Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Annie: Niinhän se kyllä on. Tunteet menee ihan vuoristorataa. Välillä on tosi ihanaa olla raskaana ja tuntea liikkeet yms. Välillä sitten taas olen niin kyllästynyt kaikkiin vaivoihin. No onneksi tosiaan ei ole enään kuin 6 viikkoa laskettuunaikaan. Toivottavasti ei mene sitä 2 viikkoa yli. :D

Johanna: OHO! Onneksi pääsitte takasin mökkiin! Noi on aina "kivoja" ku jää oven ulkopuolelle ilman avaimia..

Mesikämmen ja masukki 34+1
 
Mesikämmen No niin, eipä tarvi enää kovin kauan kestää! ;) Joko sulla muuten supistelee kovasti?

Johanna
Oikein paljon onnea synttäreiden ja rouviintumisen johdosta!:flower::flower: Miten meni häät? Tosi kivalta kuulosti ainakin polttarit ja banyshowerit! =)

ON: Ei oo ollut viime aikoina kovin paljon kirjoitettavaa, kun on alkuaikoihin verrattuna ollut helppoa, eikä nyt oo ollut mitään ultria sun muita jänniä juttuja. Harkkasupistukset on alkanut, ja nyt koitankin ottaa rauhallisesti, ettei liikaa supistelisi. Ens kuussa on taas lääkäri, niin silloin sitä kuulee, jos supistukset on saanut jotain tuhoa aikaan. Neuvolassa ne tuntu ottavan tosi vakavasti supistelun, ja pelotteli, että jos kovin sattuu, niin pitää päivystykseen lähtä. :(

Miten muilla on mennyt viikonlopun helteillä? Mulle ei näköjään helle sovi raskaana ollessa. Olo oli kovin tukala, enkä jaksanut mitään tehdä. Lisäksi sain nauttia ihanan turvonneista jaloista. Onneksi tämä viikko taitaa olla säiden puolesta helpompi. :)
 
Moikka!:)

Annie: kiitos kysymästä, hyvin meni synttäripäivä Salossa; mamma sai mielitekonsa mukaisen synttäriruuan ku halusin sit seurahuoneen sijasta syömään kebabille!:D mut hyvää oli ja mamma oli tyytyväinen!

Häät meni myös ihanasti; vieraat tuntuivat viihtyvän ja kaikki järjestelyt meni muutenkin ihan putkeen! Nyt vaan odotellaan et millasia kuvia saatiin kuvaajan kanssa aikaan!:) haha, hääyön romanttisuutta ehkä hiukan häiritsi se, et alko taas nokka vuotaa ku seula ku istuskelin kylpyammeessa! huusin sieltä miehelle, et tuutko vähän käymään, ja olin siel sit ihanasti naama ja mahakumpu ihan veressä! Lovely!:DD pyysinki sit taas lähetteen verikokeelle hemppatestiin, mut hemppa oli yllättäen tosi hyvä (entisiin lukemiin nähden): 124!:) ajattelin silti viel jatkaa rautakuuria jahka täältä mökiltä pääsen kaupunkiin töistä rautaa ostamaan, koska ei siitä raudan syönnistä haittaakaan ole!

Miten sulla on sujunut; onko masu jo tiellä?:) mulla vasta nyt sellanen olo, että kyllä toi alkaa aika mötikkä olemaan, ja varsinkin ku Tirri jännittää koipensa kylkiluita vasten, on hiukan epämukavaa, mutta kyllä se siitä monesti hiukan asettuu ku painelee...

On: haha, täällä tuli eka orastava synnytyspaniikki: kauheeta yhtäkkiä ruveta miettimään et mitä sinne sairaalakassiin sit laittais ja mitä ei, ja mitä kaikkea pitäis viel ostaa ennen Tirriäisen syntymää! No, se paniikki kesti onneks vaan hetken ja päätin et kyllä tässä vielä kerkee...:) muutoin olot ihan jees, mitä vähän turvotusta jaloissa: sekin täällä maalla onneks vähäisempää, ja sain kuitenkin hääkengät survottua jalkoihin ni ei haittaa enää; voin kyl kulkea läpsyissä loppuajan!:D

Mites muut jakselee?

