tiedä sit oliko ihan vaan sattumaa...

Mites sulla Annie muuten on mennyt: onko pikkuisen kotiutumiskuteet jo valkattu ja kassin sisältöä mietitty?:) mulla oli yhtä sun toista viihdykettä mukana (lehtiä esim. tosi paljon) mut pääsin ekan yön jälkeen päiväsalin puolelta kunnon huoneeseen (pikku ruuhkia tyksissä just sinä yönä ku olin synnyttäny: osa joutu käytävälle!) ja siellä oli sit ihan huiput huonekaverit!:)

Niin, ja täällä ei näköjään lue, että Jennykin tosiaan sit synnytti edellislauantaina!:) tyttö tuli heille, ja oli ollu mukavan lyhyenkuuloinen synnytys, ku klo 11 oli menny käynnistykseen ja just edellisiltana oli supistellu sen verran et oliki jo 4cm auki, ni koko keissi oli muistaakseni siinä kuuden maissa illalla ohi!:)

Johanna ja Tirri 5pvä
 
Onnea Johanna ja Jenny pienistä prinsessoista!!:flower::flower:

Johanna Mitä kipulääkkeitä tarkotat? Minä oon kuullut, et liian aikainen epiduraali vois hidastaa, mut meillä ei sit edes synnytysvalmennuksessa puhuttu mitään mistään muista kipulääkkeistä kuin perus epiduraaleista ja spinaaleista yms. :confused:

Hyi, ois kyllä ikävää joutua johonkin käytävälle! Onneks sinä sentään pääsit kunnon huoneeseen. :) Miten muuten on mennyt ekat päivät Tirrin kanssa?

Mulla on mennyt ihan hyvin. Liitoskivut vaivaa vaihtelevasti, mutta muuten olo on ok. Kotiutumiskuteita sun muita ei oo valkattu vieläkään, eikä kyllä mitään sänkyjä oo koottu jne. Vielä pitäs siis hirveästi tehdä ennen synnytystä, mutta meen nyt sillä asenteella, ettei se ennen lokakuuta saa syntyä, niin enpä oo pitänyt kiirettä noiden suhteen. :)

Mesikämmen Kiva kuulla, että menee hyvin!:) Ihme, ettei oo vieraille kelvannut maidot!:LOL: Kannattaa tosiaan luovuttaa maitoa, jos sitä kerta riittää. Hyvään tarkotukseenhan se menee ja eikös siitä saa ihan korvaustakin?!:D

Mää en nyt millään malta oottaa, et ite saisin oman vauvani syliin, kun luen teidän juttuja! Vielä noin 2 kk...huoh..
 
Hei vaan! Tännekin taas muistaa kirjoittaa :D Ensinnäkin onnea kaikille pikku nyytin saaneille!! :flower: Ja sitte omaa napaa: Täällä on epävirallisesti alkanu jo äitiysloma, viimeinen työpäivä oli perjantaina ja sopimus loppui, nyt pidän kertyneet lomat pois ja siitä sitten suoraan varhennetulle äippälomalle joka alkaa sitte ens kuun alussa :)
Olo on ollut suurimmalta osalta hyvä ja virkeä, töissä ollessa alkoi viimeisillä vikoilla tuntua liitoskipuja kävellessä ja kyykkiminen oli hankalaa, mutta nyt kotona ollessa ei ole ollut mitään kipuilua.. paitsi tietty öisin asentoa vaihtaessa silloin tällöin pohkeet kramppaa ja asukki aiheuttaa puhalluksia ja ähinää kun oikein sattuu olemaan villi päällä ja mahassa venytellään/potkitaan kaikilla raajoilla samaan aikaan :D Toisaalta taas ihanaa kun toinen on niin kova möngertämään, tietääpähän että kaikki hyvin :)