Johanna88 ja Tirriäinen 33+2
 
Johanna Kiva kuulla, että synttärit ja häät meni hyvin! =)
Ehkä se sun verenvuoto johtuu herkistä limakalvoista? Oon ainakin käsittänyt, että raskaudessa voi limakalvot vuotaa herkkyyttään, ja vuosihan mulla itselläkin nenästä verta pari kertaa ekalla kolmanneksella, vaikka ei kyllä yleensä oo ollut semmosta ongelmaa.

Masu on tällä hetkellä just sopiva, eli selvästi raskausmasu, mutta ei vielä paina liikaa, eikä oo tiellä, eli suht normaalisti pystyn sen kanssa elämään. :)
Mullakin on kerran iskenyt kauhee paniikki, että mihin sitä on oikein ryhtynyt ja miten sitä ikinä voi pärjätä lapsen kanssa ja osata hoitaa sitä omatoimisesti. Ehkä se on hyvä nyt jo etukäteen panikoida ja koittaa henkisesti valmistautua, ettei sitten synnytyksessä tai sitten sen jälkeen iskisi niin kova paniikki ja ahdistus. Synnytys itsessään tuntuu vielä niin kaukaiselta asialta, että sitä en vielä stressaa.

annie ja mini 24+1
 
Annie: Ei juurikaan supistele. Sillon tällöin ns. harjotussupistuksia tulee.

Mulla on vähän jäänyt täällä käyminen, koska mulla on koko ajan paha olo. : / Mutta kerronpa nyt vähän kuulumisia. Tiistaina kävin lääkärineuvolassa. Kaikki oli hyvin ja vauva oli laskeutunut. Keskiviikkona mulla oli se sokerirasitus, mutta tuloksia en vielä ole saanut. Yritän tänään soitella niitä. Eilen alkoi äippäloma ja poksui 35+0! :)

Hyvää viikonloppua mammat!

Mesikämmen ja masukki 35+1
 
Mesikämmen Ikävää, että taas voit huonosti! :( Mites sulla näin myöhään oli sokerirasitus? Voi ei! Oon jo hurrannut mielessäni, että oon niillä viikoilla, kun semmonen tehdään, että en sit joutuisi siihen, mutta eipä näköjään vielä voi iloita. :( En tiiä, miten ikinä selviäisin niin kauan syömättä, siihen vielä ne piikit ja ällöt juomat niin..YÖKS! Ja pahintahan ois, jos ois vielä sokerit koholla! :( :(
 
Moikkelis!:)
Annie: juu, no sitä tässä just facen puolella ihmettelin et ku toisaalta limakalvot on ilmeisen kuivat ku verta valuu nokasta (taas edellisyönä tuli) mut toisaalta taas seksin yhteydessä oon ihan sairaan MÄRKÄ (yöks), ihan siis poikkeuksellisen kostee! Hukkapiru tuolla facessa kommentoi ihan samaa, et tiedä sitten, ilmeisesti kuitenkin ihan normaalia...
Nukkumisesta: ootteko lukenu siitä et jossain vaiheessa raskautta olis hyvä nukkua vasemmalla kyljellä? Ootteko miten nukkunu? Mä kyl huomasin heti sen luettuani et mähän nukunkin aika paljon sillee päin ja sillee puoliks mahallaan vasemmalla kyljellä.. Nyt on alkanu futon tuntua aika kovalta, ja täällä mökillä on runkopatjalla tosi hyvä nukkua ku normaalisti en nuku siinä ollenkaan hyvin!
Sairaalakassista: ootteko miettiny jo mitä sinne pakata? Mul tuli nyt eka kertaa sellanen paniikki et seki pitäis pakata ja mitä sinne pakata jne., mut eiköhän sen vielä kerkee... Kirjotin listaa vähän jo et mitä laitan, ja täytyy käydä sit tonkimassa varastosta kaikki aventin tuotteet ja muut...:)

Mites Emby:llä sujuu nökön kanssa? Joko on alkanut arki rutinoitua?:)

Johanna ja Tirri 33+5
 
Emby huudettu :wave: Täällä ollaan :)

Arki.. noh.. abaut kahden tunnin välein syödään öisin ellei jopa kolmen tunnin (ah, se on yhtä juhlaa). Hereillä poitsu on jo sellasia 45min jaksoja välillä :)

Hiukan on itkuinen, kun on hereillä, onko sit niiiiiiiiiiiin kova nälkä jo, et ei hermot kestä vai vääntääkö vatta :/ Who knows. Nyt on alkanu puklailemaan :/ Tulee nenästäki oikee tavaraa.. Ollaan annettu nyt korviketta sekä rintamaitoa, kun ei tunnu tulevan tyytyväiseks pelkästä rinnasta. Voi olla rinnalla tunti tolkulla ja silti ei mukamas oo maha täynnä. Joko on mun maito liian vetistä tai sit ei tuu tarpeeks hyvin tavara ulos. Ota siitäki nyt selvää..
Tosiaan sillon ko on hereillä ja seurailee, ni on tyytyväinen. Kattelee ihanilla isoilla sinisillä silmillään maailman menoa :) Ihania ilmeitä hänellä on! Voi että :heart: Äiti ja isä on aivan myyty :heart:

Hiukan välillä iskee epätoivo ja tunteet heittää häränpyllyä sekä ajatukset lentelee levottomasta tyhmiin sekä järkeviin ajatuksiin.. Kuuluu kait asiaan. Toisinaan melko pelottavaa, mut kyl sen kanssa elää.

Ristiäiset meillä on vasta 26.8. :)

Johannalle onnittelut rouviintumisesta :) :flower: Hienoa ja ihanaa!

Oiiiiiiiikein ihanaa kesää teille kaikille :) Kasvattakaa vattaanne hyvin ;)

Emby^ ja Nökö 1kk 3pv
 
annie: Mut vaan määrättiin siihen rasitukseen.. Selvää syytä en tiedä. :D Onneks tulokset oli normaalit.

johanna: Mä kans oon lukenut jostain tuosta vasemmalla kylellä nukkumisesta. Mä nukun tasapuolisesti molemmilla kyljillä, mutta oon huomannu oikean kyljen puutuvan herkemmin.. Eli varmaan siinä vasemmalla kyljellä nukkumisessa on joku juttu. :D

embylle tsemppiä vauva-arkeen! :heart:

(.) Mulla alko viime yönä ihan hirvee alamahakipu. Kävin sen takia sit neuvolassa päivällä. Vauvalla kaikki hyvin. Oli jo melkeen kahelle sormelle auki, mutta kunnon supistuksia ei oo, joten synnytys ei oo vielä kunnolla käynnissä. Neuvolan jälkeen otin särkylääkkeen ja kävin lämpimässä suihkussa niin vähän helpotti kipua ja sain nukuttua. Nyt meinaa kivut taas haitata oloa. Saa nähä päättääkö masukki syntyä jo nyt.. :O

Mesikämmen ja masukki 35+4
 
Pahoittelut Nemppis ja kovasti voimia! :hug: :(
Ymmärrän kyllä, että ei oo ollut helppoa palata tänne ilmoittamaan, ja siirtyä takas yrittäjiin. Toivottavasti saat pian uuden plussan.

Mesikämmen Okei. Äääh, joudun siis edelleen jännään, et onko se mulla eessä vai ei. :/ Mut hyvä, ettei sulla ollut RDtä!:) Oot kyllä jo muutenkin ihan tarpeeksi saanu kärsiä raskautesi aikana..
Oliko ne kivut siis supistuksia? Hui, joko sulla ois kaikki valmiina vauvan syntymää varten? :)

Emby Ihana kuulla taas kuulumisia ja oikein suloiselta tapaukselta kuulostaa, vaikka yöheräilyt ei varmasti mitään ihania ole! :)

Johanna Mulla on kans mielikuva, et jossain ois ollut joskus juttua tuosta. Oli sit pakko googlata, ja tämmösen löysin: Tutkimus: Nukkumisasento voi nostaa kohtukuoleman riskiä | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi Minä nukun kyllä vissiin selälläänkin, tai ainakin monesti herään sitä asennosta, mutta mahan päällä en enää pysty nukkuun. Mulla on tosin viikkoja vielä niin vähän, että ei tuu paha olo selällään makoilusta.