Hankintoja on tehty enemmän tai vähemmän, vaatteita on vino pino, hoitopöytä ja pinnasänky odottaa käyttäjäänsä, vaunut haetaan viikonloppuna, voih ja kaikkea muuta pienempää itkuhälyttimestä tuttipulloon on ostettuna.. ja silti tuntuu että kaikkea pitää vielä hommata ja aika loppuu kesken :D Mitähän sitä muuta.. no rd- diagnoosi napsahti omalle kohdalle, mutta kotimittaukset ollu moitteettomia eikä oo sen suuremmin elämää/omaa mieltä häirinny. Ens kuussa pääsee vielä kurkistamaan ultrassa pikkumiestä kun tarkastetaan istukan paikka ja tehdään kokoarvio. vielä tosiaan muutama kk pitäisi odottaa omaa kääröä jos kaikki menee niinkuin pitää.. nopeati kyllä meny tämä odotus tähä asti, saa nähdä miten nyt aika kuluu kun kotona vaan oleskelee :) Mutta eipä siinä kummosempia, pitää muistaa käydä täälläkin pävittämässä kuulumisia tiheämmin. piti oikein laittaa näkyvälle paikalle kirjanmerkkeihin tämä ketju että muistan :whistle: hihi, mutta son moro taas!
 
Heippa kaikille!

Eipä ole pitkään aikaan tullut kirjoitettua tänne, mutta josko nyt jotain raapustaisi :)

Ensinnäkin suuret onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! :heart: Toivottavasti pian pääsen itsekin liittymään tuohon joukkoon :)

Täällä siis poksuu tänään 39+0, eikä kyllä pahemmin ole mitään merkkejä siitä, että poitsu olisi halukas tulemaan ulos lähiaikoina. Kivuttomia supistuksia ollut päivittäin jo viikkojen ajan, mutta eipä ne viime lääkärikäynnillä (rv 37+4) olleet saaneet mitään aikaiseksi. Vähän oli paikat pehmenneet, mutta kiinni oli paikat ja kaulan pituus sen samat 3 cm mitä ennenkin.

Sf-mitta oli viime neuvolakäynnillä (38+5) pudonnut kuitenkin viikontakaisesta 2 cm, että on toinen sentään vähän alemmas jo tullut, ei kuitenkaan ilmeisesti ollut kiinnittynyt vielä.

Sitten on alkanut vähän stressaamaan se, että vauva tuntuu kovin viihtyvän avosuisessa tarjonnassa, välillä käväisee poikittain, mutta nopeasti taas kääntyy peppu mun selkää vasten. Todennäköisestihän kääntyy kyllä vielä viimeistään synnytyksen aikana "oikeinpäin", kun suurin osa vauvoista näin tekee, mutta vähän pelottaa kun on tietty ollut pakko lukea kaikkia kauhutarinoita avosuutarjontaisen synnytyksistä.

Hankinnat on kaikki tehty jo viikkoja sitten, sairaalakassi pakattu ja viime viikonloppuna tehty suursiivous, joten poitsu, tules jo sieltä! :) Josko tänään illalla ottaisi pari ässää käyttöön (siivota en nyt jaksa ;) ), jos saisi edes vähän napakampia supistuksia aikaiseksi :)

äippä ja poika 39+0
 
Johanna Voi ei! Tuo on just niiiiiiiin ärsyttävää!:kieh: Tuuhan pian yrittämään uudestaan!:)

äippä_88 Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa! Joko on yhtään tilanne muuttunut?:) Hui, minä oon luullut, et se perätila on ainut tarjonta, joka ei oo paras mahdollinen, enkä mistään avosuutarjonnasta oo koskaan kuullutkaan!:O Mikä ihme se on?

neonroze Kiva kuulla sinustakin, varsinkin kun ollaan samoissa päivissä menossa! Saa nähä, kumpi on laitoksella ekana! :D Sinä ainakin taidat olla ekana valmis vauvan tuloon, kun pääsit jo lomalle! Mulla ois vielä töitä jäljellä, eikä oikein oo nyt energiaa riittänyt vauvan tavaroiden järjestelyyn, vaikka lähes kaikki onkin jo hankittu. :)
 