Muuta en tiiä vielä, mitä pakkaan sairaalakassiin, mutta vauvalle pitää vaatekerta ja ulkovaatteet pakata. Varmaan body+housut+sukat riittää toppiksen alle? Itselle varmaan perushygieniatuotteet ja jotkut mukavat vaatteet. Mitähän sitä muuta tarvitsisi? :)
 
Pahoittelut Nemppis ja toivottavasti saat pian uuden plussan! :hug:

Annie: Ei sille kivulle oikein selvää syytä ole. Neuvolasta sanoi vaan, että vauva yrittää sieltä lähteä syntymään, mutta sellanen viimenen sykäys puuttuu. Viime yönä taas heräilin tosi pahoihin kipuihin.. Ne meni kuitenkin särkylääkkeellä ohi. Ilmeisesti synnytys on kuitenkin nyt jo aika lähellä. :D Käski neuvolantäti levähtää ja yrittää välillä liikkua.. Sitten kun en enää kipujen kanssa kotona pärjää niin pitää lähteä sairaalaan. Niin ja vauvalle on kaikki ollut valmiina jo monta viikkoa, joten saa syntyä jos on syntyäkseen! :D

Mesikämmen ja masukki 35+6
 
Viimeksi muokattu:
No mä nyt PÄIVITIN vaihteeks vähän listaa :DD
Mut selattavaa oli jonkun verran ja olin vähän pihalla, joten ilmottakaa vaan selvästi jos joku meni pieleen :DD

Ihanaa että monilla on menny raskaus hyvin ja onnea uuteen yritykseen niille, joilla on käyny huonosti <3

Mä alan tässä olee loppumetreillä mut veikkaan et Mesikämmen silti vie voiton! :D Olo on ihan hyvä, perus liitoskivut öisin ja närästys vaivaa. Mies yrittää joka ilta ronklata kohdunsuuta jos se sais jotain aikaseks ja ilmeisesti saa, koska eilen illalla mies ilmotti sen jo olevan paljon löysempi ja sormien mukana tuli kasa limaa ulos.
Vuume viikolla neuvolassa huolestuttiin kun Sf mitta kasvaa melkeen pystysuoraan vaikka mun oma paino on laskenu, joten mulla on huomenna ylimääränen ultra, jossa katotaan että mitä helvettiä mun vatsassa tapahtuu!

Kestoilusta oon innostunu minäki. Oon ostanu käytetty sekalaisen kunnan vaippoja. Kokeilussa on yhdenkoon, S koon, tasku, AIO ja sisävaippoja sekä pikkuselle oon pakannu synnärille mukaan harson, näpsyn ja ite kudotut villikset. (Kudoin vissiin 7 että toivottavasti toimii) Lisäks oon lainannu vaippalainaamosta kokeilupaketin S koon vaippoja uudelle vauvalle. Bellahan tässä on joutunu koekaniiniks ja oon käyttäny sillä yhen koon taskuvaippoja aika sujuvasti nyt pari viikkoa. Ei oo paljon vahinkoja käyny ja niiden hoitokin on paljon helpompaa mitä luulin. Ite pesen ne muun pyykin seassa, Kakat huuhtelen pideellä vessanpönttöön, siitä tulee niin kova paine, ettei siihen fleeceen jää edes tahroja kun heitän ne sinne koneeseen niin ei ällötä ollenkaan, enkä joudu paljon käsiä likaamaan!! :D
Kestovaippainfo &bull; Kestovaipat &bull; Miksi kestovaippa?

Koitan olla vähän aktiivisempi, mutta sitte ku tähän perheeseen syntyy tämä uusi jäsen niin joku muu saa ottaa päivittäjän tehtävät niskoilleen;)

Jenny ja Papu 38+6
 
Miramei Jee!!:D Ihanaa, että vihdoin pääset takas tälle puolelle! =)

Jenny Mitäs ultrassa sanottiin? :) Ootko muuten millasella langalla neulonu villikset ja mistä sait ohjeen? Meillä ois tarkotus vauvan synnyttyä opetella kestoileen, niin minäkin voisin jo etukäteen villiksiä kutoa..:) En kyllä tiiä, missä tilanteessa niitä tarvii. Niitä ei vissiin ihan all-in-onen päälle tungeta?! :D
En oo ite uskaltanut vielä ostaa vaippoja, kun se ilmeisesti riippuu lapsesta, minkä merkin vaipat passaa päälle. Mekin varmaan lainataan paikallisesta vaippalainaamosta vaippoja, joilla testailla, millaset sopis meille. :)

Mesikämmen Mikä on siellä tilanne?! Joko on vauva syntynyt? ;)
 
Annie
Pyysin ite kans kokeneemmilta ohjeita ja oon tehny näillä kahdella ohjeella, jotka on ollu melko helppoja kun en oo mikään hyvä käsitöissä!!
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf
Wilhelmiina kestovaipat
Enemmän tykkäsin kyllä tosta Ottobren mallista kun tolla toisella tulee tosi kireät mun mielestä niistä reisistä ja meillekkin todennäkösesti on pulska vauva tulossa ni en tiedä pääseekö ne käyttöön ollenkaan!
Tämän näkösiä niistä tuli:
[URL=http://aijaa.com/0008310587043]
[IMG]http://i11.aijaa.com/b/00083/10587043.jpg[/URL][/IMG]

Noi on kudottu hahtuvasta, joka on ihan superhyvä tähän käyttöön mutta pitää tilata netistä! Nyt ompelen parit pitkälahkeiset housut Prismasta saatavalla Puro langalla tällä kaavalla:

Kestovaippainfo • Keskustelu &bull; katso viestiketjua - Tiuhtis-villikset / ohje

Villikset pitää sitten laniliinittaa ennen kun ne toimii ja nehän toimii kuorena siis. Eli sisävaippa tai harso vauvalle päälle ja villikset kuoreksi siihen. Villikset imee tosi paljon kosteutta itseensä kuitenkaan siirtämättä sitä eteenpäin!
Voitte oikein hyvin alottaa kestoilun sillee, että lainaatte sen paketin ja kokeilette erilaisia ja alatte sit pikkuhiljaa ostamaan niitä itellenne. Ei haittaa yhtään vaikka alottaisitte vasta tyyliin 2kk iässä:p
Mä oon vähän huono neuvomaan kun ollaan niin kokeiluasteella vielä itekki!

Ultrassa vauva paino 4,1kg ja vaikuttaaa sokerivauvalta koska masun ympärys oli liian iso muihin mittoihin nähden, mutta koska oon raskaudessa näin pitkällä niin mitään ei tehdä, Nyt vähän jännittää vaan että jos tääkin menee 2 vkoa yli niinku Bella ni paljon se kerkee vielä nyt kolmessa viikossa kasvamaan?!!?
Niin ja kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni, eli ei oo vielä ihan hetkeen tulossa..

POKS 39+0!
 
Miramei: Aivan ihanaa! :heart:

Annie: No ei oo syntynyt. Mä en enää kestä tätä!! Koko ajan kolottaa jotain paikkaa ja vessassa saa rampata tunnin välein.. Pahaolokin vaivaa ja oon taas oksennellu. No ei se auta ku vaan mennä päivä kerrallaan.. Ei tässä enää kauaa mee, että vauva syntyy. Nyt lähden neuvolaan. :)

Mesikämmen ja masukki 36+6
 
Mesikämmen Tsemppiä!:hug: Onneksi sun ei tarvitse kovin kauaa enää kärsiä. :) Täälläkin on taas vaihteeksi vaikka minkälaisia kolotuksia, supistuksia ja liitoskipuja, niin vähä jännää, kuinka kivaa se loppuaika on. :/

Jenny Onpa hienoja! =)Kiitos ohjeista! Pitää kattoa, jos itsekin tässä innostuisi kutomaan. Ois kyllä tosi halpoja vaihtoehtoja noi villikset ja harsovaipat. :)
 
Moikkelista taasen!:)

...ja Tervetuloa takaisin Miramei!!:) onko testit edelleen näyttänyt yhtä komiaa plussaa? Ei tuo tosta ainakaan ihan helpolla negaksikaan muutu!