no niin! tällasta synnytyskertomusta raapustelin tonne facen puolelle:Joo, elikkäs josko sitä jotain synnytyskertomusta raapustelis... Keskiviikkona illalla olin huomaavinani vähän kipeitä suppareita, mutta en sit laskenu niitä mitenkään erityisesti; tiesin tosin, että nyt se lähtee sitten, ku ei ollu kertaakaan raskaudessa kipeitä suppareita ollut. Päivällä olin vähän siivoillut (mitä pinkeän mahani kanssa kykenin; se tutu ihan siltä et se repee hetkenä minä hyvänsä!) ja illalla kruunattiin vielä setti seksillä; vaan sauna puuttui!:D no, hyvin toikin resepti auttoi ku heti seksin jälkeen alko suppareita tulemaan tiheemmin ja säännöllisesti. Ernolle en vielä sanonu mtn vaan mentiin nukkumaan. Ei siitä nukkumiseta mtn tullu, vaan valvoskelin siinä sit pari tuntia ja herätin Ernon ku en ollu saanu nukuttua ollenkaan. Laitettiin supparilaskuri päälle ja niitähän sit tuli 5min välein ja minuutin pitusia, ja kellottelin niitä varmaan reilun tunnin... Soittelin sit 1.48 Salon synnärille ja kyselin et mitä tehdään. Kerroin pärjääväni kyllä kipujen puolesta kotonakin, joten sovittiin et voisin odotella niin pitkään ku pystyn ja lähteä sit tulemaan.. Jotenki oli sellanen olo, että ei se sieltä ihan heti oo kyllä tulossa, mutta käyrille olis kiva päästä ja tsekkaamaan kohdunsuun tilanne ni lähdettiin TYKSIIN (soitin 4.38 ja viideltä oltiin jo käyrillä) ja sieltä ei sit päästykään enää kotiin ku suppareita kuitenkin säännöllisesti tuli. Siellä sit tälläydyttiin synnytyssaliin ja kätilö lähetti porraskävelylle voimistamaan suppareita ku kohdunsuu ei ollu ku 2cm auki. Tilanne ei ollu kuitenkaan muuttunu 8.45 mennessä ku lekuri tuli kattomaan kohdunsuun tilanteen uudestaan, ja hän oli lähettämässä meitä kaupungille kiertelemään, mutta ronklasi sitten vahingossa kalvoon reiän ja päätti sit puhkaista kalvot kunnolla ni päästäisiin tositoimiin!No, siitä se sit lähtikin! Supparit alko "kivasti" voimistumaan siitä heti, mutta avautuminen oli melko hidasta, ku 12.40 oli 3,5cm auki... Supparit oli tässä vaiheessa kuitenkin jo sen verran tuskaset (2min laaki ja väli n. 3min) eikä ilokaasusta (10.45 alkaen sitä otin) ollut enää apua, että päätin ottaa epiduraalin 13.39... Tähän mennessä oli käytetty jo kaurapussi, jumppapallo, kuuma suihku, kävely, aquarakkulat ja akuneulat.:D kipulääkettä en ottanu lainkaan ku pelkäsin sen hidastavan avautumista entisestään... 15.30 avautumista oli onneks sentään jo 5,5cm ekan epiduraalin jälkeen, ni uskalsin ottaa toisen satsin sitä (15.55) ku sain ihanasti tunnin nukuttua ekan puudutuksen aikana. Toisen aikana alkoi paskottaa ja käskinkin Ernon kutsua hoitajan paikalle et saisin jonku peräruiskeen ku ei ollu vatsa toiminu sinä päivänä. Hoitaja vaan totes että "vauva sieltä varmaan tulee" ja mittas kohdunsuun olevan 10cm auki klo 17! Sit sain ruveta hiukan jo lykkimään! Harmi vaan, että kätilö oli toisessa synnytyksessä ja sano vaan, että luki vähän supistusten tahdissa ja soita sit kelloa ku vauva lähtee tulemaan! Häh?? Mistä mä voin tietää et koska se vauva lähtee tulemaan?!:D no, pyysin siitä sit aika pian kyllä kätsän takas ja sanoin et voitais alkaa hommiin (sellanen olo mulla oli ollu siitä tokasta epiduraalista asti!)... no, siitä sit ponnistelin hyvän aikaa, ja kätilö tosiaan häipy ponnistusvaiheen aikana (44min) joku 3 kertaa vaan johki toiseen synnytykseen (se totes kerranki et "meen käymään Heidi tossa muualla, tuun 3 minuutin päästä takas! Kerkeet kerran ponnistaa tässä sillä aikaa!") enkä sit sinä aikana uskaltanu kunnolla ponnistaa ku en oikein luottanu välilihaani sen kandin käsiin.:D no, 44min siinä sit yhteensä pusersin ja Tirri oli sit sylissä!? tikkejä laitettiin muutama emättimeen vuodon takia mut väliliha säästyi!:D