Mä en tiiä, mut mä en nyt jotenki oo yhtään innostunut kestoilusta, vaikka tällanen luomuihminen oon muuten... Luin jostain et kestoilu olis helpompaa alottaa sit ku tavara alkaa olla hiukan kiinteämpää et välttyis ohivuodoilta? Mä saatan antaa kestoille mahiksen sit myöhemmässä vaiheessa, mut alkuun mennään kertiksillä. On alussa niin paljon opeteltavaa muutenkin ja jos väsy painaa ni ajattelin nyt valita sen helpon tien... Stockalla oli muuten verkkokaupassa jotain kestovaippapaketteja aika hyvässä alessa; kandee kattoa!:)

Huh, joo mesikämmenen tilanteesta oonkin perillä fabon kautta ja täytyy myöntää että ei tuollaista toivois kyllä kellekään! Nyt vaan kaikille peukut pystyyn että saadaan tän ketjun seuraava beibi maailmaan!:)

On: eipä täällä kummempia; suursiivous alkaa olemaan loppuvaiheessa (järjestettiin KAIKKI kaapit uusiks ja heitettiin kymmeniä säkkejä kamaa roskiin ja laitettiin kirpparivalmiiks) joten sais niitä kaikkia Tirrin kamoja alkaa laittamaan kaappiin (aventit on viel varastossa ja vaunut ja kaukalo yms) ja pääsee alottaa vauvanvaatepyykkäämisen!:) kyllä tuntuu aika paljon tuolla alakerrassa ku on tullu sen verran rehkittyä; tänään uimarannalle nautiskelemaan auringosta!!:)

Johanna ja Tirri 35+4
 
Kopioin viime keskiviikolta tekstin fb-ryhmästä, jonka kirjotin:

Kävin neuvolassa. Se kätilö ihmetteli suuresti, ettei vauva oo vielä syntynyt. Nyt kohdunsuu oli lähes 4 cm auki ja tällä kertaa pyöräytti sormia pari kertaa. Kävi muuten kipiää!!! Sen jälkeen ollu alamaha taas kipiä ja tulee sellasta veristä vuotoa. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että lähtis synnytys vihdoin käyntiin! :D

Tähän vähän lisäpäivitystä: Torstaina tuli limasta rusehtavaa vuotoa kuten myös tuolloin keskiviikkona. Lauantaina oksensin ja ripuloin koko päivän ja musta tuntu, että kuolema tulee. Viime yönä mulla oli supistuksia, mutta ei mitään hirveen kipeitä kuitenkaan. ELI se perhanan synnytys ei vaan lähe käyntiin!! Mä oon todella väsynyt, ärtyny ja kipeä. Mua ei kiinnosta enää yhtään tämä touhu ja mulla menee hermot tosi helposti. Kyllä on mun miehellä kivaa! :D

Mesikämmen ja masukki 37+4
 
Mesikämmen:hug: Koitahan jaksella! Ei kyllä kuulosta kivalta. Toivottavasti et ihan täysin väsähdä ennen synnytystä. :/ Minäkin pidän peukut pystyssä, että tällä viikolla ja mielellään alkuviikosta pääsisit synnyttään!:)

Johanna Joo, minäkin aattelin ihan aluksi kertiksillä mennä ja vähitellen opetella kestoileen, kun on muuten ehditty totuteltu vauva-arkeen. :)
Meillä on kans tässä kesän aikana tehty suursiivousta eli on siivoiltu kaappeja ja nakeltu tarpeettomia juttuja kirppiskasaan aina joutessa. Ehkä tää on jotain pesänrakennusviettiä, että pitää kaikki saada kuntoon. :D

ON: Liitoskivut vaivaa ja helteellä oon melko toimintakyvytön, mutta muuten on jotenkin tosi helppoa tällä hetkellä. Aika tuntuu kuluvan tosi nopeasti, mutta viikkoja ei tunnu kertyvän samaan tahtiin..

Mites muilla menee? Neonroze, Hukkapiru, Ain00 ja muut?!
 