sori ku ei oo kappalejakoa!:/

sit piti kysymäni just äipän tilannetta: joko jo?:)

niin, ja jostain kipulääkkeistä puhu mun synnärihuonekaveri, joka on sairaanhoitaja...

Johanna ja Tirriäinen 2vkoa poks!<3
 
Yhdessä kasassa täällä vielä ollaan, eikä mitään erityisiä oloja sen suhteen, että pääsis pian tositoimiin. Ja tänään tosiaan poksuu 40+0. Tämäkin poika selvästi tullut isäänsä, kun ei täsmällisyydestä tietoakaan ;)

Annie24 avosuutarjonnassa vauva syntyy kasvot ylöspäin, kun optimaalinen asento on kasvot alaspäin. Tuo väärä tarjonta tekee avautumisvaiheesta kivuliaamman, ja hankaloittaa ponnitusvaihetta. Mutta oisko ollut tosiaan vaan joku 2 % vauvoista, jotka ei viimeistään synnytyksen aikana käänny "oikeinpäin", vaikka sattuisivatkin olemaan avosuutarjonnassa synnytyksen alkaessa. Mut onneks meidän poitsu on taas alkanut viihtymään enemmän paremmassa asennossa, niin ei oo sitä nyt tarvinnut murehtia :)

Ei tässä kai muu auta kun vaan odotella vähän lisää. Kuitenkin enää max. 2 viikkoa jäljellä, että eiköhän sen tarvittaessa jaksa, kun on sen 40 viikkoa jo odoteltu :)
 
Niin, ja piti vielä kommentoida Grillille ja Mirameille, että kiitos kauniista sanoista!<3 mä todella toivoisin, että pääsisitte näkemään ne kaksi viivaa raskaustestissä mahdollisimman pian (vaikka luinkin, että sulla on Grill vähän kurja tilanne nyt seuraavan kierron); te olette raskauden molemmat niin jo ansainneet! Käyn aina ekana lukemassa yrittäjien ketjun, niin tiedän hyvinkin mitä siellä on meneillään, mutta en siellä aina viitsi kommentoida ettei kellekään tuu paha mieli et "mitä toiki tänne tulee leveilemään"...:/

Äippä onnittelut poksumisesta!:) totta tosiaan, että enää max 2 vkoa niin on poika sylissä!<3 onko jo tukala olo? Mulla alko olee vajaa viikko ennen synnytystä tosi tukala olo, ja juttelinkin puolisolle, että kohta se vauva kyllä syntyy tai maha repeää; niin pinkee se oli!! Toivotaan että saatte pojun kuitenkin ennen käynnistystä jo maailmaan!:)
 
Johanna kyllähän tässä alkaa olla jo ihan riittävän tukalat oltavat. Maha on pinkeenä juu, välillä ihan sattuu mahaan, kun on nahka niin kireellä. Arpiakin tullut ihan tarpeeksi rasvauksesta huolimatta. Pitänee tänään ottaa kaikki mahdolliset ässät käyttöön, josko sais pojun houkuteltua ulos ;)
 
Johanna kiitos itsellesi kauniista sanoista! Nauti vauva-arjesta :) eiköhän me jossain vaiheessa perässä tulla. Ja on todellakin mukavaa kuulla teidänkin kuulumisia ja siksi käynkin säännöllisesti lukemassa tätäkin pinoa. Saa näkyillä mun puolesta tuolla meidänkin puolella. Te tuotte meille toivoa :heart:
 

Yhteistyössä