(.) Aamulla käytiin taas neuvolassa. Oli se kohdunsuu taas vähän avautunut lisää muttei kuitenkaan 5 cm. Taas se yritti saada vauvaan vauhtia härnäämällä sitä kohdunsuuta ja voi hitto että kävi kipeää!! :D Nyt mulla on ollu tuo alamaha taas kipeä koko päivän. Oli pakko ottaa särkylääkettä. Mulla on kyllä sellanen olo, että tuskin se sieltä mihinkään lähtee vielä vähään aikaan. Olkoon sitte tuolla jos kerta haluaa.. -.- Kyllä se viimestään 4 viikon päästä sieltä ulos otetaan. Neuvolassa sano vaan, että yritä olla odottamatta ja ota särkylääkettä jos on tosi kipeä tuo maha. Noh. Näillä mennään!

Ainii. Oli mulle tullu lähes 2,5 kg lisää painoa viikossa! :O Meinas kyllä se kätilö, että johtunee turvotuksesta. Pissa oli kuitenkin ok sekä verenpaineet, joten myrkytystä ei onneks oo.

Kiitos Annie! Koitahan sinäkin jaksaa liitoskipujen ja helteen kanssa. Onneks tänään on ollut ainakin täällä viileämpi päivä.

Mesikämmen ja masukki 37+6
 
icy
Heipä hei kaikille! Lueskelin pitkästä aikaa juttuja täältä Kaksplussasta, tullut vain Facessa kirjoiteltua, käy jotenkin "kätevämmin" kun saa puhelimellakin päiviteltyä :) Viikkoja on kivasti kasassa jo kaikilla!

Emby sulla on paljon tuttuja ajatuksia ja ilmeisesti myöskin masuvaivainen poika? Meillä neuvottiin neuvolassa, ettei tuntitolkulla kannata vauvaa rinnalla roikottaa, kun siitäkin tulee ilmaa masuun, mielummin oon antanut sitten reilusti vaan korviketta, vaikka se aluksi hiukan kirpaisikin. Näin jälkikäteen oon myös itse huomannut, että mulla on kaks ekaa kuukautta menny vauva-ajasta jotenkin "sumussa", viimeks just neuvolassa kysyin mieheltä, että onko meidän poika ollut noin pieni, kun siellä oli sellainen n. 2vko:n ikäinen vauva. Mies tuumasi, että on, pienempikin. Tosi stressaavaa oli ekat kuukaudet, kun meidänkin poika huusi tunti tolkulla päivässä ja tuntui jatkuvasti nälkäiseltä eikä oikein tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. Onneksi ajan kanssa helpotti sitten viimein, no muutama viikko saatiin olla ilman masuvaivoja ja nyt on sitten soseiden myötä tullut hiukan taas iltaisin, mutta nyt siihen osaa jo suhtautua niin, ettei tunnu ihan maailmanlopulta. Pikku hiljaa se vauva vaan kehittyy (tai oikeastaan tosi nopeasti!) ja päivät helpottuu. Mites sun haava on muuten parantunut? Tsemppiä ja jaksamisia sinne!

Lämpöistä loppukesää masunkasvattajille! =) Täällä menee muuten tosi hyvin, poika kääntyilee vähän, mönkii hiukan eteenpäin, soseita yritetään hiukan maistella. Jokeltelua on paljon ja nyt on tullut ihana "ääneen nauru" <3

T: icy+Matias 4kk1vko
 
icy, nojuu. Entiiä mitä vaivoja toisella on : / En oo enää pitäny pitkään rinnalla, kun oon tullu siihen tulokseen, et ei sieltä mitään tavaraa sitte enää puolen tunnin jälkeen tule.. Anna Tuttelia sitte päälle. Aika suuria määriä poitsu vetää :)
Nojuu, aika sumussa on ittelläänki tää menny. Ja tosi nopiaan! o_O Hertsiunaa. Parin päivän päästä ollaan jo 2 kuukauden ikäsiä :) :heart:
Jajuu, tokihan tää helpottaa päivä päivältä, mut ne raskaat ja huonommat päivät / yöt vaan syö enemmän "miestä".

Torstaina olis neuvolalääkäri :) Näkee painon ja pituuden yms.

Minipillerireseptin sain, joten ne sitte alotetaan.. Psykiatrille sais soitella näistä ajatuksista ja fiiliksistä, mut eiköhän sekin tästä.. ^_^

Emby^ ja Nökö 7vkoa 2pvää :heart:
 

Yhteistyössä